NORME din 30 septembrie 2011 privind modul de gestionare a fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii, precum și înregistrarea în contabilitatea Trezoreriei Statului**)
EMITENT
  • MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 10 octombrie 2011



    Notă
    Aprobate prin ORDINUL nr. 2.595 din 30 septembrie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 713 din 10 octombrie 2011.
    **) Titlul normelor a fost modificat de pct. 3 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014.  +  Capitolul I Încasări și plăți din fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii (la 11-03-2014, Titlul cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) Încasări în fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii (la 11-03-2014, Primul paragr. al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) 1. Fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii se constituie potrivit art. 7 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii, din următoarele surse:a) comisionul de risc încasat de la beneficiarii programelor;b) sumele recuperate de Agenția Națională de Administrare Fiscală în contul valorii de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor Publice în cadrul programelor;c) obligațiile fiscale accesorii la nivelul celor prevăzute pentru neplata în termen a obligațiilor fiscale, aplicate creanțelor rezultate din plata garanțiilor în cadrul programelor, calculate și recuperate de către Agenția Națională de Administrare Fiscală;d) dobânzile bonificate la disponibilul fondului de risc în cadrul programelor;e) în cazul în care disponibilul fondului de risc nu acoperă valoarea de executare a garanțiilor, acesta se alimentează de la bugetul de stat prin alocațiile bugetare anuale pe perioada 2013-2018 prin bugetul Ministerului Finanțelor Publice - Acțiuni Generale. (la 11-03-2014, Pct. 1 al cap. I a fost modificat de lit. a) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) 2. Beneficiarii programelor au obligația de a plăti comisionul de risc în cuantumul și până la termenul stipulat în contractul de garantare prevăzut de art. 2 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2013 în contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, cod de identificare fiscală 8609468. (la 11-03-2014, Pct. 2 al cap. I a fost modificat de lit. b) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) 2^1. În înțelesul prezentelor norme, termenul «beneficiarii programelor» definește operatorii economici care se încadrează în categoria întreprinderilor mici și mijlocii în condițiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, beneficiari ai Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 60/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv ai Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobat prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2013, denumite în continuare programe. (la 11-03-2014, Pct. 2^1 al cap. I a fost introdus de lit. c) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) 3. Titlul de creanță, împreună cu dovada efectuării procedurii de transmitere către debitorul beneficiar al programului, însoțit de contractul de garantare și documentele prevăzute în normele metodologice de aplicare a ordonanței, se înaintează de către Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (F.N.G.C.I.M.M.) organelor fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării, în condițiile legii.4. După începerea procedurii de executare silită de către organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, beneficiarii programelor au obligația de a plăti creanțele aferente fondului de risc în contul de disponibil 50.86.04 "Disponibil din executarea silită a sumelor fondului de risc" deschis la unitatea de trezorerie a organului fiscal competent, pe codul de identificare fiscală al debitorilor. (la 11-03-2014, Pct. 4 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) 5. Unitatea de trezorerie a organului fiscal competent, în ziua imediat următoare încasării sumelor, comunică compartimentului cu atribuții de executare din cadrul organului fiscal competent operațiunile efectuate în contul de disponibil 50.86.04, împreună cu "Borderoul însoțitor extras de cont".6. Până cel târziu în ziua imediat următoare primirii operațiunilor prevăzute la pct. 5, organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală sting obligațiile care se încasează în contul de disponibil 50.86.04, aplicând în mod corespunzător prevederile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.7. În termenul prevăzut la pct. 6, compartimentul cu atribuții de executare silită din cadrul organului fiscal competent întocmește și transmite unității trezoreriei statului un referat prin care să dispună transferul sumelor încasate în contul 50.86.04 în contul prevăzut la pct. 2. Pe baza acestui referat, unitățile trezoreriei statului transferă sumele corespunzătoare în contul indicat în referat.8. Pentru neachitarea creanțelor aferente fondului de risc se datorează dobânzi și penalități de întârziere începând cu ziua imediat următoare datei plății sumei rezultate din executarea garanției până la data stingerii integrale a sumei datorate inclusiv, care se stabilesc prin decizii emise de organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală, potrivit legii.9. În situația achitării creanțelor aferente fondului de risc de către beneficiarii programelor în interiorul termenelor prevăzute la art. 25 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 682/2011, cu modificările și completările ulterioare, respectiv la art. 20 din Normele metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2013 privind aprobarea Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 936/2013, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va informa organele fiscale competente cu privire la aceasta, indicând obligația datorată, suma achitată de beneficiarii programelor, data plății sumei rezultate din executarea garanției și data încasării în contul menționat la pct. 2. În baza acestei informări, precum și a documentelor transmise de F.N.G.C.I.M.M. potrivit pct. 3, organele fiscale competente ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală calculează obligații fiscale accesorii conform pct. 8. (la 11-03-2014, Pct. 9 al cap. I a fost modificat de lit. d) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) 10. Obligațiile fiscale accesorii prevăzute la pct. 8 și 9 se plătesc de către beneficiarii programelor în contul de disponibil prevăzut la pct. 4. (la 11-03-2014, Pct. 10 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) Plăți din fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii (la 11-03-2014, Paragr. al doilea al pct. 10 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) Sumele aflate în fondul de risc sunt destinate achitării obligațiilor de plată a valorii de executare a garanțiilor de stat în cadrul programului.În cazul în care disponibilul fondului de risc al programului nu acoperă valoarea de executare a garanțiilor, acesta se alimentează de la bugetul de stat în limita alocațiilor bugetare anuale.La sfârșitul anului bugetar, Ministerul Finanțelor Publice regularizează cu bugetul de stat disponibilitățile aflate în fondul de risc întreprinderi mici și mijlocii în limita sumelor alocate din acest buget. Disponibilitățile rămase în fondul de risc la sfârșitul anului după regularizarea cu bugetul de stat se reportează în anul următor cu aceeași destinație, pe perioada derulării programului. (la 11-03-2014, Paragr. al cincilea al pct. 10 al cap. I a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) Disponibilitățile aflate în fondul de risc la sfârșitul anului 2018 se fac venit la bugetul de stat. Începând cu anul 2019, sumele recuperate la fondul de risc de către Agenția Națională de Administrare Fiscală în contul valorii de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor Publice, precum și al obligațiilor fiscale accesorii aferente se vor face venit la bugetul de stat în termen de 5 zile lucrătoare de la încasarea acestora. (la 11-03-2014, Ultimul alin. al titlului "Plăți din fondul de risc pentru Programul Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii" a fost introdus de lit. e) a pct. 4 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. )  +  Capitolul II Proceduri de plată1. Ministrul finanțelor publice în calitate de ordonator principal de credite, în cazul administrării și gestionării fondului de risc, îndeplinește atribuțiile și răspunderile prevăzute în Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare, referitoare la aprobarea angajării, lichidării și ordonanțării cheltuielilor din fonduri publice.În situația în care instituția de credit finanțatoare solicită executarea garanției și transmite F.N.G.C.I.M.M. o cerere de plată, ministrul finanțelor publice sau persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, în calitate de garant, dispune efectuarea plății pe baza următoarelor documente, după caz:a) decizia F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cererii de plată a garanției;b) nota de decontare a sumei în lei necesară plății la scadență prevăzută în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentele norme, din disponibilul fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii, pentru decontarea valorii de executare a garanției aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții. (la 11-03-2014, Lit. b) a paragr. al doilea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) În cazul în care disponibilul din fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii nu acoperă valoarea de executare a garanției, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va întocmi și va transmite la Direcția generală trezorerie și contabilitate publică, pe lângă documentele menționate mai sus, și următoarele documente: (la 11-03-2014, Partea introd. a paragr. al treilea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) – notă de fundamentare, prevăzută în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune semnarea cererii pentru deschiderea de credite bugetare din capitolul 54.01 subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii" aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții; (la 11-03-2014, Prima liniuță a paragr. al treilea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) – cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativă pentru deschiderea creditelor bugetare și dispoziția bugetară privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, cu viza controlorului financiar preventiv propriu și/sau delegat, după caz, întocmite în conformitate cu Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 501/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind deschiderea și repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru șomaj, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu și bugetele locale. (la 11-03-2014, A doua liniuță a paragr. al trei-lea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 5 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) – notă de lichidare, prevăzută în anexa nr. 3, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune alimentarea contului "Disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii", de la capitolul 54.01 subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii", aprobată pentru bun de plată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții; (la 11-03-2014, A treia liniuță a par. al 3-lea al pct. 1 de la cap. II a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) – ordonanțare de plată, prevăzută în anexa nr. 4, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, cu viza controlului financiar preventiv propriu și delegat.2. În termen de 5 zile lucrătoare de la data plății, Ministerul Finanțelor Publice prin Direcția generală de trezorerie și datorie publică informează F.N.G.C.I.M.M. cu privire la efectuarea plății și data acesteia și va transmite F.N.G.C.I.M.M. dovada efectuării plății.  +  Capitolul III Evidența, raportarea, modul de constituire, administrare și utilizare a fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii (la 11-03-2014, Titlul cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) 1. Direcția generală de trezorerie și datorie publică va prezenta, anual, conducerii ministerului, spre informare, un raport privind modul de constituire și utilizare a fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii, pe baza datelor privind comisionul la fondul de risc din contractul de garantare prevăzut de art. 2 lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 60/2011, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012, respectiv de art. 2 lit. c) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2013, a extraselor și fișelor de cont întocmite de Direcția generală trezorerie și contabilitate publică, precum și a informărilor primite de la Agenția Națională de Administrare Fiscală prin Direcția generală de planificare, monitorizare și sinteză privind sumele recuperate de la beneficiarii programelor în contul valorii de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor Publice, precum și în contul obligațiilor fiscale accesorii aferente. (la 11-03-2014, Pct. 1 al cap. III a fost modificat de pct. 6 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) 2. Direcția generală trezorerie și contabilitate publică transmite Direcției generale de trezorerie și datorie publică, pentru codificare, extrasele de cont conținând sumele încasate de către Ministerul Finanțelor Publice de la beneficiarii programelor. Codificarea documentelor justificative se efectuează în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora. (la 11-03-2014, Primul paragr. al pct. 2 al cap. III a fost modificat de pct. 7 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. ) Odată cu codificarea sumelor încasate în contul comisionului de risc, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va comunica Direcției generale trezorerie și contabilitate publică și valoarea comisionului de risc datorat în baza contractului de garantare, în vederea înregistrării acestuia în contabilitate.3. În baza plăților din fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii evidențiate în extrasele de cont și a documentelor justificative aferente acestora, Direcția generală trezorerie și contabilitate publică înregistrează beneficiarii programelor, ca debitori la fondul de risc pentru obligațiile de plată aferente executării garanțiilor. (la 11-03-2014, Pct. 3 al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unor sintagme. ) 4. Direcția generală trezorerie și contabilitate publică transmite Direcției generale de trezorerie și datorie publică, pentru codificare, extrasele de cont conținând sumele recuperate de Agenția Națională de Administrare Fiscală prin organele fiscale competente în contul valorii de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor Publice, precum și în contul obligațiilor fiscale accesorii aferente. Codificarea documentelor justificative se efectuează în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acestora, pe baza informărilor primite de la Agenția Națională de Administrare Fiscală prin organele fiscale competente.5. Începând cu prima plată efectuată de Ministerul Finanțelor Publice din fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii potrivit prevederilor ordonanței, în urma notificării primite de la Direcția generală de trezorerie și datorie publică, Agenția Națională de Administrare Fiscală prin Direcția generală de planificare strategică și monitorizare a realizării creanțelor bugetare va transmite Direcției generale trezorerie și contabilitate publică, până la data de 20 a lunii următoare trimestrului încheiat, în vederea înregistrării în contabilitatea publică, următoarele situații, întocmite distinct pentru fiecare debitor beneficiar al programului: (la 11-03-2014, Partea introd. a pct. 5 al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) a) situația sumelor recuperate la sfârșitul trimestrului încheiat în contul valorii de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor Publice;b) situația obligațiilor fiscale accesorii aferente valorii de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor Publice, calculate până la sfârșitul trimestrului încheiat.Obligația întocmirii acestor situații și transmiterii lor Direcției generale de planificare strategică și monitorizare a realizării creanțelor bugetare în vederea centralizării revine organelor fiscale competente din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.Direcția generală de planificare strategică și monitorizare a realizării creanțelor bugetare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală va transmite situațiile de mai sus, spre informare și Direcției generale de trezorerie și datorie publică.6. Direcția generală trezorerie și contabilitate publică transmite anual Direcției generale de planificare strategică și monitorizare a realizării creanțelor bugetare - Agenția Națională de Administrare Fiscală fișele de cont aferente debitelor de recuperat la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii în vederea confirmării lor de către organele fiscale competente și spre informare Direcției generale de trezorerie și datorie publică.Direcția generală trezorerie și contabilitate publică transmite anual debitorilor beneficiari ai programelor extrasele de cont aferente debitelor de recuperat la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii pentru a fi confirmate potrivit prevederilor Normelor privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor și capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2.861/2009. (la 11-03-2014, Pct. 6 al cap. III a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unor sintagme. ) 7.1. Direcția generală de contabilitate publică, pe baza situațiilor primite de la Direcția generală de trezorerie și datorie publică, va scădea din evidența contabilă a Ministerului Finanțelor creanțele fiscale reprezentând valoarea de executare a garanțiilor plătite de către Ministerul Finanțelor, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente acestora datorate de beneficiarii programelor care nu mai pot fi recuperate potrivit prevederilor legale în vigoare, datorită faptului că beneficiarii programelor au fost radiați din registrul în care au fost înregistrați potrivit legii și nu a fost atrasă răspunderea altor persoane pentru plata obligațiilor conform legii. (la 23-12-2022, Punctul 7.1 din Capitolul III a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 4.272 din 16 decembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1251 din 23 decembrie 2022 ) 7.2. Direcția generală de trezorerie și datorie publică va întocmi situațiile prevăzute la alin. (1) pe baza comunicărilor primite de la organele fiscale competente din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.7.3. Direcția generală de contabilitate publică, pe baza situațiilor primite de la Direcția generală de trezorerie și datorie publică, va scădea din evidența contabilă a Ministerului Finanțelor debitorii la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii existenți în sold la data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin, care nu mai pot fi recuperați potrivit prevederilor legale în vigoare, datorită faptului că beneficiarii programelor au fost radiați din registrul în care au fost înregistrați potrivit legii și nu a fost atrasă răspunderea altor persoane pentru plata obligațiilor conform legii. (la 23-12-2022, Capitolul III a fost completat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 4.272 din 16 decembrie 2022, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1251 din 23 decembrie 2022 )  +  Capitolul IV Contabilitatea fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii (la 11-03-2014, Titlul cap. IV a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) 1. Evidența contabilă sintetică și analitică a fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii se organizează în cadrul Direcției generale trezorerie și contabilitate publică potrivit Legii contabilității nr. 82/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și reglementărilor contabile aplicabile trezoreriei centrale aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia, cu modificările și completările ulterioare. (la 11-03-2014, Pct. 1 al cap. IV a fost modificat de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. ) 2. Evidențierea distinctă a operațiunilor aferente fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii constituit potrivit art. 7 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 92/2013 se asigură prin deschiderea de conturi analitice distincte în cadrul conturilor sintetice aferente fondului de risc. (la 11-03-2014, Pct. 2 al cap. IV a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. )  +  Capitolul V Procedura de restituire/transfer a sumelor încasate la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii1. Sumele încasate la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii și înregistrate în contabilitate la poziția «Creditori la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii», precum și sumele încasate în contul 65.01.01 «Decontări în contul trezoreriei centrale - operațiuni proprii», cod IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, de la solicitanții eligibili în cadrul programelor și pentru care nu s-a obținut garantarea împrumutului, se restituie la cererea beneficiarilor programelor, care vor depune o cerere de restituire a sumelor respective la Direcția generală de trezorerie și datorie publică. Aceasta va verifica cererea sub aspectul realității și exactității celor solicitate, precum și al încadrării în termenul legal de prescripție a dreptului de a cere compensarea sau restituirea sumelor în cauză.2. Cererea de restituire se soluționează în termen de 45 de zile de la data înregistrării acesteia la Direcția generală de trezorerie și datorie publică. Cererea va cuprinde codul de înregistrare fiscală al beneficiarului, suma solicitată, instituția de credit la care este deschis contul în care se solicită restituirea sumei, codul IBAN al contului beneficiarului respectiv, precum și contul bancar în care dorește să i se efectueze restituirea. La cererea de restituire, beneficiarul va anexa copia ordinului de plată privind plata comisionului de risc.3. În situația în care Direcției generale de trezorerie și datorie publică îi sunt necesare alte documente relevante soluționării cererii, aceasta va solicita beneficiarului respectiv, în scris, prezentarea datelor suplimentare.4. Termenul de 45 de zile pentru soluționarea cererii de restituire se prelungește, conform legii, cu perioada de timp cuprinsă între data la care s-a comunicat beneficiarului solicitarea de furnizare a datelor suplimentare relevante soluționării acesteia și data primirii acestor informații la Direcția generală de trezorerie și datorie publică.5. În urma verificărilor, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va emite o dispoziție de restituire a sumelor de la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5, care face parte integrantă din prezentele norme.Prin dispoziția de restituire aprobată de directorul general adjunct al Departamentului Back Office din cadrul acestei direcții se confirmă dreptul la restituire al beneficiarului respectiv. Un exemplar al dispoziției de restituire se comunică, după aprobare, solicitantului.6. Direcția generală de trezorerie și datorie publică va transmite un exemplar al dispoziției de restituire împreună cu originalul cererii de restituire organului fiscal în a cărui rază teritorială își are domiciliul fiscal beneficiarul respectiv, în vederea verificării datelor din evidența analitică pe plătitori și a efectuării compensărilor cu eventualele obligații fiscale restante ale solicitantului, respectiv a efectuării restituirii propriu-zise a sumei rezultate după compensare, prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.899/2004 pentru aprobarea Procedurii de restituire și de rambursare a sumelor de la buget, precum și de acordare a dobânzilor cuvenite contribuabililor pentru sumele restituite sau rambursate cu depășirea termenului legal aplicându-se în mod corespunzător. Totodată, va solicita organului fiscal competent în administrarea beneficiarului respectiv deschiderea contului 50.86.04 «Disponibil din executări/restituiri fond de risc» pe codul de identificare fiscală al beneficiarului.7. Ulterior transmiterii către organul fiscal teritorial a documentelor menționate mai sus, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va dispune transferul sumei înscrise pe dispoziția de restituire, din contul RO24TREZ999650101XXXXXXX, cod de identificare fiscala 8609468, deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală în contul 50.86.04 «Disponibil din executări/restituiri fond de risc», deschis la unitatea de trezorerie și contabilitate publică la care este arondat organul fiscal competent în administrarea beneficiarului, pe codul de identificare fiscală al beneficiarului respectiv. În acest sens, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va întocmi Nota de transfer conform modelului prevăzut în anexa nr. 6, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții.8. În cazul în care disponibilul din fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii nu acoperă suma în lei necesară transferului, Direcția generală de trezorerie și datorie publică va întocmi și va transmite Direcției generale trezorerie și contabilitate publică, pe lângă Nota de transfer menționată la pct. 7, și următoarele documente:– nota de fundamentare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune semnarea cererii de deschidere de credite bugetare, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții;– cererea pentru deschiderea de credite bugetare, nota justificativă pentru deschiderea creditelor bugetare și dispoziția bugetară privind repartizarea/retragerea creditelor bugetare semnate de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, cu viza controlorului financiar preventiv propriu și/sau delegat, după caz, întocmite în conformitate cu Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 501/2013;– nota de lichidare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, care face parte integrantă din prezentele norme, prin care se propune alimentarea contului «Disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii» de la capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 «Fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii», aprobată pentru bun de plată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții;– ordonanțare de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, care face parte integrantă din prezentele norme, aprobată de ordonatorul principal de credite sau de persoana căreia i-au fost delegate aceste atribuții, cu viza controlorului financiar preventiv propriu și delegat.9. După primirea cererii de restituire și a unui exemplar al dispoziției de restituire, organul fiscal competent va efectua verificarea acestora și a datelor din evidența analitică pe plătitori - persoane juridice.10. În cazul în care organul fiscal competent constată existența unor obligații fiscale restante ale beneficiarului respectiv, sumele solicitate se restituie acestuia numai după efectuarea compensării acestora cu obligațiile fiscale restante, întocmind în acest sens, în 3 exemplare, Decizia privind compensarea obligațiilor fiscale - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99. Restituirea sumelor cuvenite beneficiarului se face prin decontare bancară, în contul indicat în cererea de restituire.11. În cazul în care suma de restituit este mai mare decât suma reprezentând obligațiile fiscale restante ale beneficiarului respectiv, organul fiscal competent constată compensarea până la concurența acestor obligații fiscale, iar diferența rezultată o restituie acestuia și întocmește în acest sens, în 3 exemplare, decizia de restituire prevăzută de Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.899/2004. În baza deciziei de restituire aprobate, organul fiscal competent va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.12. În cazul în care beneficiarul respectiv nu înregistrează obligații fiscale restante, organul fiscal va întocmi, în 3 exemplare, Nota privind restituirea/rambursarea unor sume - M.F.P. - A.N.A.F. cod 14.13.41.99/a.13. Decizia privind compensarea obligațiilor fiscale și/sau Nota privind restituirea/rambursarea unor sume, după caz, se transmit/transmite la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal competent, în scopul efectuării operațiunii de compensare și/sau restituire.14. După efectuarea compensării și/sau a restituirii, după caz, unitatea Trezoreriei Statului păstrează un exemplar al deciziei de compensare și/sau al notei de restituire/rambursare a unor sume și le transmite pe celelalte două organului fiscal competent, în termen de 3 zile de la efectuarea operațiunilor, în vederea înregistrării în evidența analitică pe plătitori a acestora.15. Ulterior, organul fiscal competent va transmite, în termen de 7 zile de la primirea acestor documente, un exemplar al documentelor prevăzute la pct. 14 solicitantului și va informa, printr-o adresă, Direcția generală de trezorerie și datorie publică. (la 11-03-2014, Cap. V a fost introdus de pct. 9 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014. )  +  Anexa nr. 1la norme Se aprobă Ordonator principal de credite (sau persoana delegată de acesta) NOTĂ de decontare a sumei în lei necesară plății la scadență - model - Referitor la: Scadența din data de ...., aferentă împrumutului în valoarede ... lei, contractat de operatorul economic .... de la ....... (instituția decredit finanțatoare) ............., garantat de stat prin Fondul Național deGarantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii(F.N.G.C.I.M.M.), potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi miciși mijlocii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Obligația de plată scadentă, în lei:────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderimici și mijlocii la data de ....... conformadresei Direcției generale ..../data: ....... lei2. Total plăți angajate la data de ......: ....... lei3. (1-2) Sume disponibile în fondul de riscpentru întreprinderi mici și mijlocii: ....... lei──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Având în vedere cele menționate mai sus, propunem următoarele: 1. aprobarea efectuării plății către ...... (instituția de creditfinanțatoare) .... de către Ministerul Finanțelor Publice a sumei în leide ....., scadentă la data de ....., din disponibilul fondului de risc pentruîntreprinderi mici și mijlocii; 2. virarea sumei de ..... lei din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (codfiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice laTrezoreria Operativă Centrală, în contul IBAN ....... al ...... (finanțatorul)....., deschis la ...., codul fiscal ...., și transmiterea la Direcțiagenerală de trezorerie și datorie publică a unei copii a ordinului de platărespectiv de către Direcția generală trezorerie și contabilitate publică; 3. evidențierea în contabilitate a sumei în lei aferente acestei plăți,care reprezintă debit al operatorului economic ....... față de MinisterulFinanțelor Publice. (Anexăm la prezenta decizia nr. ... a F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cereriide plată transmise de instituția de credit finanțatoare, înregistrată laMinisterul Finanțelor Publice cu nr. ......./data.)*) Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoarela exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinulministrului finanțelor publice nr. 522/2003, cu modificările și completărileulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității șilegalității. Șef serviciu, ...............----------*) Se completează în cazul în care nu se întocmește nota de lichidare. (la 11-03-2014, Anexa 1 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. )  +  Anexa nr. 2la norme De acord Ordonator principal de credite (sau persoana delegată de acesta) NOTĂ DE FUNDAMENTARE - model - Referitor la: Scadența din data de ....., aferentă împrumutului în valoarede .... lei, contractat de operatorul economic ..... de la ....... (instituțiade credit finanțatoare) ..., garantat de stat prin Fondul Național de Garantarea Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii, potrivit Ordonanței deurgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului MihailKogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Obligația de plată scadentă, în lei:────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Soldul contului de disponibil al fondului de riscpentru întreprinderi mici și mijlocii la data de ....,conform adresei Direcției generale ...../data: ....... lei2. Total plăți angajate la data de ........: ....... lei3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc pentruîntreprinderi mici și mijlocii: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Diferența de alimentat la fondul de risc: ....... lei──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Având în vedere cele menționate mai sus, propunem semnarea cererii pentrudeschiderea de credite bugetare din capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51,articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii"în valoare de ..... lei, anexată, în vederea alimentării contului "Disponibil fondde risc pentru întreprinderi mici și mijlocii" cu suma de ..... lei. Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoarela exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinulministrului finanțelor publice nr. 522/2003, cu modificările și completărileulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității șilegalității. Șef serviciu, ..................... (la 11-03-2014, Anexa 2 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. )  +  Anexa nr. 3la norme Bun de plată Ordonator principal de credite (sau persoana delegată de acesta) NOTĂ DE LICHIDARE - model - Referitor la: Scadența din data de ..., aferentă împrumutului în valoarede .... lei, contractat de operatorul economic ..... de la ..... (instituțiade credit finanțatoare) ..., garantat de stat prin Fondul Național de Garantarea Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (F.N.G.C.I.M.M.), potrivitOrdonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea ProgramuluiMihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Obligația de plată scadentă, în lei:────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Soldul contului de disponibil al fondului de riscpentru întreprinderi mici și mijlocii la data de ....conform adresei Direcției generale ..../data: ....... lei2. Total plăți angajate la data de ...: ....... lei3. (1-2) Sume disponibile în fondul de riscpentru întreprinderi mici și mijlocii: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Diferența de alimentat la fondul de risc pentruîntreprinderi mici și mijlocii: ....... lei──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligațiilor deplată față de instituția de credit finanțatoare, propunem alimentarea contuluide disponibil fond de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii prin virareasumei de ... lei din contul nr. ..., CUI 8609468, în contulnr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468. Anexăm la prezenta decizia nr. ... a F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cereriide plată transmise de instituția de credit finanțatoare, înregistrată laMinisterul Finanțelor Publice cu nr. ...../data. Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoarela exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinulministrului finanțelor publice nr. 522/2003, cu modificările și completărileulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității șilegalității. Șef serviciu, ............. (la 11-03-2014, Anexa 3 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. )  +  Anexa nr. 4la norme*Font 9* MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE Data emiterii ....................... Compartimentul de specialitate ...... Direcția generală ................... Nr./data .......... ORDONANȚARE DE PLATĂ - model - Natura cheltuielii - alimentarea contului "Disponibil fond de risc pentru întreprinderimici și mijlocii" cu suma în lei necesară plății valorii de executare a garanției aferentescadenței din data de ...., aferentă împrumutului în valoare de ... lei, contractat deoperatorul economic .... de la ..... (instituția de credit) ...., garantat de stat prinFondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii(F.N.G.C.I.M.M.), potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privindaprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii Lista documentelor justificative: - decizia nr. ... a F.N.G.C.I.M.M. de aprobare a cererii de plată transmise de instituția de credit finanțatoare; - nota de lichidare nr. ... Nr./data angajamentului legal ..... Modul de plată (virament/numerar): Lei/valută: .................... Suma datorată beneficiarului: ......... lei Avansuri acordate și reținute beneficiarului: ..... Suma de plată: ........... lei┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│ Suma de plată (valută) │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ - felul valutei ............. │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ - suma în valută ............ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ - cursul valutar ............ │├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│ - suma în lei ............... │└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare - lei -┌──────────────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────┬───────────────┐│Subdiviziune a clasificației bugetare,│Disponibil înaintea│ │Disponibil după││capitolul 54.01 subcapitolul 50 titlul│ efectuării plății │Suma de plată│ efectuarea ││ 51 articolul 02 alineatul 30 │ │ │ plății │├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 = col. 1-2 │├──────────────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤│ │ ....... lei │ ....... lei│ ....... lei │├──────────────────────────────────────┴─────┬─────────────┴─────────────┴───────────────┤│Numele și adresa beneficiarului │Nr. cont: RO24TREZ999650101XXXXXXX ││Ministerul Finanțelor Publice │CUI 8609468 ││Str. Apolodor nr.17, București │ │├─────────────────────────────┬──────────────┴───────────┬───────────────────────────────┤│ Compartimentul de │ Compartimentul de │ Control financiar preventiv ││ specialitate │ contabilitate │ │├─────────────────────────────┴──────────────────────────┼────────────────┬──────────────┤│ Data ... Data ... │ CFPD │ CFPD ││ ├────────────────┼──────────────┤│ │ Data ....... │ Data ...... ││ ├────────────────┼──────────────┤│ │ Vizat ...... │ Vizat ...... ││ ├────────────────┼──────────────┤│ Semnătura ... Semnătura ...*) │Semnătura .... │Semnătura ... │└────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────┴──────────────┘ Ordonator de credite, Data ............... Semnătura ........----------*) Răspunde de datele înscrise în col. 1. (la 11-03-2014, Anexa 4 a fost modificată de pct. 11 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014, prin înlocuirea unei sintagme. )  +  Anexa nr. 5la norme- Model -MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂDepartamentul back officeStr. Apolodor nr.17, sectorul 5, BucureștiDISPOZIȚIE DE RESTITUIREa unor sume de la fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlociiNr. ...... data ...........CătreSolicitant .................. (denumirea beneficiarului Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii/ Programului de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii), cu domiciliul fiscal ....................., având CUI ...............În baza Cererii dumneavoastră nr. ....../data ....... au fost efectuate verificări cu privire la situația sumelor plătite în plus față de obligația fiscală datorată fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii, în urma cărora se certifică dreptul dumneavoastră de creanță, pentru suma totală de ........ lei, și se dispune restituirea acesteia.Totodată, vă aducem la cunoștință că un exemplar al prezentei dispoziții de restituire a fost înaintat organului fiscal competent în vederea efectuării restituirii potrivit prevederilor art. 117 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, sens în care precizăm că din suma de restituit vor fi compensate de către organul fiscal competent eventualele obligații fiscale datorate și neachitate la data restituirii.Director general adjunctNumele și prenumele ..............SemnăturaL.S. (la 11-03-2014, Anexa 5 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 și are conținutul anexei 1 din același act normativ. )  +  Anexa nr. 6la norme- Model -MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂNr. ......./..........Se aprobăOrdonator principal de credite,(sau persoana delegată de acesta)......................NOTĂ DE TRANSFERReferitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ................ (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii)────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Suma de transferat, în lei: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentruîntreprinderi mici și mijlocii la data de ....., conformadresei Direcției generale ..../data: ....... lei2. Total plăți angajate la data de ...: ....... lei3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Având în vedere cele menționate mai sus, propunem următoarele:1. aprobarea transferării sumei de .... lei de către Ministerul Finanțelor Publice din disponibilul fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii în vederea compensării/restituirii, după caz;2. transferarea sumei de ...... lei din contul IBAN RO24TREZ999650101XXXXXXX (cod fiscal 8609468), deschis pe numele Ministerului Finanțelor Publice la Trezoreria Operativă Centrală, în contul IBAN nr. ............, cod fiscal nr. ............, deschis pe numele ..................... (beneficiarul sumei) la Unitatea de Trezorerie și Contabilitate Publică ............. (a organului fiscal competent).(Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. ......../data și dispoziția de restituire a unor sume de la fondul de risc.)*)---------*) Se completează în cazul în care nu se întocmește nota de lichidare.Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 522/2003, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.Șef serviciu,............. (la 11-03-2014, Anexa 6 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 și are conținutul anexei 2 din același act normativ. )  +  Anexa nr. 7la norme- Model -MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂNr. ......./..........De acordOrdonator principal de credite,(sau persoana delegată de acesta)..........................NOTĂ DE FUNDAMENTAREReferitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ................. (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii)────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Suma de transferat, în lei: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentruîntreprinderi mici și mijlocii la data de ....., conformadresei Direcției generale ..../data: ....... lei2. Total plăți angajate la data de ...: ....... lei3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Diferența de alimentat la fondul de risc: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Având în vedere cele menționate mai sus, propunem semnarea cererii de deschidere de credite bugetare din capitolul 54.01, subcapitolul 50, titlul 51, articolul 02, alineatul 30 "Fondul de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii", în valoare de ............ lei, anexată, în vederea alimentării contului "Disponibil din fond de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii" cu suma de ........... lei.Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 522/2003, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.Șef serviciu,................ (la 11-03-2014, Anexa 7 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 și are conținutul anexei 3 din același act normativ. )  +  Anexa nr. 8la norme- Model -MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEDIRECȚIA GENERALĂ DE TREZORERIE ȘI DATORIE PUBLICĂBun de platăOrdonator principal de credite,(sau persoana delegată de acesta)................................NOTĂ DE LICHIDAREReferitor la: Sume încasate în plus la fondul de risc de la ................ (operatorul economic garantat de stat prin Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii S.A. - IFN, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlocii)────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Suma de transferat, în lei: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────1. Soldul contului de disponibil al fondului de risc pentruîntreprinderi mici și mijlocii la data de ....., conformadresei Direcției generale ..../data: ....... lei2. Total plăți angajate la data de ...: ....... lei3. (1-2) Sume disponibile în fondul de risc: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────Diferența de alimentat la fondul de risc: ....... lei────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────În vederea asigurării sumelor necesare pentru lichidarea obligațiilor de plată privind transferul sumelor în vederea compensării/restituirii, propunem alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii prin virarea sumei de ............lei din contul Ministerului Finanțelor Publice nr. ................, CUI 8609468, în contul Ministerului Finanțelor Publice nr. RO24TREZ999650101XXXXXXX, CUI 8609468.Anexăm la prezenta Cererea de restituire nr. .../data și Dispoziția de restituire nr. ......./data.Conform prevederilor pct. 3.4 din Normele metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 522/2003, cu modificările și completările ulterioare, certificăm operațiunea în privința realității, regularității și legalității.Șef serviciu,............... (la 11-03-2014, Anexa 8 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 și are conținutul anexei 4 din același act normativ. )  +  Anexa nr. 9la norme- Model -MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICEData emiterii ...........Compartimentul de specialitate ......Direcția generală ...................ORDONANȚARE DE PLATĂNatura cheltuielii - alimentarea contului de disponibil al fondului de risc pentru întreprinderi mici și mijlocii pentru asigurarea sumei de transferat de la fondul de risc în cadrul împrumutului în valoare de ..... lei, contractat de operatorul economic ............ de la ................. (instituția de credit), garantat de stat prin Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii - S.A. IFN, potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 60/2011 privind aprobarea Programului Mihail Kogălniceanu pentru întreprinderi mici și mijlocii, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 218/2012/Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 92/2013 privind Programul de garantare a creditelor pentru întreprinderi mici și mijlociiLista documentelor justificative:– Cererea de restituire nr. ..../data;– Dispoziția de restituire nr. ......./data;– Nota de lichidare nr. ..../data;Nr./data angajamentului legal .....................Modul de plată (virament/numerar):Lei/Valută: ........................................Suma datorată beneficiarului: .................. leiAvansuri acordate și reținute beneficiarului: ........Suma de plată: ................................. lei┌─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐│Suma de plată (valută) │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│- felul valutei ................................; │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│- suma în valută ...........................; │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│- cursul valutar .............................; │├─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤│- suma în lei ................................ . │└─────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare - lei -┌────────────────────────────┬───────────────────┬─────────────┬───────────────┐│Subdiviziune a clasificației│Disponibil înaintea│Suma de plată│Disponibil după││bugetare, capitolul 54.01, │ efectuării plății │ │ efectuarea ││subcapitolul 50, titlul 51, │ │ │ plății ││articolul 02, alineatul 30 │ │ │ │├────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤│ 0 │ 1 │ 2 │3 = col. 1 - 2 │├────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤│ │ ........ lei │ ..... lei │ .... lei │├────────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼───────────────┤│ │ │ │ │└────────────────────────────┴───────────────────┴─────────────┴───────────────┘┌─────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐│Numele și adresa beneficiarului │Nr. Cont: ││Ministerul Finanțelor Publice │RO24TREZ999650101XXXXXXX ││Str. Apolodor nr. 17, București │CUI 8609468 │└─────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘┌─────────────────────┬─────────────────────┬──────────────────────────────────┐│ Compartimentul de │ Compartimentul de │ Control financiar preventiv ││ specialitate │ contabilitate │ │├─────────────────────┼─────────────────────┼────────────────┬─────────────────┤│Data ..... │Data ..... │CFPD │CFPD ││Semnătura ..... │Semnătura .....*) ├────────────────┼─────────────────┤│ │ │Data ....... │Data ....... ││ │ ├────────────────┼─────────────────┤│ │ │Vizat ...... │Vizat .... ││ │ ├────────────────┼─────────────────┤│ │ │Semnătura ......│Semnătura ...... │└─────────────────────┴─────────────────────┴────────────────┴─────────────────┘--------- * Răspunde de datele înscrise în col. 1. Ordonator de credite, Data ............... Semnătura ....... (la 11-03-2014, Anexa 9 a fost introdusă de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 295 din 25 februarie 2014 publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 11 martie 2014 și are conținutul anexei 5 din același act normativ. )