ORDIN nr. 94 din 28 ianuarie 2022pentru aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
EMITENT
  • MINISTERUL MUNCII ȘI SOLIDARITĂȚII SOCIALE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 31 ianuarie 2022



    Având în vedere dispozițiile art. 2 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative,în baza prevederilor art. 18 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 23/2022 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii și Solidarității Sociale,ministrul muncii și solidarității sociale emite următorul ordin:  +  Articolul 1Se aprobă modelele cererilor, declarației pe propria răspundere și listei persoanelor care urmează să beneficieze de plata indemnizației prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, prevăzute în anexele nr. 1 și 2, care fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 2Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    p. Ministrul muncii și solidarității sociale,
    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
    secretar de stat
    București, 28 ianuarie 2022.Nr. 94.  +  Anexa nr. 1Angajator ...............................................................Adresă sediu social ...............................................CUI/CIF .................................................................Cont bancar nr. .....................................................Telefon ..................................................................E-mail ...................................................................CătreAgenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului ................/Municipiului București
    CERERE
    Subsemnatul/(a), ....................................................., în calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului .............................., cu sediul social în localitatea ............................., str. .............................. nr. ......., județul ............................/municipiul ....................., sectorul ........, vă solicit plata contravalorii indemnizației prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, pentru un număr de .............. persoane, în sumă totală de ............................ lei brut, aferentă perioadei .......................... .Anexez prezentei:1. declarația pe propria răspundere privind întreruperea sau reducerea temporară a activității, ca urmare a implementării măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevăzute de hotărârile Guvernului pentru prelungirea stării de alertă pe teritoriul României (anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta cerere);2. lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație (anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta cerere).
    Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ...........................................
    Semnătura ................................
    Data ..............................
     +  Anexa nr. 1la cerere
    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/(a), ...................................., în calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului ........................, CUI/CIF .........................., cu sediul social în localitatea ..............................., str. ................................ nr. ......., județul ......................../municipiul ........................., sectorul ........, cunoscând prevederile art. 326 cu privire la falsul în declarații din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar pe propria răspundere că*):*) Informațiile de mai jos se completează pentru fiecare activitate întreruptă sau redusă temporar, ca urmare a implementării măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevăzute de hotărârile Guvernului pentru prelungirea stării de alertă pe teritoriul României.– activitatea ..........................................................................., cod CAEN .................., pe care o desfășor în localitatea/localitățile ............................................, județul/județele ............................................................................, este .......................................,**) potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ca urmare a implementării măsurilor pentru diminuarea impactului tipului de risc prevăzute de***):**) Se completează cu „întreruptă“ sau „redusă temporar“, în funcție de situația în care se află angajatorul.***) Se indică hotărârile Guvernului pentru prelungirea stării de alertă pe teritoriul României, actele normative emise, după caz, de conducătorii ministerelor și ai celorlalte organe de specialitate ale administrației publice centrale pe baza și în executarea acestor hotărâri sau și hotărârile comitetului județean/al municipiului București pentru situații de urgență, prin care au fost instituite măsurile pentru diminuarea impactului tipului de risc a căror implementare a condus la întreruperea sau reducerea temporară a activității angajatorului..............................................................................................
    Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ..........................................
    Semnătura ................................
    Data ......................
     +  Anexa nr. 2la cerere
    LISTA
    persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație, cărora li s-a suspendat
    contractul individual de muncă din inițiativa angajatorului, în temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003
    - Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru care se solicită acordarea sumelor necesare
    plății indemnizației prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea
    unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării
    ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului
    SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
    Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:a) Numărul de zile aferente suspendării contractului individual de muncă în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022;b) Indemnizația solicitată*).*) 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021.
    Nr. crt.Numele și prenumele salariatuluiCNPNivelul de educație (ISCED)Reședința (urban/rural)Salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupatData suspendării contractului individual de muncă**)a)b)
    1
    2
    ....
    TOTAL
    **) Conform Registrului general de evidență a salariaților.
    Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ..........................................
    Semnătura ...............................................
    Data ...........................
     +  Anexa nr. 2Angajator ...............................................................Adresă sediu social ...............................................CUI/CIF .................................................................Cont bancar nr. ......................................................Telefon ..................................................................E-mail ...................................................................CătreAgenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului ................/Municipiului București
    CERERE
    Subsemnatul/(a), ..................................................................., în calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului .............................................., cu sediul social în localitatea ..................................., str. .................................. nr. .........., județul ............................/municipiul ..........................., sectorul ............, vă solicit plata contravalorii indemnizației prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, pentru un număr de ........... persoane, în sumă totală de .................. lei brut, aferentă perioadei .......................... .Anexez prezentei:1. declarația pe propria răspundere privind suspendarea activității în baza deciziei emise de către Direcția de Sănătate Publică a Județului ...................................../a Municipiului București ca urmare a anchetei epidemiologice (anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta cerere);2. copia deciziei de suspendare a activității emise de Direcția de Sănătate Publică a Județului............................/a Municipiului București;3. lista persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație (anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezenta cerere).
    Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) .......................................
    Semnătura ................................
    Data ......................
     +  Anexa nr. 1la cerere
    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/(a), ................................................., în calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului ................................., CUI/CIF ............................, cu sediul social în localitatea ......................., str. ........................... nr. ......., județul ......................../municipiul ..............., sectorul ........, cunoscând prevederile art. 326 cu privire la falsul în declarații din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar pe propria răspundere că, drept urmare a anchetei efectuate de Direcția de Sănătate Publică (DSP) a Județului ............................................./a Municipiului București, pe perioada stării de alertă, activitatea a fost suspendată pentru perioada ............................................, potrivit Deciziei nr. ......./.................... a DSP ................................... .
    Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ..........................
    Semnătura ................................
    Data ......................
     +  Anexa nr. 2la cerere
    LISTA
    persoanelor care urmează să beneficieze de indemnizație, cărora li s-a suspendat contractul individual de muncă
    din inițiativa angajatorului, în temeiul art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată,
    cu modificările și completările ulterioare, pentru care se solicită acordarea sumelor necesare plății indemnizației
    prevăzute la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022 privind stabilirea unor măsuri
    de protecție socială a angajaților și a altor categorii profesionale în contextul interzicerii, suspendării ori limitării
    activităților economice, determinate de situația epidemiologică generată de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2,
    precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative
    Semnificația coloanelor din tabelul de mai jos este următoarea:a) Numărul de zile aferente suspendării contractului individual de muncă în perioada prevăzută la art. 1 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 2/2022;b) Indemnizația solicitată*).*) 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2022 nr. 318/2021.
    Nr. crt.Numele și prenumele salariatuluiCNPNivelul de educație (ISCED)Reședința (urban/rural)Salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupatData suspendării contractului individual de muncă**)a)b)
    1
    2
    ....
    TOTAL
    **) Conform Registrului general de evidență a salariaților, în condițiile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 2/2022.
    Numele și prenumele administratorului/reprezentantului legal (în clar) ........................................
    Semnătura ...................................................
    Data .............................
    -----