HOTĂRÂRE nr. 1.288 din 28 decembrie 2021pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții "Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj"
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1237 din 28 decembrie 2021



    În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele publice, cu modificările și completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.  +  Articolul 1Se aprobă indicatorii tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj“, prevăzuți în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre.  +  Articolul 2Finanțarea obiectivului de investiții prevăzut la art. 1 se realizează potrivit art. 13 alin. (1) lit. a) și art. 24 alin. (4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituțional și financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare și reziliență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului național de redresare și reziliență necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile și nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare și reziliență, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții aprobate potrivit legii.
    PRIM-MINISTRU
    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
    Contrasemnează:
    Viceprim-ministru,
    ministrul transporturilor și infrastructurii,
    Sorin Mihai Grindeanu
    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice și administrației,
    Cseke Attila-Zoltán
    Ministrul finanțelor,
    Adrian Câciu
    Ministrul investițiilor și proiectelor europene,
    Dan Vîlceanu
    București, 28 decembrie 2021.Nr. 1.288.  +  ANEXA
    CARACTERISTICILE PRINCIPALE ȘI INDICATORII TEHNICO-ECONOMICI
    ai obiectivului de investiții „Tren metropolitan Gilău-Florești-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonțida - etapa I
    a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.
    Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj“
    Ordonator principal de credite: Ministerul Transporturilor și InfrastructuriiBeneficiar: U.A.T. Cluj-Napoca și U.A.T. FloreștiAmplasament: județul Cluj, municipiul Cluj-Napoca și comuna Florești
    Valoarea totală a investiției (inclusiv T.V.A.):10.112.816 mii lei
    din care C + M (inclusiv T.V.A.)6.581.365 mii lei
    (în prețuri la data de 19.08.2021, 1 euro = 4,9278 lei)
    Eșalonarea investiției (INV/C+M):
    - Anul I:INVmii lei506.000
    C+Mmii lei329.000
    - Anul II:INVmii lei1.011.000
    C+Mmii lei658.000
    - Anul III:INVmii lei1.517.000
    C+Mmii lei987.000
    - Anul IV:INVmii lei2.022.000
    C+Mmii lei1.316.000
    - Anul V:INVmii lei2.022.000
    C+Mmii lei1.316.000
    - Anul VI:INVmii lei1.517.000
    C+Mmii lei987.000
    - Anul VII:INVmii lei1.011.000
    C+Mmii lei658.000
    - Anul VIII:INVmii lei506.816
    C+Mmii lei330.365
    Capacități:
    - Lungime traseu metrou:km21,03
    - Stații metrou:nr.19
    - Depounr.1
    Durata de execuție a obiectivului de investiții:luni96
    Factori de risc Obiectivul de investiții se va proteja antiseismic conform prevederilor Normativului „Cod de proiectare seismică“ P1001/2013, cu modificările și completările ulterioare.Finanțarea investiției Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe rambursabile prin Planul național de relansare și reziliență (PNRR), de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.
    ----