ORDIN nr. 208 din 14 martie 2000 pentru aprobarea Reglementărilor privind agrearea şi verificarea tehnica a vehiculelor destinate transportului de produse perisabile - RNTR 5
EMITENT
  • MINISTERUL TRANSPORTURILOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 459 bis din 19 septembrie 2000



    R E G L E M E N T Ă R I

    privind agrearea şi verificarea tehnică a vehiculelor destinate transportului de produse perisabile - RNTR 5

    ANEXĂ

    CAPITOLUL I

    Obiectul

    Art. 1. - Prezentele reglementări stabilesc modul de lucru pentru agrearea şi verificarea tehnică a vehiculelor destinate transportului de produse perisabile în trafic naţional şi internaţional, în conformitate cu prevederile Acordului cu privire la transporturile internaţionale de pro- duse perisabile şi cu privire la mijloacele de transport spe- ciale care trebuie folosite pentru aceste transporturi (ATP), adoptat la Geneva la 1 septembrie 1970, denumit în conti- nuare ATP, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 75/1998, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 319 din 28 august 1998, aprobată prin Legea nr. 2/1999.

    CAPITOLUL II

    Domeniul de aplicare

    Art. 2. - Fac obiectul prezentelor reglementări:

    1. a) vehiculele echipate cu suprastructuri specializate pen- tru transportul de produse perisabile, care efectuează transporturi internaţionale de produse perisabile;

    2. b) vehiculele izoterme sau refrigeratoare cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 t, care efectuează transporturi de produse perisabile în trafic naţional;

    3. c) vehiculele frigorifice sau calorifice care efectuează transporturi de produse perisabile în trafic naţional, indife- rent de masa totală maximă autorizată,

    definite şi clasificate conform anexei nr. 1 la prezentele reglementări.

    CAPITOLUL III

    Agrearea vehiculelor destinate transportului de produse perisabile

    Art. 3. - (1) Agrearea vehiculelor destinate transportului produselor perisabile se acordă pentru categoriile de vehi- cule prevăzute în anexa nr. 1 la prezentele reglementări, care sunt sau urmează fie înmatriculate în România şi care respectă, pentru transportul internaţional, prevederile anexei nr. 1 la ATP sau, pentru transportul intern, cel puţin prevederile anexei nr. 2 la prezentele reglementări.

    1. (2) Pentru fiecare vehicul destinat transportului de pro- duse perisabile agrearea se acordă de Ministerul Transporturilor, prin Regia Autonomă „Registrul Auto Român", denumit în continuare RAR.

    2. (3) Vehiculele noi care urmează fie construite sau importate în serie pot fi agreate în baza încercărilor efectu- ate pentru un exemplar al seriei. Dacă se constată confor- mitatea cu prescripţiile RNTR 5, procesul-verbal/raportul de încercare va fi considerat certificatul de agreare a tipului respectiv de vehicul. În baza acestui certificat RAR poate acorda agrearea individuală a fiecărui vehicul fabricat ulte- rior şi înmatriculat în România, care este conform tipului de vehicul agreat.

    Art. 4. - Agrearea unui tip de vehicul se acordă la cererea constructorului tipului respectiv de vehicul sau a reprezentantului său autorizat, iar agrearea individuală se acordă la cererea deţinătorului vehiculului.

    Art. 5. - La solicitarea agreării unui tip de vehicul des- tinat transportului de produse perisabile constructorul sau reprezentantul său autorizat va depune la RAR următoarea documentaţie:

    1. 1. cererea de agreare ATP, cu precizarea categoriei de clasificare, conform anexei nr. 1 la ATP, pentru care se solicită agrearea;

    2. 2. specificaţia tehnică detaliată a vehiculului, care cuprinde:

      1. a) desenul de ansamblu al vehiculului;

      2. b) desenul de ansamblu al compartimentului pentru transportul produselor perisabile, cu cotele principale pentru gabaritul exterior şi pentru spaţiul interior; în cazul cisterne- lor cu mai multe compartimente se vor menţiona şi dimen- siunile fiecărui compartiment;

      3. c) descrierea sau specificaţia tehnică a materialelor utili- zate la construcţia caroseriei, respectiv a pereţilor laterali, podelei, acoperişului, trapelor, uşilor, orificiilor de scurgere a apei; pentru cisterne se vor prezenta date tehnice, inclu- siv pentru gurile de vizitare şi tubulatura de golire;

      4. d) în cazul suprastructurilor frigorifice, respectiv al refri- geratoarelor, specificaţia tehnică a agregatului frigorific sau a agenţilor frigorigeni;

      5. e) specificaţia tehnică a dispozitivelor de automatizare;

      6. f) în cazul cisternelor, desenul privind amplasarea pe vehicul a tubulaturii sau a instalaţiilor de golire;

      7. g) desenul privind izolaţiile speciale ale pereţilor com- partimentului pentru încărcătură;

      8. h) descrierea amenajărilor interioare specifice, cum ar fi: bare pentru carne, ventilatoare şi altele asemenea;

    3. 3. solicitantul agreării poate depune documente de certi- ficare internaţională sau rapoarte de încercări care ateste conformitatea cu ATP, emise sau avizate de autori- tatea competentă a unei ţări care este parte contractantă la ATP.

    Art. 6. - (1) În cazul agreării unui tip de vehicul, care se efectuează prin verificări şi încercări şi pe baza docu- mentelor prevăzute la art. 5 pct. 1 şi 2 sau a celor prevăzute la art. 5 pct. 3, dacă sunt îndeplinite toate condiţiile, RAR eliberează Certificatul de agreare de tip pentru vehicule care transportă produse perisabile, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3 la prezentele regle- mentări.

    1. (2) În baza certificatului prevăzut la alin. (1) constructo- rul sau reprezentantul său autorizat este obligat elibe- reze, pentru fiecare vehicul construit care este conform cu tipul certificat, Declaraţia de conformitate pentru vehicule destinate transportului de produse perisabile, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 4 la prezentele reglementări. Art. 7. - Vehiculul destinat transportului de produse perisabile se consideră ca aparţinând unui tip agreat de vehicul dacă satisface condiţiile prevăzute la paragraful 2

      lit. c) din suplimentul 1 al anexei nr. 1 la ATP.

      Art. 8. - Procesele-verbale/rapoartele de încercare tre- buie fie emise de laboratoare specializate care, prin dotarea tehnică, încadrarea cu personal calificat cores- punzător şi prin procedurile de lucru, permit efectuarea încercărilor prevăzute în anexa nr. 1 la ATP. Laboratoarele trebuie fie acreditate sau evaluate şi abilitate de RAR prin organismele sale de specialitate, conform condiţiilor tehnice cuprinse în anexa nr. 5 la prezentele reglementări. Art. 9. - În situaţia în care sunt îndeplinite toate condiţiile, pe baza unuia dintre următoarele documente:

      1. a) Declaraţia de conformitate pentru vehicule destinate transportului de produse perisabile;

      2. b) documentele prevăzute la art. 5 pct. 3;

      3. c) rapoartele întocmite în urma încercărilor efectuate în conformitate cu prescripţiile ATP şi ale prezentelor regle- mentări,

    RAR eliberează, prin reprezentanţele sale teritoriale, după înmatricularea mijlocului de transport, Certificatul conform Acordului cu privire la transporturile internaţionale de pro- duse perisabile şi cu privire la mijloacele de transport spe- ciale ce trebuie folosite pentru aceste transporturi, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 6.1, 6.2 şi 6.3 la pre- zentele reglementări, sau Certificatul conform prescripţiilor RNTR 5 cu privire la transporturile naţionale de produse perisabile şi cu privire la mijloacele de transport speciale ce trebuie folosite pentru aceste transporturi, conform modelului prevăzut în anexa nr. 7 la prezentele regle- mentări, denumite în continuare certificat de agreare.

    Art. 10. - Certificatul prevăzut la art. 9 pentru trans- porturile internaţionale are o valabilitate de maximum 6 ani. Acesta permite şi aplicarea pe vehicul a plăcii de confor- mitate ATP, executată conform modelelor cuprinse în ane- xele nr. 8.1, 8.2 şi 8.3 la prezentele reglementări.

    Art. 11. - Certificatul prevăzut la art. 9 pentru trans- porturile interne are o perioadă de valabilitate de maximum

    3 ani. Acesta permite şi aplicarea pe vehicul a plăcii de conformitate, executată conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 la prezentele reglementări.

    Art. 12. - Certificatul de agreare pentru transporturile internaţionale de produse perisabile trebuie redactat, în afară de limba română, şi într-o limbă de circulaţie internaţională - engleză, franceză sau rusă, la alegerea solicitantului.

    Art. 13. - (1) În timpul efectuării transportului certifica- tul de agreare trebuie fie prezent în mod obligatoriu la bordul autovehiculului, în original sau în copie legalizată.

    1. (2) În cazul în care placa de atestare conformă anexei nr. 6 sau 7 la prezentele reglementări este aplicată pe vehicul, prezenţa certificatului de agreare la bordul vehicu- lului nu este necesară.

    2. (3) Deţinătorul vehiculului este obligat îndepărteze placa de atestare de pe vehicul în momentul în care acesta nu mai este conform prevederilor ATP sau ale RNTR 5 sau o înlocuiască în cazul unei noi agreări. Art. 14. - Certificatul de agreare pentru transporturile internaţionale de produse perisabile este valabil şi pentru efectuarea de transporturi interne, fără alte menţiuni supli-

      mentare.

      CAPITOLUL IV

      Verificarea tehnică a vehiculelor destinate transportului de produse perisabile

      Art. 15. - (1) Verificarea tehnică a suprastructurii vehi- culelor destinate transportului de produse perisabile se face:

      1. a) la solicitarea eliberării certificatului de agreare de tip sau individuală;

      2. b) la expirarea duratei de valabilitate a certificatului de agreare acordat anterior;

      3. c) la solicitarea RAR, în urma constatării, cu ocazia efectuării inspecţiei tehnice periodice a vehiculului, a unor deteriorări semnificative ale suprastructurii sau a efectuării unor modificări ori reparaţii de amploare ale acesteia.

    1. (2) Metodele de verificare tehnică care se utilizează sunt prevăzute în anexa nr. 1 la ATP.

      Art. 16. - La prezentarea vehiculului pentru verificarea tehnică conform ATP sau RNTR 5, deţinătorul va prezenta:

      1. a) cartea de identitate a vehiculului şi certificatul de înmatriculare a vehiculului, precum şi anexa la certificatul de înmatriculare, cu inspecţia tehnică valabilă;

      2. b) certificatul de agreare, dacă acesta a fost eliberat anterior;

      3. c) placa de atestare conform anexelor nr. 8.1, 8.2, 8.3 sau nr. 9 la prezentele reglementări, îndepărtată de pe vehicul, dacă este cazul.

    Art. 17. - Pe baza documentelor şi a verificărilor efec- tuate reprezentantul RAR:

    1. a) emite un alt certificat de agreare valabil pentru res- pectivul vehicul, dacă certificatul prezentat este expirat;

    2. b) aplică pe vehicul placa de atestare cu noul termen de valabilitate.

    Art. 18. - În situaţia în care se constată neconformităţi din punct de vedere al prevederilor ATP sau RNTR 5, reprezentantul RAR are obligaţia de a reţine certificatul de agreare şi placa de atestare aferente vehiculului până la remedierea neconformităţilor.

    CAPITOLUL V

    Dispoziţii finale şi tranzitorii

    Art. 19. - (1) Pentru vehiculele destinate transportului de produse perisabile, aflate la prima înmatriculare în România, certificatul de agreare se va elibera numai dacă sunt satisfăcute prescripţiile ATP.

    1. (2) Pentru vehiculele noi, construite în România, preve- derile alin. (1) vor fi obligatorii începând cu data de

      1 ianuarie 2001. Vehiculele construite până la această dată, care nu sunt conforme prescripţiilor ATP, dar care îndeplinesc condiţiile minimale prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele reglementări, vor putea fi utilizate numai în trafic naţional.

    2. (3) Pentru vehiculele deja înmatriculate în România, care efectuează transporturi internaţionale de produse peri- sabile, emiterea certificatului de agreare se va face numai dacă sunt satisfăcute prescripţiile ATP.

    3. (4) Pentru vehiculele deja înmatriculate în România, care efectuează transporturi interne de produse perisabile, emiterea certificatului de agreare se face numai dacă sunt satisfăcute prescripţiile RNTR 5.

    4. (5) Pentru vehiculele deja înmatriculate în România cer- tificatul de agreare se eliberează pentru toate vehiculele de acelaşi tip, pe baza unei verificări efectuate în condiţiile prevăzute la paragrafele 29 şi 49 din suplimentul 2 al ane- xei nr. 1 la ATP, numai dacă au fost efectuate probe com- plete, conform prevederilor anexei nr. 1 la ATP, pentru un număr de 3 vehicule aparţinând aceluiaşi tip de vehicul. Certificatul de agreare se eliberează în condiţiile prevăzute de prezentul alineat dacă în urma efectuării probelor com- plete se constată sunt îndeplinite cel puţin condiţiile prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele reglementări.

    5. (6) Valabilitatea certificatelor de agreare pentru transpor- turile interne, emise în baza dispoziţiilor prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele reglementări, nu poate depăşi data de

      1 ianuarie 2005.

    6. (7) Începând cu data de 1 ianuarie 2003 toate autove- hiculele care efectuează transporturi interne de produse perisabile şi care fac obiectul acestei reglementări vor fi echipate cu tahograf.

    7. (8) La cererea deţinătorului certificatul de agreare pentru transporturile interne se poate elibera şi pentru vehiculele sub 7,5 t.

    Art. 20. - Anexele nr. 1-5, 6.1, 6.2, 6.3, 7, 8.1, 8.2,

    8.3 şi 9 fac parte integrantă din prezentele reglementări.

    ANEXA Nr. 1

    la reglementări

    CLASIFICAREA MIJLOACELOR DE TRANSPORT PENTRU TRANSPORTUL PRODUSELOR PERISABILE

    1. 1. Mijloace de transport izoterme - mijloace de transport la care caroseria este construită cu pereţi izolanţi, inclusiv uşile, podeaua şi acoperişul, asigurând limitarea schimbului de căldură dintre interiorul şi exteriorul caroseriei.

      1. 1.1. Mijlocul de transport izoterm normal este caracterizat printr-un coeficient global de transmisie termică, denumit în continuare coeficient K, egal cu sau mai mic de 0,7 w/m2 °C.

      2. 1.2. Mijlocul de transport izoterm sporit este caracterizat printr-un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C şi are pereţii cu grosimea de cel puţin 45 mm.

    2. 2. Mijloace de transport refrigeratoare - mijloace de transport izoterme care, cu ajutorul unei surse de frig - gheaţă hidrică, cu sau fără adaos de sare, plăci eutectice, gheaţă carbonică, cu sau fără reglaj de sublimare, gaze lichefiate, cu sau fără reglare de evaporare, precum şi altele asemenea -, alta decât un echipament mecanic sau cu absorbţie, permit scăderea temperaturii în interiorul caro- seriei goale şi o menţin în continuare pentru o temperatură exterioară medie de +30 °C, fiind prevăzute cu unul sau mai multe compartimente, recipiente sau rezervoare pentru agentul frigorigen, cu o capacitate corespunzătoare pre- scripţiilor tehnice ATP şi care trebuie poată fi încărcate sau reîncărcate de la exterior.

      1. 2.1. Mijlocul de transport refrigerator de clasa A menţine o temperatură interioară la cel mult 7 °C.

      2. 2.2. Mijlocul de transport refrigerator de clasa B menţine o temperatură interioară la cel mult -10 °C şi are un coefici- ent K egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

      3. 2.3. Mijlocul de transport refrigerator de clasa C menţine o temperatură interioară la cel mult -20 °C şi are un coefici- ent K egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

      4. 2.4. Mijlocul de transport refrigerator de clasa D menţine o temperatură interioară la cel mult 0 °C.

    3. 3. Mijloace de transport frigorifice - mijloace de transport izoterme, prevăzute cu un dispozitiv de producere a frigului, individual sau colectiv pentru mai multe mijloace de trans- port - grup mecanic cu compresor, maşină cu absorbţie şi altele asemănătoare -, care permită, la o tempera- tură exterioară medie de +30 °C, scăderea temperaturii din

      interiorul caroseriei goale şi menţinerea acesteia în mod permanent.

      1. 3.1. Mijlocul de transport frigorific de clasa A permite ale- gerea temperaturii interioare între +12 °C şi 0 °C inclusiv.

      2. 3.2. Mijlocul de transport frigorific de clasa B permite ale- gerea temperaturii interioare între +12 °C şi -10 °C inclu- siv, iar coeficientul K este egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

      3. 3.3. Mijlocul de transport frigorific de clasa C permite ale- gerea temperaturii interioare între +12 °C şi - 20 °C inclu- siv, iar coeficientul K este egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

      4. 3.4. Mijlocul de transport frigorific de clasa D permite păstrarea unei temperaturi interioare constante egale cu sau mai mici de 0 °C.

      5. 3.5. Mijlocul de transport frigorific de clasa E permite păstrarea unei temperaturi interioare constante egale cu sau mai mici de -10 °C, iar coeficientul K este egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

      6. 3.6. Mijlocul de transport frigorific de clasa F permite păstrarea unei temperaturi interioare constante egale cu sau mai mici de -20 °C, iar coeficientul K este egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

    4. 4. Mijloace de transport calorifice - mijloace de transport izoterme, prevăzute cu un dispozitiv de producere a căldu- rii care permite ridicarea temperaturii în interiorul caroseriei goale şi menţinerea acesteia practic constante la o valoare nu mai mică de +12 °C şi pe o perioadă de cel puţin 12 ore.

      1. 4.1. Mijlocul de transport calorific de clasa A menţine tem- peratura interioară de +12 °C la o temperatură exterioară medie de -10 °C.

      2. 4.2. Mijlocul de transport calorific de clasa B menţine tem- peratura interioară de +12 °C la o temperatură exterioară medie de -20 °C, iar coeficientul K este egal cu sau mai mic de 0,4 w/m2 °C.

        CATEGORIILE MIJLOACELOR DE TRANSPORT PENTRU PRODUSE PERISABILE ŞI MĂRCILE DE IDENTIFICARE A ACESTORA

        image

        Categoria Marca

        image

        1. 1. Mijloc de transport izoterm normal IN

        2. 2. Mijloc de transport izoterm sporit IR

        3. 3. Mijloc de transport refrigerator normal clasa A RNA

        4. 4. Mijloc de transport refrigerator sporit clasa A RRA

        5. 5. Mijloc de transport refrigerator sporit clasa B RRB

        6. 6. Mijloc de transport refrigerator sporit clasa C RRC

        7. 7. Mijloc de transport refrigerator normal clasa D RND

        8. 8. Mijloc de transport refrigerator sporit clasa D RRD

        9. 9. Mijloc de transport frigorific normal clasa A FNA

    10. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    sporit clasa A

    FRA

    11. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    normal clasa B

    FNB

    12. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    sporit clasa B

    FRB

    13. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    normal clasa C

    FNC

    14. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    sporit clasa C

    FRC

    15. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    normal clasa D

    FND

    16. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    sporit clasa D

    FRD

    17. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    normal clasa E

    FNE

    18. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    sporit clasa E

    FRE

    19. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    normal clasa F

    FNF

    20. Mijloc

    de

    transport

    frigorific

    sporit clasa F

    FRF

    21. Mijloc

    de

    transport

    calorific

    normal clasa A

    CNA

    22. Mijloc

    de

    transport

    calorific

    sporit clasa A

    CRA

    23. Mijloc

    de

    transport

    calorific

    sporit clasa B

    CRB

    ANEXA Nr. 2

    la reglementări

    C O N D I Ţ I I T E H N I C E M I N I M A L E

    aplicabile în cazul mijloacelor de transport pentru produse perisabile aflate în exploatare în trafic naţional

    CAPITOLUL I

    Condiţii generale

    1. 1. Mijloacele de transport izoterme pot avea o grosime a pereţilor mai mică de 45 mm. Coeficientul global de trans- misie termică - coeficientul K - poate fie egal cu sau mai mic de 0,9 w/m2 °C pentru mijloacele de transport izo- terme din categoria IN.

    2. 2. Mijloacele de transport frigorifice din clasele A şi D pot avea un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,9 w/m2 °C, iar cele din clasele B, C, E şi F pot avea un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,7 w/m2 °C.

    3. 3. Mijloacele de transport refrigeratoare din clasa A pot avea un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,9 w/m2

      °C, iar cele din clasele B şi C pot avea un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,6 w/m2 °C.

    4. 4. Mijloacele de transport calorifice din clasa A pot avea un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,9 w/m2 °C, iar cele din clasa B pot avea un coeficient K egal cu sau mai mic de 0,6 w/m2 °C.

      CAPITOLUL II

      Controlul eficienţei dispozitivelor termice ale mijloacelor de transport pentru produse perisabile în trafic naţional

      1. 1. Mijloace de transport refrigeratoare

        Se verifică dacă temperatura interioară a mijlocului de transport, golit de orice încărcătură, adusă în prealabil la temperatura exterioară, poate fie adusă la temperatura limită a clasei mijlocului de transport, prevăzută în anexa nr. 1 la reglementări, şi fie menţinută sub această

        temperatură pe o durată t, astfel încât t 12 x ti/ti', ti fiind diferenţa dintre +30 °C şi această temperatură limită, iar ti' fiind diferenţa dintre temperatura medie exterioară pe timpul încercării şi respectiva temperatură limită, tempe- ratura exterioară nefiind mai mică de +15 °C. În situaţia în care rezultatele sunt favorabile, mijloacele de transport pot fi menţinute în exploatare ca refrigeratoare pe o nouă perioadă de maximum 3 ani.

      2. 2. Mijloace de transport frigorifice

        Se verifică - mijlocul de transport fiind golit de orice încărcătură şi temperatura exterioară nefiind mai mică de

        +15 °C - dacă temperatura interioară poate fi adusă:

        1. a) pentru clasa A, B sau C, la temperatura minimă a clasei mijlocului de transport prevăzută în ATP;

        2. b) pentru clasa D, E sau F, la temperatura limită a cla- sei mijlocului de transport prevăzută în ATP.

        În cazul în care rezultatele sunt favorabile, mijloacele de transport pot fi menţinute în exploatare ca frigorifice, în clasa lor, pentru o nouă perioadă de maximum 3 ani.

      3. 3. Mijloace de transport calorifice

    Se verifică dacă diferenţa dintre temperatura interioară a mijlocului de transport şi temperatura exterioară care deter- mină clasa căreia îi aparţine mijlocul de transport, prevăzută de ATP - 22°C pentru clasa A şi 32°C pentru clasa B -, poate fi atinsă şi menţinută timp de 12 ore sau mai puţin. În situaţia în care rezultatele sunt favorabile, mij- loacele de transport vor putea fi menţinute în exploatare ca mijloace de transport calorifice, în clasa lor, pentru o perioadă de maximum 3 ani.

    R.N.T.R.-5

    ANEXA Nr. 3

    la reglementări

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR

    REGISTRUL AUTO ROMÂN

    CERTIFICAT DE AGREARE DE TIP

    pentru vehicule care transportă produse perisabile

    nr. .................... din ...........................

    Vehiculul având caracteristicile cuprinse în prezentul certificat

    Categoria

    Subcategoria

    Marca

    Tipul

    Producătorul

    Firma solicitantă

    este agreat ca mijloc de transport ............................................................., în conformitate cu Reglementările privind agrearea şi verificarea tehnică a vehiculelor destinate transportului de produse perisabile.

    Director,

    ..............................

    image

    (verso)

    1. Categoria

    2. Subcategoria

    3. Marca

    4. Tipul/Varianta

    5. Categoria, conform ATP

    6. Baza eliberării certificatului

    6.1. Acest certificat a fost eliberat pe baza:

    6.1.1. încercării mijlocului de transport

    6.1.2. conformităţii cu un mijloc de transport de referinţă

    6.2. Laboratorul de încercări

    6.3. Natura încercărilor

    6.4. Numărul raportului de încercări

    6.5. Coeficientul K

    6.6. Capacitatea frigorifică efectivă la temperatura exterioară de 30 °C şi la temperatura interioară de:

    ..................... °C w

    ..................... °C w

    ..................... °C w

    7. Valabilitatea certificatului

    N O T Ă :

    Producătorul sau reprezentantul acestuia este autorizat elibereze Declaraţia de conformitate pentru vehiculele destinate transporturilor de produse perisabile, garantând sub semnătură produsul comercializat corespunde tipului agreat de Registrul Auto Român.

    ..........................................

    (semnătura şi ştampila)

    image

    ANEXA Nr. 4

    la reglementări

    R.N.T.R.-5

    Antetul producătorului

    D E C L A R A Ţ I E D E C O N F O R M I T A T E

    pentru vehicule destinate transportului de produse perisabile

    Noi, ,

    (numele producătorului)

    . ,

    (adresa)

    declarăm pe propria răspundere mijlocul de transport definit mai jos:

    Categoria

    Subcategoria

    Marca

    Tipul/Varianta

    Numărul de identificare

    este în conformitate cu Certificatul de agreare de tip pentru vehicule care transportă produse perisabile cu numărul ......................... din data de ......................... .

    .............................................. .............................................................

    (locul şi data emiterii) (numele şi semnătura persoanei autorizate)

    ANEXA Nr. 5

    la reglementări

    C O N D I Ţ I I T E H N I C E

    pentru abilitarea laboratoarelor care efectuează încercările vehiculelor destinate transportului de produse perisabile în vederea agreării

    Pentru a putea emite procesele-verbale (buletinele) de încercări prevăzute în anexa nr. 1 la ATP, pe baza cărora se eliberează certificatul de agreare, un laborator speciali- zat în acest sens trebuie îndeplinească următoarele condiţii:

    1. a) posede cel puţin o incintă cu temperatură contro- lată (stabilizată), conform normelor ATP, cu dimensiunile necesare în vederea efectuării probelor tipului de vehicul cu cele mai mari dimensiuni de gabarit pentru care se solicită abilitarea. Pentru accesul vehiculului în incintă aceasta tre- buie aibă dimensiunile utile cu cel puţin 25% mai mari decât dimensiunile de gabarit ale vehiculului, iar uşile de acces trebuie fie prevăzute cu izolaţie termică şi garni- turi corespunzătoare.

      Incinta trebuie îndeplinească condiţiile impuse de ATP, în sensul trebuie asigure o temperatură stabili- zată, controlată permanent, de +30 °C ± 5 °C, reglată

      pentru un punct de rouă de + 25 °C cu o abatere de

      ±2 °C, pe toată perioada încercării de 12 ore, şi o ven- tilaţie continuă de 1-2 m/s la 10 cm de pereţii exteriori ai furgonului (conform prevederilor paragrafului 9 din supli- mentul 2 al anexei nr. 1 la ATP;

    2. b) fie dotat cu aparatură de măsură corespunzătoare, care dea posibilitatea fie măsurată continuu tempera- tura în 24 de puncte timp de 12 ore;

    3. c) temperatura din interiorul incintei nu aibă o variaţie mai mare de 2 °C, astfel încât temperatura medie pe toată perioada măsurării nu aibă o variaţie mai mare de 0,5 °C;

    4. d) activitatea de încercare poată fi desfăşurată din exteriorul incintei cu temperatură controlată.

      Verificarea şi certificarea îndeplinirii condiţiilor menţionate se vor face conform legislaţiei şi procedurilor specifice în domeniu.

      ANEXA Nr. 6.1

      la reglementări

      image

      7. Basis of issue of certificate

      Baza eliberării certificatului

      7.1. This certificate is issued on the basis of:

      Acest certificat a fost eliberat pe baza

      7.1.1. tests of the equipment

      încercării mijlocului de transport

      7.1.2 conformity with a reference item of equipment

      conformităţii cu un mijloc de transport de referinţă

      7.1.3. a periodic inspection

      inspecţiei periodice

      7.1.4. transitorial provisions

      dispoziţiilor tranzitorii

      7.2. lf the certificate is issued on the basis of a test or by reference to an item of equipment ofthe same type which has been tested, specify :

      Dacă certificatul este eliberat pe baza unei încercări sau prin referire la un mijloc de transport de acelaşi tip care a

      fost supus încercării, a se specifica :

      7.2.1. the testing station

      laboratorul de încercări

      7.2.2. the nature of the test

      natura încercărilor

      7.2.3. the number (s) of the report(s)

      numărul raportului de încercări

      7.2.4. the K coefficient

      coeficientul K

      7.2.5. the effective refrigerating capacity at an outside temperature of 30°e and an inside temperature of

      capacitatea frigorifică efectivă la temperatura exterioară de 3D°C şi la temperatura interioară de

      ......................... e w

      0

      ......................... e w

      0

      ......................... e w

      0

      8. This certificate is valid until

      Acest certificat este valabil până la

      8.1. provided thet :

      asigurându-se că :

      8.1.1. the insuleted body (and, where applicable, the thermal applience) is maintained in good condition

      furgonul izoterm (şi unde este cazul, echipamentul termic) să fie menţinut în stare bună de întreţinere

      8.1.2. no material alteration is made to the thermal appliances; and

      nu sunt aduse modificări importante dispozitivelor termice; şi

      8.1.3. if the thermal appliance is replaced, it is replaced by an appliance of equal or greater refrigerating capacity

      dacă se înlocuieşte dispozitivul termic, acesta să aibă o putere frigorifică egală sau mai mare ca a dispozitivului

      înlocuit

      9. Done at

      Eliberat în

      10.On

      data

      lssuing by RAR Branch

      Emis de reprezentanţă RAR

      Stamp and signature

      Semnătura şi ştampila

      image

      ANEXA Nr. 6.2

      la reglementări

      image

      7. Base de delivrance de I' attestation

      Baza eliberării certificatului

      7.1.eette attestation est delivree sur la base:

      Acest certificat a fost eliberat pe baza

      7.1.1.de I' essai de I' engin

      încercării mijlocului de transport

      7.1.2 de la conformite a un engin de reference

      conformităţii cu un mijloc de transport de referinţă

      7.1.3. d' un contrele periodique

      inspecţiei periodice

      7.1.4. de dispositions transitoires

      dispoziţii/or tranzitorii

      7.2. Lorsque I' attestation est delivree sur la base d'un essai ou par reference a un engin de

      meme type ayant subi un essai, indiquer:

      Dacă certificatul este eliberat pe baza unei încercări sau prin referire la un mijloc de transport de acelaşi tip care a

      fost supus încercării, a se specifica :

      7.2.1. la station d' essai

      laboratorul de încercări

      7.2.2. la nature des essais

      natura încercărilor

      7.2.3. le ou Ies numeros du ou des

      proces - verbaux

      numărul raportului de încercări

      7.2.4. la valeur du coefficient K

      coeficientul K

      7.2.5. la puissance frigorifique utile a la temperature exterieure de 30° e etala temperature

      interieure de

      capacitatea frigorifică efectivă la temperatura exterioară de 3rfC şi la temperatura interioară de

      ......................... e w

      0

      ......................... e w

      0

      ......................... °C w

      8. eette attestation est valable jusq' au

      Acest certificat este valabil până la

      8.1. Sous reserve:

      asigurându-se că :

      8.1.1. que la caisse isotherme (et, le cas echeant, I' equipement thermique) soit maintenue en

      bon etat d' entretien;

      furgonul izoterm (şi unde este cazul, echipamentul termic) să fie menţinut în stare bună de întreţinere

      8.1.2. qu' aucune modification importante ne soit apportee aux dispositifs thermiques; et

      nu sunt aduse modificări importante dispozitivelor termice; şi

      8.1.3.que si le dispositif thermique est remplace, le dispositif de remplacement ait une

      puissance frigorifique egale ou superieure a celle du dispositif remplace.

      dacă se înlocuieşte dispozitivul termic, acesta aibă o putere frigorifică egală sau mai mare ca a dispozitivului

      înlocuit

      9. Fait a:

      Eliberat în

      10.Le:

      data

      Emis par la Representance de RAR

      Emis de reprezentanţă RAR

      Cachet et signature

      Semnătura şi ştampila

      image

      R.N.T.R.-5

      ANEXA Nr. 6.3

      la reglementări

      image

      7. Ha OCHOBaHHH qero BhI)J;aHO CBH.n:ereJibCTBO

      Baza eliberării certificatului

      7.1. 3TOCBH.U:eTeJibCTBO Bbl.U:aHo Ha OCHOBaHHH:

      Acest certificat a fost eliberat pe baza

      7.1.1.HCITbITaHJUI TpaHCIIOpTHOMY cpe,ncTBa

      încercării mijlocului de transport

      7.1.2 COOTBeTCTBIDI TpaHcpoprHOMy cpeACTBy,

      CJiy)Kalll,eMy o6pa3U:OM

      conformităţii cu un mijloc de transport de referinţă

      7.1.3. nepHO,I(H"tJeCKOro KOHTpon.si:

      inspecţiei periodice

      7.1.4. BpeMeHHhIX IlOJIO)I

      dispoziţii/or tranzitorii

      7.2. Ec;m CBH,cleTeJibCTBO BbI,I(aHO Ha OCHOBe HCTihITaHHa HJIH co CCblJIKOH Ha TpaHCTIOpTHOe cpe.n:CTBO

      Toro )KeTHrra, nporne,n:rnee ncnhITaH11e, yKa.3aTh:

      Dacă certificatul este eliberat pe baza unei încercări sau prin referire la un mijloc de transport de acelaşi tip care a

      fost supus încercării, a se specifica :

      7.2.1.Ha3BaHHe HCilbITaTeJihHOH CTaHQMH

      laboratorul de încercări

      7.2.2.xapaKTep HCilbITaHHH

      natura încercărilor

      7.2.3.HoMep npoTOKOJia MJIH npOTOKOJIOB

      ncnhrTaHMH

      numărul raportului de încercări

      7.2.4. BeJIH"IHH)' K03q>!pMU:HeHTa K

      coeficientul K

      7.2.5. none3ttyJO xono.n:onpon3BO)J;MTeJihHOCTb np11 Hapy)KHOH TeMneparype 30°C rrptt TeMneparype

      BffYTPH Ky3oBa

      capacitatea frigorifică efectivă la temperatura exterioară de 3rfC şi la temperatura interioară de

      .........................°C., w

      ......................... e w

      0

      ......................... e w

      0

      8. CB11.n:erenhCTBO .n:eăcTBHTeJihHO .u:o:

      Acest certificat este valabil până la

      8.1 .Ilpn ycn0B1111:

      asigurându-se că :

      8.1.1. "ITO moTepMH"IeCKHiî KY30B (11 B cooTBeTCTB)'IOIIIHX cnyqaJix, TepM11qecKoe 06opy.D.0Batt11e)

      6y.D.yT co.u:ep)KaTbC.sl B 11cnpaBHOCTH;

      furgonul izoterm (şi unde este cazul, echipamentul termic) fie menţinut în stare bună de întreţinere

      8.1.2. "ITO TepMH"IeCKOe 06opy,n:0BaHJre He 6y.u:eT IlO,D.BepraTbC.sl KaKHM - JIH6o 3Ha"IHTeJibHbIM

      H3MeHeHMM;

      nu sunt aduse modificări importante dispozitivelor termice; şi

      8.1.3. "tJTO B cnyqae 3aMeHbl TepMH"tJeCKOro o6opy.n:oBaHH.sl ,n:pyrn:M nocne.n:Hee .U:OJI)KHO HMeTb paBttyJO

      eMy HJIH 60JibIIIYIO xono.n:onpoH3B0,ll,HTeJibHOCTb.

      dacă se înlocuieşte dispozitivul termic, acesta să aibă o putere frigorifică egală sau mai mare ca a dispozitivului

      înlocuit

      9. CocTaBneHo B

      Eliberat în

      1O. ,ZJ;aTa

      data

      Semnătura şi ştampila

      R.N.T.R.-5

      ANEXA Nr. 7

      la reglementări

      image

      7. Baza eliberării certificatului

      7.1. Acest certificat a fost eliberat pe baza :

      7.1.1. încercării mijlocului de transport

      7.1.2. conformităţii cu un mijloc de transport de referinţă

      7.1.3. inspecţiei periodice

      7.1.4. dispoziţiilor tranzitorii

      7.2. Dacă certificatul este eliberat pe baza unei încercări sau prin referire la un mijloc de

      transport de acelaşi tip care a fost supus încercării, a se specifica :

      7.2.1. laboratorul de încercări

      7.2.2. natura încercărilor

      7.2.3. numărul raportului de încercări

      7.2.4. coeficientul K

      7.2.5. capacitatea frigorifică efectivă la temperatura exterioară de 30°C şi la temperatura

      interioară de

      .................... e w

      0

      .................... e w

      0

      .................... e w

      0

      8. Acest certificat este valabil până la

      8.1. asigurându-se că

      8.1.1. furgonul izoterm (şi unde este cazul, echipamentul termic) să fie menţinut în stare bună de

      întreţinere

      8.1.2. nu sunt aduse modificări importante dispozitivelor termice; şi

      8.1.3. dacă se înlocuieşte dispozitivul termic, acesta să aibă o putere frigorifică egală sau mai

      mare ca a dispozitivului înlocuit

      9. Eliberat în

      1o. Data

      Emis de reprezentanţă RAR

      Reprezentant RAR

      Semnătura şi ştampila

      ANEXA Nr. 8.1

      la reglementări

      R.N.T.R.-5

      M O D E L D E P L A C Ă ATP

      image

      *) Menţiuni date ca exemplu de inscripţionare a plăcii ATP.

      1. 1. Această placă trebuie fie fixată pe mijlocul de transport în mod permanent şi într-un loc foarte vizibil, alături de celelalte plăci de atestare care au fost emise în scopuri oficiale.

        Această placă, potrivit modelului de mai sus, trebuie se prezinte sub forma unei plăci dreptunghiulare, rezistentă la coroziune şi la incendiu, cu dimensiunile de minimum 160 x

        100 mm. Pe placă trebuie fie înscrise, lizibil şi greu de şters, următoarele informaţii, cel puţin în limba engleză, franceză sau rusă:

        1. a) ATP cu litere latine, urmate de ATESTAT PENTRU TRANSPORTUL DE PRODUSE PERISABILE;

        2. b) ATESTAT, urmat de semnul distinctiv (folosit în circulaţia rutieră internaţională) a statului care a acordat atestarea şi numărul (în cifre şi în litere) de referinţă al atestării;

        3. c) MIJLOC DE TRANSPORT, urmat de numărul individual care permite identificarea mijlocu- lui de transport respectiv (poate fi şi numărul de identificare);

        4. d) MARCA ATP, urmată de marca de identificare prescrisă în anexa nr. 1, corespunzătoare clasei şi categoriei mijlocului de transport;

        5. e) VALABIL PÂNĂ LA, urmat de data (luna şi anul) la care expiră atestarea mijlocului de transport individual respectiv. Dacă atestarea se reînnoieşte ca urmare a unui test sau a unui control, următoarea dată de expirare se poate adăuga pe aceeaşi linie.

      2. 2. Literele inscripţiei ATP, precum şi cele ale mărcii de identificare trebuie aibă o înălţime de aproximativ 20 mm. Celelalte litere şi cifre nu trebuie aibă înălţimea mai mică de 5 mm.

    R.N.T.R.-5

    M O D E L D E P L A C Ă ATP

    ANEXA Nr. 8.2

    la reglementări

    image

    *) Menţiuni date ca exemplu de inscripţionare a plăcii ATP.

    Placa ATP în limba franceză se completează în conformitate cu modul de completare a plăcii în limba engleză.

    R.N.T.R.-5

    M O D E L D E P L A C Ă ATP

    ANEXA Nr. 8.3

    la reglementări

    image

    *) Menţiuni date ca exemplu de inscripţionare a plăcii ATP.

    Placa ATP în limba rusă se completează în conformitate cu modul de completare a plăcii în limba engleză.

    R.N.T.R.-5

    M O D E L D E P L A C Ă ATP

    ANEXA Nr. 9

    la reglementări

    image

    *) Menţiuni date ca exemplu de inscripţionare a plăcii ATP.

    1. 1. Această placă trebuie fie fixată pe mijlocul de transport în mod permanent şi într-un loc foarte vizibil, alături de celelalte plăci de atestare care au fost emise în scopuri oficiale. Această placă, potrivit modelului de mai sus, trebuie se prezinte sub forma unei plăci drept- unghiulare, rezistentă la coroziune şi la incendiu, cu dimensiunile de minimum 160 x 100 mm. Pe placă informaţiile trebuie fie înscrise lizibil şi greu de şters.

    2. 2. Sigla RAR trebuie aibă o înălţime de aproximativ 20 mm; celelalte litere de la lit. a) şi

      b) vor avea o înălţime de minimum 10 mm.

    3. 3. Literele simbolului ATP trebuie aibă o înălţime de aproximativ 20 mm. Celelalte litere şi cifre de la lit. c) - f) nu trebuie aibă înălţimea mai mică de 5 mm.

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR OFICIUL NAŢIONAL DE CADASTRU, Nr. 311/26 aprilie 2000 GEODEZIE ŞI CARTOGRAFIE

    Nr. 378/27 martie 2000

    O R D I N

    privind aprobarea Metodologiei pentru executarea lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou Bucureşti

    Ministrul transporturilor şi preşedintele Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie,

    în temeiul art. 4 şi 70 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, al Hotărârii Guvernului nr. 482/1999 privind înfiinţarea Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex" - S.A., al Hotărârii Guvernului nr. 44/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Transporturilor şi al Hotărârii Guvernului nr. 1.038/1996 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, cu modificările ulterioare,

    emit următorul ordin:

    Art. 1. - Se aprobă Metodologia pentru executarea lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou Bucureşti, cuprinsă în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

    Art. 2. - Metodologia este obligatorie pentru toţi proprieta- rii, deţinătorii şi administratorii reţelei de metrou Bucureşti.

    Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

    Ministrul transporturilor, Preşedintele Oficiului Naţional de Cadastru,

    Traian Băsescu Geodezie şi Cartografie,

    Gabriel Popescu

    M E T O D O L O G I E

    pentru executarea lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou Bucureşti

    ANEXĂ

    1. 1. Dispoziţii generale

      Scopul realizării prezentei metodologii îl constituie cuprinderea într-o formă unitară a reglementărilor, căilor şi metodelor de organizare a cadastrului reţelei de metrou, ca subsistem de evidenţă a bunurilor imobile sub aspect teh- nic şi economic, precum şi corelarea lui cu celelalte lucrări necesare în vederea înscrierii în documentele tehnice ale cadastrului general şi în documentele de publicitate imobi- liară a imobilelor aparţinând administratorului (Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti „Metrorex" - S.A., cu sediul în bd Dinicu Golescu nr. 38, denumită în continuare METROREX - S.A.

      Executanţii lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou trebuie fie persoane autorizate de Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (O.N.C.G.C.).

      În conformitate cu Legea cadastrului şi a publicităţii imo- biliare nr. 7/1996, toate imobilele vor fi înscrise în docu- mentaţiile tehnice ale cadastrului general, iar în baza acestora, precum şi în baza actelor şi faptelor juridice se va face înscrierea în cartea funciară. Înscrierea imobilelor în documentaţiile cadastrale şi de publicitate imobiliară con- feră proprietarului drepturi reale asupra imobilului.

      Schimbarea în modul de evidenţă a proprietăţii imobili- are, prin adoptarea de către Parlamentul României a Legii nr. 7/1996, îi obligă pe toţi titularii de drepturi imobiliare şi pe administratorii mandataţi se comporte cu diligenţa unor buni proprietari, îşi apere drepturile prin înscrierea lor în registrele publice (cartea funciară şi documentele cadastrale).

      Executarea lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou se va face cu respectarea Normelor tehnice pentru introduce- rea cadastrului general şi a celorlalte reglementări emise de Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie. Prezenta metodologie se adresează METROREX -

      S.A., precum şi celor care întocmesc documentaţii cadastrale pentru aceasta.

    2. 2. Cadrul legal pentru organizarea şi realizarea lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou:

      • - Constituţia României;

      • - Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996;

      • - Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată;

      • - Legea protecţiei mediului nr. 137/1995, republicată;

      • - Hotărârea Guvernului nr. 525/1996 pentru aprobarea Regulamentului general de urbanism, cu modificările ulteri- oare;

      • - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/1997 pri- vind reorganizarea regiilor autonome, cu modificările ulteri- oare;

      • - Decretul-lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare;

      • - Legea nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imo- bilizat în active corporale şi necorporale, republicată, cu modificările ulterioare;

      • - Ordinul ministrului agriculturii şi industriei alimentare nr. 147/1980;

      • - Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot realizeze şi verifice lucrări de speci- alitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul preşedintelui

        O.N.C.G.C. nr. 451/1999, cu modificările ulterioare;

        • - Regulamentul privind avizarea lucrărilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetecţie, aprobat prin Ordinul preşedintelui O.N.C.G.C. nr. 347 din 30 sep- tembrie 1998;

        • - Regulamentul privind recepţia lucrărilor de geodezie, cartografie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetecţie, aprobat prin Ordinul preşedintelui O.N.C.G.C. nr. 450/1999;

        • - Normele tehnice pentru introducerea cadastrului general, aprobate prin Ordinul preşedintelui O.N.C.G.C. nr. 452/1999;

        • - Legea nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia;

        • - Metodologia privind executarea lucrărilor de introdu- cere a cadastrului imobiliar în localităţi, aprobată prin Ordi- nul ministrului lucrărilor publice şi amenajării teritoriului şi al preşedintelui O.N.C.G.C. nr. 90/N/911-CP/1997;

        • - Metodologia privind executarea lucrărilor de introdu- cere a cadastrului reţelelor edilitare în localităţi, aprobată prin Ordinul ministrului lucrărilor publice şi amenajării terito- riului şi al preşedintelui O.N.C.G.C. nr. 91/N/912-CP/1997;

        • - Hotărârea Guvernului nr. 834/1991, cu modificările ulterioare;

        • - Criteriile nr. 2.665/1C/311/1992 privind stabilirea şi evaluarea terenurilor aflate în patrimoniul societăţilor comer- ciale cu capital de stat, emise de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi Ministerul Lucrărilor Publice şi Amenajării Teritoriului;

        • - Protocolul nr. 133/CP/1999, încheiat între Ministerul Justiţiei, Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie şi Uniunea Naţională a Notarilor Publici din România;

        • - Ordinul ministrului justiţiei nr. 1.330/C/1999 cu privire la înfiinţarea cărţilor funciare cu caracter nedefinitiv.

    3. 3. Definiţii

    În cuprinsul prezentei metodologii se folosesc denumiri specifice cadastrului reţelei de metrou, care au următoarele semnificaţii:

    1. 1. registrul cadastral - documentul principal al cadas- trului general, prin care se sistematizează datele cadastrale pentru evidenţierea distinctă în cadrul teritoriului administra- tiv a situaţiei privind bunurile imobile şi proprietarii, precum şi a situaţiilor centralizatoare pe destinaţii ale terenurilor, grupe de proprietari, intravilan-extravilan;

    2. 2. strat - un grup logic de date care se pot asimila unor folii transparente puse peste un desen (coverage in Arc/Info sau layer in Autocad).

    1. 4. Documentare asupra actelor juridice şi lucrărilor teh- nice existente

      1. 4.1. Documentarea juridică

        Documentarea juridică referitoare la imobile constă în identificarea actelor şi faptelor juridice prin care acestea au intrat în administrarea METROREX - S.A. (decrete de exproprieri, legi, hotărâri ale Guvernului, hotărâri judecătoreşti, ordine de transfer, extrase de carte funciară etc.). Toate actele juridice enumerate mai sus vor fi com- plete şi vor satisface cerinţele formulate la art. 49 din Legea nr. 7/1996.

        În cazul existenţei şi funcţionării biroului de carte fun- ciară al judecătoriei, se va solicita extrasul de carte fun- ciară pentru imobilele în cauză.

      2. 4.2. Documentarea asupra lucrărilor tehnice existente În domeniu

        Se vor inventaria toate lucrările de cadastru, topografie şi cartografie executate până în prezent, referitoare la imo- bilele METROREX - S.A., precum şi toate lucrările executate de alţi agenţi economici, la comanda administra- torului METROREX - S.A.

        Această inventariere cuprinde planurile de situaţie la diferite scări şi în diverse etape de dezvoltare a imobilului, planşele ce au stat la baza proiectării obiectivului ori pe baza cărora s-au obţinut diverse avize de la organele de specialitate ale administraţiei publice centrale sau locale, schiţe şi planşe din cartea tehnică a construcţiei etc.

        Se vor solicita de la Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti şi de la Departamentul de urbanism şi amenajare a teritoriului informaţii tehnice despre imobilele cuprinse în planurile şi în registrele cadas- trale (suprafaţă, categoria de folosinţă, proprietarul înregis- trat), precum şi date referitoare la acoperirea zonei cu planuri topografice şi cadastrale, aflate în arhiva proprie. Coordonatele punctelor reţelei geodezice de sprijin şi hărţile sau planurile topografice utilizate pentru documen- tare vor fi procurate de la Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti şi vor fi parafate de

        acesta.

        METROREX - S.A. va solicita Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti lista cuprinzând documentaţiile topogeodezice avizate şi/sau recepţionate pentru suprafeţele de teren aflate în zona de influenţă a activităţii metroului.

      3. 4.3. Raportul asupra constatărilor În urma docu- mentării

        În urma inventarierii tuturor materialelor menţionate la pct. 4.1 şi 4.2 se va întocmi un raport care va avea următoarea structură:

        1. 1. administratorul sau proprietarul;

          • - inventar de coordonate pentru toate punctele de pe limita tronsonului;

          • - schema măsurătorilor efectuate;

          • - copii de pe scrisorile de încunoştinţare a membrilor comisiei şi a proprietarilor limitrofi;

          • - suprafaţa calculată din coordonatele punctelor de pe limita tronsonului.

            1. 6. Categoriile de lucrări care se execută la introducerea cadastrului reţelei de metrou

              1. 6.1. Reţeaua geodezică de Îndesire şi ridicare

                Reţeaua geodezică de îndesire şi ridicare se realizează astfel încât se asigure densitatea de puncte necesare pentru executarea lucrărilor de cadastru.

                În configuraţia reţelei geodezice de îndesire şi ridicare vor fi incluse cel puţin 3 puncte geodezice din reţeaua geodezică de sprijin, care încadreze toate punctele poli- gonului nou-creat.

                Măsurătorile de teren se fac pornind de la reţeaua geo- dezică de stat şi, în funcţie de necesităţi, se va proceda la îndesirea ei. Punctele reţelelor de ridicare şi de sprijin vor satisface următoarele condiţii:

                - detaliile planimetrice care formează conţinutul planuri-

        2. 2. adresa şi destinaţia imobilului;

          lor topografice se determină şi se raportează în, sistemul

        3. 3. suprafaţa aproximativă;

          de coordonate al planului de proiecţie STEREO 70;

        4. 4. actele sau faptele juridice de atribuire:

          • - emitentul, numărul, data, forma (original/copie);

          • - suprafaţa înscrisă în documente (suprafaţa construită la sol, suprafaţa parcelei);

        5. 5. informaţiile oferite de Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti şi de Departamentul de urbanism şi amenajare a teritoriului, din care rezultă elementele tehnice referitoare la imobil şi înscrise în evi- denţele tehnice ale cadastrului;

        6. 6. informaţiile oferite de cartea funciară (dacă există), prin care se comunică datele de natură juridică ale imobi- lului;

        7. 7. informaţiile asupra planurilor topografice şi cadastrale existente, pe care este reprezentat imobilul conform pct. 4.2;

        8. 8. datele estimative asupra cantităţilor de lucrări nece- sare în zonele pentru care nu există planuri topografice şi nici lucrări cadastrale.

    2. 5. Delimitarea amplasamentului

      1. 5.1. Operaţiuni de delimitare:

        • - se vor planta minimum două borne, la circa 150 m una de alta, pentru fiecare staţie de metrou. Bornele vor fi amplasate, de regulă, în zona de protecţie, asigurându-se condiţiile de stabilitate, accesibilitate şi vizibilitate între borne;

        • - pentru fiecare teren izolat reprezentând un amplasa- ment al METROREX - S.A. se vor planta cel puţin două borne;

        • - bornele se definesc prin coordonate planimetrice (X, Y) şi altimetrice (Z);

        • - bornele se vor realiza din beton armat, având mode- lul utilizat de Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti;

        • - fiecare bornă va purta inscripţia administratorului/pro- prietarului şi un cod (denumire) având forma: M.n.nnn, în care:

          • M - iniţiala METROREX - S.A.;

          • n - sectorul în care se află amplasată borna (1 la 6);

          • nnn - numărul de ordine al bornei;

        • - pun, ctele de sprijin vor fi determinate în sistem

        • - constituirea comisiei de delimitare şi aprobarea com-

          STEREO 70 şi în sistem de referinţă MAREA NEAGRĂ 1975;

          ponenţei acesteia, din care trebuie facă parte câte un delegat din partea beneficiarului, din partea executantului, din partea Departamentului de urbanism şi amenajare a teritoriului, din partea Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti şi alţi membri stabiliţi de METROREX - S.A.;

        • - parcurgerea pe teren a traseului şi stabilirea puncte- lor care vor fi delimitate;

        • - materializarea punctelor de pe limita tronsoanelor de metrou cu borne, conform standardelor în vigoare;

        • - executarea operaţiunilor de teren şi de birou pentru determinarea coordonatelor punctelor de delimitare;

        • - întocmirea procesului-verbal de delimitare, cu semnăturile membrilor comisiei;

        • - întocmirea dosarului de delimitare cadastrală.

      2. 5.2. Întocmirea dosarului de delimitare cadastrală

        Pentru fiecare tronson de metrou se întocmeşte un dosar de delimitare cadastrală, care conţine:

        • - schiţa generală a limitei tronsonului de metrou, la o scară convenabilă (1:5.000, 1:10.000, 1:15.000), cu nume- rotarea punctelor;

        • - schiţe de reperaj şi descrierile topografice ale punc- telor materializate;

        • - procesul-verbal de delimitare cadastrală, cu semnăturile membrilor comisiei şi ale proprietarilor limitrofi;

        • - punctele de sprijin vor fi încadrate într-o reţea uni- tară, măsurate cu instrumente de mare precizie, calculate prin metode care asigure o precizie planimetrică de

          +/- 5 cm şi altimetrică de +/-1 cm. Observaţiile efectuate în reţelele de sprijin se vor prelucra prin metoda celor mai mici pătrate;

        • - pentru realizarea planului topografic precizia de determinare, densitatea detaliilor ridicate, elementele repre- zentate vor fi corespunzătoare scării 1:500;

        • - ridicarea în teren a detaliilor planimetrice se va exe- cuta cu instrumente şi metode tehnice care asigure o precizie de determinare în plan de +/-5 cm.

        1. 6.1.1. Documente tehnice

          Documentaţia tehnică întocmită după executarea reţele- lor geodezice de sprijin, îndesire şi ridicare, supusă operaţiunilor de recepţie, va cuprinde:

          • - memoriu tehnic;

          • - schema dispunerii punctelor vechi şi noi, cu marca- rea vizibilităţilor;

          • - schema măsurătorilor efectuate (schiţa vizelor);

          • - datele rezultate din măsurătorile de teren, pe suport magnetic;

          • - descrierea topografică şi schiţele de reperaj pentru punctele vechi şi noi;

          • - inventar de coordonate, inclusiv pe suport magnetic.

      1. 6.2. Planul topografic digital

        Principalele elemente care trebuie fie incluse în pla- nul topografic sunt următoarele:

        - axul căii ferate subterane sau supraterane, ce defineşte caracteristicile geometrice în plan orizontal şi în plan vertical al traseului căii ferate, se defineşte ca locul geometric, format din linii drepte şi curbe, al punctelor egal distanţate de marginile galeriei sau ale tunelului. Lungimea reală a căii ferate se măsoară pe axă. Prin măsurători se vor determina aliniamentele, adică poziţiile vârfurilor, care definesc calea ferată ce constituie axa drumului. Se vor calcula unghiurile dintre aliniamente, exprimate în grade centezimale şi măsurate în sens topografic, în sensul crescător al kilometrajului.+

        Aliniamentele se racordează prin curbe care trebuie reprezentate prin elemente caracteristice: raza cercului de racordare, tangenta de intrare, tangenta de ieşire, bisectoa- rea, lungimea racordării, joanta de intrare, joanta de ieşire, schimbătorul de cale, valoarea tangentei.

        În punctele caracteristice ale axului căii ferate se vor materializa pe planul topografic lăţimea interioară şi lăţimea

        exterioară (lăţimea interioară plus grosimea zidului) ale tunelului sau galeriei metroului.

        Se vor reprezenta pe plan, în mod obligatoriu, punctele de schimbare a pantei longitudinale a căii ferate.

        În punctele de schimbare a pantei se vor face profiluri transversale (scara 1:50) care cuprindă toate detaliile existente.

        Se vor reprezenta pe plan bornele kilometrice şi hecto- metrice, în dreptul lor se va executa un profil transversal a cărui lungime va fi de 20 m spre stânga şi de 20 m spre dreapta faţă de axul căii ferate la zi.

        Pentru construcţiile la suprafaţă ale reţelei de metrou, precum şi pentru construcţiile subterane (staţii de metrou, accese în staţii, prize de aer) se vor face măsurători de precizie care permită calcularea suprafeţelor prin metoda analitică.

        Verificarea lucrărilor se va face de Comisia de recepţie a METROREX - S.A.

        Conţinutul planului topografic va fi realizat pe mai multe straturi (layere), conform structurii indicate mai jos:

        Denumirea stratului

        Semnificaţia

        parcelă parcele distincte care acoperă teritoriul prezentat;

        parcmetr suprafaţă de teren aferentă reţelei de metrou, inclusiv zona de siguranţă;

        RMS axul căii ferate subterane, conturul galeriilor şi tunelurilor, conturul staţiilor de metrou, conturul acceselor în staţiile de metrou, prize de aer;

        RMZ axul căii ferate la suprafaţă, depouri, alte terenuri deţinute de METROREX - S.A.; ZSigs zona de siguranţă a reţelei subterane a metroului, în funcţie de construcţiile subte-

        rane (tuneluri, galerii, staţii);

        ZSigz zona de siguranţă a reţelei de metrou la suprafaţă (calea ferată la suprafaţă); ZPros zona de protecţie a reţelei subterane de metrou;

        ZProz zona de protecţie a reţelei de metrou la suprafaţă (calea ferată la suprafaţă);

        TA puţuri de apă, staţii de pompare a apei, trasee de transport al apei subterane, trasee de transport al apei supraterane ce intersectează zona de siguranţă a metroului, rigole de scurgere a apei;

        TC trasee de canalizare a reţelei de metrou, trasee de canalizare situate în zona de sigu- ranţă, ce aparţin altor proprietari (canalizare menajeră şi pluvială);

        TE trasee electrice ale reţelei de metrou, trasee electrice situate în zona de siguranţă, ce aparţin altor proprietari (trasee electrice de joasă, medie, înaltă tensiune);

        TT traseu de telefonie;

        TTerm traseu termic;

        CF traseu de cale ferată aparţinând altor proprietari decât METROREX - S.A., ce inter- sectează zona de siguranţă şi zona de protecţie;

        CRT cale de rulare pentru tramvai, ce intersectează zona de siguranţă şi zona de protecţie;

        DS drumuri, şosele, străzi, intersecţie străzi, pieţe situate în zona de siguranţă şi în zona de protecţie.

      2. 6.3. Condiţii de realizare şi de redactare a planului cadastral

        Detaliile planului topografic se raportează prin coordo- nate, folosindu-se semnele convenţionale specifice scărilor 1:500, 1:1.000, 1:2.000, 1:5.000 din Atlasul de semne con- venţionale pentru planurile topografice, elaborat de Direcţia generală de fond funciar, cadastru şi organizarea teritoriului din Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, 1978.

        Planul topografic se redactează în format digital pe suport magnetic.

        Documentaţia cadastrală conţine procesele-verbale de delimitare a vecinătăţilor, conform modelului prezentat în anexa-foaie de capăt (anexa nr. 6), borderoul de piese [anexa nr. 6a)], procesul-verbal de delimitare [anexa nr. 6b)], planul cadastral, centralizatorul suprafeţelor şi pro- cesul-verbal de înregistrare la Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti sau la

        Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului Ilfov, după caz.

        Procesele-verbale de delimitare a proprietăţii se încheie cu reprezentanţii administraţiei locale (primării), persoane fizice sau juridice, pe teritoriul cărora se află terenurile, pentru fiecare sector de reţea de metrou. Datele incluse în acest proces-verbal se referă la:

        • - sector (1-6);

        • - adresă;

        • - numărul parcelei;

        • - numele şi prenumele proprietarului sau denumirea per- soanei juridice care se învecinează cu METROREX - S.A.;

        • - lungimea limitelor de proprietate, materialul de con- strucţie a limitei de proprietate;

        • - categoria de folosinţă.

        Pe versoul procesului-verbal se redactează o schiţă topografică a parcelei descrise.

        Planul cadastral conţine reprezentarea grafică a parcele- lor deţinute de administrator/proprietar şi a parcelelor înve- cinate, cu numerotarea cadastrală şi numerotarea internă.

        Pe limitele parcelelor se vor marca şi se vor numerota punctele de contur determinate prin coordonate.

        Pe plan se vor delimita şi se vor marca teritoriile admi- nistrative pe care se află parcelele reprezentate.

        Pe plan se vor reprezenta intrările, străzile, şoselele, bulevardele, cu numele lor, pentru a facilita identificarea parcelei în teritoriul administrativ.

      3. 6.4. Modul de stabilire a limitei suprafeţelor de teren ce sunt În administrarea METROREX - 5.A.

        1. 6.4.1. Zonele de siguranţă a reţelei de metrou sunt:

          1. a) zona de siguranţă a reţei subterane de metrou asi- gură stabilitatea construcţiilor subterane, accesul la aceste construcţii în caz de necesitate şi cuprinde fâşiile de teren situate la stânga şi la dreapta verticalelor exterioare ale construcţiilor metroului, inclusiv terenul situat între vertica- lele exterioare ale reţelei de metrou.

            Fâşiile situate la stânga şi la dreapta verticalelor exteri- oare ale reţelei de metrou au lăţimea de:

            1. 1. până la 10 m în cazul tunelurilor de metrou;

            2. 2. 1 m în cazul lucrărilor protejate cu pereţi mulaţi;

          2. b) zona de siguranţă a infrastructurii de cale ferată de suprafaţă (inclusiv liniile de probă), destinată circulaţiei materialului rulant de metrou, se asimilează cu zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice şi are o lăţime de până la 20 m de o parte şi de alta a axului căii ferate;

          3. c) zona de siguranţă a infrastructurii de cale ferată de suprafaţă, destinată circulaţiei materialului rulant de cale ferată cu acces la infrastructura de metrou, are o lăţime de până la 20 m de o parte şi de alta a axului căii ferate.

        2. 6.4.2. Zonele de protecţie a reţelei de metrou sunt:

          1. a) zona de protecţie a reţelei subterane de metrou asi- gură exploatarea în siguranţă a reţelei de metrou şi integri- tatea călătorilor.

            Zona de protecţie cuprinde terenurile limitrofe situate de o parte şi de alta a verticalelor exterioare ale construcţiilor subterane până la:

            • - 15 m de jur-împrejurul prizelor de aer;

            • - 30 m în cazul amplasărilor rezervoarelor de combus- tibil;

            • - 10 m de jur-împrejurul accesului în staţie, denumită zonă de excludere a oricăror construcţii provizorii sau defini- tive, cu excepţia amplasării panourilor publicitare;

          2. b) zona de protecţie a infrastructurii de cale ferată de suprafaţă (inclusiv liniile de probă), destinată circulaţiei materialului rulant de metrou, se asimilează cu zona de protecţie a infrastructurii feroviare publice şi are o lăţime de până la 100 m de o parte şi de alta a axului căii ferate;

          3. c) zona de protecţie a infrastructurii de cale ferată de suprafaţă, destinată circulaţiei materialului rulant de cale ferată cu acces la infrastructura de metrou, este de 100 m de o parte şi de alta a axului căii ferate.

          Limitele enumerate mai sus se vor determina prin măsurători topografice, cu abaterea standard de +/-5 cm pe coordonatele X şi Y, şi se vor reprezenta prin semne convenţionale pe plan.

          Fiecare parcelă se va numerota cu număr par în cazul parcelelor situate în stânga direcţiei firului 1 de transport şi cu număr impar în cazul parcelelor situate în dreapta firului

          2 de transport.

          Dacă în teritoriul administrativ respectiv există introdus cadastrul general, numerotarea parcelelor va prelua codifi- carea cadastrală conform evidenţelor Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti sau Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului Ilfov, după caz.

          Se vor determina prin coordonate (X, Y, Z) poziţiile bor- nelor hectometrice şi kilometrice ale reţelei de cale ferată subterană şi supraterană, lăţimea interioară şi exterioară a galeriei sau tunelului.

          Construcţiile de orice tip ce nu aparţin reţelei de metrou se determină şi se reprezintă dacă sunt în zona de sigu- ranţă a reţelei de metrou subterane sau în zona de sigu- ranţă a căii ferate de suprafaţă, utilizată de materialul rulant de metrou sau de materialul rulant de cale ferată.

      4. 6.5. Numerotarea cadastrală a parcelelor

        Numerotarea cadastrală a parcelelor se va face în funcţie de amplasarea lor în suprateran sau în subteran. Parcelele situate în suprateran ce aparţin METROREX -

        S.A. vor purta numerele cadastrale date de Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti. Parcelele situate în subteran ce aparţin METROREX -

        S.A. vor fi numerotate defalcat pe staţii şi interstaţii, astfel:

        1. a) numerotarea parcelelor pe staţii:

          M.I-IV.n/1-n, în care:

          M: iniţiala METROREX - S.A.; I-IV: numărul tronsonului;

          n: numărul staţiei;

          /1-n: numărul subparcelei 1, 2, 3 etc.

          De exemplu: M.I.3/10 - METROREX - S.A. tronson I (unu), parcela 3/subparcela 10;

        2. b) numerotarea parcelelor pe interstaţii: M.I-IV.n-n+1.A,B,C,D/n-1, în care:

        M: iniţiala METROREX - S.A.

        I-IV: numărul tronsonului

        n-n+1: interstaţia de la staţia n la staţia n+1 A, B: tunel de metrou

        C: casetă de metrou

        D: parcelă situată între cele două tuneluri

        /1-n: subparcela 1, 2, 3 etc.

        de exemplu: M.I.3-4.C/21 - METROREX - S.A., inter- staţia dintre staţiile 3 şi 4, parcela casetă de metrou/sub- parcela 21.

    1. 7. Documentele care se întocmesc la executarea cadastrului reţelei de metrou şi care se predau la benefi- ciar şi la Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti sau la Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului Ilfov, după caz

      1. 7.1. Conţinutul documentaţiei

        1. 7.1.1. Planul topografic

          Planul topografic se va întocmi sub formă de fişiere. Fiecare fişier va conţine cel puţin o staţie şi interstaţia către următoarea staţie de metrou. Fişierul va fi identificat

          prin:

          • - numărul tronsonului de metrou (I, II, III, IV);

          • - staţia de metrou (numele staţiei);

          • - interstaţie (numele staţiei - numele staţiei următoare);

          • - numărul dischetei (1, 2, 3,. n);

          • - numărul fişierului (1, 2, 3,. n).

          Fişierele se predau pe dischete. Pe dischetă se va inscripţiona denumirea executantului, numărul contractului, numărul de ordine al dischetei, numărul total de dischete.

          Se vor evidenţia pe planul topografic limitele zonelor de siguranţă şi de protecţie conform pct. 6.4.

        2. 7.1.2. Baza de date 5/G

          Baza de date SIG constă în straturile (coverages) de plan şi se predau pe dischete, în MS-DOS, pentru fiecare tronson de metrou şi pentru toată reţeaua de metrou pe CD.

          Fiecare strat va acoperi câte un tronson de metrou şi toată reţeaua de metrou. Toate fişierele unui strat se vor înregistra, de preferinţă, pe aceeaşi dischetă sau CD. Dacă un strat nu poate fi înregistrat în întregime pe o dischetă el va fi arhivat.

          1. 7.1.2.1. Inventarul de coordonate

            Inventarul de coordonate al punctelor reţelei de sprijin şi inventarul punctelor determinate pe limitele parcelelor vor fi sub formă de tabelă dBase (fişier DBF) şi vor conţine:

            - numărul de ordine (nr. crt.), număr - nume punct (nr. pct.), coordonata X (X), coordonata Y (Y), coordonata Z (Z).

          2. 7.1.2.2. Profilurile longitudinale şi transversale

            Profilurile transversale şi longitudinale se vor realiza pe tronsoane de reţea de metrou şi pe toată reţeaua de metrou. Se vor realiza sub formă de fişiere înregistrate pe dischete.

      2. 7.2. Documentele care se întocmesc şi se predau bene- ficiarului şi Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti sau Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului Ilfov

        Documentaţia cadastrală obţinută în urma terminării lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou va cuprinde următoarele:

        1. 1. Avizul de începere a lucrărilor, eliberat de Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Municipiului Bucureşti sau de Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului Ilfov;

        2. 2. Tema lucrării;

        3. 3. Memoriul tehnic;

        4. 4. Inventarul de coordonate al punctelor radiate;

        5. 5. Fişa bunului imobil (anexa nr. 1);

        6. 6. Registrul cadastral al parcelelor (anexa nr. 2);

        7. 7. Indexul alfabetic al proprietarilor şi domiciliul acestora (anexa nr. 3);

        8. 8. Registrul cadastral al proprietarilor (anexa nr. 4);

        9. 9. Fişa centralizatoare, partida cadastrală pe proprietari şi categorii de folosinţă va avea consemnată în ea suprafaţa totală pe categorii de folosinţă şi grupe de pro- prietari pentru toate tronsoanele de metrou (anexa nr. 5);

        10. 10. Planul cadastral digital;

        11. 11. Dosarul de delimitare;

        12. 12. Procesul-verbal de recepţie finală.

    2. 8. Verificarea, avizarea şi recepţia lucrărilor de cadas- tru al reţelei de metrou

      Verificarea, avizarea şi recepţia lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou se vor face în conformitate cu Regulamentul privind avizarea lucrărilor de geodezie, carto- grafie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetecţie, aprobat prin Ordinul preşedintelului O.N.C.G.C. nr. 347/1998 şi cu Regulamentul privind recepţia lucrărilor de geodezie, carto- grafie, cadastru, fotogrammetrie şi teledetecţie, aprobat prin Ordinul preşedintelui O.N.C.G.C. nr. 450/1999.

      Actualizarea şi întreţinerea lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou se vor face cu o periodicitate de cel mult

      6 ani sau ori de câte ori este nevoie.

      Verificarea, recepţia şi avizarea internă a lucrărilor de cadastru al reţelei de metrou se vor face de o comisie numită prin decizie a organului care coordonează activita- tea cadastrului de specialitate din cadrul METROREX -

      S.A. Comisia va verifica pe teren minimum 5% din ele- mentele cuprinse în planul topografic digital (se verifică precizia punctelor noi ale reţelei, cea a punctelor de deta- liu, precum şi corespondenţa elementelor din teren cu cele din plan).

      După verificarea şi recepţia internă se va efectua recepţia finală şi se va întocmi procesul-verbal de recepţie finală.

      Prezenta metodologie va fi adaptată şi modificată în funcţie de apariţia de noi reglementări în domeniu.

    3. 9. Înscrierea imobilelor în actele de publicitate imobi- liară

    Până la introducerea cadastrului general la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale înscrierea imobilelor în cărţile funciare se va face cu caracter nedefinitiv, conform prevederilor art. 61 din Legea nr. 7/1996 şi potrivit Regulamentului de organizare şi funcţionare a birourilor de carte funciară ale judecătoriilor.

    Anexe pentru cadastrul general:

    1. 1. Anexa nr. 1 - Fişa bunului imobil;

      A N E X E

    2. 2. Anexa nr. 2 - Registrul cadastral al parcelelor;

    3. 3. Anexa nr. 3 - Indexul alfabetic al proprietarilor şi domiciliul acestora;

    4. 4. Anexa nr. 4 - Registrul cadastral al proprietarilor;

    5. 5. Anexa nr. 5 - Fişa centralizatoare, partida cadastrală pe proprietari şi pe categorii de folo- sinţă.

      Anexe pentru cadastrul de specialitate:

    6. 6. Anexa nr. 6 - Foaie capăt;

    7. 7. Anexa nr. 6a) - Borderou de piese;

    8. 8. Anexa nr. 6b) - Proces-verbal (de delimitare a vecinătăţilor, tronson metrou);

    9. 9. Anexa nr. 7 - Proces-verbal de predare-primire a punctelor de geodezice de hotar;

    10. 10. Anexa nr. 8 - Inventar de coordonate - fişier ASCII.

    A N E X E P E N T R U C A D A S T R U L G E N E R A L

    ANEXA Nr. 1

    la metodologie

    F I Ş A B U N U L U I I M O B I L

    din str. ................. nr. .................................

    Judeţul .................................................................... Secţiune plan/nomenclatură ..................................

    Teritoriul administrativ ............................................ Nr. sector cadastral ..............................................

    Cod SIRUTA .......................................................... Nr. cadastral al bunului imobil..............................

    Cod intravilan/extravilan .......................................... Nr. carte funciară ................................................

    image

    SCHIŢA BUNULUI IMOBIL A. DATE REFERITOARE LA TEREN

    Numărul parcelei

    Categoria de folosinţă

    Codul grupei de destinaţie

    Suprafaţa din măsurători

    (m2)

    Clasa de calitate

    Zona

    în cadrul localităţii

    Menţiuni

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    TOTAL:

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    B. DATE REFERITOARE LA CONSTRUCŢII

    Numărul corpului de clădire/

    construcţie

    Denumirea

    Suprafaţa construită la sol (m2)

    Codul grupei de destinaţie

    Menţiuni

    1

    2

    3

    4

    5

    TOTAL:

    -

    -

    -

    C. DATE REFERITOARE LA PROPRIETAR

    Nr. crt.

    Numele/Denumirea proprietarului

    Domiciliul/Sediul proprietarului

    Codul numeric personal/Cod SIRUES

    Tipul actului de proprietate, nr. şi data înregistrării/eliberării

    Codul grupei de proprietate

    Suprafaţa menţionată în act

    (ha sau m2)

    Modul de deţinere a terenului/construcţiei

    Menţiuni

    Teren

    Construcţie

    Exclusiv

    Indiviziune

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    25

    Întocmit ............................. Data ......................... Verificat ...................................

    Judeţul ..........................................................

    Teritoriul administrativ ..................................

    Cod SIRUTA ................................................

    Cod intravilan/extravilan................................

    ANEXA Nr. 2

    26

    la metodologie

    R E G I S T R U L C A D A S T R A L A L P A R C E L E L O R

    Nr. crt.

    Numărul cadastral al bunului imobil

    Adresa bunului imobil/

    Denumirea locului

    Codul grupei de

    proprietate

    Codul grupei de

    destinaţie

    Teren

    Construcţii

    Secţiune de plan

    Numărul partidei cadastrale

    Menţiuni

    Numărul parcelei

    Categoria de folosinţă

    Suprafaţa (m2)

    Numărul corpului de clădire/ construcţie

    Suprafaţa construită la sol (m2)

    Codul grupei de

    destinaţie

    0

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    13

    TOTAL:

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    TOTAL:

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    -

    Judeţul ..........................................................

    Teritoriul administrativ ..................................

    Cod SIRUTA ................................................

    Cod intravilan/extravilan................................

    I N D E X U L A L F A B E T I C

    27

    al proprietarilor şi domiciliul acestora

    Nr. crt.

    Numele/Denumirea proprietarului

    Codul numeric personal/

    Cod SIRUES

    Domiciliul/Sediul proprietarului

    Numărul partidei cadastrale

    Codul grupei de proprietate

    Poziţia şi pagina din Registrul cadastral

    al proprietarilor

    Menţiuni

    0

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    21

    -

    -

    20

    19

    -

    -

    Construcţii

    Modul de deţinere

    18

    -

    -

    17

    -

    -

    16

    -

    -

    15

    14

    -

    -

    Teren

    Modul de deţinere

    13

    -

    -

    12

    -

    -

    11

    10

    -

    -

    9

    -

    -

    8

    -

    -

    7

    -

    -

    6

    5

    -

    -

    4

    -

    -

    3

    -

    -

    2

    -

    -

    1

    TOTAL:

    TOTAL:

    0

    Nr. crt.

    Numărul partidei cadastrale

    Numele/Denumirea

    proprietarului

    Codul numeric personal/

    cod SIRUES

    Domiciliul/

    Sediul proprietarului

    Codul grupei de proprietate

    Adresa bunului

    imobil/Denumirea locului

    Numărul cadastral

    al bunului imobil

    Numărul parcelei

    Codul grupei

    de destinaţie

    Categoria de folosinţă

    Suprafaţa (m

    2

    )

    Exclusiv

    Indiviziune

    Numărul corpului

    de clădire/construcţie

    Suprafaţa construită

    la sol (m

    2

    )

    Codul grupei

    de destinaţie

    Exclusiv

    Indiviziune

    Cod intravilan/extravilan

    Secţiune de plan

    Menţiuni

    ANEXA Nr. 4

    la metodologie

    Judeţul ..........................................................

    Teritoriul administrativ ..................................

    Cod SIRUTA ................................................

    R E G I S T R U L C A D A S T R A L A L P R O P R I E T A R I L O R

    Judeţul ..........................................................

    Teritoriul administrativ .................................. Cod RUTAC ..................................................

    F I Ş A C E N T R A L I Z A T O A R E , P A R T I D A C A D A S T R A L Ă P E P R O P R I E T A R I Ş I P E C A T E G O R I I D E F O L O S I N Ţ Ă

    Nr. crt.

    Denumirea grupelor de proprietari

    Codul grupei de

    proprietari

    Suprafeţele pe categorii de folosinţă a terenurilor (m2)

    Suprafaţa ocupată de construcţii (C)

    A

    P

    F

    V

    L

    Total agricol

    PD

    HR

    HB

    DR

    DF

    CC

    N

    Total neagricol

    Total general

    Total construcţii

    1

    2

    3

    4

    5

    6

    7

    8

    9

    10

    11

    12

    13

    14

    15

    16

    17

    18

    19

    29

    N O T Ă :

    1. 1. Se întocmeşte la nivelul teritoriului administrativ comunal, orăşenesc sau municipal şi pe total judeţ.

    2. 2. Datele din col. 19 nu se adună la cele din col. 18.

    A N E X E P E N T R U C A D A S T R U L D E S P E C I A L I T A T E

    ANEXA Nr. 6

    la metodologie

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR

    Societatea Comercială de Transport

    cu Metroul Bucureşti METROREX - S.A. bd Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 Bucureşti

    F O A I E C A P Ă T

    Procese-verbale

    Volum nr.

    Tronson

    Sector

    Număr procese-verbale

    Număr foi (numerotare în ordine crescătoare)

    Executant (firma)

    Director

    luna ........, anul 2000 .. .. ...

    ANEXA Nr. 6a)

    la metodologie

    B O R D E R O U D E P I E S E

    Se vor înscrie, în ordine alfabetică, numele şi prenumele vecinilor (persoane fizice sau juridice), cu menţionarea adresei şi a numărului paginii la care aceştia pot fi găsiţi.

    ANEXA Nr. 6b)

    la metodologie

    MINISTERUL TRANSPORTURILOR

    Societatea Comercială de Transport

    cu Metroul Bucureşti METROREX - S.A. PRIMĂRIA SECTORULUI BUCUREŞTI

    bd Dinicu Golescu nr. 38, sectorul 1 Bucureşti

    P R O C E S - V E R B A L

    de delimitare a vecinătăţilor, tronson metrou ...................................

    nr. .... din ziua..../luna..../anul ......

    între Societatea Comercială de Transport cu Metroul Bucureşti METROREX - S.A. şi domnul/doamna/firma/ asociaţia .............................. din ..................................., str. .......................................... nr. ...., bl. ...., sectorul ,

    Bucureşti.

    Delimitare la:

    Nord Est Sud Vest

    felul limitei nr. punct inflexiune

    Participanţi din partea:

    1. 1. Societăţii Comerciale de Transport cu Metroul Bucureşti METROREX - S.A.

      Domnul/Doamna ...................................., posesor/posesoare al/a legitimaţiei nr. ss

    2. 2. Primăriei sectorului Bucureşti

      Domnul/Doamna ...................................., posesor/posesoare al/a legitimaţiei nr. ss

    3. 3. Vecinilor

      Numele ................................................

      Prenumele ..........................................

      Actul de identitate: seria ........... nr. ..............................., eliberat de .............................. la data de .........................

    4. 4. Executantului......................................................................................................................................................................

    Firma ..............................................., reprezentată prin domnul/doamna ..........................................., posesor/posesoare al/a legitimaţiei nr. ss

    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în .... exemplare, câte unul pentru fiecare semnatar.

    (Pe verso se va face schiţa delimitării, pe care se vor înscrie lungimea laturilor, numele vecinilor, numerotarea inflexiunilor gardurilor).

    ANEXA Nr. 7

    la metodologie

    OFICIUL NAŢIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE ŞI CARTOGRAFIE

    Oficiul de Cadastru,

    Geodezie şi Cartografie al Judeţului.....................

    P R O C E S - V E R B A L

    de predare-primire a punctelor geodezice de hotar

    Încheiat la data .................................

    Subsemnatul ............................................, din partea Oficiului de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului ,

    împreună cu ............................................................................................................................................

    . ,

    (Se completează numele, prenumele, adresa proprietarului imobilului pe care se află punctul.)

    în baza prevederilor art. 12 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, am proce- dat la predarea, respectiv primirea următoarelor puncte geodezice:

    - punctul ........................................................., situat la ,

    (nr., denumire cod) (date de reperare a punctului)

    materializat cu ............................................................ şi semnalizat cu ................................ .

    Proprietarul va lua măsuri de protejare şi de păstrare în bune condiţii a punctului.

    În cazul în care pe locul de amplasare a punctului geodezic se intenţionează executarea unor lucrări care pot duce la distrugerea acestuia, proprietarul va anunţa în scris Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului ............................................... cu cel puţin 30 de zile înainte de începerea lucrărilor.

    Degradarea sau distrugerea punctului geodezic constituie infracţiune şi se pedepseşte potri- vit prevederilor art. 217 din Codul penal.

    Prezentul proces-verbal s-a întocmit în două exemplare, unul pentru Oficiul de Cadastru, Geodezie şi Cartografie al Judeţului ................................................ şi unul pentru Primăria

    ............................. .

    Proprietar, Delegatul Oficiului de Cadastru,

    ................................. Geodezie şi Cartografie al Judeţului ,

    ...........................................

    Primar, Executantul lucrării,

    ................................. ...........................................

    ANEXA Nr. 8

    la metodologie

    I N V E N T A R

    de coordonate - fişier ASCII

    Judeţul ......................................

    Denumirea teritoriului................ Cod SIRUTA ............................

    Cod punct X Y St

    Cod punct X Y St

    Cod punct X Y St

    Cod punct X Y St

    Cod punct X Y St

    Cod punct X Y St

    Cod punct X Y St

    image