HOTĂRÎRE nr. 94 din 24 februarie 1992privind obiectivul de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Otopeni"
EMITENT
  • GUVERN
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 16 martie 1992



    Guvernul României hotărăşte:Se aprobă studiul tehnico-economic pentru obiectivul de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Otopeni", cu caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici din anexa la prezenta hotărîre. PRIM-MINISTRUTHEODOR STOLOJANContrasemnează:---------------Ministrul transporturilor,Traian BasescuMinistrul economiei şi finanţelor,George DanielescuMinistrul bugetului, veniturilorstatului şi controlului financiar,Florian Bercea  +  AnexăCARACTERISTICILE PRINCIPALE ŞI INDICATORII TEHNICO-ECONOMICIai obiectivului de investiţii "Dezvoltarea şi modernizarea Aeroportului Internaţional Bucureşti - Otopeni" Titular: Ministerul TransporturilorBeneficiar: Administraţia Naţională a Aeroporturilor din România ANAROM - R.A.Amplasament: În incinta actuală a Aeroportului Internaţional Bucureşti - OtopeniIndicatorii tehnico-economiciValoarea totală a investiţiei - mil. lei 16.729,3*)din care:- construcţii-montaj - mil. lei 4.351,4*) Valoarea care se va indexa în funcţie de evoluţia ulterioară a preţurilor.
             
      - Eşalonarea investiţieiINV ───  C+M  
      ANUL Imil. lei3.050,0
      mil. lei1.110,0
      ANUL IImil. lei7.080,0
      mil. lei2.000,0
      ANUL IIImil. lei6.599,3
      mil. lei1.241,4
      - Volumul total al importului necesar realizării investiţieimil. lei12.690,0
      mil. $70,5
      - Capacităţi:    
      capacitate de traficcălători4.000.000
      an
      din care:    
        - spor capacitate faţă de etapa Icălători3.000.000
      an
        - spor capacitate faţă de etapa a II-acălători2.000.000
      an
      clădiri    
      -suprafeţe noi (Ad.)m22.880
      -suprafeţe amenajate (Ad.)m215.741
      consolidări piste şi platforme:    
      -pistă decolare-aterizare nr. 1m3.500
      -platforme îmbarcare - debarcare pentru avioane mediu şi lung-curiernr.12
      -cale de rulare vest la pista decolare-aterizare nr. 1m700
      căi de rulare şi platforme noi:    
      -cale de rulare specializată pentru călători la pista de decolare-aterizare nr. 1m2.925
      -prelungire cale de rulare şi bretele de degajare la pista de decolare-aterizare nr. 2m3.120
      -platforme îmbarcare-debarcare călători, extindere pentru avioane lung-curiernr.3
      -platforme la aerogara de mărfuri-extindere pentru avioane cargonr.2
      -platforme staţionare avioane lung-curiernr.3
      acces aerogară:    
      -pasaj rutier denivelat cu patru benzi de circulaţiem131
      -rampe de acces cu patru benzi de circulaţiem600
      parcaje autonr. locuri300
      - Durata de realizare a investiţieiluni36
    Factori de riscObiectele "turn control trafic" şi "pasaj rutier denivelat" vor fi dimensionate pentru o încărcare seismică corespunzătoare zonei seismice C şi perioadei de colt Tc=1,5 sec., conform prevederilor Normativului P. 100-1991. Finanţarea investiţieiFinanţarea obiectivului se va face din fondurile alocate, anual, din bugetul de stat pentru Ministerul Transporturilor, conform listelor de investiţii aprobate potrivit legii, în funcţie de posibilităţile bugetare anuale. ------------------