ORDIN nr. 5.767 din 15 octombrie 2020privind acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021
EMITENT
  • MINISTERUL EDUCAȚIEI ȘI CERCETĂRII
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 980 din 23 octombrie 2020



    Având în vedere:– art. 244 alin. (3) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare;– Metodologia de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011, cu modificările și completările ulterioare;– art. 42 din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare;– art. 34 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor măsuri, începând cu data de 15 mai 2020, în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educației naționale nr. 1/2011, precum și a altor acte normative, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 179/2020, cu completările ulterioare,– art. 1 pct. 6 lit. p) din anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă și măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul art. 15 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 24/2020 privind organizarea și funcționarea Ministerului Educației și Cercetării, cu modificările ulterioare,ministrul educației și cercetării emite prezentul ordin.  +  Articolul 1Prezentul ordin reglementează acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020-2021.  +  Articolul 2În contextul respectării normelor de siguranță sanitară stabilite de autoritățile de resort și a reglementărilor generale și sectoriale din Uniunea Europeană, în anul școlar 2020-2021 nu se desfășoară activități de formare continuă în sistem față-în-față în cadrul programelor de formare continuă acreditate, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar.  +  Articolul 3(1) Activitățile de formare și de evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate atât în sistem față-în-față, cât și în sistem blended learning vor fi reorganizate și desfășurate în sistem online, cu avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA).(2) Pentru obținerea avizului Comisiei Specializate de Acreditare, furnizorul de formare continuă transmite la Ministerul Educației și Cercetării, Direcția generală învățământ preuniversitar - Direcția formare continuă, documentele prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezentul ordin.(3) Furnizorii programelor de formare continuă acreditate față-în-față, care, la data intrării în vigoare a prezentului ordin, dețin avizul Comisiei Specializate de Acreditare de reorganizare și desfășurare a activităților de formare și de evaluare finală în sistem online de tip sincron audiovideo (webinar), vor solicita avizul CSA pentru reorganizarea activităților de formare și de evaluare finală în sistem online, în condițiile prezentului ordin.  +  Articolul 4Pentru toate programele de formare continuă acreditate pentru care se solicită conversia activităților în sistem online, furnizorul de formare reorganizează planul de învățământ.  +  Articolul 5(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, pentru organizarea și desfășurarea activităților de formare și de evaluare finală din cadrul tuturor programelor de formare continuă acreditate se va respecta condiția ca minimum 50% din bugetul de timp alocat activităților de formare să se deruleze în sistem online meeting.(2) Furnizorul programului de formare continuă își asumă responsabilitatea adaptării strategiei de formare și de evaluare finală la noua formă de organizare a programului (online, respectiv online meeting), fără modificarea conținuturilor tematice și a bugetului de timp aferent tipurilor de activități (activități teoretice, activități practice, evaluare pe parcurs și evaluare finală), față de documentația inițială a programului acreditat, în condițiile respectării prevederilor prezentului ordin. (3) Atât în planul de învățământ al programului reorganizat în sistem online, cât și în toate celelalte documente prevăzute de art. 35 alin. (1) din Metodologia de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011, cu modificările și completările ulterioare, se va evidenția bugetul de timp alocat activităților de formare în sistem online, respectiv online meeting. (4) Activitatea de evaluare finală se va organiza ca activitate de măsurare a impactului programului de formare asupra calității predării și a altor activități specifice sistemului de învățământ preuniversitar, în acord cu domeniul tematic al programului și cu competențele dezvoltate.(5) Pentru activitatea de evaluare finală, formabilii vor elabora portofolii profesionale personale, în format digital, care vor fi evaluate de către membrii comisiei de evaluare, constituită din formatorii programului acreditat. (6) Precizările privind organizarea și desfășurarea activității de evaluare finală în sistem online sunt cuprinse în anexa nr. 2 care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 6În vederea asigurării calității formării și dobândirii reale a competențelor, implementarea programelor de formare continuă se va realiza cu respectarea următoarelor condiții: a) grupele vor fi organizate cu maximum 35 de formabili/grupă;b) activitățile de formare online meeting vor fi programate astfel încât să nu se suprapună cu activitățile didactice de predare-învățare-evaluare și de instruire practică ale formabililor incluși în grupele respective;c) programarea mai multor grupe de formabili, în sistem online meeting, se va realiza astfel încât să se asigure nesuprapunerea activităților de formare pentru un formator; numărul de grupe planificat trebuie să se coreleze cu numărul de formatori acreditați în cadrul programului; d) furnizorul programului are atât obligația elaborării, gestionării și arhivării documentelor aferente implementării programului, separat pentru fiecare grupă, cât și obligația asigurării accesului reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării la activitățile și la documentele programului, în vederea monitorizării organizării și desfășurării programului de formare continuă acreditat.  +  Articolul 7Tipul documentelor transmise la Ministerul Educației și Cercetării și datele de contact ale responsabililor domeniilor privind acreditarea și implementarea programelor de formare continuă sunt precizate în anexa nr. 3 care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 8(1) Ședințele de lucru ale Comisiei Specializate de Acreditare se pot realiza atât față-în-față, la sediul Direcției formare continuă, cât și online, utilizând aplicația dedicată în acest sens, asigurată de Ministerul Educației și Cercetării.(2) Activitatea de consiliere a furnizorilor de formare se va realiza exclusiv în regim online și/sau telefonic.  +  Articolul 9În situația în care furnizorii de formare continuă solicită suspendarea implementării programelor de formare acreditate, pe motivul imposibilității reorganizării activităților de formare față-în-față, în sistem online, durata acreditării programului de formare continuă poate fi prelungită cu o perioadă cel mult egală cu perioada rămasă până la expirarea acreditării, dar nu mai mare de 6 luni.  +  Articolul 10Responsabilitatea privind realitatea și legalitatea datelor comunicate, precum și responsabilitatea implementării în condiții de legalitate și obiectivitate a programului revin în totalitate furnizorului programului de formare continuă acreditat.  +  Articolul 11Nerespectarea prevederilor prezentului ordin privind organizarea și desfășurarea activităților de formare și evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar, atrage, după caz, retragerea acreditării programului și/sau neacordarea avizului Ministerului Educației și Cercetării pentru eliberarea de atestate de formare continuă.  +  Articolul 12(1) Începând cu data prezentului ordin, comunicarea dintre furnizorii programelor de formare continuă și Ministerul Educației și Cercetării, constând în elaborarea și transmiterea documentelor precizate în anexa nr. 3, se realizează exclusiv în format digital, prin poșta electronică și/sau pe suport electronic/aplicație dedicată domeniului formării continue.(2) În situația în care documentele transmise nu respectă prevederile prezentului ordin, acestea sunt considerate documente neconforme, din culpa furnizorului, și nu fac obiectul analizei și soluționării.  +  Articolul 13(1) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4.649/2020*) privind instituirea unor măsuri referitoare la acreditarea, organizarea și desfășurarea programelor de formare continuă, destinate personalului didactic din învățământul preuniversitar, în contextul pandemiei de COVID-19, precum și orice alte prevederi contrare prevederilor prezentului ordin.*) Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4.649/2020 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Toate prevederile Metodologiei de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011, cu modificările și completările ulterioare, care nu contravin prevederilor prezentului ordin, rămân valabile.  +  Articolul 14Direcția generală învățământ preuniversitar, prin Direcția formare continuă și furnizorii programelor de formare continuă acreditate, duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 15Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Ministrul educației și cercetării,
    Cristina Monica Anisie
    București, 15 octombrie 2020.Nr. 5.767.  +  Anexa nr. 1
    DOCUMENTELE
    necesare obținerii avizului Comisiei Specializate de Acreditare
    1. Furnizorii programelor de formare continuă acreditate cu forma de organizare față-în-față și blended learning (pentru care nu este îndeplinită condiția ca minimum 50% din bugetul de timp al programului să fie organizat față-în-față), pentru reorganizarea și desfășurarea în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), vor solicita avizul Comisiei Specializate de Acreditare (CSA), în baza următoarelor documente:a) descriere platformă/aplicație e-learning utilizată pentru desfășurarea programelor de formare continuă acreditate, reorganizate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting) și linkul către aceasta; b) declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al furnizorului privind capacitatea acestuia de reorganizare a activităților față-în-față în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting);c) documente doveditoare privind capacitatea logistică a furnizorului de a desfășura activități de formare în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting) - echipamente, instrumente, softuri;d) planul de învățământ al programului reorganizat în sistem online, cu evidențierea bugetului de timp alocat activităților de formare în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting);e) declarație privind acordarea dreptului de acces (cu precizarea datelor și informațiilor necesare accesului) la desfășurarea activităților de formare în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), pentru reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării, în scopul monitorizării programului de formare.2. Pentru programele de formare continuă acreditate în sistem blended learning, care au minimum 50% din bugetul total al programului alocat activităților față-în-față, nu este necesar avizul CSA, furnizorul reorganizând activitățile de formare față-în-față în sistem online meeting, în condițiile dispozițiilor din ordin.3. Pentru programele de formare continuă acreditate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), în condițiile dispozițiilor din ordin, nu este necesar avizul CSA.
     +  Anexa nr. 2
    PRECIZĂRI
    privind organizarea și desfășurarea activității de evaluare finală în sistem online
    În scopul asigurării măsurării impactului participării personalului didactic la un program de formare continuă acreditat, asupra calității activității didactice, evaluarea finală a formabililor se organizează și se desfășoară după cum urmează: a) activitatea de evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate se reorganizează și constă în analiza și evaluarea portofoliilor profesionale personale (elaborate de către fiecare formabil), în cadrul comisiei de evaluare finală constituite în baza deciziei furnizorului și a acordului Ministerului Educației și Cercetării [conform art. 35 alin. (6) din metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011, cu modificările și completările ulterioare];b) activitatea de evaluare finală din cadrul programelor de formare continuă acreditate se planifică și se organizează întro perioadă de 15-45 de zile calendaristice, calculate de la data finalizării activităților de formare;c) prin decizie a furnizorului de formare se înființează comisia de evaluare finală, alcătuită din președinte și minimum 2 membri evaluatori, nominalizați dintre formatorii programului acreditat;d) pentru evaluarea finală, personalul didactic care a finalizat și a promovat activitățile de formare aferente programului de formare continuă acreditat elaborează și transmite comisiei de evaluare finală, prin intermediul tehnologiei și internetului - platformă, unități mobile de stocare, e-mail - un portofoliu profesional personal, realizat ca urmare a participării la programul de formare; portofoliile vor fi arhivate de către furnizorul programului de formare continuă acreditat; e) criterii de evaluare a portofoliului profesional personal:(i) dezvoltarea competențelor și valorificarea acestora în activitatea specifică, desfășurată în cadrul sistemului de învățământ preuniversitar;(ii) transpunerea competențelor didactice specifice/a achizițiilor/a deprinderilor dobândite pe parcursul programului de formare în demersul didactic/în activitatea specifică desfășurată în cadrul sistemului de învățământ preuniversitar;(iii) aplicarea în procesul de predare-învățare-evaluare/în activitatea specifică desfășurată în cadrul sistemului de învățământ preuniversitar a metodelor și tehnicilor utilizate în cadrul programului de formare;(iv) dezvoltarea unor resurse educaționale deschise, elaborate la nivelul unității de învățământ și utilizate ca resurse pentru învățare.f) pentru respectarea criteriilor prevăzute la lit. e), portofoliul profesional personal al cadrului didactic poate cuprinde, după caz: (i) sesiuni de predare a unei teme din cadrul programei școlare pentru disciplina/domeniul pe care este încadrat cadrul didactic sau pentru care are competențe de predare, înregistrate prin tehnologie de tip video-streaming, Youtube, sau prin alte metode și canale puse la dispoziție de platformele utilizate în activitatea didactică;(ii) studii de caz privind predarea unor teme/conținuturi din programa disciplinei/domeniului;(iii) dezbateri, ateliere de lucru cu elevii sau cu alte cadre didactice, în care sunt utilizate/aplicate cunoștințe/ deprinderi/competențe acumulate/dezvoltate în cadrul programului de formare;(iv) aplicații prin care sunt valorificate conținuturile tematice abordate în cadrul programului de formare parcurs și care demonstrează nivelul de dezvoltare a competențelor formabililor.g) materialele care compun portofoliul profesional personal trebuie să respecte principiile integrității și calității și legislația privind drepturile de autor;h) în organizarea și desfășurarea activităților de formare continuă și de evaluare finală se respectă prevederile directivelor UE privind securitatea cibernetică și prelucrarea datelor cu caracter personal, cuprinse în Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor); i) în organizarea și desfășurarea activităților didactice și în elaborarea resurselor educaționale deschise - suport pentru elaborarea portofoliului profesional personal - cadrele didactice vor respecta prevederile Metodologiei-cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului, precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, aprobată prin Ordinul ministrului educației și cercetării nr. 5.545/2020;j) portofoliul profesional personal al fiecărui formabil este evaluat de către membrii comisiei de evaluare finală, prin acordarea calificativelor (insuficient - I, suficient - S, bine - B, foarte bine - FB, excelent - E);k) pentru completarea documentelor specifice prevăzute la art. 35 alin. (1) din Metodologia de acreditare și evaluare periodică a furnizorilor de formare continuă și a programelor de formare oferite de aceștia, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011, cu modificările și completările ulterioare, se respectă următoarele condiții:(i) data evaluării finale este data la care se întrunește comisia de evaluare finală a portofoliilor profesionale personale;(ii) bugetul de timp al evaluării finale, conform planului de învățământ al programului de formare continuă acreditat, este alocat finalizării și transmiterii portofoliilor de către formabili; (iii) bugetul de timp alocat activității comisiei de evaluare finală nu face parte din bugetul de timp al programului de formare continuă acreditat;(iv) data de desfășurare a activității în cadrul comisiei de evaluare finală se planifică conform prevederilor lit. b) din prezenta anexă și se precizează distinct în toate documentele menționate la art. 35 alin. (1) din metodologia aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 5.564/2011, cu modificările și completările ulterioare;(v) evidențierea formei de reorganizare a activităților de formare și de evaluare finală: online/online meeting.l) în termen de 30-90 de zile de la încheierea evaluării finale, furnizorul de formare continuă transmite la Ministerul Educației și Cercetării, exclusiv în format electronic, documentația specifică obținerii avizului de eliberare a atestatelor de formare continuă, însoțite de documente-suport pentru evaluarea finală, prevăzute în anexa nr. 3 la ordin;m) furnizorul programului de formare continuă acreditat poate elibera atestate de formare continuă, cu avizul Ministerului Educației și Cercetării, numai acelor formabili care au obținut minimum calificativul suficient (S) la evaluarea finală;n) grupelor de formabili ale căror activități de formare au fost suspendate, precum și celor aflate în proces de desfășurare a activităților de formare până la data intrării în vigoare a prezentelor precizări le sunt aplicate prevederile legislative anterioare intrării în vigoare a prezentelor precizări.
     +  Anexa nr. 3
    TIPUL DOCUMENTELOR
    transmise la Ministerul Educației și Cercetării și datele de contact ale responsabililor de domeniu
    Nr. crt.Domeniul de activitateTipuri de documente transmise către Ministerul Educației și Cercetării (MEC)de furnizorii programelor de formare continuă propuse pentru acreditare/acreditateResponsabil/funcția/adresa de corespondență
    1.Acreditare programe de formare continuă1. Solicitări acreditare programe de formare continuă/completare echipă de formatori cu documentele aferente2. Clarificări/Completări solicitate de către reprezentanții MEC3. Clarificări/Completări solicitate de către Comisia Specializată de Acreditare (CSA)4. Solicitare aviz CSA și documentația aferentă conform precizărilor din anexa nr. 1 la ordinMirela-Cristina Negreanu, inspectormirela-cristina.negreanu@ formare.edu.roElena-Nicoleta Mircea, inspectorelena-nicoleta.mircea@ formare.edu.roElena Dinu, inspectorelena.dinu@formare.edu.ro
    2.Implementare programe de formare continuă acreditateA. Pentru programele de formare continuă acreditate cu forma de organizare față-în-față și blended learning (pentru care nu este îndeplinită condiția ca minimum 50% din bugetul de timp să fie organizat față-în-față), reorganizate cu avizul CSA, în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting):1. adresă de înaintare, la care se anexează:a) aviz CSA de reorganizare a programului în sistem online;b) calendarul/schema orară a activităților de formare, în care se precizează distinct, în funcție de situația programului la data suspendării activităților didactice care impuneau condiția prezenței fizice a elevilor și a cadrelor didactice în unitățile de învățământ:- activitățile desfășurate, conform acreditării, până la data suspendării activităților didactice și replanificate/reorganizate în sistem online meeting, pentru fiecare serie/grupă de cursanți, pentru programele care aveau activități de formare în derulare la acea dată;sau- activitățile desfășurate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), pentru fiecare serie/grupă de cursanți, pentru programele ale căror activități de formare încep după data intrării în vigoare a Ordinului nr. 5.767/2020;c) notificarea de evaluare finală, organizată și desfășurată conform prevederilor din ordin și ale anexei nr. 2 la acesta, pentru fiecare serie/grupă de cursanți - transmisă numai în situația în care au survenit modificări față de data evaluării finale, precizată în calendar;d) declarație privind acordarea dreptului de acces (cu precizarea datelor și informațiilor necesare accesului) la desfășurarea activităților de formare în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), pentru reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării, în scopul monitorizării programului de formare;e) invitația, cu precizarea linkului de acces la desfășurarea activităților de formare în sistem online meeting - va fi transmisă, în fiecare zi de formare/evaluare finală, la adresele de e-mail indicate în prezenta anexă; mesajul va conține denumirea furnizorului, denumirea programului, seria, grupa, data activității programate, intervalul orar, conform calendarului, și datele persoanei de contact.Dorin Roșcan, inspectordorin.roscan@formare.edu.roElena Dinu, inspectorelena.dinu@formare.edu.ro
    B. Pentru programele de formare continuă acreditate cu forma de organizare blended learning, care au mai mult de 50% activități față-în-față reorganizate în sistem online meeting și pentru programele acreditate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting):1. adresă de înaintare, la care se anexează:a) calendarul/schema orară a activităților de formare, în care se precizează datele de organizare și desfășurare a activităților desfășurate în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), pentru fiecare serie/grupă de cursanți, inclusiv data evaluării finale;b) notificarea de evaluare finală, organizată și desfășurată conform prevederilor ordinului și ale anexei nr. 2 la acesta, pentru fiecare serie/grupă de cursanți - transmisă numai în situația în care au survenit modificări față de data evaluării finale, precizată în calendar;c) declarație privind acordarea dreptului de acces (cu precizarea datelor și informațiilor necesare accesului) la desfășurarea activităților de formare în sistem online (din care minimum 50% în sistem online meeting), pentru reprezentanții Ministerului Educației și Cercetării, în scopul monitorizării programului de formare;d) invitația, cu precizarea linkului de acces la desfășurarea activităților de formare în sistem online meeting - va fi transmisă, în fiecare zi de formare/evaluare finală, la adresele de e-mail indicate în prezenta anexă; mesajul va conține denumirea furnizorului, denumirea programului, seria, grupa, data activității programate, intervalul orar, conform calendarului, și datele persoanei de contact.Dorin Roșcan, inspectordorin.roscan@formare.edu.roElena Dinu, inspectorelena.dinu@formare.edu.ro
    3.Eliberare aviz atestate de formare continuăAdresă de solicitare eliberare aviz atestate de formare continuă, la care se anexează următoarele documente-suport:a) borderoul rezultatelor formabililor (într-un singur fișier PDF) în format scanat;b) borderoul rezultatelor formabililor (într-un singur fișier) în format editabil EXCEL;c) arhivă cu procesele-verbale ale evaluărilor finale corespunzătoare seriilor/grupelor de cursanți pentru care se solicită eliberarea avizului, la care se anexează catalogul centralizator de evaluare finală și decizia de constituire a comisiei de evaluare finală (salvate cu data de evaluare ca denumire).Angelica Baroiu, inspectorangelica.baroiu@ formare.edu.ro
    4.Recunoaștere și echivalare în credite profesionale transferabileDocumentație elaborată conform prevederilor Procedurii privind acordarea unui număr de credite profesionale transferabile personalului didactic care a finalizat programe speciale nr. 38.591/3.10.2019, arhivată într-un singur documentVasile Furdi, inspectorvasile.furdi@formare.edu.ro
    NOTE: 1. Toate adresele de înaintare care însoțesc documentele transmise la Ministerul Educației și Cercetării vor conține obligatoriu următoarele informații:a) în secțiunea Ref: …, se va menționa tipul solicitării (acreditare/completare/eliberare aviz CSA, implementare, invitație monitorizare, eliberare aviz atestate, recunoaștere și echivalare), cu precizarea temeiului legal al acesteia;b) denumirea furnizorului, denumirea programului de formare continuă acreditat, ordinul de acreditare;c) forma de organizare inițială a programului de formare continuă acreditat (față-în-față sau blended learning), cu precizarea bugetului de timp alocat fiecărei forme de organizare (nr. ore față-în-față, respectiv nr. ore online);d) forma de reorganizare a programului (online), cu precizarea bugetului de timp alocat activităților de tip online meeting (astfel încât să se respecte condiția ca minimum 50% să se deruleze în sistem online meeting); e) datele persoanei de contact (numele și prenumele, adresă de e-mail, nr. de telefon).2. Mesajele transmise pe e-mail vor avea precizat ca subiect, după caz, tipul solicitării (acreditare/completare/eliberare aviz CSA, implementare, invitație monitorizare, eliberare aviz atestate, recunoaștere și echivalare), iar în conținutul mesajului, denumirea furnizorului, denumirea programului, datele de contact ale furnizorului/persoanei de contact (adresă e-mail, nr. de telefon).3. Mesajele transmise pe e-mail și adresele de înaintare care însoțesc calendarul/schema orară a activităților de formare, respectiv notificarea de evaluare finală vor conține și data evaluării finale.
    ----