DECIZIE nr. 506 din 16 iulie 2020pentru reglementarea metodologiei de desfășurare a interviului profesional susținut cu ocazia mutării sau schimbării din funcție a polițiștilor de penitenciare
EMITENT
  • ADMINISTRAȚIA NAȚIONALĂ A PENITENCIARELOR
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 658 din 24 iulie 2020



    În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (4) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 1.551/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condițiile în care polițiștii de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare pot fi mutați în alte unități ale sistemului administrației penitenciare și cu prevederile art. 6 alin. (4) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 2.641/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condițiile în care polițiștii de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare pot fi schimbați din funcțiile deținute;în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 756/2016 pentru organizarea, funcționarea și atribuțiile Administrației Naționale a Penitenciarelor și pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 652/2016 privind organizarea și funcționarea Ministerului Justiției, cu completările ulterioare,directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor emite prezenta decizie.  +  Articolul 1Prezenta decizie reglementează metodologia de desfășurare a interviului profesional prevăzut la art. 4 alin. (1) lit. d) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 1.551/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condițiile în care polițiștii de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare pot fi mutați în alte unități ale sistemului administrației penitenciare, respectiv la art. 6 alin. (1) lit. d) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 2.641/C/2020 pentru aprobarea Metodologiei privind condițiile în care polițiștii de penitenciare definitivi din sistemul administrației penitenciare pot fi schimbați din funcțiile deținute.  +  Articolul 2Prin termenul comisie folosit în cuprinsul prezentei decizii se înțelege comisia de interviu profesional prevăzută la art. 4 alin. (7) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 1.551/C/2020 și cea prevăzută la art. 6 alin. (7) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 2.641/C/2020.  +  Articolul 3Comisia se desemnează prin decizie a directorului unității unde se solicită mutarea/care are postul în procedură de schimbare, după obținerea avizelor/aprobărilor favorabile prevăzute la art. 3 alin. (1) lit. c), d) sau e) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 1.551/C/2020, după caz, sau la art. 5 alin. (2) sau (3) din anexa la Ordinul ministrului justiției nr. 2.641/C/2020.  +  Articolul 4(1) Comisia stabilește tematica și bibliografia specifică funcției vizate, precum și planificarea probei în ceea ce privește locația, data și intervalul orar, informații care vor fi publicate pe site-ul unității sau aduse la cunoștința celor implicați prin orice alte metode de comunicare identificate la nivelul unității.(2) Tematica și bibliografia specifică funcției vizate se stabilesc având în vedere tematica și bibliografia de concurs și reprezintă, în principiu, doar partea care este în concordanță cu atribuțiile ce vor fi îndeplinite.(3) Din parcurgerea tematicii și bibliografiei specifice funcției vizate, comisia urmărește deținerea unor cunoștințe minime de către solicitant.  +  Articolul 5(1) Interviul profesional se desfășoară nu mai devreme de 5 zile lucrătoare de la data afișării tematicii și bibliografiei/de la data luării la cunoștință a informațiilor de la art. 4, în baza fișei de interviu profesional, conform modelului prevăzut în anexă.(2) Fișa de interviu profesional se întocmește de către comisie în ziua susținerii acestuia și va conține:a) gradul, numele și prenumele persoanei evaluate;b) denumirea funcției pentru care se susține interviul profesional;c) gradul, numele și prenumele evaluatorului;d) data susținerii interviului profesional;e) întrebările/spețele de interviu formulate din tematica și bibliografia stabilite pentru funcția vizată, cu indicarea bazei legale și repartizarea acestora de către președintele comisiei fiecărei persoane din comisia de interviu;f) posibile răspunsuri;g) răspunsurile solicitantului, pe scurt;h) concluziile evaluatorului;i) evaluarea solicitantului cu „Admis“/„Respins“.(3) Comisia de interviu formulează 5-10 întrebări/spețe de interviu, având în vedere tematica și bibliografia stabilite pentru funcția vizată.(4) Întrebările/Spețele de interviu, repartizarea acestora și posibilele răspunsuri vor fi asumate prin semnătură de către comisie înainte de susținerea interviului profesional de către primul solicitant.(5) Fișa de interviu profesional întocmită conform anexei se multiplică în funcție de numărul solicitanților și se completează, pe parcursul interviului profesional, de către fiecare persoană din comisie.  +  Articolul 6(1) Accesul solicitanților în sala de susținere a interviului profesional se face în ordinea planificării, în baza documentelor de identitate, potrivit legii, sau a legitimației de serviciu.(2) Solicitanții care nu se prezintă conform planificării pentru a susține proba interviului profesional ori care nu au asupra lor documentul de identitate sau legitimația de serviciu sunt declarați „Absent“ și sunt eliminați de la proba de interviu profesional, în procesul-verbal privind rezultatele probei fiind consemnat acest aspect.  +  Articolul 7Introducerea și deschiderea interviului profesional presupun parcurgerea următoarelor etape:a) prezentarea succintă de către președintele comisiei de interviu a membrilor comisiei (numele și funcția);b) informarea, pe scurt, a candidatului de către președintele comisiei cu privire la modul de desfășurare a interviului profesional;c) realizarea de către solicitant a unei scurte autoprezentări (informații relevante, studii, funcții ocupate, vechime etc.).  +  Articolul 8(1) Adresarea efectivă a întrebărilor/spețelor se realizează după cum urmează:a) pe baza fișei de interviu profesional persoanele desemnate adresează solicitantului întrebările/spețele. Fiecărui solicitant i se adresează toate întrebările/spețele din fișa de interviu profesional;b) dacă, în funcție de răspunsurile solicitantului, șeful sectorului de activitate unde se solicită numirea consideră că mai are nevoie de lămuriri, poate solicita clarificări suplimentare sau poate adresa maximum două întrebări suplimentare din bibliografia și tematica puse la dispoziție solicitantului.(2) Durata interviului profesional va fi de maximum 30 de minute.  +  Articolul 9(1) Fiecare persoană din comisie notează pe scurt răspunsurile solicitantului și observațiile proprii în fișa de interviu profesional prevăzută la art. 5, iar la finalul interviului profesional evaluează cu „Admis“/„Respins“, în funcție de răspunsurile formulate de acesta.(2) În cazul în care comisia nu ajunge la o poziție unanimă, decizia este luată prin majoritatea de voturi.  +  Articolul 10(1) După susținerea interviului profesional, în conformitate cu planificarea, pe baza evaluărilor consemnate în fișele de interviu profesional, comisia de interviu întocmește procesul-verbal cu rezultatele probei interviului profesional.(2) Procesul-verbal se semnează pe fiecare filă de membrii comisiei și se înregistrează.(3) Rezultatele interviului profesional consemnate în procesul-verbal nu pot fi contestate.(4) După susținerea interviului profesional de către toți candidații, rezultatele acestuia sunt afișate pe site-ul unității sau sunt aduse la cunoștința celor interesați prin orice alte metode de comunicare identificate la nivelul unității.  +  Articolul 11(1) Toate activitățile, lucrările și documentele comisiei au caracter confidențial, cu excepția planificării probei interviului profesional și a procesului-verbal cu rezultatele interviului profesional.(2) Persoanele desemnate în comisie și reprezentanții organizațiilor sindicale reprezentative care participă la susținerea interviului profesional, în calitate de observator, vor depune, anterior elaborării fișei de interviu profesional, declarație pe propria răspundere în care precizează că:a) nu se află în vreuna dintre situațiile prevăzute la art. 121 alin. (1) din Legea 145/2019 privind Statutul polițiștilor de penitenciare, cu modificările și completările ulterioare;b) vor respecta confidențialitatea lucrărilor comisiei.  +  Articolul 12După finalizarea probei de interviu profesional, documentele rezultate se înaintează structurii de resurse umane din unitatea care are postul în procedura de mutare/schimbare din funcție, în vederea continuării activităților specifice.  +  Articolul 13Anexa face parte integrantă din prezenta decizie.  +  Articolul 14Administrația Națională a Penitenciarelor și unitățile subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii.  +  Articolul 15Prezenta decizie se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    Directorul general al Administrației Naționale a Penitenciarelor,
    Tiberiu Firinel Ungureanu
    București, 16 iulie 2020.Nr. 506.  +  ANEXĂFIȘĂ DE INTERVIU PROFESIONALGrad, nume și prenume solicitant .....................................................Funcția vizată .....................................................Grad, nume și prenume evaluator .....................................................Data susținerii interviului profesional .....................................................Întrebarea nr. (…)..........................................................................................................Cine adresează întrebarea .....................................................Posibile răspunsuri ..........................................................................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Întrebarea nr. (…)..........................................................................................................Cine adresează întrebarea .....................................................Posibile răspunsuri ………………………………………….....................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Întrebarea nr. (…)..........................................................................................................Cine adresează întrebarea .....................................................Posibile răspunsuri ..........................................................................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Întrebarea nr. (…)..........................................................................................................Cine adresează întrebarea .....................................................Posibile răspunsuri ..........................................................................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Întrebarea nr. (…)..........................................................................................................Cine adresează întrebarea .....................................................Posibile răspunsuri ..........................................................................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Întrebarea suplimentară nr. 1 (adresată de șeful de structură) ..........................................................................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Întrebarea suplimentară nr. 2 (adresată de șeful de structură) ..........................................................................................................Răspuns solicitant ..........................................................................................................Concluziile evaluatorului ....................................................................................................................................................................................................................Evaluare: Admis/RespinsGrad, nume, prenume și semnătură evaluator .....................................................Comisie:Președinte (grad, nume, prenume și semnătură) .....................................................Membru (grad, nume, prenume și semnătură) .....................................................Membru (grad, nume, prenume și semănătură) .....................................................----