PROCEDURA din 22 februarie 2002 de primire și de soluționare a cererilor de loc de muncă sau indemnizație de șomaj
EMITENT
  • MINISTERUL MUNCII ȘI SOLIDARITĂȚII SOCIALE - AGENȚIA NAȚIONALĂ PENTRU OCUPAREA FORȚEI DE MUNCĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 181 din 18 martie 2002



    Notă
    Abrobată prin ORDINUL nr. 85 din 22 februarie 2002, publicat în Monitorul Oficial nr. 181 din 18 martie 2002.
    Procedura de primire și de soluționare a cererilor de loc de muncă sau indemnizație de șomaj, denumita în continuare procedura, reglementează punerea în aplicare a prevederilor art. 16 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, denumita în continuare lege.  +  Articolul 1Înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se face la agenția locală pentru ocuparea forței de muncă ori la punctul de lucru în a cărui raza își are domiciliul sau, după caz, reședința, dacă a avut ultimul loc de muncă sau a realizat venituri în acea localitate, prin completarea fisei al carei model este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta procedura.  +  Articolul 2Pentru completarea fisei persoana în căutarea unui loc de muncă va prezenta următoarele acte:a) actul de identitate;b) actele de studii și de calificare;c) curriculum vitae, întocmit conform modelului comun aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.021/2004 pentru aprobarea modelului comun european de curriculum vitae; (la 31-03-2020, Litera c) din Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) d) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricții medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricții medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1^1. (la 26-02-2020, Litera d) din Articolul 2 a fost modificată de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 286 din 17 februarie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 26 februarie 2020 )  +  Articolul 3O dată cu înregistrarea persoanei în căutarea unui loc de muncă se va întocmi și planul individual de mediere, conform procedurii aprobate prin ordin al președintelui Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.  +  Articolul 4(1) În cazul în care agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru poate oferi, în urma procedurii de mediere, un loc de muncă corespunzător pregătirii profesionale și nivelului studiilor, se va emite dispoziția de repartizare, întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezenta procedura.(2) Dispoziția de repartizare se eliberează în vederea prezentării persoanei în căutarea unui loc de muncă, înregistrată în evidența agenției pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, la angajator, pentru a participa la selecția organizată de acesta, cu respectarea prevederilor legale, pentru ocuparea unui loc de muncă vacant. (la 26-01-2006, Alin. (2) al art. 4 a fost introdus de pct. 2 al art. I din ORDINUL nr. 648 din 28 decembrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 26 ianuarie 2006. )  +  Articolul 5(1) Dacă persoana în căutarea unui loc de muncă nu poate fi repartizata corespunzător pregătirii profesionale și nivelului studiilor, dar îndeplinește condițiile pentru a primi indemnizație de șomaj potrivit art. 34 din lege, va depune o cerere pentru acordarea indemnizației de șomaj, conform anexei nr. 3 la prezenta procedura.(2) Cererea va fi completată de persoana în căutarea unui loc de muncă sau de funcționarul public al agenției locale pentru ocuparea forței de muncă și va purta semnătura olografă a persoanei în căutarea unui loc de muncă.(3) Cererea prevăzută la alin. (1) va fi însoțită de următoarele documente:a) actul de identitate, în original;b) actele de studii și de calificare, în original; (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) c) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricții medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricții medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1^1; (la 26-02-2020, Litera c) din Alineatul (3) , Articolul 5 a fost modificată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 286 din 17 februarie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 26 februarie 2020 ) d) Abrogată. (la 31-03-2020, Litera d) din Alineatul (3) , Articolul 5 a fost abrogată de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) (4) În afara documentelor prevăzute la alin. (3), care urmează să fie prezentate de toate categoriile de solicitanți de indemnizație de șomaj, cererea pentru acordarea indemnizației de șomaj va fi însoțită, după caz, și de următoarele documente:A. în cazul persoanelor provenite din muncă:a) carnetul de muncă, în original, și adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificările și completările ulterioare, sau, în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte care, potrivit legii, atestă existența unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 și, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002; (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) b) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă prin care instanța competentă potrivit legii a dispus reintegrarea în muncă, atunci când reintegrarea nu mai este posibilă la unitatea la care persoana a fost încadrată în muncă anterior, din cauza încetării definitive a activității, sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;c) adeverință de la unitatea care a preluat patrimoniul unității în care persoana a fost încadrată anterior, din care să rezulte că reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza desființării postului;B. în cazul pensionarilor de invaliditate care își redobândesc capacitatea de muncă:a) carnetul de muncă, în original, și adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificările și completările ulterioare, sau, în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte care, potrivit legii, atestă existența unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 și, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002; (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) b) decizia de revizuire medicală, în original, emisă de medicul expert al asigurărilor sociale, din care să rezulte redobândirea capacității de muncă; (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) c) adeverință de la ultima unitate sau unitatea care a preluat patrimoniul acesteia, după caz, din care să rezulte că reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din lipsa unui post vacant de natura celui ocupat anterior;C. în cazul persoanelor ale căror raporturi de muncă sau de serviciu au încetat în perioada de suspendare a acestora:a) carnetul de muncă, în original, și adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificările și completările ulterioare, sau, în cazul în care nu există carnet de muncă întocmit, adeverința prevăzută la art. 18 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002 , cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte care, potrivit legii, atestă existența unor raporturi de muncă sau de serviciu până la data de 31 decembrie 2010 și, după caz, vechimea în muncă realizată anterior datei de 1 martie 2002; (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) b) act din care să rezulte data încetării motivului pentru care au fost suspendate raporturile de muncă sau de serviciu;D. în cazul absolvenților instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale:a) actul de absolvire a formei respective de învățământ, în original; (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) b) adeverință eliberată de furnizorul de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, prin care se certifică data înregistrării persoanei în evidențele proprii, în cazul în care persoana s-a înregistrat în vederea medierii pentru încadrare în muncă la un furnizor de servicii specializate pentru stimularea ocupării forței de muncă, acreditat sau notificat conform legii;E. în cazul absolvenților școlilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale: actul de absolvire a școlii speciale pentru persoane cu handicap, în original. (la 31-03-2020, sintagma: în original și în copie a fost înlocuită de Punctul 14, Articolul I ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) (la 10-03-2011, Alin. (4) al art. 5 a fost modificat de pct. 2 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. ) (5) Documentele prevăzute la alin. (1), (3) și (4) se pot depune personal sau prin e-mail. În cazul în care persoanele optează pentru transmiterea documentelor prin e-mail, documentele se transmit și se acceptă în copie certificată pentru conformitate cu originalul, de către persoana solicitantă, cu excepția cererii prevăzute la alin. (1) și a declarației pe propria răspundere prevăzute la alin. (3) lit. c), care se transmit în format electronic cu semnătură electronică extinsă, bazată pe un certificat calificat. (la 31-03-2020, Articolul 5 a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 6(1) Agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru va întocmi un dosar cuprinzând toate actele prezentate în vederea acordării indemnizației de șomaj.(2) Actele pentru care prezenta procedură prevede prezentarea lor în original se păstrează la dosar în copie. (la 31-03-2020, Alineatul (2) din Articolul 6 a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) (3) Copiile de pe acte se efectuează și se certifică de către funcționarul public care întocmește dosarul prin: (la 31-03-2020, Partea introductivă a Alineatului (3) din Articolul 6 a fost modificată de Punctul 5, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) a) înscrierea mențiunii "în conformitate cu originalul";b) numele, prenumele și semnătura funcționarului public care a făcut mențiunea;c) data la care s-a făcut mențiunea.(4) Actele în original pentru care s-a păstrat copia la dosar se restituie titularului.(5) Datele cu caracter personal ale solicitanților de indemnizație de șomaj, precum și ale cetățenilor români și cetățenilor Uniunii Europene, ai statelor membre ale Spațiului Economic European, ai Elveției și ale străinilor care au înregistrată rezidența/șederea în România și care se înregistrează în evidența agenției pentru ocuparea forței de muncă în condițiile prezentei proceduri se pun, în condițiile legii, la dispoziția agenției pentru ocuparea forței de muncă de Direcția pentru Evidența Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date și Oficiul Român pentru Imigrări, după caz. (la 10-03-2011, Alin. (5) al art. 6 a fost introdus de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. ) (6) Prin semnarea de către persoanele prevăzute la alin. (5) a fișei prevăzute la art. 1 și, după caz, a cererii pentru acordarea indemnizației de șomaj, acestea își asumă corectitudinea datelor cu caracter personal înscrise în aceste documente, precum și a declarațiilor, evidențiate prin bifare, din cuprinsul cererii pentru acordarea indemnizației de șomaj. (la 10-03-2011, Alin. (6) al art. 6 a fost introdus de pct. 3 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. ) (7) Cu excepția cazului în care persoana se prezintă cu adeverința de venit eliberată, conform prevederilor legale, de către organele fiscale teritoriale subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală, inclusiv prin intermediul spațiului privat virtual, reglementat potrivit legii, informațiile privind venitul impozabil se obțin la solicitarea agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București, de la organele fiscale teritoriale subordonate Agenției Naționale de Administrare Fiscală din adeverințele de venit emise și transmise în formă electronică, în condițiile prevăzute de art. 6 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare. (la 31-03-2020, Articolul 6 a fost completat de Punctul 6, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 7Agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru verifică actele și documentele prevăzute la art. 6 alin. (1) și (7) și în urma soluționării cererii eliberează titularului decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizație de șomaj, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4 la prezenta procedură. (la 31-03-2020, Articolul 7 a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 8Decizia privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizație de șomaj se întocmește în 3 exemplare. (la 31-03-2020, sintagma: Dispoziția privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizație de șomaj a fost înlocuită de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 9După semnarea deciziei privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizație de șomaj de către directorul executiv sau de persoana imputernicita în acest sens, un exemplar al dispoziției se înmânează titularului, un exemplar se păstrează la dosarul somerului, iar cel de-al treilea exemplar, împreună cu formularul "Informații privind indemnizarea", prezentat în anexa nr. 3, se transmite compartimentului plati. (la 31-03-2020, sintagma: dispoziției privind stabilirea sau respingerea dreptului de indemnizație de șomaj a fost înlocuită de Punctul 15, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 10Decizia privind stabilirea dreptului de indemnizație de șomaj se înmânează titularului la data aplicării primei vize în carnetul de evidenta. (la 31-03-2020, sintagma: Dispoziția privind stabilirea dreptului de indemnizație de șomaj a fost înlocuită de Punctul 16, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 11Persoanelor care îndeplinesc condițiile pentru acordarea indemnizației de șomaj li se eliberează, pentru perioada acordării acestui drept, un carnet de evidenta, conform modelului prezentat în anexa nr. 5 la prezenta procedura.  +  Articolul 12(1) Evidența dosarelor persoanelor cu drept de indemnizație de șomaj se ține în sistemul informatic al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă. (2) Pentru asigurarea evidenței dosarelor prevăzute la alin. (1), lunar sau ori de câte ori este necesar, la nivelul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București se generează rapoarte care vor conține minimum următoarele informații:a) data înregistrării;b) numele și prenumele;c) identificatorul unic de anonimizare a codului numeric personal. (la 31-03-2020, Articolul 12 a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 13Carnetul de evidenta va purta același număr de identificare cu cel al dosarului întocmit pentru acordarea indemnizației de șomaj.  +  Articolul 14Carnetul de evidență se vizează lunar sau ori de câte ori persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj sunt solicitate, la agenția pentru ocuparea forței de muncă la care sunt înregistrate, pe baza actului de identitate. (la 31-03-2020, Articolul 14 a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 15Agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru are obligația de a-i comunică persoanei îndreptățite sa primească indemnizație de șomaj data la care se face plata drepturilor cuvenite.  +  Articolul 16Persoanelor care nu îndeplinesc condițiile de acordare a indemnizației de șomaj li se comunică dispoziția de respingere a dreptului de indemnizație de șomaj, împreună cu actele care însoțesc cererea soluționată nefavorabil, cu excepția celor care au stat la baza respingerii dreptului de indemnizație de șomaj.  +  Articolul 16^1Persoanele în căutarea unui loc de muncă care îndeplinesc cumulativ condițiile prevăzute la art. 5 pct. IV din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, se înregistrează la agenția pentru ocuparea forței de muncă în a cărei rază teritorială își au domiciliul sau, după caz, reședința, dacă au avut ultimul loc de muncă sau au realizat venituri în respectiva rază teritorială, pe baza documentelor prevăzute la art. 2 și a adeverinței de venit prevăzute la art. 6 alin. (7). (la 31-03-2020, Actul a fost completat de Punctul 10, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 17(1) Evidența persoanelor care nu beneficiază de indemnizație de șomaj, dar care solicită un loc de muncă, se ține în sistemul informatic al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.(2) Pentru asigurarea evidenței persoanelor prevăzute la alin. (1), lunar sau ori de câte ori este necesar, la nivelul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București se generează rapoarte care vor conține minimum următoarele informații:a) data înregistrării;b) numele și prenumele;c) identificatorul unic de anonimizare a codului numeric personal. (la 31-03-2020, Articolul 17 a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 18Persoanele care nu beneficiază de indemnizație de șomaj și solicita un loc de muncă sunt cele care:a) nu îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru acordarea indemnizației de șomaj;b) au primit dispoziție de respingere a dreptului de indemnizație de șomaj;c) le-a expirat perioada legală de plată a dreptului de indemnizație de șomaj;d) ocupa un loc de muncă și din diferite motive doresc schimbarea acestuia;e) abrogată. (la 06-08-2004, Litera e) a art. 18 a fost abrogată de pct. 10 al articolului unic din ORDINUL nr. 281 din 22 iulie 2004, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 714 din 6 august 2004. ) f) nu au putut ocupa loc de muncă după repatriere sau după eliberarea din detenție.  +  Articolul 19În situațiile prevăzute la art. 44 și 45 din lege se va elibera decizia de încetare/ suspendare/repunere în plată a indemnizației de șomaj, al carei model este prevăzut în anexa nr. 8 la prezenta procedura. (la 31-03-2020, sintagma: dispoziția de încetare/suspendare/repunere în plata a indemnizației de șomaj a fost înlocuită de Punctul 17, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 20Pentru repunerea în plata a indemnizației de șomaj somerul depune la agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau la punctul de lucru o cerere conform modelului prevăzut în anexa nr. 9 la prezenta procedura.  +  Articolul 21În cazul în care persoana care primește indemnizație de șomaj îndeplinește condițiile de pensionare în conformitate cu legislația în vigoare, agenția pentru ocuparea forței de muncă județeana, respectiv a municipiului București, încetează plata indemnizației de șomaj și întocmește actele în vederea pensionării.  +  Articolul 22(1) În cazul în care somerul își schimba domiciliul sau, după caz, reședința, dosarul de șomaj va fi transferat agenției locale pentru ocuparea forței de muncă sau punctului de lucru în a cărui raza își are noul domiciliu sau reședința, în baza cererii depuse la agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau la punctul de lucru unde este înregistrat, anexându-se o copie de pe actul de identitate care atesta schimbarea domiciliului.(2) Pentru situația prevăzută la alin. (1) agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru va acorda un nou număr dosarului transferat.  +  Articolul 23(1) Evidența deciziilor privind stabilirea, respingerea, suspendarea/încetarea și repunerea în plată a dreptului de indemnizație de șomaj se ține în sistemul informatic al Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă.(2) Pentru asigurarea evidenței deciziilor prevăzute la alin. (1), lunar sau ori de câte ori este necesar, la nivelul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă județene, respectiv a municipiului București se generează, pentru fiecare dintre categoriile de dispoziții prevăzute la alin. (1), borderouri centralizatoare care vor conține minimum următoarele informații:a) data înregistrării cererii;b) numele și prenumele;c) numărul de evidență al cererii de loc de muncă. (la 31-03-2020, Articolul 23 a fost modificat de Punctul 12, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 24(1) Rapoartele și borderourile centralizatoare prevăzute de art. 12 alin. (2), art. 17 alin. (2) și art. 23 alin. (2) se arhivează atât pe suport hârtie, cât și pe suport magnetic.(2) Numerele de evidență din documentele prevăzute la alin. (1) se acordă în ordine crescătoare, pentru o perioadă de un an calendaristic. (la 31-03-2020, Articolul 24 a fost modificat de Punctul 13, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Articolul 25Agenția locală pentru ocuparea forței de muncă sau punctul de lucru va completa rubricile formularelor, cu respectarea codurilor și instrucțiunilor de completare a acestora, elaborate de Agenția Naționala pentru Ocuparea Forței de Muncă.  +  Anexa nr. 1la procedurăDatele de identificare a persoanei înregistrate:Actul de identitate: tip ....., seria ..., numărul ......., data eliberării ........, autoritatea ..........Numele ........., prenumele ....., fiul/fiica lui ........ și al ........., nume anterior .......... codul numeric personal ........, sex ....., data nașterii ......Locul nașterii: județul/țara ...........Localitatea ..................Adresa persoanei înregistrate:Domiciliul: județul/țara .........., localitatea ..........., str. ........... nr. ....., bl. ..., sc. ...., ap...., tel. fix ............, tel. mobil ................ e-mail ..................Reședința: județul/țara ............, localitatea .................., str. ................. nr. ..., bl. ..., sc. .., ap. ..., tel. fix ............., tel. mobil .............. e-mail ..................Oficiul poștal cod ......., denumirea ....................., pentru comunicarea cu persoana înregistrată.................................................................. (la 10-03-2011, Paragraful "Adresa persoanei înregistrate" din anexa 1 a fost modificat de pct. 5 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. ) Date cu caracter social ale persoanei înregistrate:Cetățenia ......, naționalitatea/etnia ........, serviciul militar ......., starea civilă ......, persoane în întreținere ...., dintre care copii ........, unic întreținător de familie ........, părinte unic susținător al familiei monoparentale ........... (la 26-01-2006, Paragraful "Date cu caracter social ale persoanei înregistrate" din anexa 1 a fost modificat de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 648 din 28 decembrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 26 ianuarie 2006. ) Studii/calificări/competente/experiența profesională dobândite de persoana înregistrată:Ultima forma de învățământ absolvită ............. Tipul actului de absolvire ..........Act de absolvire: seria ... nr. ......, data eliberării ....., autoritatea .........Ocupații dobândite prin forme de pregătire cu atestare:
    Ocupația Tipul calificăriiAct de atestare a calificării Experiența (ani)
    CORNume Cod Nume Cod NumeSerieNr. Eliberat Autoritatea
    nr. data
    Alte ocupații cunoscute și declarate de persoana înregistrată ......................................................................., experiența (ani).........................................................., experiența (ani)Alte abilități/competențe: carnet de conducător auto ........, limbă străină ......, operare PC .........., altele (descriere) ............ (la 10-03-2011, Paragraful "Alte abilități/competențe" din anexa 1 a fost modificat de pct. 5 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. ) Experiența profesională dobandita prin muncă:
    Ocupația De la Până la Domeniul CAEN al angajatorului Experiența (ani)
    COR Nume Cod Nume
    Starea de sănătate și capacitățile fizice și psihice ale persoanei înregistrate:Capacitatea de muncă ......................., restricții ...............Calități personale ale persoanei înregistrate: explicații ..............Altele .................................................................Statutul profesional dat de ultima ocupație ............................Încadrarea în categoriile de beneficiar conform legii: cod ...., explicații ....Date privind ultimul loc de muncă de la care provine persoana înregistrată (dacă este cazul):
    Ocupația Angajator Tipul contractuluiÎncetarea raporturilor contractuale
    COR Nume Cod Nume Cod Nume Motivul Data
    Cod Nume
    Opțiunile persoanei înregistrate privind formarea profesională/loc de muncă:Formare profesională: ocupație .......... forma de pregătire .......Loc de muncă: ocupații: 1. ........ 2. ............... 3. ............Domeniul CAEN ............. tipul contractului ........., timp de muncă .........., disponibilități: stres ....., în echipa ....., orar prelungit ...., schimb 2/3 ..., ture ..., naveta ....., detașare ..., în străinătate ....., orice munca ....., altele (explicații) .......Alte servicii din partea agenției, solicitate de persoana înregistrată:1. ............ 2. .................... 3. ......................Prezenta fișa este conformă cu declarațiile și documentele prezentate.Semnătura persoanei înregistrate................................
     +  Anexa nr. 1^1
    DECLARAȚIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul/Subsemnata, ........................................, având CNP ......................................, domiciliat/domiciliată în ............................., adresa completă ................................................., legitimat/legitimată cu CI/BI seria .... nr. ........, eliberată/eliberat de .................... la data de .............., cunoscând prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, cu privire la falsul în declarații, declar prin prezenta, pe propria răspundere, că*): *) Se bifează cu „x“ de către declarant căsuța corespunzătoare.[] nu am restricții medicale care mă împiedică să prestez muncă;[] am restricții medicale care mă împiedică să prestez o anumită muncă, după cum urmează**):**) Se completează de către declarant restricțiile medicale................................................................................................................................................................................................................................................................Dau această declarație și o susțin.Data ...../......./........ Semnătura .............................. (la 26-02-2020, Actul a fost completat de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 286 din 17 februarie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 155 din 26 februarie 2020 )
     +  Anexa nr. 2la proceduraAgenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului .............../Municipiului București
    DISPOZIȚIA DE REPARTIZARE
    Nr. ..... data ........
    Doamna/Domnul ......., cod numeric personal ....., cu domiciliul/reședința în ...., Carnetul de evidență nr. ......., având meseria/specialitatea ........, se repartizează la unitatea ........, codul fiscal ......., din județul ......, localitatea ....., str. ..... nr. ......., pentru a fi încadrată/încadrat, cu respectarea prevederilor legale, în funcția/meseria de ......, cod COR ........, prevăzută în oferta dumneavoastră din Adresa nr. ............... la poziția ......................................... . Data prezentării la unitate conform ofertei ............................ .
    Șeful agenției locale,
    .........................
    Semnătura de primire
    .........................
    Angajator ........................... Sediul/adresa ....................... Contul/Banca ........................ Cod fiscal .......................... Telefon .............................
    ÎNȘTIINȚARE
    privind încadrarea în muncă
    Nr. ......... data .........
    În conformitate cu Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, vă informăm că doamna/domnul .............., cod numeric personal ........., cu Carnetul de evidență nr. ................. - va fi încadrată/încadrat în muncă pe durată determinată, de ........... luni/ nedeterminată, începând cu data de ..........................; - nu a fost încadrată/încadrat în muncă din următoarele motive: ● refuz; ● nu corespunde cerințelor postului; ● locul de muncă vacant a fost ocupat anterior. Data Semnătura angajatorului .......... ....................... (la 26-01-2006, Anexa 2 la procedură a fost modificată de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 648 din 28 decembrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 26 ianuarie 2006. )
     +  Anexa nr. 3la proceduraAgenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului............. /Municipiului București (AJOFM/AMOFM),cod județ/sector ....................Agenția locală pentru ocuparea forței de muncă(AL)/punct teritorial de lucru (PTL) .................,cod AL/PTL ...........................................
    CERERE
    pentru acordarea indemnizației de șomaj
    Nr. ..... data ...............
    1. Numele și prenumele ....................................................2. Actul de identitate: tip ......, seria ...... nr. ....., data eliberării ................, autoritatea .....................3. Codul numeric personal .........................................4. Data nașterii ..................................................5. Domiciliul/Reședința: localitatea ......................., str. .................. nr. ........, bl. ....., sc. ...., ap. ....., județul/sectorul..............., oficiul poștal nr. ........., tel. fix ............., tel. mobil ................, e-mail .................Vă rog să aprobați plata indemnizației de șomaj conform prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare.Menționez că am încheiat contract de asigurare pentru șomaj cu AJOFM/AMOFM ........................ în anul ........., luna ........................, contract care a încetat la data de: ziua ................ luna ............ anul ............*).6. Acte prezentate în vederea acordării indemnizației de șomaj:a) actul de identitate BI/CI/AI seria .......... nr. ..................;b) declarație pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, că persoana nu are restricții medicale care o împiedică să presteze muncă sau că are eventuale restricții medicale care o împiedică să presteze o anumită muncă; (la 31-03-2020, Litera b) din Punctul 6. , Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) c) adeverința de venit prevăzută la art. 6 alin. (7); (la 31-03-2020, Litera c) din Punctul 6. , Anexa nr. 3 a fost modificată de Punctul 18, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) d) alte acte, după caz (denumirea, seria, numărul, data):...............................................................................................................................................................................................................................................Subsemnatul, ............................, declar pe propria răspundere, sub sancțiunile prevăzute de Codul penal pentru fals în declarații, următoarele:Se bifează de către toate categoriile de solicitanți de indemnizație de șomaj.[] nu am loc de muncă, nu realizez venituri sau realizez, din activități autorizate potrivit legii, venituri mai mici decât valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoareSe bifează numai de către persoanele provenite din muncă și pensionarii de invaliditate care își redobândesc capacitatea de muncă.[] reîncadrarea în muncă nu mai este posibilă din cauza încetării definitive a activității angajatoruluiSe bifează numai de către persoanele ale căror raporturi de muncă sau de serviciu au încetat în perioada de suspendare a acestora.[] reluarea activității nu mai este posibilă la angajatorSe bifează numai de către absolvenții instituțiilor de învățământ, în vârstă de minimum 16 ani, care într-o perioadă de 60 de zile de la absolvire nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale, precum și de către absolvenții școlilor speciale pentru persoane cu handicap, în vârstă de minimum 16 ani, care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale.[] nu urmez o formă de învățământ la data solicitării dreptului la indemnizație de șomaj prin prezenta cerereMă oblig să comunic, în termen de 3 zile, agenției pentru ocuparea forței de muncă la care sunt înregistrat orice schimbare a condițiilor care au condus la acordarea dreptului. În cazul în care nu îmi voi respecta declarația asumată prin prezenta cerere, mă oblig să restitui integral sumele încasate nelegal, suportând rigorile legii.
    Solicitant,
    .....................
    (numele și prenumele)
    Semnătura
    ..................
    *) Se completează numai în situația în care persoana a fost asigurată în sistemul asigurărilor pentru șomaj prin încheierea unui contract de asigurare pentru șomaj.
    INFORMAȚII
    privind indemnizarea*)
    1. Data încetării activității ...................................[conform art. 38 alin. (1) din Legea nr. 76/2002 , cu modificările și completările ulterioare]2. Stagiu de cotizare total: .... ani .... luni .... zile, din care:..... ani ..... luni .... zile, realizat anterior datei de 1 martie 2002;..... ani ..... luni .... zile, realizat ulterior datei de 1 martie 2002.3. Categoria de șomer indemnizat:[] 6 luni[] 9 luni[] 12 luni4. Data dobândirii dreptului la indemnizația de șomaj ...........................5. Valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare la data stabilirii dreptului ............... lei6. Indemnizația de șomaj la data stabilirii dreptului:......(cuantum)...... lei, din care:– ............ lei reprezentând ..........% din valoarea indicatorului social de referință în vigoare la data stabilirii dreptului, prevăzută la pct. 5;– ............ lei reprezentând ......% din ......... lei (media bazei lunare de calcul asupra căreia s-a aplicat contribuția de asigurări pentru șomaj, respectiv, după caz, a veniturilor care se iau în considerare, potrivit prevederilor legale, la stabilirea cuantumului indemnizației de șomaj, pe ultimele 12 luni în care s-a realizat stagiu de cotizare)7. Data expirării perioadei de plată a indemnizației de șomaj ....................Întocmit, funcționar public:Numele și prenumele ..........................Semnătura ....................................Verificat, șef agenție locală ...................Numele și prenumele ..........................Semnătura ....................................Vizat, CFP:Numele și prenumele ..........................Semnătura ....................................-----------*) Aceste informații se completează de personalul AJOFM/AMOFM. (la 10-03-2011, Anexa 3 la procedură a fost modificată de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. )
     +  Anexa nr. 4la proceduraAgenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului .............../ Municipiului București
    DISPOZIȚIA Nr. ...........
    privind .......................... dreptului la indemnizație de șomaj*)
    (Se completează, după caz: "stabilirea/ respingerea")
    Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă ........................, reprezentată prin director executiv dna/dl ...................., numit în baza Ordinului nr. .......... din .................., având în vedere prevederile art. .............. din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare,
    DISPUNE:
    Art. 1. - (1) Începând cu data de ....(Se completează, după caz: "se stabilește/se respinge").... dreptul la indemnizație de șomaj pentru doamna/domnul ........................, cod numeric personal ................., cu domiciliul/reședința în ...................., având carnetul de evidență nr. ............(2) ........................................................................(Se completează, după caz, cu textul:Cuantumul indemnizației de șomaj este de ............... lei, din care:– ............ lei reprezentând .......... % din valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare la data stabilirii dreptului;– ........... lei reprezentând ............% din .................. lei (media bazei lunare de calcul asupra căreia s-a aplicat contribuția de asigurări pentru șomaj, respectiv, după caz, a veniturilor care se iau în considerare, potrivit prevederilor legale, la stabilirea cuantumului indemnizației de șomaj, pe ultimele 12 luni în care s-a realizat stagiu de cotizare).Dreptul la indemnizație de șomaj se acordă, în condițiile legii, pe durata de .......... luni, în perioada ...................", sau"Motivul respingerii dreptului la indemnizație de șomaj este .......................")Art. 2. - Cu drept de contestație în termen de 30 de zile de la comunicare la instanța judecătorească competentă, potrivit legii.
    Director executiv,
    ...................
    *) Se întocmește în 3 (trei) exemplare, dintre care:– exemplarul 1 rămâne la agenția pentru ocuparea forței de muncă;– exemplarul 2 se înmânează titularului dreptului;– exemplarul 3 se transmite la compartimentul plăți. (la 10-03-2011, Anexa 4 la procedură a fost modificată de pct. 8 al art. I din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. )
     +  Anexa nr. 5la proceduraAgenția pentru ocuparea forței de muncă a județului ............/municipiului BucureștiAgenția locală pentru ocuparea forței de muncă.........................................
    CARNET DE EVIDENȚĂ
    Nr. ...../..../.....
    Nr.*) .../..../.....
    Seria ........... Nr. 000000
    *) Se completează în cazul transferului dosarului titularului la o alta agenție pentru ocuparea forței de muncă.Numele .....................................Prenumele ..................................Cod numeric personal .......................BI/CI seria .......... nr. .................Domiciliul/Reședința:Localitatea ......., județul/sectorul ......Str. ........ nr. ...., bl. ...., sc. .....,ap. .........., tel. .......................Oficiul poștal nr. .........................Ocupația/Meseria ...........................Șeful agenției locale pentruocuparea forței de Semnătura titularuluimunca, .....................................(loc pentru ștampila)NOTĂ:Prezentul document atesta statutul de somer indemnizat și de asigurat în cadrul sistemului public de pensii și de sănătate.Vize lunare
    (la 10-03-2011, Numărul căsuțelor pentru viza lunară din anexa 5 a fost modificat de la 12 la 24 conform pct. 6 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. ) Data încetării/suspendării dreptului de indemnizație de șomaj ................................................................................... .Motivul încetării/suspendării dreptului de indemnizație de șomaj .....................................................................................Obligațiile persoanei îndreptățite să primească indemnizație de șomaj:a) să se prezinte lunar, pe baza programării sau ori de câte ori este solicitată, la agenția pentru ocuparea forței de muncă la care este înregistrată, pentru a primi sprijin în vederea încadrării în muncă;b) să comunice în termen de 3 zile agenției pentru ocuparea forței de muncă la care este înregistrată orice modificare privind:– încadrarea în muncă;– emiterea certificatului de înmatriculare sau a autorizației de funcționare pentru a desfășura activități independente;– realizarea unor venituri lunare mai mari decât valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare;– plecarea din țară;– concediul de maternitate sau de îngrijire a copilului;– pensionarea;– admiterea într-o formă de învățământ;– alte situații;c) să participe la serviciile pentru stimularea ocupării și de formare profesională oferite de agenția pentru ocuparea forței de muncă la care este înregistrată;d) să facă dovada că a căutat activ un loc de muncă. (la 10-03-2011, Textul cu privire la "Obligațiile persoanei îndreptățite să primească indemnizație de șomaj" din anexa 5 a fost modificat de pct. 7 al articolului unic din ORDINUL nr. 123 din 28 februarie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 172 din 10 martie 2011. )
     +  Anexa nr. 6Abrogată. (la 31-03-2020, Anexa nr. 6 a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Anexa nr. 7Abrogată. (la 31-03-2020, Anexa nr. 7 a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Anexa nr. 8la procedura Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă a Județului .............../Municipiului București
    DISPOZIȚIA Nr. ................
    privind încetarea/suspendarea/repunerea în plată a indemnizației de șomaj*)
    Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă ............, reprezentată prin director executiv ......., numit în baza Ordinului/Deciziei nr. ....... din data de ........., având în vedere prevederile art. .......... din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare, față de faptul că doamna/domnul ............., cod numeric personal ...., având carnetul de evidență nr. .......,
    DISPUNE:
    Art. 1. - Începând cu data de ............ încetează**)/se suspendă**)/ se repune în plată indemnizația de șomaj acordată doamnei/domnului ........., cod numeric personal ..........., cu domiciliul/reședința în ................ . Motivul încetării/suspendării plății indemnizației de șomaj este.......**). Art. 2. - Cu drept de contestație în termen de 30 de zile de la comunicare la instanța judecătorească competentă, potrivit legii.
    Director executiv,
    ..................
    *) Se întocmește în 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne la agenția pentru ocuparea forței de muncă, exemplarul 2 se înmânează titularului dreptului, iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul plăți. **) În situația încetării, respectiv suspendării dreptului de indemnizație de șomaj. (la 26-01-2006, Anexa 8 la procedură a fost modificată de pct. 10 al art. I din ORDINUL nr. 648 din 28 decembrie 2005, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 72 din 26 ianuarie 2006. )
     +  Anexa nr. 9la procedura
    Către
    Agenția pentru ocuparea forței de muncă a județului ............
    Subsemnatul/Subsemnata .................., codul numeric personal ............, cu domiciliul/reședința în ........, str. ....... nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., județul/sectorul ........., prin prezenta va rog sa dispuneți repunerea în plata a indemnizației de șomaj, începând cu data de .............., în baza carnetului de evidenta nr. ...... .În fapt, motivul suspendării a fost .................. .Data. .............. Semnătura..................
     +  Anexa nr. 10Abrogată. (la 31-03-2020, Anexa nr. 10 a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Anexa nr. 11Abrogată. (la 31-03-2020, Anexa nr. 11 a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Anexa nr. 12Abrogată. (la 31-03-2020, Anexa nr. 12 a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 )  +  Anexa nr. 13Abrogată. (la 31-03-2020, Anexa nr. 13 a fost abrogată de Punctul 19, Articolul I din ORDINUL nr. 342 din 20 martie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 266 din 31 martie 2020 ) -----------