NORMĂ nr. 4 din 26 ianuarie 2016privind administrarea Fondului de rezoluție pentru asigurători
EMITENT
  • AUTORITATEA DE SUPRAVEGHERE FINANCIARĂ
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 80 din 3 februarie 2016



    În conformitate cu prevederile art. 1 alin. (2), art. 2 alin. (1) lit. b) și d), art. 3 alin. (1) lit. b), art. 6 alin. (2) și art. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 93/2012 privind înființarea, organizarea și funcționarea Autorității de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul prevederilor art. 143 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor,în urma deliberărilor Consiliului Autorității de Supraveghere Financiară din ședința din data de 22 ianuarie 2016,Autoritatea de Supraveghere Financiară emite următoarea normă:  +  Capitolul I Constituirea, destinația și reprezentarea Fondului de rezoluție pentru asigurători  +  Articolul 1(1) Prezenta normă reglementează condițiile referitoare la constituirea, administrarea și utilizarea Fondului de rezoluție pentru asigurători, denumit în continuare Fond de rezoluție, în scopul aplicării eficace a instrumentelor și competențelor de rezoluție de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, denumită în continuare A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție.(2) Utilizarea resurselor financiare ale Fondului de rezoluție se dispune de către A.S.F. prin decizie, în calitate de autoritate de rezoluție, și se utilizează conform obiectivelor stabilite prin această decizie și conform principiilor rezoluției prevăzute la art. 44 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor, denumită în continuare Legea nr. 246/2015. Fondul de garantare a asiguraților, denumit în continuare Fond de garantare, asigură punerea în aplicare a măsurilor dispuse.(3) Constituirea Fondului de rezoluție are în vedere punerea în aplicare a măsurilor de rezoluție, pentru asigurarea continuității funcțiilor financiare și economice critice ale acestora și pentru prevenirea contagiunii, prin evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilității pieței de asigurări.  +  Articolul 2(1) Fondul de rezoluție este administrat de Fondul de garantare.(2) În vederea exercitării atribuțiilor de administrare a Fondului de rezoluție, Fondul de garantare constituie în cadrul structurii sale organizatorice, în subordinea directă a conducerii executive, un compartiment specializat care cuprinde, în principal, specialiști în managementul riscului, specialiști de daune, analiști financiari și consilieri juridici.(3) Componența compartimentului specializat menționat la alin. (2) se stabilește ținând cont de funcțiile ce îi revin în calitatea de administrator al Fondului de rezoluție, precum și de amploarea activităților desfășurate în vederea atingerii obiectivelor rezoluției stabilite prin decizia A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție. (la 30-05-2017, Articolul 2 din Capitolul I a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 3 (la 30-05-2017, Alineatul (1) din Articolul 3 , Capitolul I a fost abrogat de Punctul 2, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 ) (2) Conducerea executivă a Fondului de garantare supune spre avizare Consiliului de administrație al Fondului de garantare structura organizatorică, cu respectarea dispozițiilor art. 2 alin. (2) și (3). Consiliul de administrație al Fondului de garantare supune structura organizatorică avizată spre aprobare Consiliului A.S.F. (la 30-05-2017, Alineatul (2) din Articolul 3 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 3, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 4Reprezentarea intereselor și drepturilor Fondului de rezoluție în fața autorităților publice, a instanțelor judecătorești, a organelor judiciare și/sau a oricăror altor persoane fizice și/sau juridice, după caz, se face de către Fondul de garantare.  +  Articolul 5Pentru a asigura protejarea creditorilor de asigurări, asiguratorii definiți la art. 1 alin. (2) pct. 3 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea și supravegherea activității de asigurare și reasigurare, denumită în continuare Legea nr. 237/2015, și autorizați de A.S.F. potrivit aceleiași legi datorează contribuții în scopul constituirii și menținerii Fondului de rezoluție.  +  Articolul 6Fondul de rezoluție se constituie din sursele financiare prevăzute la art. 144 din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 7(1) Calculul contribuției la Fondul de rezoluție se efectuează de către asigurători separat pe cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale și asigurări de viață, pe baza evidențelor contabile lunare ale acestora, aplicându-se o cotă procentuală raportată la primele brute încasate din activitatea de asigurări directe, stabilită conform art. 152 alin. (2) și (3) din Legea nr. 246/2015.(2) Indicatorul prime brute încasate are înțelesul prevăzut în Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 16/2014 privind veniturile Autorității de Supraveghere Financiară, cu modificările și completările ulterioare. (la 02-05-2018, Alineatul (2) din Articolul 7 , Capitolul I a fost modificat de Articolul IV din NORMA nr. 7 din 24 aprilie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 375 din 02 mai 2018 ) (3) În contabilitatea asigurătorilor, contribuția datorată Fondului de rezoluție se reflectă în debitul contului 643 "Cheltuieli cu fondurile speciale privind activitatea de asigurare", respectiv al contului 6431/analitic distinct "Cheltuieli privind contribuția la Fondul de rezoluție - pentru asigurările de viață" și al contului 6432/analitic distinct "Cheltuieli privind contribuția la Fondul de rezoluție - pentru asigurările generale", prin creditul contului 443 "Fonduri speciale privind activitatea de asigurări", respectiv pentru asigurările de viață contul 4431/analitic distinct "Contribuția la Fondul de rezoluție" și pentru asigurările generale contul 4432/analitic distinct "Contribuția la Fondul de rezoluție".(4) Asigurătorii sunt obligați să întocmească și să transmită lunar Fondului de garantare ca administrator al Fondului de rezoluție, până în ultima zi lucrătoare a lunii curente pentru luna anterioară, raportările privind modul de constituire și de virare a contribuției datorate, conform anexei nr. 1. Raportările privind modul de constituire și de virare a contribuției datorate Fondului de garantare a asiguraților se fac distinct pe cele două categorii de asigurări.(5) În cazul transmiterii unei situații rectificative, aceasta se va face în forma prevăzută de anexa nr. 2; numărul permis de situații rectificative și termenul maxim de depunere a acestora sunt cele prevăzute în Regulamentul Autorității de Supraveghere Financiară nr. 16/2014, cu modificările și completările ulterioare. (la 02-05-2018, Alineatul (5) din Articolul 7 , Capitolul I a fost modificat de Articolul IV din NORMA nr. 7 din 24 aprilie 2018, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 375 din 02 mai 2018 ) (6) Datele și/sau informațiile conținute în raportările lunare se stabilesc potrivit prevederilor alin. (2). Odată cu transmiterea raportărilor, asigurătorii anexează în mod obligatoriu și o declarație pe propria răspundere, dată sub semnătură reprezentantului legal al acestora, sub sancțiunile prevăzute de Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, prin care se atestă că datele și/sau informațiile transmise sunt reale, corecte și complete.(7) În caz de deficit al Fondului de rezoluție, pentru acoperirea obligațiilor generate de aplicarea dispozițiilor art. 146 din Legea nr. 246/2015, cota procentuală a contribuțiilor poate fi majorată, în cursul anului, fără a se putea depăși limita prevăzută de art. 152 alin. (2) din Legea nr. 246/2015. În acest sens conducerea executivă a Fondului de garantare, în baza analizei de impact, face propuneri Consiliului de administrație al Fondului de garantare. Propunerea avizată de către Consiliul de administrație al Fondului de garantare, împreună cu o notă de fundamentare, se supune spre aprobare Consiliului A.S.F. (la 30-05-2017, Alineatul (7) din Articolul 7 , Capitolul I a fost modificat de Punctul 4, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 8Instituția-punte va plăti contribuție în contul Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție.  +  Articolul 9Contribuțiile datorate și virate de asigurători în contul Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție, nu se restituie, inclusiv în situația lichidării voluntare sau a dizolvării unui asigurător.  +  Articolul 10Pentru neachitarea la termen a contribuțiilor datorate Fondului de rezoluție, asigurătorii sunt obligați să plătească dobânzi și/sau penalități de întârziere, calculate în conformitate cu reglementările aplicabile pentru colectarea creanțelor fiscale. Dobânzile și penalitățile vor fi virate în contul Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție. În situația în care prin ordinul de plată se virează o sumă cumulată compusă din contribuția datorată și din dobânzi și penalități de întârziere, la explicații se vor evidenția distinct cele două sume.  +  Articolul 11Asigurătorii pot efectua operațiuni de regularizare și/sau compensare a sumelor virate la Fondul de rezoluție.  +  Articolul 12La finanțarea necesităților legate de aplicarea instrumentelor de rezoluție se utilizează resursele Fondului de rezoluție, cu respectarea principiilor prevăzute la art. 44 din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 13Sumele aferente acoperirii necesităților legate de aplicarea instrumentelor de rezoluție, inclusiv cele obținute de Fondul de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție, din împrumuturi sau împrumuturi obligatare prin emisiune de titluri de valoare și alte forme de sprijin financiar de la instituții, instituții financiare sau alte părți terțe, se evidențiază ca o creanță a Fondului de rezoluție asupra asigurătorului supus rezoluției sau asupra instituției-punte.  +  Articolul 14Fondul de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție, poate să deschidă conturi la instituții de credit.  +  Articolul 15(1) Resursele financiare disponibile ale Fondului de rezoluție pot fi investite de Fondul de garantare, în următoarele instrumente financiare:a) titluri garantate de stat sau obligațiuni municipale care dețin un rating acordat de cel puțin una dintre agențiile de rating înregistrate sau certificate în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1.060/2009 al Parlamentului European și al Consiliului, care sunt admise la tranzacționare și care se tranzacționează pe o piață reglementată din România;b) depozite la termen, certificate de depozit și ale instituțiilor de credit;c) titluri de stat emise de statele membre ale Uniunii Europene, titluri emise de băncile centrale ale acestora și titluri emise de Trezoreria Statelor Unite ale Americii.(2) La stabilirea instrumentelor financiare și a emitenților acestora, conform prevederilor alin. (1), se au în vedere minimizarea riscurilor, asigurarea eficienței și a lichidității plasamentelor respective. Strategia privind investirea Fondului de rezoluție se stabilește anual sau cu o frecvență mai mare, dacă acest lucru se impune, de către Consiliul de administrație al Fondului de garantare, la propunerea conducerii executive a Fondului de garantare, pe baza analizei efectuate de structura de specialitate.(3) Regimul TVA aplicabil operațiunilor de vânzare a instituției-punte și a celor de vânzare a acțiunilor deținute de Fondul de garantare la instituția-punte, dacă este cazul, este reglementat de legislația fiscală privind operațiunile de asigurare.  +  Articolul 16(1) Consiliul de administrație al Fondului de garantare adoptă deciziile necesare pentru punerea în aplicare a deciziei A.S.F. prin care se stabilește modalitatea de utilizare a resurselor Fondului de rezoluție pentru asigurători.(2) A.S.F. stabilește modalitatea de utilizare a resurselor Fondului de rezoluție, putându-se consulta în acest sens cu Fondul de garantare.  +  Articolul 17Utilizarea resurselor financiare ale Fondului de rezoluție se poate face doar cu respectarea principiilor generale care guvernează aplicarea măsurilor de rezoluție reglementate de Legea nr. 246/2015 și cu respectarea cadrului legal privind ajutorul de stat.  +  Articolul 17^1Fondul de garantare transmite trimestrial A.S.F. următoarele raportări:a) situația contribuțiilor datorate și virate la Fondul de rezoluție de către asigurători, distinct pentru asigurările generale și pentru asigurările de viață, în forma prevăzută în anexa nr. 3, în termen de 45 de zile de sfârșitul trimestrului pentru care se face raportarea;b) situația resurselor financiare ale Fondului de rezoluție, în forma prevăzută în anexa nr. 4, până la sfârșitul lunii următoare trimestrului pentru care se face raportarea. (la 28-11-2016, Capitolul I a fost completat de Punctul 1, Articolul III din REGULAMENT nr. 8 din 17 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 28 noiembrie 2016 )  +  Capitolul II Utilizarea resurselor Fondului de rezoluție și recuperarea cheltuielilor acestuia  +  Articolul 18(1) Fondul de garantare trebuie să dispună de sisteme și proceduri adecvate pentru selectarea și punerea în aplicare a măsurilor de rezoluție și pentru monitorizarea riscurilor aferente în vederea evitării falimentului unui asigurător, conform planului de rezoluție elaborat de către A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluție.(2) Fondul de garantare se consultă cu A.S.F., ca autoritate de rezoluție, cu privire la măsurile de rezoluție și condițiile impuse asigurătorului supus rezoluției.  +  Articolul 19Resursele financiare ale Fondului de rezoluție se utilizează în conformitate cu prevederile art. 145 și 146 din Legea nr. 246/2015. (la 30-05-2017, Articolul 19 din Capitolul II a fost modificat de Punctul 5, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 20Orice dispoziții ale A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluție, referitoare la utilizarea resurselor Fondului de rezoluție, în vederea finanțării măsurilor de rezoluție, fac obiectul unor condiții stricte de minimizare a riscului de hazard moral și au în vedere următoarele:a) necesitatea menținerii stabilității financiare și alegerea celei mai potrivite măsuri de rezoluție, susceptibilă a îndeplini obiectivele rezoluției în cel mai înalt grad;b) sursele private de finanțare au fost epuizate sau nu și-au atins scopul urmărit în ceea ce privește restabilirea situației financiare a asigurătorului;c) aplicarea principiilor rezoluției prevăzute la art. 44 din Legea nr. 246/2015;d) respectarea cadrului legal privind ajutorul de stat, definit conform art. 2 pct. 8 din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 21În aplicarea dispozițiilor art. 20, utilizarea resurselor financiare ale Fondului de rezoluție se face cu celeritate și transparență, pentru a se asigura continuitatea funcțiilor critice ale asigurătorului aflat în rezoluție.  +  Articolul 22Resursele Fondului de rezoluție nu se pot folosi în mod direct pentru a absorbi pierderile unui asigurător.  +  Articolul 23(1) Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator al Fondului de rezoluție, este îndreptățit să recupereze orice sume suportate din disponibilitățile Fondului de rezoluție, în aplicarea măsurilor de rezoluție, precum și dobânzi și/sau penalități aferente, conform art. 72 din Legea nr. 246/2015.(2) În aplicarea alin. (1), A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluție, stabilește prin planul de rezoluție modalitățile concrete de recuperare a sumelor datorate Fondului de rezoluție, dacă resursele financiare ale acestuia au fost utilizate.  +  Articolul 24A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluție, va dispune, în situația existenței de contracte de reasigurare valabile, ca plata primelor de reasigurare să fie suportată din resursele financiare ale Fondului de rezoluție, urmând ca în caz de activare a clauzelor de reasigurare sumele cuvenite asigurătorului supus rezoluției să revină Fondului de rezoluție, după caz.  +  Capitolul III Funcțiile Fondului de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție pentru asigurători  +  Secţiunea 1 Fondul de garantare ca administrator temporar  +  Articolul 25(1) Prezentul capitol stabilește cadrul privind desemnarea Fondului de garantare în calitate de administrator temporar, în aplicarea dispozițiilor art. 30 din Legea nr. 246/2015.(2) A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă, poate desemna, prin decizie motivată, Fondul de garantare în calitate de administrator temporar. Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, își desfășoară activitatea în condițiile art. 30-38 din Legea nr. 246/2015.(3) Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, este desemnat fie pentru a conlucra temporar cu organul de conducere al asigurătorului, fie pentru a înlocui temporar organul de conducere al asigurătorului. În decizia A.S.F. pentru desemnarea Fondului de garantare ca administrator temporar se va specifica dacă misiunea acestuia vizează supravegherea și conlucrarea cu organul de conducere al asigurătorului sau dacă acesta a fost desemnat pentru a înlocui temporar organul de conducere al asigurătorului.(4) Decizia prevăzută la alin. (2) cuprinde următoarele date:a) dispozițiile privind cadrul legal aplicabil;b) nominalizarea Fondului de garantare ca administrator temporar;c) scopul/misiunea pentru care a fost desemnat;d) atribuțiile și competențele administratorului temporar, precizând în acest sens și limitele mandatului;e) cerințele pentru organul de conducere al asigurătorului de a se consulta cu administratorul temporar sau, după caz, de a lua anumite decizii sau de a întreprinde anumite acțiuni, cu acordul prealabil al administratorului temporar;f) perioada exercitării mandatului de administrator temporar de către Fondul de garantare, conform prevederilor art. 36 din Legea nr. 246/2015;g) alte mențiuni considerate necesare pentru a asigura ducerea la îndeplinire a mandatului Fondului de garantare a asiguraților, în calitate de administrator temporar.(5) În aplicarea dispozițiilor alin. (4) lit. d), competențele stabilite prin decizia de desemnare a Fondului de garantare ca administrator temporar pot include unele dintre sau toate competențele organului de conducere al asigurătorului, în condițiile art. 31 alin. (2) din Legea nr. 246/2015, inclusiv competența de a exercita unele dintre sau toate funcțiile administrative ale organului de conducere al asigurătorului.  +  Articolul 26(1) Decizia A.S.F. de desemnare a Fondului de garantare ca administrator temporar se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.(2) Prevederile alin. (1) sunt aplicabile doar în situația în care Fondul de garantare este desemnat în calitate de administrator temporar, pentru a înlocui temporar organul de conducere al asigurătorului, conform art. 30 alin. (4) din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 27(1) Competențele Fondului de garantare ca administrator temporar sunt stabilite prin decizie de A.S.F., în calitate de autoritate competentă, la momentul desemnării acestuia. (la 30-05-2017, Alineatul (1) din Articolul 27 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 6, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 ) (2) A.S.F. stabilește, prin decizia de desemnare a Fondului de garantare a asiguraților, în calitate de administrator temporar, actele și măsurile care fac obiectul aprobării prealabile a acesteia.  +  Articolul 28(1) Decizia A.S.F. de desemnare a administratorului temporar, inclusiv a Fondului de garantare, constituie titlu executoriu, conform art. 140 alin. (1) din Legea nr. 246/2015.(2) Împotriva deciziei A.S.F. de desemnare a administratorului temporar, asigurătorul sau orice persoană afectată prin decizie poate face contestație la Secția de contencios administrativ și fiscal a Curții de Apel București, în termen de 10 zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii, conform art. 138 alin. (1) și art. 139 alin. (1) din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 29Misiunea Fondului de garantare, desemnat în calitate de administrator temporar, în vederea punerii în aplicare a măsurilor dispuse prin decizia A.S.F. de desemnare a administratorului temporar, este de a întreprinde toate demersurile necesare pentru restabilirea situației financiare a asigurătorului.  +  Articolul 30(1) Fondul de garantare, desemnat în calitate de administrator temporar, își îndeplinește atribuțiile și competențele dispuse de A.S.F., conform deciziei de desemnare.(2) În aplicarea dispozițiilor alin. (1), directorul general al Fondului de garantare întocmește o notă de fundamentare, ținând seama de volumul activităților desfășurate în mod curent, și propune spre aprobare Consiliului de administrație al Fondului de garantare desemnarea prin decizie a unui salariat sau a unui membru al Consiliului de administrație al Fondului de garantare, cu experiență de cel puțin 5 ani în domeniul asigurărilor/în domeniul financiar/în instituțiile de supraveghere a acestor domenii pe posturi de conducere, ca reprezentant al Fondului de garantare în calitate de administrator temporar, precum și, dacă este cazul, specialiști ai Fondului de garantare. Prin aceeași decizie se va desemna și un înlocuitor al reprezentantului Fondului de garantare, în calitate de administrator temporar, pentru situațiile în care acesta se află în imposibilitate temporară sau permanentă de exercitare a mandatului.(3) Persoanele nominalizate la alin. (2) vor duce la îndeplinire atribuțiile legale, astfel cum acestea au fost stabilite prin decizia A.S.F. prin care a fost desemnat Fondul de garantare în calitate de administrator temporar.(4) Directorul general al Fondului de garantare emite decizia de desemnare a reprezentantului Fondului de garantare și a specialiștilor din cadrul acestuia, care va cuprinde date cu privire la numele reprezentantului și al specialiștilor Fondului de garantare desemnați, funcțiile exercitate de aceștia, precum și condițiile și limitele îndeplinirii atribuțiilor aferente administratorului temporar, cu respectarea dispozițiilor, a termenelor și a condițiilor prevăzute în decizia A.S.F. de desemnare a Fondului de garantare, în calitate de administrator temporar.(5) După emiterea deciziei directorului general al Fondului de garantare de desemnare a reprezentantului și a specialiștilor acestuia, Fondul de garantare depune diligențele necesare să îi asigure pentru răspundere profesională, prin subscrierea unei polițe de asigurare valabile. Plafonul minim de asigurare se va stabili prin decizie a Consiliului de administrație al Fondului de garantare, iar prima de asigurare este suportată din onorariul prevăzut la art. 31. (la 30-05-2017, Alineatul (5) din Articolul 30 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 7, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 31Onorariul cuvenit Fondului de garantare, în calitate de administrator temporar, se stabilește de către A.S.F. prin decizia de desemnare având ca punct de referință remunerația avută de conducerea asigurătorului și se plătește din activele asigurătorului aflat în administrare temporară. Onorariul este perceput de Fondul de garantare a asiguraților, conform art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților coroborat cu art. 2 pct. 3 și art. 30 alin. (1) și (2) din Legea nr. 246/2015. (la 30-05-2017, Articolul 31 din Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 8, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 32(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, dispune, după caz, de o parte sau de toate competențele organului de conducere al asigurătorului, în conformitate cu decizia A.S.F. de desemnare a acestuia, competențe care se exercită sub controlul A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă.(2) Pe perioada administrării, administratorul temporar, după caz, poate prelua integral atribuțiile de administrare și de conducere ale asigurătorului.(3) Administratorul temporar poate, în orice situație, convoca adunarea generală a acționarilor și stabili ordinea de zi a acesteia, numai cu aprobarea prealabilă a A.S.F., conform prevederilor art. 34 alin. (2) din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 33(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, are următoarele atribuții și competențe, în vederea menținerii sau restabilirii situației financiare a asigurătorului, după caz:a) ducerea la îndeplinire a măsurilor și/sau dispozițiilor A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă, la termenele și în condițiile prevăzute în decizia de desemnare;b) după numirea sa, analizarea activității asigurătorului și întocmirea unui raport detaliat referitor la situația economică și financiară a acestuia; raportul întocmit va preciza și măsurile ce urmează a fi întreprinse de către Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, precum și posibilitățile reale de restabilire a situației financiare a asigurătorului sau, după caz, motivele care împiedică atingerea scopului pentru care s-a dispus această măsură;c) întocmirea rapoartelor periodice astfel cum acestea au fost stabilite prin decizia A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție;d) ducerea la îndeplinire a demersurilor stabilite prin mandatul acestuia pentru restabilirea conducerii sănătoase și prudente a activității asigurătorului;e) conducerea activității asigurătorului, în limitele și condițiile stabilite prin mandatul dat de A.S.F.;f) convocarea adunării generale a acționarilor, cu aprobarea prealabilă a A.S.F.;g) îndeplinirea oricăror altor dispoziții ale A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, necesare asigurării apărării drepturilor și intereselor legitime ale asiguraților.(2) Raportul prevăzut la alin. (1) lit. b) se întocmește și se transmite în termen de cel mult 50 de zile lucrătoare de la data desemnării Fondului de garantare ca administrator temporar. La cererea administratorului temporar și pentru motive temeinice, durata prevăzută pentru întocmirea și transmiterea raportului către A.S.F. poate fi prelungită, o singură dată, cu cel mult 30 de zile lucrătoare.(3) Rapoartele periodice prevăzute la alin. (1) lit. c) cuprind o analiză asupra evoluției aplicării măsurilor stabilite prin decizia A.S.F.(4) Rapoartele prevăzute la alin. (1) lit. b) și c) se prezintă de către reprezentantul Fondului de garantare și se supun spre avizare Consiliului de administrație al acestuia. După avizarea acestora de către Consiliul de administrație al Fondului de garantare, acestea se supun spre aprobare Consiliului A.S.F., care poate adopta măsuri, în consecință.  +  Articolul 34Actele întreprinse de Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, sunt supuse aprobării prealabile a A.S.F., în calitate de autoritate competentă, cu excepția actelor care vizează activitatea curentă a asigurătorului, cu respectarea prevederilor art. 33 alin. (1).  +  Articolul 35(1) În situația în care A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, consideră că măsurile cuprinse în rapoartele prevăzute la art. 33 alin. (1) lit. b) și c) ce urmează a fi întreprinse de Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator temporar, sunt incomplete, poate face recomandări concrete sau poate lua orice altă măsură pe care o consideră necesară și adecvată, ținând cont de gravitatea deficiențelor. A.S.F. va emite o decizie în acest sens pe care o va comunica, în timp util, Fondului de garantare.(2) A.S.F. poate modifica în orice moment termenii mandatului conferit Fondului de garantare.  +  Articolul 36(1) Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator temporar, are acces nerestricționat, pe întreaga perioadă de derulare a mandatului acordat, în toate sediile și locațiile asigurătorului și la toate activele, evidențele, conturile și alte înregistrări.(2) Administratorul temporar poate angaja/contracta persoane, cum ar fi auditori, avocați, evaluatori, consultanți/specialiști în domeniu, alți experți autorizați independenți, care să îl sprijine în îndeplinirea atribuțiilor sale și poate delega în acest sens sarcini specifice în conformitate cu instrucțiunile date de Fondul de garantare și de A.S.F.(3) Orice cheltuieli suportate de către Fondul de garantare, în calitate de administrator temporar, în vederea exercitării mandatului său se achită din disponibilitățile Fondului de garantare. (la 30-05-2017, Alineatul (3) din Articolul 36 , Sectiunea 1 , Capitolul III a fost modificat de Punctul 9, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 37A.S.F., în calitatea sa de autoritate competentă, poate dispune oricând înlocuirea administratorului temporar, dacă se constată că activitatea acestuia poate conduce la situații care sunt de natură să prejudicieze drepturile creditorilor de asigurări definiți la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 213/2015.  +  Articolul 38Încetarea calității de administrator temporar are loc în următoarele cazuri:a) prin revocarea deciziei de numire a administratorului temporar de către A.S.F.;b) prin înlocuirea acestuia, în conformitate cu art. 33 din Legea nr. 246/2015.  +  Secţiunea a 2-a Fondul de garantare a asiguraților ca administrator de rezoluție  +  Articolul 39(1) Prezenta secțiune stabilește cadrul privind desemnarea Fondului de garantare a asiguraților, în calitate de administrator de rezoluție, în aplicarea dispozițiilor art. 49 din Legea nr. 246/2015.(2) A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, poate desemna, prin decizie motivată, Fondul de garantare a asiguraților în calitate de administrator de rezoluție. Fondul de garantare a asiguraților, în calitate de administrator de rezoluție, își desfășoară activitatea în condițiile art. 49-54 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea și rezoluția asigurătorilor.(3) Decizia prevăzută la alin. (2) va cuprinde, în principal, următoarele date:a) dispozițiile privind cadrul legal aplicabil, inclusiv cele privitoare la ajutorul de stat;b) nominalizarea Fondului de garantare a asiguraților ca administrator de rezoluție;c) competențele în exercitarea mandatului cu specificarea atribuțiilor și a limitelor exercitării acestora;d) modalitatea de exercitare a controlului A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, asupra competențelor Fondului de garantare, în calitate de administrator de rezoluție;e) obiectivele rezoluției;f) măsurile de rezoluție aplicabile;g) actele administratorului de rezoluție supuse aprobării prealabile a A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție;h) motivele care pot duce la înlocuirea administratorului de rezoluție, conform art. 52 din Legea nr. 246/2015;i) perioada exercitării mandatului de administrator de rezoluție de către Fondul de garantare a asiguraților, cu respectarea prevederilor art. 54 din Legea nr. 246/2015;j) conținutul rapoartelor privind situația economică și financiară a asigurătorului la care a fost desemnat administrator de rezoluție și intervalele de prezentare a acestora A.S.F., în calitate de autoritate de rezoluție;k) onorariul cuvenit Fondului de garantare pentru exercitarea mandatului de administrator de rezoluție;l) alte dispoziții în aplicarea mandatului administratorului de rezoluție.(4) Decizia A.S.F. de desemnare a administratorului de rezoluție se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.  +  Articolul 40(1) Decizia Autorității de Supraveghere Financiară de desemnare a administratorului de rezoluție, inclusiv a Fondului de garantare a asiguraților, constituie titlu executoriu, conform art. 140 alin. (1) din Legea nr. 246/2015.(2) Împotriva deciziei Autorității de Supraveghere Financiară de desemnare a administratorului de rezoluție, asigurătorul sau orice persoană care se consideră vătămată prin decizie poate face contestație la Secția de contencios administrativ și fiscal a Curții de Apel București, în termen de 10 zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii, conform art. 138 alin. (1) și art. 139 alin. (1) din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 41Misiunea Fondului de garantare, desemnat în calitate de administrator de rezoluție, este de a lua toate măsurile necesare pentru atingerea obiectivelor rezoluției și de a pune în aplicare măsurile de rezoluție, dispuse prin decizia A.S.F. de desemnare a administratorului de rezoluție.  +  Articolul 42(1) Fondul de garantare, desemnat în calitate de administrator de rezoluție, își îndeplinește atribuțiile și competențele de rezoluție, dispuse de A.S.F., cu respectarea dispozițiilor cuprinse în decizia de desemnare.(2) În aplicarea dispozițiilor alin. (1), directorul general al Fondului de garantare întocmește o notă de fundamentare, ținând seama de volumul activităților desfășurate în mod curent, și propune spre aprobare Consiliului de administrație al Fondului de garantare desemnarea prin decizie a unui salariat sau a unui membru al Consiliului de administrație al Fondului de garantare, cu experiență de cel puțin 7 ani în domeniul asigurărilor/în domeniul financiar/în instituțiile de supraveghere a acestor domenii pe posturi de conducere, ca reprezentant al Fondului de garantare în calitate de administrator de rezoluție, precum și, dacă este cazul, specialiști ai Fondului de garantare. Prin aceeași decizie se va desemna și un înlocuitor al reprezentantului Fondului de garantare, în calitate de administrator de rezoluție, pentru situațiile în care acesta se află în imposibilitate temporară sau permanentă de exercitare a mandatului.(3) Persoanele nominalizate la alin. (2) vor duce la îndeplinire atribuțiile legale, astfel cum acestea au fost stabilite prin decizia A.S.F. prin care a fost desemnat Fondul de garantare în calitate de administrator de rezoluție.(4) După aprobarea de către Consiliul de administrație al Fondului de garantare a persoanelor nominalizate la alin. (2), directorul general al Fondului de garantare a asiguraților emite decizia de desemnare a reprezentantului Fondului de garantare a asiguraților și a specialiștilor acestuia, dacă este cazul, care va cuprinde date cu privire la numele reprezentantului și al specialiștilor desemnați, funcțiile exercitate de aceștia, precum și condițiile și limitele îndeplinirii atribuțiilor aferente administratorului de rezoluție, cu respectarea dispozițiilor, a termenelor și a condițiilor prevăzute în decizia Autorității de Supraveghere Financiară de desemnare a Fondului de garantare a asiguraților, în calitate de administrator de rezoluție.(5) După emiterea deciziei directorului general al Fondului de garantare a asiguraților de desemnare a reprezentantului și a specialiștilor acestuia, Fondul de garantare a asiguraților depune diligențele necesare să îi asigure pentru răspundere profesională, prin subscrierea unei polițe de asigurare valabile. Plafonul minim de asigurare profesională se stabilește prin decizia Consiliului de administrație al Fondului de garantare a asiguraților, iar prima de asigurare este suportată din onorariul prevăzut la art. 43. (la 30-05-2017, Alineatul (5) din Articolul 42 , Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 10, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 43Onorariul cuvenit Fondului de garantare în calitate de administrator de rezoluție se stabilește de către A.S.F. prin decizia de desemnare având ca punct de referință remunerația avută de conducerea asigurătorului supus rezoluției și se plătește din activele asigurătorului supus rezoluției. Onorariul este perceput de Fondul de garantare, conform art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraților coroborat cu art. 2 pct. 2 și art. 49 ultima teză din Legea nr. 246/2015. (la 30-05-2017, Articolul 43 din Sectiunea a 2-a , Capitolul III a fost modificat de Punctul 11, Articolul I din NORMA nr. 17 din 17 mai 2017, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 407 din 30 mai 2017 )  +  Articolul 44(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluție, dispune de toate competențele acționarilor și ale organului de conducere al asigurătorului supus rezoluției, competențe care se exercită sub controlul A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție.(2) Pe perioada rezoluției, administratorul de rezoluție preia integral atribuțiile de administrare și de conducere ale asigurătorului.(3) În cazul în care Autoritatea de Supraveghere Financiară a hotărât suspendarea drepturilor de vot ale unora sau mai multor acționari semnificativi la societatea de asigurare/reasigurare, pentru întrunirea valabilă a adunării generale se convoacă acționarii al căror exercițiu al drepturilor de vot nu este suspendat, majoritatea prevăzută de lege sau, după caz, de actul constitutiv pentru adoptarea hotărârilor fiind raportată, în acest caz, la totalul capitalului social deținut de acționarii cu drept de vot.(4) În aplicarea dispozițiilor alin. (1), Autoritatea de Supraveghere Financiară poate decide, ținând seama de circumstanțele concrete care au determinat aplicarea măsurilor de rezoluție, încetarea mandatului organelor de conducere/persoanelor semnificative, după caz, administratorul de rezoluție preluând integral atribuțiile de administrare și de conducere ale asigurătorului supus rezoluției.(5) Măsura încetării este instituită prin retragerea aprobării persoanelor semnificative/organelor de conducere, după caz, de către A.S.F., aceasta urmând a actualiza decizia de desemnare a administratorului de rezoluție, în sensul completării mandatului acordat acestuia.(6) Fondul de garantare a asiguraților, în calitatea sa de administrator de rezoluție care aplică măsurile de rezoluție dispuse de A.S.F., prin decizia de desemnare, nu va putea fi sancționat sau obligat la plata oricăror cheltuieli de judecată, amenzi, daune sau a oricăror sume, de către instanța de judecată sau de altă autoritate, pentru fapte sau omisiuni imputabile asigurătorului supus rezoluției.  +  Articolul 45(1) Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluție, are următoarele atribuții și competențe:a) ducerea la îndeplinire a măsurilor și/sau dispozițiilor A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, la termenele și în condițiile prevăzute în decizia de desemnare;b) după numirea sa, analizarea activității asigurătorului supus rezoluției și întocmirea unui raport detaliat referitor la situația economică și financiară a acestuia, cu precizarea inclusiv a cauzelor care au condus la aplicarea măsurilor de rezoluție și menționarea persoanelor culpabile în acest sens, precum și a existenței premiselor angajării răspunderii acestora conform art. 44 lit. e) din Legea nr. 246/2015; raportul întocmit va preciza și măsurile ce urmează a fi întreprinse de către Fondul de garantare a asiguraților, în calitate de administrator de rezoluție, precum și posibilitățile reale și operative de rezoluție a asigurătorului sau, după caz, motivele care împiedică atingerea scopului procedurii de rezoluție;c) întocmirea rapoartelor periodice dacă au fost stabilite prin decizia A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție;d) ducerea la îndeplinire a demersurilor necesare pentru îndeplinirea măsurilor de rezoluție prevăzute de lege;e) conducerea activității asigurătorului, în vederea asigurării continuității funcțiilor critice;f) îndeplinirea oricăror altor dispoziții ale A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, necesare asigurării apărării drepturilor și intereselor legitime ale asiguraților.(2) Raportul prevăzut la alin. (1) lit. b) se întocmește și se transmite în termen de cel mult 50 de zile lucrătoare de la data desemnării administratorului de rezoluție. La cererea administratorului de rezoluție și pentru motive temeinice, durata prevăzută pentru întocmirea și transmiterea raportului către A.S.F. poate fi prelungită, o singură dată, cu cel mult 30 de zile lucrătoare.(3) Rapoartele periodice prevăzute la alin. (1) lit. c) cuprind o analiză asupra evoluției aplicării măsurilor de rezoluție stabilite prin decizia A.S.F.(4) Rapoartele prevăzute la alin. (1) pct. b) și c) se prezintă conducerii executive a Fondului de garantare de către reprezentantul Fondului de garantare a asiguraților și se supun spre avizare Consiliului de administrație al Fondului de garantare a asiguraților. După avizarea acestora de către Consiliul de administrație al Fondului de garantare a asiguraților, acestea se prezintă în Consiliul Autorității de Supraveghere Financiară, care poate adopta măsuri, în consecință.  +  Articolul 46(1) În vederea atingerii obiectivelor rezoluției, Fondul de garantare a asiguraților, în calitatea sa de administrator de rezoluție, poate lua una sau unele dintre următoarele măsuri de rezoluție, fără a se limita la acestea:a) majorarea capitalului social al asigurătorului supus rezoluției;b) modificarea structurii acționariatului asigurătorului supus rezoluției;c) preluarea controlului asigurătorului supus rezoluției de către asigurători cu o soliditate financiară adecvată.(2) În situația aplicării unor măsuri de rezoluție, Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluție, trebuie să țină cont de obiectivele rezoluției prevăzute de art. 40 din Legea nr. 246/2015 și să decidă asupra acelor măsuri care permit realizarea în cel mai înalt grad a obiectivelor relevante pentru fiecare situație în parte.(3) Atunci când se urmăresc obiectivele prevăzute de art. 40 din Legea nr. 246/2015, Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluție, încearcă să reducă la minimum costul rezoluției și să evite distrugerea valorii, cu excepția cazului în care acestea nu permit realizarea obiectivelor rezoluției.(4) Orice măsuri impuse asigurătorului supus rezoluției de către Fondul de garantare a asiguraților, în calitate de administrator de rezoluție, trebuie să fie proporționale cu gravitatea și amplitudinea deficiențelor și vor ține seama de efectul măsurilor asupra activității economice a asigurătorului, asupra stabilității acestuia și asupra capacității sale de a contribui la economie.(5) Orice măsuri impuse asigurătorului supus rezoluției de către Fondul de garantare a asiguraților, în calitate de administrator de rezoluție, vor urmări reducerea la minim a costurilor rezoluției și tratamentul echitabil al creditorilor aparținând aceleiași categorii.(6) Dacă situația specifică impune tratamentul diferit al creditorilor din aceeași categorie, acesta trebuie justificat prin prisma interesului public, fără a avea un caracter discriminatoriu.  +  Articolul 47În situația în care A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, consideră că măsurile cuprinse în rapoartele prevăzute la art. 45 alin. (1) lit. b) și c) ce urmează a fi întreprinse de Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator de rezoluție, sunt incomplete, poate face recomandări concrete sau poate lua orice altă măsură pe care o consideră necesară și adecvată, ținând cont de gravitatea deficiențelor. A.S.F. va emite o decizie în acest sens pe care o va comunica, în timp util, Fondului de garantare a asiguraților.  +  Articolul 48(1) Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator de rezoluție, are acces nerestricționat, pe întreaga perioadă de derulare mandatului acordat, în toate sediile și locațiile asigurătorului supus rezoluției și la toate activele, evidențele, conturile și alte înregistrări și deține controlul asupra acestora.(2) Administratorul de rezoluție poate angaja/contracta persoane, cum ar fi auditori, avocați, evaluatori, consultanți/specialiști în domeniu, alți experți autorizați independenți, care să îl sprijine în îndeplinirea atribuțiilor sale și poate delega în acest sens sarcini specifice în conformitate cu instrucțiunile date de Fondul de garantare, în calitate de administrator al Fondului de rezoluție pentru asigurători, și A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție.(3) Orice cheltuieli suportate de către Fondul de garantare, în calitate de administrator de rezoluție, în vederea exercitării mandatului și îndeplinirii măsurilor de rezoluție, se achită din disponibilitățile Fondului de rezoluție, administrat de Fondul de garantare, și urmează a fi recuperate integral de la asigurătorul supus rezoluției.  +  Articolul 49(1) În exercitarea atribuțiilor sale, Fondul de garantare, în calitatea sa de administrator de rezoluție, este ținut să răspundă de modul de îndeplinire a mandatului primit, conform măsurilor și dispozițiilor stabilite de A.S.F. prin decizia de desemnare a acestuia în calitate de administrator de rezoluție.(2) A.S.F., în calitatea sa de autoritate de rezoluție, poate dispune oricând în cursul procedurii de rezoluție înlocuirea administratorului de rezoluție, dacă se constată că activitatea acestuia poate conduce la situații care sunt de natură să prejudicieze drepturile creditorilor de asigurări.  +  Articolul 50Încetarea calității de administrator de rezoluție are loc în următoarele cazuri:a) prin revocarea deciziei de numire a administratorului de rezoluție de către A.S.F.;b) prin înlocuirea acestuia, în conformitate cu art. 52 din Legea nr. 246/2015.  +  Secţiunea a 3-a Fondul de garantare a asiguraților în calitate de acționar unic al instituției-punte  +  Articolul 51(1) Fondul de garantare poate fi autorizat de A.S.F. să fie acționar unic al unei instituții-punte, conform prevederilor art. 89 alin. (2) din Legea nr. 246/2015, având obligația, potrivit dispozițiilor legale aplicabile, de a asigura toate operațiunile necesare constituirii și funcționării instituției-punte.(2) Decizia A.S.F. referitoare la constituirea instituției-punte se bazează pe analiza viabilității instituției-punte, ținând seama de obiectivele prevăzute de art. 40 alin. (1) din Legea nr. 246/2015, în funcție de natura și de circumstanțele proprii fiecărui caz.(3) În aplicarea dispozițiilor art. 106 din Legea nr. 246/2015, instituția-punte se poate constitui ca societate pe acțiuni cu acționar unic. Fondul de garantare poate fi unic acționar al instituției-punte. Îndeplinirea criteriilor stabilite de art. 23 din Legea nr. 237/2015 și a normelor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară în aplicarea acestei dispoziții, privitoare la acționari, se prezumă atunci când Fondul de garantare a asiguraților este numit acționar unic al instituției-punte.  +  Articolul 52(1) În vederea obținerii autorizației de constituire, Fondul de garantare va depune la A.S.F., în principal, documentele solicitate de A.S.F. prin reglementările emise în conformitate cu prevederile art. 107 din Legea nr. 246/2015.(2) A.S.F. va elibera Fondului de garantare în calitate de acționar unic o autorizație de constituire a instituției-punte, conform reglementărilor emise în conformitate cu prevederile art. 107 din Legea nr. 246/2015.(3) A.S.F. poate stabili, după caz, ca instituția-punte să încheie contracte prin care transferă o parte/toate activele, drepturile sau obligațiile asigurătorului supus rezoluției către o terță parte și condițiile în care se realizează acest transfer și cerințele pe care trebuie să le îndeplinească terța parte.(4) A.S.F. poate stabili, după caz, modalitățile în care instituția-punte poate obține aport de capital sau altă modalitate de susținere financiară, inclusiv prin Fondul de rezoluție, cu respectarea cadrului legal privind ajutorul de stat.  +  Articolul 53(1) După primirea deciziei A.S.F. prin care a fost desemnat Fondul de garantare a asiguraților ca acționar unic al instituției-punte și a autorizației de constituire, Fondul va depune documentația necesară înmatriculării în registrul comerțului, în regim de urgență, la oficiul registrului comerțului. Înmatricularea acesteia în registrul comerțului se face în termen de 24 de ore de la depunerea documentelor la oficiul registrului comerțului, conform art. 108 alin. (1) din Legea nr. 246/2015.(2) Cu respectarea termenului prevăzut de art. 108 alin. (2) din Legea nr. 246/2015, Fondul de garantare a asiguraților va depune la registrul comerțului documente care atestă vărsarea integrală a capitalului social. Documentele sunt depuse în copie și cuprind și un extras de cont privind vărsarea integrală a capitalului social.  +  Articolul 54După înmatricularea în registrul comerțului a instituției-punte, Fondul de garantare a asiguraților va proceda conform prevederilor art. 109 din Legea nr. 246/2015.  +  Articolul 55(1) Activitatea Fondului de garantare ca acționar unic al instituției-punte va fi evidențiată distinct în contabilitatea acestuia.(2) Cheltuielile specifice activității Fondului de garantare ca acționar unic al instituției-punte se suportă de către Fondul de rezoluție pentru asigurători.(3) Finanțarea necesară instituției-punte este asigurată de Fondul de rezoluție pentru asigurători.  +  Articolul 56Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta normă.  +  Articolul 57Prezenta normă se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare la data publicării.
    Președintele Autorității
    de Supraveghere Financiară,
    Mișu Negrițoiu
    București, 26 ianuarie 2016.Nr. 4.  +  Anexa nr. 1RAPORTAREprivind contribuția datorată și viratăla Fondul de rezoluție pentru luna ...........Denumirea societății: ..................Sediul: str. ...... nr. ...., bl. ....., sc. ......., ap. ......, sectorul/județul .......Persoana de contact .............Telefon ........, e-mail .........                                                                                               - lei -
    Nr. crt.  Specificații    Total cumulat de la începutul anului*) Din care pentru luna de raportare**) Numărul și data documentului de plată***)
    0 1 2 3 4
    1.    Prime brute încasate din asigurări directe:    
    - asigurări generale    X
    - asigurări de viață    
    2.     Cota procentuală stabilită de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru: X         X      
    - asigurări generale  
    - asigurări de viață  
    3.     Contribuție datorată la Fondul de rezoluție pentru:      X  
    - asigurări generale    X
    - asigurări de viață    X
    4.Dobânzi și penalități de întârziere datorate    X
    5.Suma virată - total, din care:    
    6.     - aferentă contribuției datorate la Fondul de rezoluție:       
    - asigurări generale    
    - asigurări de viață    
    7. - aferentă dobânzilor și penalităților de întârziere datorate       
    Notă
    *) În coloana 2 se înscriu primele brute încasate, cumulate de la începutul anului, inclusiv cele aferente lunii pentru care se face raportarea.
    **) În coloana 3 se înscriu primele brute încasate aferente lunii pentru care se face raportarea.
    ***) Ori de câte ori se efectuează viramente se va transmite și copia documentului de plată, cu următoarele specificații: suma totală virată, din care: aferentă contribuției datorate la Fond, aferentă dobânzilor și penalităților de întârziere datorate, și luna pentru care se efectuează viramentul.
    Subsemnatul, ........, în calitate de ....(conducător executiv)....., cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar pe propria răspundere că toate informațiile și documentele sunt complete și conforme cu realitatea și că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoștința Fondului.Numele și prenumele ........(cu majuscule).......Semnătura ..........Ștampila societății
     +  Anexa nr. 2SITUAȚIA RECTIFICATIVĂprivind contribuția datorată și virată laFondul de rezoluție pentru luna ...........Denumirea societății: .........Sediul: str. ....... nr. ......, bl. ......., sc. ......., ap. ......, sectorul/județul .......Persoana de contact .................Telefon ........, e-mail ..........                                                                                              - lei -
    Nr. crt.   Specificații     Suma raportatăinițial*)  Suma rectificată**)  Diferența +/-    Numărul și data documentuluide plată***)
    0 1 2 3 4(3 - 2) 5
    1.Prime brute încasate din asigurări directe:     X     
       - asigurări generale    
    - asigurări de viață    
    2.     Cota procentuală stabilită de Autoritatea de Supraveghere Financiară pentru:      X       X      
    - asigurări generale   
    - asigurări de viață   
    3.     Contribuția datorată Fondului de rezoluție pentru:            X      
    - asigurări generale   
    - asigurări de viață   
    4.Dobânzi și penalități de întârziere datorate     X
    5.Suma virată - total, din care:     
    6.     - aferentă contribuției datorate la Fondul de rezoluție pentru:         
    - asigurări generale     
    - asigurări de viață     
    7. - aferentă dobânzilor și penalităților de întârziere datorate         
    Notă
    *) În coloana 2 se înscrie valoarea inițială declarată a primei brute încasate, aferentă lunii pentru care se face rectificarea.
    **) În coloana 3 se înscrie valoarea rectificată a primei brute încasate, aferentă lunii pentru care se face rectificarea.
    ***) Ori de câte ori se efectuează viramente se va transmite și copia documentului de plată, cu următoarele specificații: suma totală virată, din care: aferentă contribuției datorate la Fond, aferentă dobânzilor și penalităților de întârziere datorate, și luna pentru care se efectuează viramentul.
    Subsemnatul, ......., în calitate de ...(conducător executiv)....., cunoscând prevederile Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările și completările ulterioare, declar pe propria răspundere că toate informațiile și documentele sunt complete și conforme cu realitatea și că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoștința Fondului.Numele și prenumele ......(cu majuscule)......Semnătura ...................Ștampila societății
     +  Anexa nr. 3
    SITUAȚIA*)
    contribuțiilor datorate și virate la
    Fondul de rezoluție de către asigurători**)
    la data .........................
    Notă
    *) Se raportează cumulat de la începutul anului până la data raportării.
    **) Astfel cum rezultă din raportările transmise, în conformitate cu prevederile legale.
                                                                                                                       (lei)
    Nr.crt.Denumirea asigurătoruluiPrime brute încasate dinasigurări directe Contribuția datorată laFondul de rezoluție Contribuția virată la Fondul de rezoluție Dobânzi și penalități de întârzieredatorate Dobânzi și penalități deîntârziere încasate
    AsigurărigeneraleAsigurări de viață AsigurărigeneraleAsigurări de viață AsigurărigeneraleAsigurări de viață
              
              
              
              
    (la 28-11-2016, Actul a fost completat de Punctul 2, Articolul III din REGULAMENT nr. 8 din 17 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 28 noiembrie 2016 )
     +  Anexa nr. 4
    Nr. crt.  Denumirea activelor   Valoarea activelor conform evidențelor contabile (lei)
      1 2
    1 Titluri de stat  
    2  Titluri emise de autorități ale administrației publice locale   
    3 Depozite la instituții de credit  
    4 Disponibilități în conturi curente și casierie  
    5 Alte instrumente ale pieței monetare*)  
    6 Alte plasamente*)  
    TOTAL 0
    Nume: Data întocmirii: ................ ............................ Funcție: ............................ Semnătura: ............................ Notă
    *) Se va detalia în funcție de tipul instrumentului.
    1. Titluri de stat la data ............
    Simbol/ ISIN    Denumirea emitentului   Moneda în care a fostemis titlul  Denumirea instituției decredit custode Data emiterii (DD/MM/YYYY)  Data maturității (DD/MM/YYYY)   Valoarea în moneda în care a fostemis titlulValoarea conform evidențelor contabile (lei) Valoarea nominală (principal)*)  Ratăcupon  
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
    TOTAL X X X X X X 0 0 X
    Nume: Data întocmirii: ................ ............................ Funcție: ............................ Semnătura: ............................ Notă
    *) Se introduce principalul rămas de încasat la data raportării.
    2. Titluri emise de autorități ale administrației publice locale la data ............
    Simbol/ ISIN    Denumirea instituției emitente   Moneda în care a fostemis titlul Denumirea autorității administrației publice locale  Data emiterii (DD/MM/YYYY)  Data maturității (DD/MM/YYYY)   Valoarea în moneda în care a fostemis titlulValoarea conform evidențelor contabile (lei) Valoarea nominală (principal)*)  Ratăcupon  
    1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
              
              
              
              
              
              
              
              
              
              
    TOTAL X X X X X X 0 0 X
    Nume: Data întocmirii: ................ ............................ Funcție: ............................ Semnătura: ............................ Notă
    *) Se introduce principalul rămas de încasat la data raportării.
    3. Depozite la instituții de credit
    Instituțiade credit      Moneda în care a fost constituitdepozitul   Valoarea în moneda în care a fost constituitdepozitul Valoarea depozitelor*) la data raportării (lei)   Data constituiriidepozitelor     Data scadenței depozitelor   Dobânzi de încasat la scadență (în moneda în carea fost constituit depozitul)  
    1 2 3 4 5 6 7
           
           
           
           
           
           
           
           
           
    TOTAL    0 X 0 0
    Nume: Data întocmirii: ................ ............................ Funcție: ............................ Semnătura: ............................ Notă
    *) Pentru plasamentele efectuate într-o altă valută decât moneda națională, în vederea calculului echivalentului în lei se va utiliza cursul de schimb comunicat de BNR și valabil la data pentru care se face raportarea.
    4. Disponibilități în conturi curente și casierie la data ..................
    Instituțiade credit   Moneda încare este deschis contul Disponibilîn conturicurente în valută Disponibilîn conturicurente în lei Disponibilîn casierie în valută  Disponibil în casierie în lei   Total disponibil (lei) (7 = 3 + 4 + 5 + 6) 
    1 2 3 4 5 6 7
           
           
           
           
           
           
           
           
           
           
    TOTAL X      
    Nume: Data întocmirii: ................ ............................ Funcție: ............................ Semnătura: ............................
    (la 28-11-2016, Actul a fost completat de Punctul 2, Articolul III din REGULAMENT nr. 8 din 17 noiembrie 2016, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 956 din 28 noiembrie 2016 )
    ----