ORDIN nr. 647/127/2016privind introducerea restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe drumul național DN1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov
EMITENT
  • MINISTERUL TRANSPORTURILOR
  • Nr. 647 din 3 august 2016
  • MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
  • Nr. 127 din 19 august 2016
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 690 din 6 septembrie 2016



    În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 21/2015 privind organizarea și funcționarea Ministerului Transporturilor, cu modificările și completările ulterioare, precum și ale art. 7 alin. (5) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările și completările ulterioare,în temeiul art. 44 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și al art. VII din Legea nr. 198/2015 privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2010 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor,ministrul transporturilor și ministrul afacerilor interne emit următorul ordin:  +  Articolul 1Circulația vehiculelor rutiere cu masă totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, se restricționează pe drumul național DN 1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov, pe tot parcursul anului, în zilele și intervalele orare prevăzute în anexa nr. 1.  +  Articolul 2În înțelesul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos se definesc după cum urmează:a) vehicul - orice autovehicul rutier, având cel puțin două axe sau un ansamblu format dintr-un autovehicul și o semiremorcă ori remorcă tractată de acesta;b) riveran - orice persoană fizică ori juridică care are domiciliul/reședința/sediul social sau punctul de lucru declarat la registrul comerțului pe unul dintre sectoarele restricționate prevăzute în anexa nr. 1 sau în localitățile pentru care singura cale de acces la rețeaua de drumuri de interes național se află pe unul dintre sectoarele restricționate prevăzute în anexa nr. 1.  +  Articolul 3(1) Semnalizarea rutieră a restricției prevăzute la art. 1, precum și semnalizarea rutieră de orientare a participanților la trafic se realizează prin grija Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A., denumită în continuare C.N.A.D.N.R. - S.A.(2) C.N.A.D.N.R. - S.A. va aduce la cunoștința participanților la trafic introducerea restricției prevăzute la alin. (1), precum și principalele rute de tranzit ocolitoare recomandate.  +  Articolul 4Se interzice circulația vehiculelor rutiere prevăzute la art. 1, înmatriculate în România sau în alte state, precum și a celor înregistrate la autoritățile locale, în perioadele din an și în intervalele orare prevăzute în anexa nr. 1.  +  Articolul 5(1) Prin excepție de la prevederile art. 1, circulația vehiculelor este permisă pe drumul național DN 1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov, de luni până duminică inclusiv, în intervalele orare prevăzute în anexa nr. 1, în baza autorizației nominale de circulație, eliberată pentru fiecare vehicul de către C.N.A.D.N.R. - S.A., conform metodologiei prevăzute în anexa nr. 2.(2) Pentru vehiculele prevăzute la alin. (1), autorizația nominală de circulație se eliberează doar pentru sectorul restricționat cuprins între intersecția cea mai apropiată a DN1 cu un drum național și punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație, pe direcția de mers, fiind interzisă tranzitarea restului sectorului restricționat.(3) Autorizația nominală de circulație este valabilă numai în original, în perioada, pe traseul și în condițiile înscrise în aceasta. Autorizația nominală de circulație nu este transmisibilă.(4) Autorizația nominală de circulație se eliberează cu cel mult 15 zile calendaristice înainte de prima zi de valabilitate.(5) Autorizația nominală de circulație se personalizează cu:a) numărul autorizației;b) deținătorul sau utilizatorul, așa cum sunt menționați în certificatul de înmatriculare al autovehiculului, în copia conformă a licenței comunitare pentru transportul rutier contra cost de mărfuri sau în copia conformă a certificatului de transport în cont propriu pentru transportul rutier de mărfuri;c) numărul de înmatriculare sau înregistrare al autovehiculului sau al autovehiculului tractor, după caz; în autorizația nominală nu se înscrie numărul de înmatriculare al remorcii sau semiremorcii tractate de un vehicul tractor;d) sectorul restricționat pentru care este emisă autorizația nominală de circulație;e) perioada de valabilitate a autorizației nominale de circulație. (la 12-06-2019, Alineatul (5) din Articolul 5 a fost modificat de Punctul 1, Articolul I din ORDINUL nr. 766 din 22 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 12 iunie 2019 ) (6) Autorizația nominală de circulație se păstrează, în original, la bordul vehiculului și se prezintă la controlul organelor abilitate.(7) În cazul pierderii, furtului, deteriorării, schimbării numărului de înmatriculare sau schimbării deținătorului/ utilizatorului vehiculului pentru care a fost eliberată, autorizația nominală de circulație se consideră nulă; în acest caz, deținătorul poate solicita eliberarea unei noi autorizații, în condițiile prezentului ordin.(8) Autorizația nominală de circulație este valabilă numai însoțită de documente care atestă că punctul de încărcare/descărcare sau de origine/destinație se află pe sectorul de drum restricționat.  +  Articolul 6Autorizațiile nominale de circulație prevăzute la art. 5 alin. (1) se eliberează având în vedere următoarele condiții:a) nu există trasee alternative pentru accesul la punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație al transportului;b) sectorul de drum pentru care se emite autorizația trebuie să fie cât mai scurt, fiind cuprins între intersecția cea mai apropiată de punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație a DN1 cu un alt drum național și punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație, pe direcția de mers;c) în cazul în care există mai multe puncte de încărcare/ descărcare sau origine/destinație, autorizația se poate elibera pentru un sector care să includă toate aceste puncte sau pentru întregul sector restricționat.  +  Articolul 7Se exceptează de la prevederile art. 1 vehiculele:a) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către unitățile Ministerului Apărării Naționale;b) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către unitățile Ministerului Afacerilor Interne;c) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către serviciile de ambulanță;d) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către serviciile publice comunitare pentru situații de urgență, așa cum sunt definite în Ordonanța Guvernului nr. 88/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare pentru situații de urgență, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 363/2002, cu modificările și completările ulterioare;e) care efectuează transporturi în interesul NATO sau al Parteneriatului pentru Pace, așa cum sunt definite în Legea nr. 23/1996 pentru ratificarea Acordului dintre statele părți la Tratatul Atlanticului de Nord și celelalte state participante la Parteneriatul pentru Pace cu privire la statutul forțelor lor și a protocolului adițional, încheiate la Bruxelles la 19 iunie 1995;f) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către instituții ale statului cu atribuții în securitatea și siguranța națională;g) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de Administrația Națională a Penitenciarelor;h) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către C.N.A.D.N.R. - S.A. și de către subunitățile sale;i) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier și utilizate pentru activitatea de inspecție și control;j) specializate, inclusiv vehiculele care efectuează transportul acestora, care participă la intervenții în caz de forță majoră, în caz de fenomene naturale care afectează căile de comunicații și telecomunicații, zone locuite și obiective de interes național;k) utilaje specializate sau adaptate pentru deszăpezire;l) deținute sau utilizate în baza unui drept legal de către riverani;m) care efectuează transporturi funerare;n) care efectuează transportul de echipamente, medicamente și alte asemenea de prim ajutor și ajutoare umanitare în cazul unor calamități sau dezastre naturale;o) destinate prin construcție tractării vehiculelor avariate, inclusiv vehiculele tractate de acestea;p) care efectuează transporturi poștale;q) specializate, destinate prin construcție salubrizării;r) care efectuează transporturi de mărfuri în trafic internațional, aparținând operatorilor de transport români sau străini, cu puncte de încărcare/descărcare sau care efectuează controlul vamal pe unul dintre sectoarele restricționate;s) care posedă autorizație nominală de circulație, eliberată conform art. 5.  +  Articolul 8Vehiculele prevăzute la art. 7 lit. a), b), c), d), e), f), g), h) și i) pot circula pe sectorul restricționat dacă au însemnele specifice instituțiilor de care aparțin sau documentele vehiculului ori documentele de transport dovedesc încadrarea în una dintre categoriile exceptate.  +  Articolul 9Vehiculele prevăzute la art. 7 lit. j), k), n), o), p) și q) pot circula pe sectorul restricționat dacă prin construcție sau datorită utilajelor anexe montate pe ele se încadrează în una dintre categoriile exceptate ori documentele vehiculului sau documentele de transport dovedesc încadrarea în una dintre categoriile exceptate.  +  Articolul 10(1) Vehiculele prevăzute la art. 7 lit. l) se pot deplasa doar pe sectorul restricționat cuprins între intersecția cea mai apropiată a DN1 cu un drum național și domiciliul/sediul social ori punctul de lucru declarat la registrul comerțului, pe direcția de mers, fiind interzisă tranzitarea restului sectorului restricționat.(2) În cazul operatorilor economici care au domiciliul/sediul social ori punctul de lucru pe sectorul cuprins între DN1 km 67+400 (Ploiești, intersecția DN1 cu DJ236) și Sinaia, care se deplasează pe direcția nord, intersecția cea mai apropiată a DN1 cu un drum național pe direcția de mers este intersecția DN1 cu DN73A (Predeal).(3) Dovada îndeplinirii condițiilor stabilite la alin. (1) se face la solicitarea organelor de control, în traseu, cu cartea de identitate a deținătorului, în cazul persoanelor fizice, sau cu certificatul constatator emis de registrul comerțului din care să reiasă sediul social ori punctul de lucru, în copie semnată în original de către conducătorul unității, cu înscrisul «Conform cu originalul», în cazul persoanelor juridice. (la 12-06-2019, Articolul 10 a fost modificat de Punctul 2, Articolul I din ORDINUL nr. 766 din 22 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 12 iunie 2019 )  +  Articolul 11Transporturile prevăzute la art. 7 lit. r) se pot efectua doar pe sectorul restricționat cuprins între intersecția cea mai apropiată a DN1 cu un drum național și punctul de încărcare/descărcare sau pe care se efectuează controlul vamal, pe direcția de mers, fiind interzisă tranzitarea restului sectorului restricționat, făcând dovada astfel:a) pentru circulația fără încărcătură, pentru încărcare - în baza comenzii de transport;b) pentru circulația cu încărcătură, pentru descărcare - în baza C.M.R.;c) pentru circulația fără încărcătură, după descărcare - în baza C.M.R.  +  Articolul 12(1) Vehiculele prevăzute la art. 7 lit. s) se pot deplasa doar pe sectorul restricționat pe care se află punctul de încărcare/descărcare sau de origine/destinație, fiind interzisă tranzitarea restului sectorului restricționat.(2) Dovada privind încadrarea în una dintre categoriile exceptate se face astfel:a) pentru circulația cu încărcătură, pentru descărcare - în baza documentelor de însoțire a mărfii;b) pentru circulația fără încărcătură, pentru încărcare - în baza comenzii sau contractului de transport;c) pentru circulația fără încărcătură, după descărcare - în baza documentelor de însoțire a mărfurilor, în copie, sau a contractului de transport;d) cu alte documente justificative (ordin de serviciu, foaie de parcurs etc.);e) cu autorizația nominală de circulație eliberată conform art. 5, în cazul circulației pe DN1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov.  +  Articolul 13(1) Accesul vehiculelor este permis în baza autorizațiilor nominale de circulație emise conform art. 5 doar pe sectorul cuprins între intersecția cea mai apropiată de punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație a DN1 cu un drum național și punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație, pe direcția de mers, chiar dacă autorizația nominală de circulație a fost emisă pentru un sector mai lung sau și pentru alte sectoare ale DN1.(2) Dovada privind punctul de încărcare/descărcare sau de origine/destinație se face conform prevederilor art. 12.  +  Articolul 14Autorizațiile prevăzute la art. 5 se eliberează cu titlu gratuit.  +  Articolul 15În vederea executării unor lucrări de întreținere sau reparații la drumurile naționale ce constituie rute alternative la drumul național DN1 (E60) sau în cazuri de forță majoră și condiții meteo deosebite, C.N.A.D.N.R. - S.A. poate ridica, pentru perioade limitate de timp, total sau parțial, restricția de circulație instituită conform prevederilor acestui ordin, cu acordul Poliției Rutiere.  +  Articolul 16(1) Nerespectarea restricțiilor instituite conform prezentului ordin se sancționează potrivit prevederilor legale în vigoare.(2) Controlul respectării prevederilor prezentului ordin se face de către:a) inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier;b) polițiștii rutieri din cadrul Poliției Române.  +  Articolul 17Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 18La data intrării în vigoare a prezentului ordin, Ordinul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 485/2013 privind introducerea restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe drumul național DN1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 845 din 30 decembrie 2013, se abrogă.  +  Articolul 19Autorizațiile nominale de circulație emise în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 485/2013 privind introducerea restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe drumul național DN1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov, își păstrează valabilitatea până la data expirării.  +  Articolul 20Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare de la data publicării.
    Ministrul transporturilor,
    Petru Sorin Bușe
    Ministrul afacerilor interne,
    Petre Tobă
     +  Anexa nr. 1
    Zilele și intervalele orare în care se aplică restricția de circulație pentru vehiculele rutiere
    cu masă totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone,
    altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane,
    pe drumul național DN 1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov
    Nr. crt.Indicativ drumTraseuZilele și intervalele orare restricționate
    luni-joivineri și sâmbătăduminică
    1DN 1DN1, km 17+900 (limită oraș Otopeni) - Ploiești (intersecție DN1 cu DN1A)6,00-22,000,00-24,000,00-24,00
    2DN1, km 67+400 Ploiești (intersecție DN1 cu DJ236) - Brașov (intersecție DN1 cu DN1A)6,00-22,000,00-1,00 5,00-24,000,00-24,00
    (la 12-06-2019, Anexa nr. 1 a fost modificată de Punctul 3, Articolul I din ORDINUL nr. 766 din 22 aprilie 2019, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 480 din 12 iunie 2019 )
     +  Anexa nr. 2METODOLOGIAde eliberare a autorizației nominale de circulație pe drumul naționalDN 1 (E60), sectorul București-Ploiești-Brașov1. Eliberarea autorizațiilor nominale de circulație se face la solicitarea persoanelor fizice sau juridice.2. Cererea pentru eliberarea autorizației nominale de circulație se completează integral de către solicitant, acesta purtând întreaga responsabilitate cu privire la corectitudinea informațiilor furnizate privind:a) datele de identificare ale solicitantului;b) numărul de înmatriculare sau de înregistrare al autovehiculului;c) punctul de încărcare/descărcare sau originea/destinația transportului, cu specificarea punctului situat pe sectorul restricționat;d) perioada de valabilitate solicitată;e) numărul contractului, comenzii de transport etc., în baza căruia/căreia se efectuează transportul, și denumirea beneficiarului;f) tipul transportului sau activitatea desfășurată, în cazul transporturilor efectuate în interes propriu sau în cazul vehiculelor destinate prin construcție executării unor lucrări;g) alte informații relevante ce pot fi furnizate privind necesitatea circulației pe sectoarele restricționate.3. Modelul cererii privind eliberarea autorizațiilor nominale de circulație se afișează pe site-ul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România - S.A. (C.N.A.D.N.R. - S.A.).4. Analiza solicitărilor:a) analiza cererilor de eliberare a autorizațiilor nominale de circulație se realizează de către o comisie formată din reprezentanți ai C.N.A.D.N.R. - S.A.;b) comisia se întrunește săptămânal.5. Concluziile comisiei privind analiza cererilor pentru eliberarea autorizațiilor nominale de circulație se consemnează într-un proces-verbal.6. Condiții pentru acordarea autorizației nominale de circulație:a) punctul de încărcare/descărcare sau de origine/destinație al transportului se află situat pe sectorul restricționat;b) nu există trasee alternative pentru acces la punctul de încărcare/descărcare sau de origine/destinație al transportului;c) în cazul transporturilor desfășurate cu depășirea maselor și/sau a dimensiunilor maxime admise în circulație pe drumurile publice, atunci când caracteristicile tehnice și geometrice ale traseelor alternative nu conferă posibilitatea efectuării transportului;d) în funcție de situarea punctului de încărcare/descărcare sau originea/destinația transportului, autorizația nominală de circulație se eliberează având în vedere următoarele condiții:(i) sectorul de drum pentru care se emite autorizația trebuie să fie cât mai scurt, fiind cuprins între intersecția cea mai apropiată de punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație a DN1 cu un drum național și punctul de încărcare/descărcare sau origine/destinație, pe direcția de mers;(ii) în cazul în care există mai multe puncte de încărcare/descărcare sau origine/destinație, autorizația se poate elibera pentru un sector care să includă toate aceste puncte sau pentru întreg sectorul restricționat;e) autorizația nominală de circulație se eliberează pentru următoarele perioade:(i) 3 luni - în cazul în care în momentul solicitării pentru vehiculul respectiv nu există rovinietă valabilă sau valabilitatea este mai mică de 3 luni de la data solicitării;(ii) perioada de valabilitate a rovinietei - în cazul în care în momentul solicitării pentru vehiculul respectiv există rovinietă a cărei valabilitate depășește 3 luni de la data solicitării;f) termenul de valabilitate al autorizației începe, cel mai devreme, din ziua următoare zilei eliberării.7. Comisia verifică existența și termenul de valabilitate a rovinietei, utilizând baza de date a Sistemului informatic de emitere, gestiune, monitorizare și control al rovinietei.8. Comisia are dreptul:a) de a nu elibera autorizație nominală de circulație în cazul în care constată că există trasee alternative pentru desfășurarea transportului, indiferent de categoria și administratorii drumurilor ce fac parte din traseele alternative;b) de a nu elibera autorizație nominală de circulație persoanelor fizice sau juridice care nu au furnizat toate datele solicitate;c) de a verifica corectitudinea datelor înscrise în cererea pentru eliberarea autorizației nominale de circulație, prin solicitarea unor documente suplimentare. În cazul în care comisia constată neconcordanțe între cerere și documentele suplimentare, nu va elibera autorizația până la rezolvarea problemelor constatate.9. În cazul acordării autorizației, aceasta se completează și se semnează conform competențelor.10. În cazul în care nu se acordă autorizația, documentația nu se restituie solicitantului.11. Lista cuprinzând solicitanții și numerele de înmatriculare ale vehiculelor pentru care nu au fost acordate autorizații nominale de circulație se publică pe site-ul C.N.A.D.N.R. - S.A. în termen de 3 zile de la data desfășurării lucrărilor comisiei.12. În cazul în care nu se acordă autorizația, solicitantul poate contesta, în scris, decizia comisiei, în termen de 15 zile de la data comunicării.13. Autorizațiile neridicate în termen de 3 luni de la data desfășurării lucrărilor comisiei se anulează.14. C.N.A.D.N.R. - S.A. ține evidența autorizațiilor nominale de circulație eliberate.15. Lista autorizațiilor nominale de circulație eliberate este publică și se afișează pe site-ul C.N.A.D.N.R. - S.A.16. În cazul pierderii, furtului, deteriorării sau schimbării deținătorului vehiculului pentru care a fost eliberată, deținătorul are obligația de a anunța în scris C.N.A.D.N.R. - S.A., în vederea anulării acesteia. Eliberarea unei noi autorizații nominale de circulație se efectuează conform metodologiei existente.17. Documentațiile se arhivează o perioadă de un an la sediul C.N.A.D.N.R. - S.A.----