LEGE nr. 289 din 11 octombrie 2005 (*actualizată*)privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional în domeniul transportului pe calea ferată(actualizată până la data de 1 februarie 2014*)
---------------*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 februarie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorParlamentul României adoptă prezenta lege. + Articolul 1 (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice. (2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţă circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului. Pe teritoriul localităţilor zonele de siguranţă vor fi în mod obligatoriu semnalizate. + Articolul 2Se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzătoare din perimetrul staţiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor şi triajelor de reţea. + Articolul 3 (1) Persoană neautorizată este, în înţelesul art. 1 şi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deşi are această calitate, nu are atribuţii de serviciu în zonele de siguranţă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2. (2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staţionează în zona de siguranţă, dacă prezenţa ori staţionarea acestora este motivată de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietăţi private aflate în interiorul zonei de siguranţă. + Articolul 4Pătrunderea fără drept urmată de refuzul părăsirii zonelor prevăzute la art. 1 şi 2 de către o persoană neautorizată constituie infracţiune şi se pedepseşte cu amendă.------------Art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 5Abrogat.------------Art. 5 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 6Abrogat.-----------Art. 6 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 7Abrogat.-----------Art. 7 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 8Abrogat.------------Art. 8 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 9Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă pct. 13, 15, 44, 45 şi 48 ale alin. 1 al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare.Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,MIRON TUDOR MITREAPREŞEDINTELE SENATULUINICOLAE VĂCĂROIUBucureşti, 11 octombrie 2005.Nr. 289.------------
EMITENT |
---------------*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 februarie 2014 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilorParlamentul României adoptă prezenta lege. + Articolul 1 (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice. (2) Zona de siguranţă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte şi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaţiilor de semnalizare şi de siguranţă circulaţiei şi a celorlalte instalaţii de conducere operativă a circulaţiei trenurilor, precum şi a instalaţiilor şi lucrărilor de protecţie a mediului. Pe teritoriul localităţilor zonele de siguranţă vor fi în mod obligatoriu semnalizate. + Articolul 2Se interzice intrarea sau staţionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afişe ori semne corespunzătoare din perimetrul staţiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor şi triajelor de reţea. + Articolul 3 (1) Persoană neautorizată este, în înţelesul art. 1 şi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deşi are această calitate, nu are atribuţii de serviciu în zonele de siguranţă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2. (2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staţionează în zona de siguranţă, dacă prezenţa ori staţionarea acestora este motivată de folosinţa unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinţa unei proprietăţi private aflate în interiorul zonei de siguranţă. + Articolul 4Pătrunderea fără drept urmată de refuzul părăsirii zonelor prevăzute la art. 1 şi 2 de către o persoană neautorizată constituie infracţiune şi se pedepseşte cu amendă.------------Art. 4 a fost modificat de pct. 1 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 5Abrogat.------------Art. 5 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 6Abrogat.-----------Art. 6 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 7Abrogat.-----------Art. 7 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 8Abrogat.------------Art. 8 a fost abrogat de pct. 2 al art. 169 din LEGEA nr. 187 din 24 octombrie 2012 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 757 din 12 noiembrie 2012. + Articolul 9Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă pct. 13, 15, 44, 45 şi 48 ale alin. 1 al art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare.Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (1) din Constituţia României, republicată.p. PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR,MIRON TUDOR MITREAPREŞEDINTELE SENATULUINICOLAE VĂCĂROIUBucureşti, 11 octombrie 2005.Nr. 289.------------