REGULAMENT-CADRU din 29 octombrie 2007 (*actualizat*)de autorizare a autorităţilor de autorizare pentru serviciile de transport public local(actualizat până la data de 1 august 2011*)
-------------*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 august 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 367 din 11 iulie 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + Capitolul I Domeniu de reglementare + Articolul 1Prezentul regulament-cadru este elaborat în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (5) lit. a) şi c) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007. + Articolul 2 (1) Prezentul regulament-cadru are ca obiect stabilirea modului în care se realizează autorizarea autorităţilor de autorizare. (2) Autoritatea de autorizare reprezintă serviciul sau compartimentul de transport din cadrul fiecărei autorităţi a administraţiei publice locale. + Articolul 3 (1) Autorizarea autorităţilor de autorizare se face de către direcţia de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C. (2) Autorizarea este echivalentă cu licenţierea autorităţii de autorizare pentru acordarea autorizaţiilor de transport în regim de taxi şi în regim de închiriere, în conformitate cu prevederile legii specifice. + Articolul 4 (1) Prezentul regulament-cadru se aplică autorităţilor de autorizare care solicită de la A.N.R.S.C. autorizarea în domeniul serviciilor de transport public local, pentru funcţionarea acestora în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (2) Autorizaţia acordată de A.N.R.S.C. autorităţilor de autorizare care fac dovada îndeplinirii condiţiilor de autorizare prevăzute în prezentul regulament dă dreptul acestora să elibereze, să modifice, să prelungească, să suspende şi să retragă autorizaţiile de transport, în conformitate cu prevederile Regulamentului-cadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 207/2007. + Capitolul II Condiţii de autorizare + Articolul 5Pentru autorizarea autorităţilor de autorizare înfiinţate la nivelul oraşelor, municipiilor şi judeţelor trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: a) să fie constituite şi să funcţioneze în condiţiile legii; b) să aibă minimum 2 angajaţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată; c) persoanele care analizează şi evaluează documentaţiile de autorizare să aibă studii superioare; d) cel puţin un angajat să aibă studii superioare de specialitate sau studii superioare cu experienţă profesională în domeniu. + Articolul 6Pentru autorizarea autorităţilor de autorizare înfiinţate la nivelul comunelor, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: a) să fie constituite şi să funcţioneze în condiţiile legii; b) să aibă minimum un angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, cu normă întreagă sau cu o fracţiune de cel puţin jumătate de normă; c) să aibă minimum un angajat cu studii superioare sau medii de specialitate ori experienţă profesională în domeniu. + Capitolul III Procedura de autorizare + Articolul 7Pentru dovedirea îndeplinirii condiţiilor de autorizare prevăzute la art. 5 şi 6, după caz, autoritatea administraţiei publice locale depune la registratura A.N.R.S.C. un dosar, cu următoarele documente: a) cererea de autorizare, conform modelului din anexa nr. 1; b) copie după organigrama aparatului de specialitate al primarului/preşedintelui consiliului judeţean, după caz, din care să reiasă compartimentul/serviciul care are atribuţiile autorităţii de autorizare; c) copie după hotărârea consiliului judeţean de înfiinţare a autorităţii de autorizare judeţene; d) structura de personal, din care să reiasă numărul, vechimea în muncă şi calificarea personalului din cadrul autorităţii de autorizare; e) actele de studii, în copie, pentru personalul din cadrul autorităţii de autorizare; f) fişele postului, în copie, pentru personalul din cadrul autorităţii de autorizare; g) numele şi datele de contact ale persoanei desemnate să reprezinte autoritatea de autorizare. + Articolul 8 (1) A.N.R.S.C. analizează documentele depuse de solicitant, în vederea acordării autorizaţiei, şi, dacă este necesar, transmite solicitantului o adresă prin care i se aduce la cunoştinţă obligaţia de a face completări, corecturi sau clarificări, cu referire la cererea şi documentele depuse, în termen de 5 zile de la înregistrarea dosarului. (2) În cazul în care, în termen de 10 zile de la data adresei de solicitare a completărilor, solicitantul nu furnizează toate documentele corespunzătoare, prevăzute de prezentul regulament, inclusiv completările solicitate, A.N.R.S.C. radiază solicitarea respectivă din procedura de acordare a autorizaţiei şi comunică această decizie solicitantului. (3) A.N.R.S.C. decide asupra acordării/respingerii autorizaţiei în termen de 10 zile de la data înregistrării dosarului sau în termen de 5 zile de la transmiterea completărilor solicitate conform prevederilor alin. (2). + Articolul 9 (1) Autorizarea/neautorizarea se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. şi se comunică solicitantului în maximum 3 zile de la data emiterii ordinului. (2) În termen de 15 zile de la data comunicării de către A.N.R.S.C. a înştiinţării privind acordarea autorizaţiei, solicitantul va face dovada plăţii tarifului de acordare a autorizaţiei. (3) În cazul nerespectării termenului prevăzut la alin. (2), A.N.R.S.C. va proceda la retragerea autorizaţiei. (4) Autorizaţiile intră în vigoare de la data eliberării lor şi au valabilitate permanentă. + Articolul 10 (1) În cazul autorizării, ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. privind acordarea autorizaţiei însoţit de autorizaţie, al cărei model este cel din anexa nr. 2, se transmite solicitantului după achitarea tarifului aferent. (2) În cazul neautorizării, A.N.R.S.C. transmite solicitantului: a) ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. privind respingerea cererii de acordare a autorizaţiei; b) motivele refuzului de acordare a autorizaţiei. + Articolul 11Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. prin care se acordă sau se respinge acordarea autorizaţiei poate fi atacat la Curtea de Apel Bucureşti în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. + Articolul 12 (1) Autorizaţiile se înregistrează de A.N.R.S.C. într-un registru special, în care înscrierea se face în ordinea emiterii lor. (2) Numărul autorizaţiei este numărul de ordine din acest registru. (3) Autorizaţia se eliberează în două exemplare, dintre care un exemplar este transmis autorităţii de autorizare, iar celălalt se păstrează la A.N.R.S.C. + Capitolul IV Obligaţiile autorităţii de autorizare autorizate + Articolul 13În desfăşurarea activităţii de analiză şi evaluare documentaţii de autorizare, personalul din cadrul autorităţii de autorizare are următoarele obligaţii: a) să cunoască şi să respecte legislaţia de specialitate în vigoare din domeniul serviciilor de transport public local; b) să cunoască şi să respecte prevederile din Regulamentul cadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local; c) să îşi fundamenteze concluziile şi consemnările din rapoartele de specialitate în mod obiectiv, exclusiv pe documentele analizate; d) să transmită la A.N.R.S.C. orice date sau informaţii solicitate despre activitatea desfăşurată; e) să respecte măsurile de conformare stabilite în notele de constatare de către agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. cu ocazia efectuării controalelor planificate sau neplanificate; f) să se supună controlului şi să pună la dispoziţia agenţilor constatatori ai A.N.R.S.C. datele şi informaţiile solicitate în timpul desfăşurării acţiunii de control; g) să îşi exercite capacitatea de apreciere în mod imparţial, astfel încât în procesul de luare a deciziilor să ţină cont numai de situaţiile pertinente şi să acţioneze potrivit actelor normative în vigoare; h) să nu accepte, prin poziţia lor oficială, cadouri, servicii, invitaţii la masă şi/sau alte avantaje ori foloase necuvenite, în interes personal sau în beneficiul unui terţ; i) să asigure şi să păstreze confidenţialitatea datelor şi a informaţiilor obţinute în exercitarea atribuţiilor de serviciu; j) să aibă, în toate situaţiile, o atitudine de neutralitate în relaţiile lor cu transportatorii; k) observaţiile la documentaţiile de autorizare, transmise solicitanţilor, să nu facă obiectul comentariilor, aprecierilor sau obiecţiilor faţă de aceştia şi nici al comparaţiilor cu alte documentaţii de autorizare. + Articolul 14 (1) Autorizaţia se suspendă de către A.N.R.S.C., pe o perioadă de maximum 30 de zile, în cazul nerespectării prevederilor art. 13 lit. d) şi e). (2) Pe perioada suspendării autorizaţiei se interzice eliberarea autorizaţiilor de transport. + Articolul 15Autorizaţia se retrage de către A.N.R.S.C., în cazul când autoritatea de autorizare: a) nu s-a conformat măsurilor dispuse de agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. în perioada de suspendare; b) nu a respectat prevederile art. 13 lit. f); c) prin personalul propriu a săvârşit fapte penale în exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor de transport public local şi există o hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă pentru stabilirea vinovăţiei. + Articolul 16 (1) Retragerea autorizaţiei se face după notificarea prealabilă cu 30 de zile a autorităţii administraţiei publice locale. (2) În cazul în care, în perioada de notificare, autoritatea administraţiei publice locale nu face dovada înlocuirii personalului vinovat de săvârşirea faptelor menţionate la art. 15, A.N.R.S.C. va proceda la retragerea autorizaţiei. (3) Prin retragerea autorizaţiei încetează dreptul autorităţii de autorizare de a mai elibera autorizaţii de transport. (4) Autorizaţiile de transport eliberate după data emiterii ordinului preşedintelui A.N.R.S.C. de retragere a autorizaţiei sunt nule de drept. (5) Autoritatea administraţiei publice locale poate solicita la A.N.R.S.C. o nouă autorizare pentru autoritatea de autorizare, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, numai dacă persoanele stabilite vinovate, conform prevederilor art. 15 lit. c), nu mai sunt angajate în cadrul autorităţii de autorizare. + Articolul 17 (1) Suspendarea/retragerea autorizaţiei se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. şi intră în vigoare la data emiterii ordinului. (2) Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. de suspendare/retragere a autorizaţiei se transmite autorităţii de autorizare în termen de 3 zile de la data emiterii şi se publică pe pagina web a A.N.R.S.C. + Articolul 18Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. de suspendare/ retragere a autorizaţiei poate fi atacat, la Curtea de Apel Bucureşti, în condiţiile prevederilor Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. + Capitolul V Dispoziţii finale + Articolul 19 (1) Pentru eliberarea autorizaţiei, A.N.R.S.C. percepe un tarif de acordare a autorizaţiei de: a) 2.455 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale cu peste 300.000 de locuitori; b) 1.230 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale având între 50.000 şi 300.000 de locuitori inclusiv; c) 615 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale având între 10.000 şi 50.000 de locuitori inclusiv; d) 250 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale cu până la 10.000 de locuitori inclusiv.----------Alin. (1) al art. 19 a fost modificat de pct. 1 al art. III din ORDINUL nr. 367 din 11 iulie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 511 din 19 iulie 2011. (2) Începând cu anul al doilea de valabilitate a autorizaţiei, A.N.R.S.C. percepe un tarif anual de monitorizare a autorizaţiei egal cu valoarea tarifului pentru acordarea acesteia. (3) Tariful anual de monitorizare a autorizaţiei se datorează, în condiţiile prevăzute la alin. (2), începând cu data de întâi a lunii corespunzătoare celei în care s-a eliberat autorizaţia. Plata tarifului de monitorizare se va efectua în tranşe trimestriale egale, având ca termen limită data de 20 a primei luni din trimestrul curent, pentru trimestrul precedent. (4) Întârzierea în achitarea sumelor datorate atrage majorări de întârziere similare celor prevăzute pentru obligaţiile la bugetul general consolidat, conform Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Ordinea stingerii creanţelor datorate la bugetul A.N.R.S.C. din tariful anual de monitorizare a autorizaţiei şi a majorărilor de întârziere este cea prevăzută de Codul de procedură fiscală. (6) Tarifele percepute de A.N.R.S.C. se modifică prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., în funcţie de evoluţia indicelui preţului de consum, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. + Articolul 20 (1) Încasările realizate din aplicarea tarifelor prevăzute în prezentul regulament se fac venit la bugetul A.N.R.S.C. şi nu intră în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată. (2) Tarifele percepute de la fiecare autoritate de autorizare se varsă în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, cod de identificare fiscală 14935787, cod IBAN RO73TREZ7005025XXX000275, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti - A.T.C.P.M.B. + Articolul 21Autorizaţiile nu pot fi transferate, orice transfer efectuat este nul de drept şi determină retragerea imediată a autorizaţiei. + Articolul 22Eliberarea de duplicate ale autorizaţiei se face la cererea autorităţii administraţiei publice locale, după achitarea unui tarif în cuantum de 20% din tariful de acordare corespunzător. + Articolul 23Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. + Anexa 1 -------la regulament------------- CERERE pentru acordarea autorizaţiei Către Autoritatea naţională de reglementare pentru serviciile comunitare de utilităţi publice Primăria/Consiliul Judeţean .........., cu sediul în localitatea ........, str. .......... nr. ........., judeţul ........, telefon ......, fax. ....., cont .........., deschis la ........., vă solicită autorizarea Autorităţii de autorizare pentru exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor de transport public local. Data ........................... PRIMAR/PREŞEDINTE, SECRETAR, ..................... .................. (semnătura şi ştampila) (semnătura) + Anexa 2 -------la regulament-------------------------NOTĂ(CTCE)Modelul "AUTORIZAŢIA" se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 19 iulie 2011, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociată).-------------Anexa 2 la regulament a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. 367 din 11 iulie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 511 din 19 iulie 2011, potrivit pct. 2 al art. III din acelaşi act normativ.-----------
EMITENT |
-------------*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 1 august 2011 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: ORDINUL nr. 367 din 11 iulie 2011.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor + Capitolul I Domeniu de reglementare + Articolul 1Prezentul regulament-cadru este elaborat în conformitate cu prevederile art. 20 alin. (5) lit. a) şi c) din Legea serviciilor de transport public local nr. 92/2007. + Articolul 2 (1) Prezentul regulament-cadru are ca obiect stabilirea modului în care se realizează autorizarea autorităţilor de autorizare. (2) Autoritatea de autorizare reprezintă serviciul sau compartimentul de transport din cadrul fiecărei autorităţi a administraţiei publice locale. + Articolul 3 (1) Autorizarea autorităţilor de autorizare se face de către direcţia de specialitate din cadrul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, denumită în continuare A.N.R.S.C. (2) Autorizarea este echivalentă cu licenţierea autorităţii de autorizare pentru acordarea autorizaţiilor de transport în regim de taxi şi în regim de închiriere, în conformitate cu prevederile legii specifice. + Articolul 4 (1) Prezentul regulament-cadru se aplică autorităţilor de autorizare care solicită de la A.N.R.S.C. autorizarea în domeniul serviciilor de transport public local, pentru funcţionarea acestora în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (2) Autorizaţia acordată de A.N.R.S.C. autorităţilor de autorizare care fac dovada îndeplinirii condiţiilor de autorizare prevăzute în prezentul regulament dă dreptul acestora să elibereze, să modifice, să prelungească, să suspende şi să retragă autorizaţiile de transport, în conformitate cu prevederile Regulamentului-cadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local, aprobat prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice nr. 207/2007. + Capitolul II Condiţii de autorizare + Articolul 5Pentru autorizarea autorităţilor de autorizare înfiinţate la nivelul oraşelor, municipiilor şi judeţelor trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: a) să fie constituite şi să funcţioneze în condiţiile legii; b) să aibă minimum 2 angajaţi cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată; c) persoanele care analizează şi evaluează documentaţiile de autorizare să aibă studii superioare; d) cel puţin un angajat să aibă studii superioare de specialitate sau studii superioare cu experienţă profesională în domeniu. + Articolul 6Pentru autorizarea autorităţilor de autorizare înfiinţate la nivelul comunelor, trebuie îndeplinite cumulativ următoarele condiţii: a) să fie constituite şi să funcţioneze în condiţiile legii; b) să aibă minimum un angajat cu contract individual de muncă pe durată nedeterminată, cu normă întreagă sau cu o fracţiune de cel puţin jumătate de normă; c) să aibă minimum un angajat cu studii superioare sau medii de specialitate ori experienţă profesională în domeniu. + Capitolul III Procedura de autorizare + Articolul 7Pentru dovedirea îndeplinirii condiţiilor de autorizare prevăzute la art. 5 şi 6, după caz, autoritatea administraţiei publice locale depune la registratura A.N.R.S.C. un dosar, cu următoarele documente: a) cererea de autorizare, conform modelului din anexa nr. 1; b) copie după organigrama aparatului de specialitate al primarului/preşedintelui consiliului judeţean, după caz, din care să reiasă compartimentul/serviciul care are atribuţiile autorităţii de autorizare; c) copie după hotărârea consiliului judeţean de înfiinţare a autorităţii de autorizare judeţene; d) structura de personal, din care să reiasă numărul, vechimea în muncă şi calificarea personalului din cadrul autorităţii de autorizare; e) actele de studii, în copie, pentru personalul din cadrul autorităţii de autorizare; f) fişele postului, în copie, pentru personalul din cadrul autorităţii de autorizare; g) numele şi datele de contact ale persoanei desemnate să reprezinte autoritatea de autorizare. + Articolul 8 (1) A.N.R.S.C. analizează documentele depuse de solicitant, în vederea acordării autorizaţiei, şi, dacă este necesar, transmite solicitantului o adresă prin care i se aduce la cunoştinţă obligaţia de a face completări, corecturi sau clarificări, cu referire la cererea şi documentele depuse, în termen de 5 zile de la înregistrarea dosarului. (2) În cazul în care, în termen de 10 zile de la data adresei de solicitare a completărilor, solicitantul nu furnizează toate documentele corespunzătoare, prevăzute de prezentul regulament, inclusiv completările solicitate, A.N.R.S.C. radiază solicitarea respectivă din procedura de acordare a autorizaţiei şi comunică această decizie solicitantului. (3) A.N.R.S.C. decide asupra acordării/respingerii autorizaţiei în termen de 10 zile de la data înregistrării dosarului sau în termen de 5 zile de la transmiterea completărilor solicitate conform prevederilor alin. (2). + Articolul 9 (1) Autorizarea/neautorizarea se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. şi se comunică solicitantului în maximum 3 zile de la data emiterii ordinului. (2) În termen de 15 zile de la data comunicării de către A.N.R.S.C. a înştiinţării privind acordarea autorizaţiei, solicitantul va face dovada plăţii tarifului de acordare a autorizaţiei. (3) În cazul nerespectării termenului prevăzut la alin. (2), A.N.R.S.C. va proceda la retragerea autorizaţiei. (4) Autorizaţiile intră în vigoare de la data eliberării lor şi au valabilitate permanentă. + Articolul 10 (1) În cazul autorizării, ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. privind acordarea autorizaţiei însoţit de autorizaţie, al cărei model este cel din anexa nr. 2, se transmite solicitantului după achitarea tarifului aferent. (2) În cazul neautorizării, A.N.R.S.C. transmite solicitantului: a) ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. privind respingerea cererii de acordare a autorizaţiei; b) motivele refuzului de acordare a autorizaţiei. + Articolul 11Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. prin care se acordă sau se respinge acordarea autorizaţiei poate fi atacat la Curtea de Apel Bucureşti în condiţiile prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. + Articolul 12 (1) Autorizaţiile se înregistrează de A.N.R.S.C. într-un registru special, în care înscrierea se face în ordinea emiterii lor. (2) Numărul autorizaţiei este numărul de ordine din acest registru. (3) Autorizaţia se eliberează în două exemplare, dintre care un exemplar este transmis autorităţii de autorizare, iar celălalt se păstrează la A.N.R.S.C. + Capitolul IV Obligaţiile autorităţii de autorizare autorizate + Articolul 13În desfăşurarea activităţii de analiză şi evaluare documentaţii de autorizare, personalul din cadrul autorităţii de autorizare are următoarele obligaţii: a) să cunoască şi să respecte legislaţia de specialitate în vigoare din domeniul serviciilor de transport public local; b) să cunoască şi să respecte prevederile din Regulamentul cadru de acordare a autorizaţiilor de transport în domeniul serviciilor de transport public local; c) să îşi fundamenteze concluziile şi consemnările din rapoartele de specialitate în mod obiectiv, exclusiv pe documentele analizate; d) să transmită la A.N.R.S.C. orice date sau informaţii solicitate despre activitatea desfăşurată; e) să respecte măsurile de conformare stabilite în notele de constatare de către agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. cu ocazia efectuării controalelor planificate sau neplanificate; f) să se supună controlului şi să pună la dispoziţia agenţilor constatatori ai A.N.R.S.C. datele şi informaţiile solicitate în timpul desfăşurării acţiunii de control; g) să îşi exercite capacitatea de apreciere în mod imparţial, astfel încât în procesul de luare a deciziilor să ţină cont numai de situaţiile pertinente şi să acţioneze potrivit actelor normative în vigoare; h) să nu accepte, prin poziţia lor oficială, cadouri, servicii, invitaţii la masă şi/sau alte avantaje ori foloase necuvenite, în interes personal sau în beneficiul unui terţ; i) să asigure şi să păstreze confidenţialitatea datelor şi a informaţiilor obţinute în exercitarea atribuţiilor de serviciu; j) să aibă, în toate situaţiile, o atitudine de neutralitate în relaţiile lor cu transportatorii; k) observaţiile la documentaţiile de autorizare, transmise solicitanţilor, să nu facă obiectul comentariilor, aprecierilor sau obiecţiilor faţă de aceştia şi nici al comparaţiilor cu alte documentaţii de autorizare. + Articolul 14 (1) Autorizaţia se suspendă de către A.N.R.S.C., pe o perioadă de maximum 30 de zile, în cazul nerespectării prevederilor art. 13 lit. d) şi e). (2) Pe perioada suspendării autorizaţiei se interzice eliberarea autorizaţiilor de transport. + Articolul 15Autorizaţia se retrage de către A.N.R.S.C., în cazul când autoritatea de autorizare: a) nu s-a conformat măsurilor dispuse de agenţii constatatori ai A.N.R.S.C. în perioada de suspendare; b) nu a respectat prevederile art. 13 lit. f); c) prin personalul propriu a săvârşit fapte penale în exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor de transport public local şi există o hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă pentru stabilirea vinovăţiei. + Articolul 16 (1) Retragerea autorizaţiei se face după notificarea prealabilă cu 30 de zile a autorităţii administraţiei publice locale. (2) În cazul în care, în perioada de notificare, autoritatea administraţiei publice locale nu face dovada înlocuirii personalului vinovat de săvârşirea faptelor menţionate la art. 15, A.N.R.S.C. va proceda la retragerea autorizaţiei. (3) Prin retragerea autorizaţiei încetează dreptul autorităţii de autorizare de a mai elibera autorizaţii de transport. (4) Autorizaţiile de transport eliberate după data emiterii ordinului preşedintelui A.N.R.S.C. de retragere a autorizaţiei sunt nule de drept. (5) Autoritatea administraţiei publice locale poate solicita la A.N.R.S.C. o nouă autorizare pentru autoritatea de autorizare, în conformitate cu prevederile prezentului regulament, numai dacă persoanele stabilite vinovate, conform prevederilor art. 15 lit. c), nu mai sunt angajate în cadrul autorităţii de autorizare. + Articolul 17 (1) Suspendarea/retragerea autorizaţiei se face prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C. şi intră în vigoare la data emiterii ordinului. (2) Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. de suspendare/retragere a autorizaţiei se transmite autorităţii de autorizare în termen de 3 zile de la data emiterii şi se publică pe pagina web a A.N.R.S.C. + Articolul 18Ordinul preşedintelui A.N.R.S.C. de suspendare/ retragere a autorizaţiei poate fi atacat, la Curtea de Apel Bucureşti, în condiţiile prevederilor Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. + Capitolul V Dispoziţii finale + Articolul 19 (1) Pentru eliberarea autorizaţiei, A.N.R.S.C. percepe un tarif de acordare a autorizaţiei de: a) 2.455 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale cu peste 300.000 de locuitori; b) 1.230 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale având între 50.000 şi 300.000 de locuitori inclusiv; c) 615 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale având între 10.000 şi 50.000 de locuitori inclusiv; d) 250 lei pentru unităţi administrativ-teritoriale cu până la 10.000 de locuitori inclusiv.----------Alin. (1) al art. 19 a fost modificat de pct. 1 al art. III din ORDINUL nr. 367 din 11 iulie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 511 din 19 iulie 2011. (2) Începând cu anul al doilea de valabilitate a autorizaţiei, A.N.R.S.C. percepe un tarif anual de monitorizare a autorizaţiei egal cu valoarea tarifului pentru acordarea acesteia. (3) Tariful anual de monitorizare a autorizaţiei se datorează, în condiţiile prevăzute la alin. (2), începând cu data de întâi a lunii corespunzătoare celei în care s-a eliberat autorizaţia. Plata tarifului de monitorizare se va efectua în tranşe trimestriale egale, având ca termen limită data de 20 a primei luni din trimestrul curent, pentru trimestrul precedent. (4) Întârzierea în achitarea sumelor datorate atrage majorări de întârziere similare celor prevăzute pentru obligaţiile la bugetul general consolidat, conform Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Ordinea stingerii creanţelor datorate la bugetul A.N.R.S.C. din tariful anual de monitorizare a autorizaţiei şi a majorărilor de întârziere este cea prevăzută de Codul de procedură fiscală. (6) Tarifele percepute de A.N.R.S.C. se modifică prin ordin al preşedintelui A.N.R.S.C., în funcţie de evoluţia indicelui preţului de consum, şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. + Articolul 20 (1) Încasările realizate din aplicarea tarifelor prevăzute în prezentul regulament se fac venit la bugetul A.N.R.S.C. şi nu intră în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată. (2) Tarifele percepute de la fiecare autoritate de autorizare se varsă în contul Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice, cod de identificare fiscală 14935787, cod IBAN RO73TREZ7005025XXX000275, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti - A.T.C.P.M.B. + Articolul 21Autorizaţiile nu pot fi transferate, orice transfer efectuat este nul de drept şi determină retragerea imediată a autorizaţiei. + Articolul 22Eliberarea de duplicate ale autorizaţiei se face la cererea autorităţii administraţiei publice locale, după achitarea unui tarif în cuantum de 20% din tariful de acordare corespunzător. + Articolul 23Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul regulament. + Anexa 1 -------la regulament------------- CERERE pentru acordarea autorizaţiei Către Autoritatea naţională de reglementare pentru serviciile comunitare de utilităţi publice Primăria/Consiliul Judeţean .........., cu sediul în localitatea ........, str. .......... nr. ........., judeţul ........, telefon ......, fax. ....., cont .........., deschis la ........., vă solicită autorizarea Autorităţii de autorizare pentru exercitarea atribuţiilor legale în domeniul serviciilor de transport public local. Data ........................... PRIMAR/PREŞEDINTE, SECRETAR, ..................... .................. (semnătura şi ştampila) (semnătura) + Anexa 2 -------la regulament-------------------------NOTĂ(CTCE)Modelul "AUTORIZAŢIA" se găseşte în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 511 din 19 iulie 2011, la pagina 13 (a se vedea imaginea asociată).-------------Anexa 2 la regulament a fost înlocuită cu anexa 3 din ORDINUL nr. 367 din 11 iulie 2011, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 511 din 19 iulie 2011, potrivit pct. 2 al art. III din acelaşi act normativ.-----------