ORDIN nr. 5.755 din 17 septembrie 2012privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special
EMITENT
  • MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII, TINERETULUI ŞI SPORTULUI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 708 din 17 octombrie 2012



    În baza prevederilor art. 22 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 536/2011 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, cu modificările şi completările ulterioare,în temeiul art. 65 alin. (4) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare,ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului emite prezentul ordin.  +  Articolul 1Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special - Dizabilităţi intelectuale - uşoare şi moderate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. I, care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 2Se aprobă Planul-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special - Dizabilităţi intelectuale - severe, profunde şi/sau asociate. Planul-cadru este prevăzut în anexa nr. II, care face parte integrantă din prezentul ordin.  +  Articolul 3Planurile-cadru prevăzute la art. 1 şi 2 se aplică, începând cu anul şcolar 2012-2013, la clasele/grupele din unităţile de învăţământ special care şcolarizează elevi cu dizabilităţi intelectuale uşoare şi moderate, respectiv severe, profunde şi/sau asociate.  +  Articolul 4Direcţia generală educaţie şi învăţare pe tot parcursul vieţii, Direcţia generală învăţământ în limbile minorităţilor, relaţia cu Parlamentul şi partenerii sociali, Direcţia generală management, resurse umane şi reţea şcolară, inspectoratele şcolare judeţene/al municipiului Bucureşti, unităţile de învăţământ preuniversitar duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.  +  Articolul 5Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului,Ecaterina AndronescuBucureşti, 17 septembrie 2012.Nr. 5.755.  +  Anexa I PLAN-CADRUpentru învăţământul primar, ciclulachiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare -învăţământ specialDizabilităţi intelectuale - uşoare şi moderate*)_________ Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    Aria curriculară/disciplina Clasa pregătitoare
    I. Limbă şi comunicare 4-5
    Formarea abilităţilor de comunicare 4-5
    Opţionale 0-1
    II. Om şi societate 2-3
    Educaţie pentru societate 1
    Religie 1
    Opţionale 0-1
    III. Matematică şi ştiinţe ale naturii 4-5
    Matematică şi explorarea mediului 4-5
    Opţionale 0-1
    IV. Arte şi tehnologii 3-4
    Arte vizuale şi lucru manual 2-3
    Muzică şi mişcare 1-2
    Opţionale 0-1
    V. Sănătate şi motricitate 2-3
    Educaţie fizică şi activităţi sportive 2-3
    Opţionale 0-1
    VI. Consiliere şi orientare 1-2
    Dezvoltare personală - Consiliere 1
    Opţionale 0-1
    Total ore trunchi comun 16
    Curriculum la decizia şcolii 1-4
    Număr minim ore pe săptămână 17
    Număr maxim ore pe săptămână 20
    VII. Terapii specifice şi de compensare 10
    Terapii şi activităţi specifice*) 7-8
    Kinetoterapie 1-2
    Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie 1
    VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată O normă de învăţător/ institutor/ profesor- educator pentru fiecare clasă
    ________ Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.
     +  Anexa II PLAN-CADRUpentru învăţământul primar, ciclulachiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare -învăţământ specialDizabilităţi intelectuale - severe, profunde şi/sau asociate*)_________ Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
    Aria curriculară/disciplina Clasa pregătitoare
    I. Limbă şi comunicare 3-4
    Formarea abilităţilor de comunicare 3-4
    Opţionale 0-1
    II. Om şi societate 2-3
    Educaţie pentru societate 1
    Religie 1
    Opţionale 0-1
    III. Matematică şi ştiinţe ale naturii 3-4
    Educaţie senzorială, motorie şi psihomotorie 2-3
    Elemente de matematică aplicată şi explorarea mediului 1
    IV. Arte şi tehnologii 3-4
    Arte vizuale şi lucru manual 2-3
    Muzică şi mişcare 1-2
    Opţionale 0-1
    V. Sănătate şi motricitate 2-3
    Educaţie fizică şi activităţi sportive 2
    Opţionale 0-1
    VI. Consiliere şi orientare 1-2
    Dezvoltare personală - Consiliere 1
    Opţionale 0-1
    Total ore trunchi comun 14
    Curriculum la decizia şcolii 2-4
    Număr minim ore pe săptămână 16
    Număr maxim ore pe săptămână 18
    VII. Terapii specifice şi de compensare 10
    Terapii şi activităţi specifice*) 7-8
    Kinetoterapie 1-2
    Psihodiagnoză, terapie şi programe de intervenţie 1
    VIII. Terapie educaţională complexă şi integrată O normă de învăţător/ institutor/ profesor- educator pentru fiecare clasă
    __________ Notă *) În unităţile de învăţământ/secţiile cu predare în limba unei minorităţi naţionale se vor aplica prevederile art. 45 alin. (1) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.Nota 1: Disciplina Terapii şi activităţi specifice va cuprinde, în funcţie de tipul şi gradul deficienţei elevilor, una sau mai multe dintre activităţile următoare: terapia tulburărilor de limbaj, activitate de independenţă socială, stimulare-compensare integrare, orientare spaţială şi mobilitate, educaţia văzului, activităţi de audiologie educaţională, educaţie psihomotrică. Aceste tipuri de terapii se realizează prin programe de intervenţie personalizată. Pentru elevii cu deficienţe senzoriale se aplică curriculumul şcolii de masă, adaptat în funcţie de specificul deficienţei, iar pentru Terapiile specifice se păstrează numărul de ore prevăzut în prezentul plan-cadru, la punctele VII şi VIII.Nota 2: Aria curriculară Terapie educaţională complexă şi integrată cuprinde următoarele activităţi: formarea autonomiei personale, socializarea, terapia ocupaţională, stimularea cognitivă, ludoterapia. Activităţile propuse sunt realizate de către învăţător/institutor/profesorul-educator, cu toţi elevii din clasă, în completarea programului de predare-învăţare-evaluare realizat de profesorul psihopedagog.----