ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 109 din 20 decembrie 2017privind înființarea Centrului Cultural "Sala Palatului" și pentru stabilirea unor măsuri care să asigure funcționarea acestuia
EMITENT
  • GUVERNUL ROMÂNIEI
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1026 din 27 decembrie 2017
    Având în vedere nevoile concrete ale sectorului cultural, Ministerul Culturii și Identității Naționale (MCIN) a demarat demersurile pentru consolidarea, restaurarea și modernizarea Sălii Palatului și, împreună cu Ministerul Finanțelor Publice, a purtat primele discuții cu reprezentanți ai Băncii de Dezvoltare a Consiliului Europei pentru susținerea financiară a unui astfel de proiect, în cadrul unui împrumut acordat în condiții avantajoase pentru România.
    Având în vedere destinația culturală ce urmează a fi dată acestui imobil și atribuțiile specifice MCIN, prima etapă în acest demers de transformare a spațiului într-un centru cultural și o condiție sine qua non pentru accesarea împrumutului extern o constituie trecerea imobilului din administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Identității Naționale.
    Luând act de faptul că la ora actuală nu există o sală modernă de concerte de dimensiuni mari în București și nicio infrastructură adecvată pentru evenimente culturale de anvergură și având în vedere prioritatea actualului Guvern privind proiectarea unei săli de concerte la standarde internaționale în București, ce urmează să devină centrul de referință pentru Festivalul și Concursul Internațional „George Enescu“, sunt necesare demersuri legislative și administrative pentru realizarea acestor obiective.
    Transformarea și adaptarea acestui imobil pentru a servi ca sală de concerte pentru mai multe genuri muzicale ar plasa definitiv capitala noastră pe harta circuitelor muzicale internaționale și ar spori totodată anvergura Festivalului „George Enescu“, devenit un incontestabil brand de țară și care va putea, în sfârșit, să asigure desfășurarea acestui eveniment în condiții demne de secolul XXI. Mai mult decât atât, noua sală va permite organizarea de activități culturale la nivel înalt și va funcționa în baza unei strategii culturale transparente care va facilita parteneriatele publice sau/și private în domeniu.
    Acest spațiu cultural de mare anvergură va avea un rol deosebit atât în promovarea culturii și a muzicii în special, cât și a imaginii României în lume. Prin consolidarea, reabilitarea și modernizarea Sălii Palatului se dorește crearea unui spațiu care să corespundă din punctul de vedere al capacității, al siguranței spectatorilor, dar și al dotărilor tehnice la standardele oferite de majoritatea sălilor de profil din lume, astfel ca evenimentele culturale semnificative și publicul lor să beneficieze de condiții în acord cu nivelul calității actului artistic.
    Revitalizarea construcției monumentului istoric Sala Palatului în scopul amenajării unei săli de concerte multifuncționale reduce semnificativ costurile financiare și de timp în comparație cu ridicarea unei construcții noi în centrul capitalei. Totodată, interesul general vizează asigurarea accesului la cultură, ca drept și principiu constituțional.
    Nefinalizarea în timp util a formalităților pentru contractarea unui împrumut pentru modernizarea și consolidarea imobilului Sala Palatului va avea consecințe negative asupra stării generale a imobilului, care nu va putea beneficia de reparațiile care se impun și nici de modernizările atât de necesare. În ipoteza neadoptării urgente a acestui act normativ, consecințele negative se vor răsfrânge, în mod direct, și asupra beneficiarilor evenimentelor desfășurate la Sala Palatului, aceștia fiind privați de accesul la evenimente culturale de înaltă calitate și ținută artistică.
    De asemenea, amânarea în continuarea demersurilor necesare pentru realizarea modernizării și consolidării imobilului Sala Palatului va perpetua criticile publicului și ale specialiștilor în domeniu cu privire la condițiile de desfășurare a Festivalului și Concursului Internațional „George Enescu“, devenit unul dintre cele mai apreciate și frecventate evenimente culturale europene și o incontestabilă carte de vizită pentru România.
    Situația extraordinară care necesită intervenția legislativă prin delegare este determinată de necesitatea asigurării dreptului de administrare a imobilului anterior obținerii împrumutului extern.
    Pentru respectarea angajamentului Guvernului, dată fiind durata anticipată a unei investiții de anvergura celei ce urmează a fi realizată la Sala Palatului, având în vedere regularitatea edițiilor Festivalului Internațional „George Enescu“, precum și termenul agreat de partea română în relația cu finanțatorul extern pentru aprobarea împrumutului (martie 2018), este imperios necesară adoptarea de urgență a prezentului act normativ, care va facilita accesarea fondurilor externe în timp util prin realizarea formalităților necesare pentru transmiterea cererii de împrumut către Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, în cursul lunii ianuarie 2018.
    Ținând cont de faptul că în lipsa acestor măsuri legislative luate în regim de urgență, impuse de o situație extraordinară, există riscul de a nu putea finaliza în timp util formalitățile de contractare a fondurilor externe și, ca o consecință directă, nu vor putea fi demarate în timp util lucrările de modernizare și consolidare a imobilului Sala Palatului, pentru a permite desfășurarea la standarde înalte a edițiilor viitoare ale Festivalului Internațional „George Enescu“, începând cu anul 2019, și implicit accesul public la evenimente culturale de înaltă calitate și ținută artistică,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.

    Articolul 1
    (1) Se înființează Centrul Cultural „Sala Palatului“, instituție publică de spectacole și concerte, cu personalitate juridică, aflată în subordinea Ministerului Culturii și Identității Naționale, finanțată din venituri proprii și subvenții acordate de la bugetul de stat, având sediul în strada Ion Câmpineanu nr. 28, sector 1, municipiul București.(2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, Ministerul Culturii și Identității Naționale va elabora hotărârea de Guvern privind organizarea și funcționarea Centrului Cultural „Sala Palatului“.(3) Salarizarea personalului Centrului Cultural „Sala Palatului“ se face conform reglementărilor legale în vigoare privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, la nivel de unități subordonate.


    Articolul 2

    Valoarea de inventar a bunului imobil aflat în administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“, cu numărul M.F. 153183, prevăzut în anexa nr. 40 la Hotărârea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, cu modificările și completările ulterioare, se modifică la suma de 34.966.575,08 lei.


    Articolul 3
    (1) Se aprobă transmiterea bunului imobil aflat în domeniul public al statului, având datele de identificare prevăzute în anexa nr. 1, din administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ în administrarea Ministerul Culturii și Identității Naționale pentru Centrul Cultural „Sala Palatului“.(2) Se aprobă transmiterea bunurilor de natura activelor fixe și obiectelor de inventar identificate conform anexei nr. 2, aflate în domeniul public al statului, din administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ în administrarea Ministerul Culturii și Identității Naționale pentru Centrul Cultural „Sala Palatului“.(3) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii de Guvern privind organizarea și funcționarea Centrului Cultural „Sala Palatului“ personalul care asigură funcționarea imobilului „Sala Palatului“, din cadrul Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“, se preia și se încadrează în cadrul Centrului Cultural „Sala Palatului“, cu respectarea prevederilor și procedurilor legale.(4) Centrul Cultural „Sala Palatului“ preia de la Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ imobilul prevăzut la alin. (1), precum și patrimoniul aferent acestuia, inclusiv activele fixe, obiectele de inventar, bunurile mobile și dotările aferente acestui imobil, pe bază de protocol de predare-preluare încheiat în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a hotărârii prevăzute la art. 1 alin. (2).


    Articolul 4
    (1) La data semnării protocolului prevăzut la art. 3 alin. (4), Centrul Cultural „Sala Palatului“ se subrogă în toate drepturile și obligațiile Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“, inclusiv în cele provenite din convențiile și contractele încheiate potrivit legii.(2) Patrimoniul Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ se diminuează cu valoarea de inventar a imobilului prevăzut la art. 3 alin. (1) și a bunurilor mobile, transmise conform prezentei ordonanțe de urgență, conform protocolului prevăzut la art. 3 alin. (4).


    Articolul 5
    (1) Se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Culturii și Identității Naționale, suma de 4.530 mii lei, inclusiv TVA, pentru plata contravalorii Proiectului tehnic al reabilitării imobilului, investiție în curs de finalizare, aflat în proprietatea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ și achiziționat din fondurile proprii ale acesteia.(2) Se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Culturii și Identității Naționale, suma de 221 mii lei pentru plata investițiilor și modernizărilor realizate și recepționate de către Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ din fondurile proprii, de la data preluării imobilului, și care trec, în condițiile legii, în domeniul public al statului și în administrarea Ministerului Culturii și Identității Naționale pentru Centrul Cultural „Sala Palatului“, la valoarea de inventar, inclusiv TVA.(3) Se acordă de la bugetul de stat, prin bugetul aprobat Ministerului Culturii și Identității Naționale, suma de 217 mii lei pentru plata valorii rămasă de amortizat, inclusiv TVA, a bunurilor de natura activelor fixe și a obiectelor de inventar, achiziționate de către Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ din fondurile proprii, de la data preluării imobilului, pentru dotarea sau utilarea imobilului „Sala Palatului“.(4) Sumele prevăzute la alin. (1) și (2) majorează valoarea de inventar a imobilului prevăzut la art. 3 alin. (1).


    Articolul 6
    (1) Fondurile alocate de la bugetul de stat prevăzute la art. 5 alin. (1)-(3) se achită Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“, din bugetul Ministerului Culturii și Identității Naționale pe anul 2017 de la capitolul 67.01 „Cultură, recreere și religie“, titlul 65 „Cheltuieli aferente programelor cu finanțare rambursabilă“.(2) Investițiile recepționate și modernizările finalizate prevăzute la art. 5 alin. (2) se menționează distinct în cuprinsul protocolului prevăzut la art. 3 alin. (4).(3) Până la data semnării protocolului de predare-preluare prevăzut la art. 3 alin. (4), cheltuielile cu utilitățile, precum și plata drepturilor salariale ale personalului aferent imobilului „Sala Palatului“ rămân în sarcina Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“.


    Articolul 7
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență se abrogă:
    a) numărul curent 68 din anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 60/2005 privind organizarea și funcționarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 105 din 1 februarie 2005, cu modificările și completările ulterioare;
    b) Hotărârea Guvernului nr. 1.088/2006 privind înființarea Centrului Cultural „Sala Palatului“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 731 din 28 august 2006, cu modificările și completările ulterioare.
    (2) În cuprinsul hotărârii prevăzute la art. 1 alin. (2) Ministerul Culturii și Identității Naționale va propune și modificarea corespunzătoare a anexei nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 90/2010 privind organizarea și funcționarea Ministerului Culturii și Identității Naționale, cu modificările și completările ulterioare, în vederea introducerii în cuprinsul anexei a Centrului Cultural „Sala Palatului“, precum și majorarea corespunzătoare a numărului total de posturi cu numărul de posturi preluate de la Regia Autonomă „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“.


    Articolul 8

    Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanță de urgență.

    PRIM-MINISTRU
    MIHAI TUDOSE
    Contrasemnează:
    p. Ministrul culturii și identității naționale,
    Alexandru Pugna,
    secretar de stat
    Secretarul general al Guvernului,
    Roxana-Cezarina Bănică
    Ministrul finanțelor publice,
    Ionuț Mișa
    p. Ministrul muncii și justiției sociale,
    Adrian Marius Rîndunică,
    secretar de stat

    București, 20 decembrie 2017.
    Nr. 109.

    Anexa nr. 1

    DATELE DE IDENTIFICARE
    ale imobilului aflat în domeniul public al statului, care se transmite din administrarea
    Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“
    în administrarea Ministerului Culturii și Identității Naționale
    pentru Centrul Cultural „Sala Palatului“


    Nr. crt.

    Nr. M.F.P.

    Denumirea și locul unde este situat imobilul

    Persoana juridică de la care se transmite imobilul

    Persoana juridică la care se transmite imobilul

    Caracteristicile tehnice ale imobilului

    Valoarea de inventar
    (lei)

    1.

    153183

    Imobil „Sala Palatului“, str. Ion Câmpineanu nr. 28, sectorul 1, București
    CF: 226281

    Statul român, domeniul public, din administrarea Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“
    CUI: 2351555

    Statul român, domeniul public, în administrarea Ministerului Culturii și Identității Naționale pentru Centrul Cultural „Sala Palatului“
    CUI: 4192812

    Suprafața terenului - 8.955 mp
    Suprafața utilă - 20.287,52 mp
    Suprafața construită la sol - 6.998 mp
    Suprafața desfășurată - 21.212 mp

    34.966.575,08


    Anexa nr. 2

    DATELE DE IDENTIFICARE
    ale bunurilor de natura activelor fixe și obiectelor de inventar (în număr de 45)
    aflate în domeniul public al statului, care se transmit din administrarea
    Regiei Autonome „Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat“ (CUI: 2351555)
    în administrarea Ministerului Culturii și Identității Naționale (CUI: 4192812)
    pentru Centrul Cultural „Sala Palatului“


     
    Nr. crt.

     
     
    Nr. inv. MF

     
     
    Denumire

     
     
    Dată punere
     
    în funcțiune

     
     
    Preț unitar

     
     
    Cant.

     
     
    Valoare evidență

     
     
    Valoare totală

     
     
    1

     
     
    21089

     
     
    BR.RE.PE ASTEPTARE HO.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    2

     
     
    21090

     
     
    BR.RE.DE VEGHE HO.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.800

     
     
    1

     
     
    1.800

     
     
    1.800

     
     
    3

     
     
    21091

     
     
    BR.RE.LA FERESASTRA H.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    4

     
     
    21092

     
     
    BR.RE.DARURI I HO.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.800

     
     
    1

     
     
    1.800

     
     
    1.800

     
     
    5

     
     
    21093

     
     
    BR.RE.DEP.O AMIN. HO.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    6

     
     
    21094

     
     
    BR.RE.DIN PROFIL HO.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    7

     
     
    21095

     
     
    BR.RE FALCONIER HO.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    8

     
     
    21096

     
     
    BR.RE.PR.LA GHERGHEF FLAMINDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    9

     
     
    21097

     
     
    BR.RE.PICTORUL HOREA FLAMANDU

     
     
    01.02.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    10

     
     
    21098

     
     
    BR.RE.LA DESEN HOREA FLAMANDU

     
     
    01.01.1998

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    11

     
     
    21099

     
     
    BR.RE.PROFIL PIERDUT FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    12

     
     
    21100

     
     
    BR.RE.SOMN IN MAINI H.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    13

     
     
    21101

     
     
    BR.RE.FATA ARLECHIN H.FLAMINDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    14

     
     
    21102

     
     
    BR.RE.ANOTIMPURILE MUNCII HF

     
     
    01.01.1991

     
     
    500

     
     
    4

     
     
    2.000

     
     
    2.000

     
     
    15

     
     
    21103

     
     
    BR.RE.FEMEIA CU LIRA FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    16

     
     
    21104

     
     
    BR.RE.FEM. CU CARTE H.FLAMANDU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    17

     
     
    21105

     
     
    PIC.FR. DE ARTAR V.MARGINEAN

     
     
    01.11.1996

     
     
    2.000

     
     
    1

     
     
    2.000

     
     
    2.000

     
     
    18

     
     
    21106

     
     
    PIC.LIVADA DE MERI E.NICULESCU

     
     
    01.01.1996

     
     
    600

     
     
    1

     
     
    600

     
     
    600

     
     
    19

     
     
    21107

     
     
    PIC.PLANTATIE EMILIA NICULESCU

     
     
    01.11.1996

     
     
    600

     
     
    1

     
     
    600

     
     
    600

     
     
    20

     
     
    21108

     
     
    PIC.FLORI DAN HATMANU

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.500

     
     
    1

     
     
    1.500

     
     
    1.500

     
     
    21

     
     
    21109

     
     
    PIC.FLORI DE LILIAC EUGEN POPA

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    22

     
     
    21110

     
     
    PIC.BUJORI VIRGIL ALMASAN

     
     
    01.01.1991

     
     
    2.000

     
     
    1

     
     
    2.000

     
     
    2.000

     
     
    23

     
     
    21111

     
     
    PIC.DUBLU PEISAJ V.MARGINEAN

     
     
    01.11.1996

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    24

     
     
    21112

     
     
    PIC.FLORI DE CAMP EUGEN POPA

     
     
    01.01.1991

     
     
    600

     
     
    1

     
     
    600

     
     
    600

     
     
    25

     
     
    21113

     
     
    PIC.PRIMAVARA VIRGIL ALMASAN

     
     
    01.01.1991

     
     
    2.000

     
     
    1

     
     
    2.000

     
     
    2.000

     
     
    26

     
     
    21114

     
     
    PIC.FLORI SIMIONA CHINTILA

     
     
    01.01.1991

     
     
    600

     
     
    1

     
     
    600

     
     
    600

     
     
    27

     
     
    21115

     
     
    PIC.CRINI VIRGIL ALMASAN

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.800

     
     
    1

     
     
    1.800

     
     
    1.800

     
     
    28

     
     
    21116

     
     
    PIC.TRIPTIC FLORIN CIUBOTARU

     
     
    01.11.1996

     
     
    1.600

     
     
    1

     
     
    1.600

     
     
    1.600

     
     
    29

     
     
    21117

     
     
    PIC.GAROAFE DIMITRIE GRIGORAS

     
     
    01.01.1991

     
     
    500

     
     
    1

     
     
    500

     
     
    500

     
     
    30

     
     
    21118

     
     
    PIC.ANEMONE NIVOLAE BLEI

     
     
    01.01.1991

     
     
    120

     
     
    1

     
     
    120

     
     
    120

     
     
    31

     
     
    21120

     
     
    PIC.IARNA IN DELTA P.POPOVICI

     
     
    01.01.1991

     
     
    500

     
     
    1

     
     
    500

     
     
    500

     
     
    32

     
     
    21121

     
     
    TAPIS.ROD VIORICA IACOB

     
     
    01.01.1991

     
     
    3.000

     
     
    1

     
     
    3.000

     
     
    3.000

     
     
    33

     
     
    21123

     
     
    TAPIS.COMPOZITIE FILARET O.

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    34

     
     
    21124

     
     
    TAPIS.MIHAI-VITEAZUL L.SARU

     
     
    01.12.1982

     
     
    4.000

     
     
    1

     
     
    4.000

     
     
    4.000

     
     
    35

     
     
    21125

     
     
    TAPIS.BRAZDA BOGATA IL.BALOTA

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.800

     
     
    1

     
     
    1.800

     
     
    1.800

     
     
    36

     
     
    21126

     
     
    TAPIS.PRIMAVARA NICOLAE BALAJ

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.200

     
     
    1

     
     
    1.200

     
     
    1.200

     
     
    37

     
     
    21127

     
     
    TAPIS.DRUM GABRIELA BEJA

     
     
    01.01.1991

     
     
    600

     
     
    1

     
     
    600

     
     
    600

     
     
    38

     
     
    21128

     
     
    TAPIS.MUNTELE FILARET OLOIER

     
     
    01.01.1991

     
     
    2.500

     
     
    1

     
     
    2.500

     
     
    2.500

     
     
    39

     
     
    21129

     
     
    TAPIS.ARC PESTE TIMP O.PASTINA

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    40

     
     
    21130

     
     
    TAPIS.PEISAJ V GEORGETA PECULA

     
     
    01.01.1991

     
     
    400

     
     
    1

     
     
    400

     
     
    400

     
     
    41

     
     
    21131

     
     
    TAPIS.SOLARA SZERVATUSZ B.

     
     
    01.01.1998

     
     
    1.200

     
     
    1

     
     
    1.200

     
     
    1.200

     
     
    42

     
     
    21132

     
     
    TAPIS.COVOR ZB. ANA LUPAS

     
     
    01.01.1991

     
     
    2.000

     
     
    1

     
     
    2.000

     
     
    2.000

     
     
    43

     
     
    21133

     
     
    TAPIS.UNDE I OLOIER MARIANA

     
     
    01.11.1996

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    44

     
     
    21134

     
     
    TAPIS.UNDE II OLOIER MARIANA

     
     
    01.11.1996

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

     
     
    45

     
     
    21135

     
     
    TAPIS.COMPOZITIE I M.FLAMIND

     
     
    01.01.1991

     
     
    1.000

     
     
    1

     
     
    1.000

     
     
    1.000

    -----