ORDIN nr. 1.627 din 26 august 2019privind documentele care atestă reședința în străinătate a cetățenilor români în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 și pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020
EMITENT
  • MINISTERUL AFACERILOR EXTERNE
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 705 din 28 august 2019
    Având în vedere prevederile Legii nr. 148/2019 pentru modificarea și completarea unor acte normative în materie electorală,
    luând în considerare art. 8 alin. (2) din Legea nr. 370/2004 pentru alegerea Președintelui României, republicată, cu modificările și completările ulterioare, art. 4 alin. (1) din Legea nr. 288/2015 privind votul prin corespondență, precum și modificarea și completarea Legii nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare, și art. 83 alin. (2) și (4) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului și a Camerei Deputaților, precum și pentru organizarea și funcționarea Autorității Electorale Permanente, cu modificările și completările ulterioare,
    în temeiul art. 5 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 16/2017 privind organizarea și funcționarea Ministerului Afacerilor Externe, cu modificările și completările ulterioare,
    ministrul afacerilor externe emite prezentul ordin.

    Articolul 1

    Începând cu data intrării în vigoare a prezentului ordin, în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 și pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020, se stabilesc documentele care atestă reședința în străinătate, prevăzute în lista din anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    Articolul 2

    Prezentul ordin abrogă Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 500/2016 privind documentele care atestă reședința în străinătate în vederea exercitării dreptului de vot la alegerile parlamentare din anul 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 25 martie 2016, cu completările ulterioare.


    Articolul 3

    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

    Ministrul afacerilor externe,
    Ramona-Nicole Mănescu

    București, 26 august 2019.
    Nr. 1.627.

    ANEXĂ

    LISTA
    documentelor care atestă reședința în străinătate a cetățenilor români în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență
    la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 și pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat și
    Camera Deputaților din anul 2020

    NOTE:

    1. Pentru cetățenii români care dețin și cetățenia statului de reședință, documentele de identitate eliberate de autoritățile locale ale statului de reședință (carte de identitate, pașaport, certificat de naturalizare/cetățenie etc.) reprezintă dovada de reședință în statul respectiv.

    2. Documentele speciale emise cetățenilor români angajați ai misiunilor diplomatice/oficiilor consulare și ai organizațiilor internaționale cu sediul în străinătate, precum și cele emise membrilor de familie ai acestora reprezintă dovada de reședință în statul respectiv.

    3. Lista avizată de serviciul personal al Ministerului Apărării Naționale/Ministerului Afacerilor Interne care să ateste calitatea de militar în misiune reprezintă dovada de reședință în statul respectiv.

    4. Pentru cetățenii români care se află în străinătate pentru a urma un tratament medical, de mai mult de 90 de zile, documentele emise ori avizate de o autoritate medicală, pe plan local, reprezintă dovada de reședință în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 și pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020.

    5. Pentru cetățenii români cu reședința pe teritoriile altor entități nerecunoscute ca state, documentele deținute pe plan local reprezintă dovada de reședință în vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 și pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020.

    6. În vederea exercitării dreptului de vot prin corespondență la alegerile pentru Președintele României din anul 2019 și pentru exercitarea dreptului de vot la alegerile pentru Senat și Camera Deputaților din anul 2020 este necesară prezentarea unui singur document din cele enumerate mai jos.


    Nr. crt.

    Țara

    Documentele

    1

    Afganistan

    1. Viză de lungă ședere
    2. Pașaport de serviciu însoțit de NATO Travel Order (individual sau colectiv)

    2

    Africa de Sud

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    3

    Albania

    1. Document care atestă domiciliul
    2. Permis de ședere pentru străini

    4

    Algeria

    1. Carte de reședință
    2. Permis de ședere

    5

    Andorra

    1. Titlu de sejur eliberat străinilor
    2. Permis de conducere

    6

    Angola

    1. Permis de ședere permanentă
    2. Permis de ședere temporară
    3. Viză de muncă aplicată în pașaport
    4. Carte de rezidență pentru cetățeni străini

    7

    Antigua și Barbuda

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    8

    Arabia Saudită

    1. Permis de rezident
    2. Adeverință care să ateste adresa

    9

    Argentina

    1. Document național de identitate (pentru persoane care dețin dublă cetățenie: română și argentiniană)
    2. Document național de identitate pentru străini (pentru persoane care dețin numai cetățenia străină)
    3. Adeverință privind rezidența temporară

    10

    Armenia

    1. Permis de rezidență temporară
    2. Document de călătorie pentru străini
    3. Permis de ședere permanentă

    11

    Australia

    1. Viză de rezidență temporară
    2. Viză de rezidență permanentă
    3. Permis de conducere
    4. Orice alte documente prevăzute de legislația locală (spre exemplu, facturi de utilități)

    Teritorii aflate sub jurisdicția/suveranitatea Australiei

    12

    Insula Christmas

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    13

    Insulele Cocos

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    14

    Insula Norfolk

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    15

    Austria

    1. Dovadă de înscriere sau înregistrare (Bestätigung der Meldung sau Meldezettel)
    2. Adeverință de înregistrare pentru cetățenii SEE și ai Confederației Elvețiene (Anmeldebescheinigung für EWR Bürgern-innen und Schweizer Bürger-innen)
    3. Certificat privind libera circulație în UE (EU Freizügigkeitsbestätigung)
    4. Titlu de ședere sau dovadă de stabilire (Aufenthaltstitel)
    5. Document de identitate cu fotografie pentru cetățenii comunitari (EU - Lichtbildausweis)
    6. Adeverință de lungă ședere (Bescheinigung des Daueraufenthalts)

    16

    Azerbaidjan

    1. Permis de rezidență temporară
    2. Permis de rezidență permanentă

    17

    Bahamas

    1. Permis de ședere permanentă
    2. Permis de ședere temporară (annual permit)

    18

    Bahrain

    1. Carte de identitate pentru străini 2. Permis de ședere

    19

    Bangladesh

    Conform pct. 1 și 2 din notă

    20

    Barbados

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    21

    Belarus

    1. Permis de ședere

    22

    Belgia

    1. Permis de ședere temporară, tip E
    2. Permis de ședere permanentă, tip E+
    3. Atestat de înregistrare la primărie pentru ședere temporară
    4. Atestat de înregistrare la primărie pentru ședere permanentă
    5. Carte de identitate pentru străini
    6. Certificat de înregistrare în registrul străinilor
    7. Certificat de înregistrare

    23

    Belize

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    24

    Benin

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    25

    Bhutan

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    26

    Bolivia

    Conform pct. 1 și 2 din notă

    27

    Bosnia și Herțegovina

    1. Colant privind reședința aplicat în pașaport
    2. Card pentru rezidenți străini
    3. Decizie de acordare a rezidenței

    28

    Botswana

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    29

    Brazilia

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Carte de domiciliu
    3. Document de rezidență temporar

    30

    Brunei Darussalem

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale
    2. Carte de identitate violet pentru rezidenții care au depășit vârsta de 12 ani
    4. Carte de identitate verde pentru persoanele care stau mai mult de 3 luni în Brunei Darussalem

    31

    Bulgaria

    1. Certificat/Permis de ședere continuă pentru cetățenii UE - cu valabilitate de până la 5 ani
    2. Certificat/Permis de ședere permanentă pentru cetățenii UE - cu valabilitate de 10 ani
    3. Card de ședere pentru membru de familie al unui cetățean UE - cu valabilitate de până la 5 ani
    4. Card de ședere pentru membru de familie al unui cetățean UE - cu valabilitate de 10 ani
    5. Permis de ședere pentru membru de familie al unui cetățean UE (ședere continuă) - cu valabilitate de la 5 ani
    6. Permis de ședere pentru membru de familie al unui cetățean UE (ședere permanentă) - cu valabilitate de 10 ani
    7. Permis de ședere pentru persoana cu ședere continuă, beneficiar conform art. 3 alin. 2 din Directiva 2004/38/EC - cu valabilitate de până la 5 ani
    8. Permis de ședere pentru persoana cu ședere permanentă, beneficiar conform art. 3 alin. 2 din Directiva 2004/38/EC - cu valabilitate de până la 5 ani
    9. Card de ședere temporară/permanentă pentru cetățean străin
    10. Card de ședere pentru cetățean străin, care beneficiază de statutul de azilant
    11. Card de ședere pentru cetățean străin cu statut umanitar (persoană care beneficiază de protecție subsidiară)
    12. Card de ședere pentru refugiat
    13. Adeverință eliberată, la cerere, de autoritățile bulgare locale (document prin care se menționează domiciliul sau reședința)

    32

    Burkina Faso

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    33

    Burundi

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    34

    Cambodgia

    1. Viză aplicată în pașaport

    35

    Camerun

    1. Permis de ședere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    36

    Canada

    1. viză de rezident permanent
    2. formularele de rezidență permanentă IMM 5292/IMM 5688 (formulare de landed immigrant)
    3. carte de rezident permanent
    4. viză de rezident temporar
    5. permis de studii
    6. permis de muncă
    7. confirmare de trimitere (Confirmation of Referral) către Immigration Refugee Board
    8. titlu de călătorie pentru refugiați
    9. certificat de identitate
    10. permis de conducere

    37

    Capul Verde

    1. Permis de ședere permanentă

    38

    Republica Centrafricană

    Conform pct. 1 și 2 din notă

    39

    Republica Cehă

    1. Permis de rezidență temporară
    2. Permis de rezidență permanentă
    3. Colant aplicat în pașaport privind permisiunea de ședere temporară/permanentă
    4. Adeverință privind reședința

    40

    Chile

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de ședere permanentă

    41

    China

    1. Permis de ședere
    2. Dovadă de stabilire a reședinței eliberată de secțiile de poliție: a) tipizatul model 2008; b) tipizatul model 2009; c) dovadă de stabilire a reședinței temporare;
    d) dovadă de stabilire a reședinței temporare pentru vizitatori
    3. Permis de ședere permanentă eliberat de Hong Kong și Macao

    Teritorii aflate sub jurisdicția/suveranitatea Chinei

    42

    Hong Kong

    1. Permis de ședere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    43

    Macao

    1. Permis de ședere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    44

    Ciad

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    45

    Cipru

    1. Certificat de înregistrare
    2. Permis de ședere temporară
    3. Carte de identitate pentru străin
    4. Permis de ședere „RTCN“ sub forma unei vize/ștampile aplicate în pașaport
    5. Permis de conducere cipriot

    46

    Coasta de Fildeș

    1. Certificat de rezidență
    2. Permis de ședere temporară

    47

    Comore

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    48

    Congo

    1. Viză de ședere
    2. Atestat de rezidență

    49

    R.D. Congo

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    50

    Costa Rica

    1. Documentele de reședință emise de către autoritățile locale
    2. Conform pct. 1 și 2 din notă

    51

    Columbia

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de ședere temporară

    52

    Croația

    1. Pașaportul croat
    2. Cartea de identitate croată
    3. Certificatul de cetățenie croată
    4. Cardul de rezidență
    5. Adeverință de înregistrare a șederii temporare în Republica Croația

    53

    Cuba

    1. Carte de identitate pentru străini (completată olograf)

    54

    Danemarca

    1. Permis de ședere/rezidență
    2. Dovadă a dreptului de ședere având forma unei adeverințe
    3. Certificat de înregistrare
    4. Permis de conducere
    5. Card de sănătate

    Teritorii aflate sub jurisdicția/suveranitatea Danemarcei

    55

    Insulele Feroe

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    56

    Groenlanda

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    57

    Djibouti

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    58

    Dominica

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    59

    Republica Dominicană

    1. Carte de identitate pentru străini

    60

    Ecuador

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    61

    Egipt

    1. Viza de ședere emisă de autoritățile egiptene
    2. Reședința pe teritoriul egiptean, care se aplică pentru o perioadă mai mare de 3 luni
    3. Pentru persoanele cu dublă cetățenie este valabil pașaportul românesc pe care se află ștampila de intrare pe teritoriul egiptean, în paralel cu prezentarea documentului de identitate egiptean.

    62

    El Salvador

    1. Documentele de reședință emise de către autoritățile locale
    2. Conform pct. 1 și 2 din notă

    63

    Elveția

    1. Pentru persoanele care au și cetățenia statelor menționate: pașaportul; cartea de identitate
    2. Pentru străini: - permisele de ședere eliberate de autoritățile pentru migrație (L, B, C); - adeverințele eliberate de primăriile locului de reședință; - cardurile de identitate eliberate de Ministerul Afacerilor Externe

    64

    Emiratele Arabe Unite

    1. Viză de reședință
    2. Permis de rezidență

    65

    Eritreea

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    66

    Estonia

    1. Card de identitate pentru cetățenii UE

    67

    Etiopia

    1. Permis de ședere temporară

    68

    Fiji

    1. Permis de conducere și permis de conducere temporar
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale
    3. Orice alte documente prevăzute de legislația locală (spre exemplu, facturi de utilități)

    69

    Filipine

    1. Certificat de înregistrare pentru străini
    2. Permis de muncă pentru străini
    3. Viză de reședință

    70

    Finlanda

    1. Permis de rezidență
    2. Card de rezidență
    3. Permis de reședință sub formă de colant aplicat în pașaport
    4. Atestat de reședință eliberat de evidența populației
    5. Atestat de reședință eliberat de poliție
    6. Permis de conducere
    7. Cartea de identitate emisă de autoritățile finlandeze pentru cetățenii din țările UE, cu valabilitate de 5 ani, fără drept utilizare ca document de călătorie

    71

    Franța

    1. Titlu de sejur (modelul electronic și carte de rezident)
    2. Recipisă temporară care înlocuiește titlul de sejur expirat sau pierdut
    3. Adeverință, certificat și atestat prin care primarul/funcționarul primăriei certifică și semnează faptul că solicitantul domiciliază în Franța
    4. Certificat sau adeverință de școlarizare
    5. Atestat care conține numărul național de asigurare medicală
    6. Ultimul aviz de impozitare
    7. Dovadă a calității de șomer (cu valabilitate de un an)
    8. Permis de conducere
    9. Card de asigurare medicală
    10. Atestat de domiciliu eliberat de Ministerul de Interne francez
    11. Declarație de domiciliu dată pe propria răspundere, cu legalizarea semnăturii de către primar sau ofițerul de stare civilă
    12. Adeverință privind alegerea domiciliului, în măsura în care din conținutul acesteia reiese că este eliberată de către o autoritate a statului francez, fapt confirmat prin ștampilă și semnătura reprezentantului legal
    13. Cărți individuale de acordare a ajutorului medical de stat sau cărți pentru persoane cu handicap, găzduite de autoritățile franceze
    14. Extrase de cont bancar cu intrări/ieșiri de fonduri recente
    15. State salarizare
    16. Factură electricitate
    17. Factură de internet și telefon fix
    18. Asigurări domiciliu

    Franța - Departamente de peste mări:

    72

    Guyana Franceză

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    73

    Guadelupa

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    74

    Martinica

    1. D Franța - Departamente de peste mări:ocumente de reședință emise de către autoritățile locale

    75

    Mayotte

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    76

    Reunion

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    Franța - Teritorii de peste mări:

    77

    Polinezia Franceză

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    78

    Noua Caledonie

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    79

    Saint Barthélemy

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    80

    Saint Martin

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    81

    Saint Pierre și Miquelon

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    82

    Wallis și Futuna

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    83

    Gabon

    1. Permis de ședere

    84

    Gambia

    Conform pct. 1 și 2 din notă

    85

    Germania

    1. Adeverință privind domiciliul permanent/reședința
    2. Adeverință privind dreptul la liberă circulație și la alegerea domiciliului în UE
    3. Permis de muncă (numai pentru persoanele care dețin și cetățenia germană)
    4. Permis de ședere pe durată determinată
    5. Permis de ședere
    6. Permisiune de stabilire permanentă
    7. Permisiune de ședere permanentă UE

    86

    Georgia

    1. Permis electronic de ședere temporară
    2. Permis de ședere permanentă

    87

    Grecia

    1. Adeverință de înregistrare
    2. Adeverință privind domiciliul
    3. Adeverință de înregistrare ca membru de familie al unui cetățean european
    4. Carte de rezidență pentru membrul de familie al unui cetățean european

    88

    Grenada

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    89

    Ghana

    Conform pct. 1 și 2 din notă
    1. Viză de ședere temporară
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    90

    Guatemala

    1. Viză aplicată în pașaport
    2. Permis de ședere

    91

    Guineea Bissau

    1. Permis de ședere

    92

    Guineea Conakry

    Conform pct. 1 și 2 din notă

    93

    Guineea Ecuatorială

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    94

    Guyana

    Conform pct. 1 și 2 din notă

    95

    Haiti

    1. Permis de ședere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    96

    Honduras

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    97

    India

    1. PIO Card
    2. Certificat de înregistrare
    3. Viză aplicată în pașaport

    98

    Indonezia

    1. Permis de ședere temporară
    2. Permis de ședere permanentă

    99

    Insulele Cook

    1. Permis de conducere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    100

    Insulele Marshall

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    101

    Insulele Solomon

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    102

    Iordania

    1. Permis de ședere
    2. Permis de muncă
    3. Pașaportul și cartea de identitate eliberate de autoritățile iordaniene pentru persoanele cu dublă cetățenie româno-iordaniană

    103

    Irak

    1. Document care atestă dreptul de ședere
    2. Document care atestă domiciliul

    104

    Iran

    1. Viza de muncă
    2. Viza de rezidență

    105

    Irlanda

    1. Pașaport emis de autoritățile irlandeze, pentru persoanele cu dublă cetățenie
    2. Certificat de naturalizare
    3. Documente eliberate de autoritățile irlandeze prin care se atestă încadrarea în muncă și plata taxelor și impozitelor (formularele P45 și P60)
    4. Documente care conțin numărul de înregistrare socială - Personal Public Service Number - PPS Card sau adeverința care conține numărul de înregistrare socială - PPSN
    5. Contract de închiriere a locuinței înregistrat la autoritățile locale - PRTB (Private Residential Tenancies Board)
    6. Contract de proprietate a unui imobil rezidențial
    7. Permis de conducere irlandez
    8. Extras de cont bancar curent de la o bancă din Irlanda
    9. Facturi de plată utilități în Irlanda
    10. Pașaport emis de autoritățile irlandeze, pentru persoanele cu dublă cetățenie

    106

    Islanda

    1. Permis de ședere
    2. Certificat de rezidență
    3. Permis de conducere
    4. Extras de cont curent din Islanda
    5. Document emis de autoritățile locale islandeze care conține numărul de înregistrare la Registrul național din Islanda

    107

    Israel

    1. Carte de identitate emisă pentru persoanele care urmează să primească cetățenia
    2. Carte de identitate emisă pentru cetățenii străini rezidenți
    3. Viză de reședință sau de muncă

    108

    Italia

    1. Carte de identitate pentru cetățenii străini
    2. Atestat de ședere/de înscriere în registrul populației
    3. Certificat de rezidență emis de primăria locală
    4. Certificat privind componența familiei - dacă pe acesta este înscrisă reședința titularilor
    5. Certificat cumulativ privind reședința și alte drepturi
    6. Permis de ședere
    7. Carte de identitate pentru membrii corpului diplomatic și NATO ID CARD
    8. Cărțile de identitate electronice

    109

    Jamaica

    1. Permis de conducere
    2. Permis de muncă
    3. Carte de identitate (Elector Registration Identification Card)
    4. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    110

    Japonia

    1. Card de rezidență
    2. Certificat de rezidență
    3. Certificat de atestare a rezidenței
    4. Viză aplicată în pașaport

    111

    Kazahstan

    1. Permis de ședere
    2. Certificat de rezidență eliberat de primăria locală
    3. Carte de migrațiune
    4. Atestat de înscriere în registrul de populație
    5. Permis de muncă

    112

    Kenya

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Viză de reședință aplicată în pașaport

    113

    Kiribati

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    114

    Kuweit

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Viză de reședință aplicată în pașaport

    115

    Kârgâzstan

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    116

    R.P.D. Laos

    1. Permis de conducere și permis de conducere temporar
    2. Viza tip I-B3_P-B3_LA-B2
    3. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    117

    Lesotho

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    118

    Letonia

    1. Permis de ședere de tip card
    2. Permis de ședere electronic de tip card
    3. Permis de ședere permanentă
    4. Permis de ședere de scurtă durată

    119

    Liban

    1. Permis de ședere
    2. Extras individual de stare civilă cu datele personale
    3. Permisul de muncă
    4. Dovada de rezidență eliberată de primării

    120

    Liberia

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    121

    Libia

    1. Carte de familie pentru persoanele căsătorite cu cetățeni libieni
    2. Viză de reședință
    3. Adeverință de reședință

    122

    Liechtenstein

    1. Pentru persoanele care au și cetățenia statelor menționate:
    a) pașaportul;
    b) cartea de identitate.
    2. Pentru străini:
    a) permisele de ședere eliberate de autoritățile pentru migrație (L, B, C);
    b) adeverințele eliberate de primăriile locului de reședință;
    c) cardurile de identitate eliberate de Ministerul Afacerilor Externe.

    123

    Lituania

    1. Permis de ședere de tip card
    2. Permis de ședere electronic de tip card
    3. Permis de ședere permanentă
    4. Permis de ședere de scurtă durată
    5. Acreditare eliberată de Ministerul Afacerilor Externe lituanian sub formă de card pentru personalul diplomatic și tehnico-adminsitrativ al misiunii diplomatice și pentru angajații din Institutul European de Egalitate de Gen (Vilnius)

    124

    Luxemburg

    1. Certificat de înregistrare pentru rezidență sub 5 ani (eliberat de către municipalitatea locului de reședință - primării/comune)
    2. Permis de ședere permanentă pentru rezidențe mai mari de 5 ani (eliberat de către Direcția imigrări/Ministerul Afacerilor Externe local)

    125

    Macedonia de Nord

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de ședere temporară sub forma unui card
    3. Permis de ședere temporară sub forma unei vize aplicate în pașaport
    4. Permis de ședere permanentă sub forma unui card

    126

    Madagascar

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    127

    Malaysia

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de ședere
    3. Viză de lungă ședere
    4. Viză de reședință
    5. Colant aplicat în pașaport care atestă reședința temporară

    128

    Malawi

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    129

    Maldive

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    130

    Mali

    1. Certificat de rezidență

    131

    Malta

    1. Carte de reședință permanentă pentru cetățenii UE
    2. Carte de reședință temporară pentru cetățenii UE

    132

    Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord

    1. Colant/Ștampilă aplicat(ă) în pașaport care atestă reședința
    2. Colant/Vinietă aplicat(ă) în pașaport privind dreptul de ședere
    3. Certificat de înregistrare
    4. Autorizație de muncă
    5. Document care atestă reședința permanentă
    6. Document care atestă înregistrarea la autoritățile locale privind confirmarea și stabilirea taxelor locale, respectiv adeverința de plată a impozitelor la autoritățile centrale sau locale
    7. Permis de conducere
    8. Document care conține numărul național de asigurare
    9. Document care conține numărul de asigurare medicală
    10. Contract de închiriere a locuinței înregistrat la autoritățile locale
    11. Extras de cont bancar curent de la o bancă din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
    12. Facturi de plată utilități în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord
    13. Scrisoare de confirmare a statutului Pre-Settled (EUSS Outcome Letter)
    14. Scrisoare de confirmare a statutului Settled (EUSS Outcome Letter)

    Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord - Teritorii de peste mări

    133

    Anguilla

    1. Ștampilă/Permis care atestă reședința
    2. Ștampilă/Permis de muncă
    3. Certificat de apartenență
    4. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    134

    Bermuda

    1. Permis de muncă
    2. Certificat de reședință
    3. Permis de intrare
    4. Certificat eliberat unei persoane care aparține Insulelor Virgine
    5. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    135

    Insulele Virgine

    1. Permis de muncă
    2. Certificat de reședință
    3. Permis de intrare
    4. Certificat eliberat unei persoane care aparține Insulelor Virgine
    5. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    136

    Insulele Cayman

    1. Permis de muncă
    2. Certificat de reședință
    3. Permis de intrare
    4. Certificat eliberat unei persoane care aparține Insulelor Virgine
    5. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    137

    Insulele Falkland

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    138

    Gibraltar

    1. Permis de ședere
    2. Orice document din care să rezulte că persoana respectivă locuiește în Gibraltar, contract de muncă, contract de închiriere
    3. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    139

    Montserrat

    1. Permis de ședere
    2. Permis de muncă
    3. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    140

    Insulele Pitcairn

    1. Viză de lungă ședere
    2. Permis de ședere
    3. Autorizație de muncă
    4. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    141

    Insulele Georgia de Sud și Sandwich de Sud

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    142

    Insulele Turks și Caicos

    1. Certificat emis de Turks și Caicos și Caicos Islander
    2. Permis de ședere
    3. Certificat de rezident permanent
    4. Permis de muncă
    5. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    143

    Teritoriul Antarctic Britanic

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord - Dependențele Coroanei Britanice

    144

    Guernsey

    1. Orice document din care să rezulte că persoana respectivă locuiește în Guernsey, contract de muncă, contract de închiriere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    145

    Insula Man

    1. Permis de muncă
    2. Orice document din care să rezulte că persoana respectivă locuiește în Insula Man, contract de închiriere
    3. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    146

    Jersey

    1. Orice document din care să rezulte că persoana respectivă locuiește în Insula Jersey, contract de închiriere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    147

    Maroc

    1. Permis de ședere/carte de rezidență
    2. Carte națională de identitate (pentru deținătorii de dublă cetățenie - română și marocană)
    3. Carte de înregistrare (carte d’immatriculation)
    4. Recipisă de depunere a cererii de obținere/reînnoire a cărții de înregistrare (echivalentul certificatului de înregistrare)

    148

    Mauritania

    1. Carte de rezidență
    2. Carte/Titlu de sejur
    3. Carte de identitate (pentru deținătorii de dublă cetățenie - română și mauritaneză)

    149

    Mauritius

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    150

    Mexic

    1. Atestat de reședință temporară
    2. Atestat de reședință permanentă
    3. Document unic de migrare

    151

    Micronesia

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    152

    Mongolia

    1. Permis de ședere
    2. Autorizație de muncă
    3. Viză de muncă

    153

    Republica Moldova

    1. Permis de ședere temporară

    154

    Monaco

    1. Titlu de sejur
    2. Permis de conducere

    155

    Mozambic

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    156

    Muntenegru

    1. Permisul de ședere temporară
    2. Permisul de ședere temporară și muncă
    3. Permisul de ședere permanentă
    4. Cartea de identitate pentru străini (pentru șederea permanentă)

    157

    RU Myanmar

    1. Permis de conducere
    2. Viză - un an
    3. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    158

    Namibia

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    159

    Nauru

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    160

    Nepal

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    161

    Nicaragua

    1. Documentele de reședință emise de către autoritățile locale
    2. Conform pct. 1 și 2 din notă

    162

    Niger

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    163

    Nigeria

    1. Permis de ședere

    164

    Niue

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    165

    Norvegia

    1. Certificat de înregistrare a domiciliului (Bostedattest)
    2. Certificat de înregistrare a reședinței pentru cetățenii SEE (Registreringsbevis for EØS-borgere)
    3. Certificat de înregistrare a reședinței permanente pentru cetățenii SEE (Varig Oppholdsbevis for EOS-borgere)
    4. Viză tip permis de ședere permanentă (Permanent oppholdstillatelse)
    5. Permis de conducere norvegian (Førerkort), cu mențiunea că documentul atestă reședința în Norvegia numai dacă titularul deține un pașaport românesc valabil cu menționarea domiciliului în străinătate și nu poate prezenta documentele menționate la punctele de la 1 la 4 sau pașaport norvegian valid, emis pe numele său.
    6. Contract de muncă (valid)

    166

    Noua Zeelandă

    1. Viză de rezidență sub forma unui colant aplicat în pașaport
    2. Permis de conducere
    3. Card de asigurare socială și medicală și de protecție socială, care include adresa de reședință a posesorului și numărul de referință al persoanei
    4. Notificare a autorităților/administrației pentru taxe/impozite
    5. Contract de închiriere a locuinței
    6. Factură de plată a utilităților
    7. Extract bancar care să includă și adresa persoanei
    8. Orice alte documente prevăzute de legislația locală (spre exemplu, facturi de utilități)

    167

    Tokelau

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    168

    Olanda

    1. Permis de ședere (Verblijfstitel sau Verblifskaart)
    2. Card eliberat de Ministerul olandez al Afacerilor Externe pentru persoanele cu statut privilegiat (Identiteitbewijs geprivilegieerden - Ministerie van Buitenlandse Zaken)
    3. Extras internațional al înregistrării persoanelor în registrul populației eliberat de primărie (Publiekszaken, Extract from the register of population)
    4. Extras (Uittreksel) înregistrare la primărie și obținere cod numeric propriu burgerservicenummer (BSN) (documentele conțin și specificarea adresei de reședință, woonadres, adresgegevens, verblijfplaats)
    5. Pașaport sau carte de identitate olandeze, numai împreună cu documentul românesc valabil solicitat pentru exercitarea votului
    6. Permis de conducere valabil, eliberat de autoritățile olandeze (Rijbewijs)
    7. Poliță de asigurare de sănătate, națională, valabilă pentru anul în curs, emisă de o firmă de asigurare olandeză (Polis Verzekering)
    8. Card de student, eliberat de universități din Olanda, valabil pentru anul în curs (Studentenkaart, Student card)
    9. Abonament de transport, personalizat (cu fotografie) valabil pentru anul în curs (Persoonlijke OV chipkaart)

    Teritorii aflate sub jurisdicția/suveranitatea Olandei

    169

    Aruba

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale/de autoritățile olandeze

    170

    Curacao

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale/de autoritățile olandeze

    171

    Sint Maarten

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale/de autoritățile olandeze

    172

    Bonaire

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale/de autoritățile olandeze

    173

    Saba

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale/de autoritățile olandeze

    174

    St. Eustatius

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale/de autoritățile olandeze

    175

    Sultanatul Oman

    1. Card de rezidență
    2. Viză aplicată în pașaport

    176

    Palau

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    177

    Palestina

    1. Viză de lungă ședere acordată cetățenilor străini căsătoriți cu cetățeni palestinieni

    178

    Pakistan

    1. Card pentru persoane de origine pakistaneză

    179

    Papua Noua Guinee

    1. Permis de rezidență permanentă
    2. Viză de lucru cu multiple intrări

    180

    Panama

    1. Carte de identitate pentru străini

    181

    Paraguay

    1. Document național de identitate (pentru persoane care dețin dublă cetățenie)
    2. Document național de identitate pentru străini (pentru persoane care dețin numai cetățenia străină)
    3. Adeverință privind rezidența temporară

    182

    Peru

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Carnet de străin

    183

    Polonia

    1. Adeverință privind înregistrarea șederii cetățeanului UE
    2. Document care confirmă dreptul de ședere definitivă

    184

    Portugalia

    1. Permis de reședință permanentă
    2. Titlu de reședință
    3. Certificat de cetățean european
    4. Cetățenii români cu dublă cetățenie pot prezenta documentele de identitate eliberate de autoritățile locale (carte de identitate, pașaport, permis de conducere etc.) pentru a face dovada rezidenței pe teritoriul Republicii Portugheze.

    185

    Qatar

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Colant privind reședința

    186

    Republica Populară Democrată Coreeană

    1. Permis de reședință

    187

    Republica Coreea

    1. Card de înregistrare pentru străini
    2. Certificat de înregistrare pentru străini
    3. Viză de lungă ședere (care conferă drept de ședere legal în Republica Coreea mai mare de 90 de zile)

    188

    Federația Rusă

    1. Permis de ședere pentru cetățenii străini
    2. Permis de reședință temporară pentru cetățenii străini
    3. Ștampilă aplicată în pașaport cu menționarea adresei de domiciliu și/sau a termenului de ședere
    4. Viză de lungă ședere
    5. Talon separat de viză de lungă ședere

    189

    Rwanda

    1. Viză aplicată în pașaport

    190

    Regatul Eswatini

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    191

    Samoa

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    192

    San Marino

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de reședință
    3. Permis de ședere
    4. Permis de ședere special
    5. Carte verde
    6. Permis de muncă
    7. Certificat de înscriere sau de rezidență

    193

    Saint Kitts și Nevis

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    194

    Saint Vincent și Grenadine

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    195

    Saint Lucia

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    196

    Sao Tome și Principe

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    197

    Seychelles

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    198

    Serbia

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de ședere permanentă aplicat în pașaport sub forma unui colant de viză
    3. Viză de ședere temporară aplicată în pașaport
    4. Adeverință care atestă adresa de domiciliu
    5. Permis de ședere kosovar

    199

    Senegal

    1. Permis de ședere
    2. Viză de lungă ședere
    3. Autorizație de ședere

    200

    Sfântul Scaun

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    201

    Sierra Leone

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    202

    Singapore

    1. Carte de identitate pentru rezidenți permanenți (National Registration Identity Card, NRIC)
    2. Permis de angajat „Employment Pass“
    3. Permis pentru antreprenori „Entre Pass“
    4. Permis de angajat personalizat „Personalised Employment Pass“
    5. Permis de muncă tip „S Pass“
    6. Permis de muncă pentru lucrători străini „Work Permit for Foreign Worker“
    7. Permis de muncă pentru lucrători domestici „Work permit for foreign domestic worker“
    8. Permis de muncă pentru persoane care lucrează în localuri de divertisment „Work permit for performing artists“
    9. Permis de angajat pentru stagiar „Training Employment Pass“
    10. Permis de muncă tip „Work Holiday Pass“
    11. Permis de muncă pentru stagiar „Training work permit“
    12. Permis de muncă tip „Miscellaneous work pass“
    13. Permis pentru studenți „Student Pass“
    14. Permis de aparținător „Dependant’s pass“
    15. Permis de vizită pe termen lung „Long term visit pass“
    16. Permis diplomatic „Diplomatic Pass“

    203

    Siria

    1. Document de reședință
    2. Permis de ședere
    3. Viză de reședință aplicată în pașaport
    4. Permis de muncă

    204

    Slovacia

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Permis de reședință permanentă
    3. Adeverință de domiciliu

    205

    Slovenia

    1. Permis de ședere sub formă de carnet
    2. Permis de ședere permanentă sub formă de card
    3. Permis de ședere temporară sub formă de card
    4. Permis de ședere sub formă de viză
    5. Certificat de înregistrare a cetățeanului UE
    6. Adeverință de domiciliu

    206

    Somalia

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    207

    Spania

    1. Certificat de înregistrare ca cetățean comunitar
    2. Adeverință de înregistrare în Registrul municipal
    3. Permis de conducere
    4. Card de sănătate
    5. Carnet de elev/student
    6. Documente care conțin NIE/numărul de identificare al străinului, respectiv: a) carte de muncă, b) certificat de persoană în căutarea unui loc de muncă, c) certificat de înscriere la asigurările sociale.

    208

    Sri Lanka

    1. Viză de lungă ședere aplicată în pașaport

    209

    Statele Unite ale Americii (SUA)

    1. Permis de reședință permanentă
    2. Permis de muncă
    3. Viză aplicată în pașaport, în perioadă de valabilitate, cu excepția vizei B1/B2
    4. Formular I-797 sau I-797A
    5. Permis de conducere
    6. ID-card

    Teritorii aflate sub jurisdicția/suveranitatea SUA

    210

    Guam

    1. Permis de conducere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    211

    Insulele Mariane de Nord

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    212

    Insulele Virgine

    1. Permis de conducere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    213

    Puerto Rico

    1. Permis de conducere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    214

    Samoa Americană

    1. Permis de conducere
    2. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    215

    Sudan

    1. Permis de ședere
    2. Permis pentru străinii de origine sudaneză
    3. Viză care atestă dreptul de ședere aplicată în pașaport

    216

    Sudanul de Sud

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    217

    Suedia

    1. Orice act emis de Agenția de Taxe (Skatteverket), indiferent de forma și titlul acestuia, prin care se demonstrează că titularul este înregistrat ca rezident în Suedia, respectiv deține un număr personal suedez
    2. Permis de conducere emis de autoritățile suedeze (deținerea unui permis de conducere emis de autoritățile statului de reședință pentru toate cazurile în care se recomandă folosirea permisului de conducere)
    3. Adeverință de înregistrare la Agenția pentru Ocuparea în Muncă, împreună cu adeverință de deținere a unui număr de coordonare suedez eliberat de Agenția de Taxe
    4. Document emis de universitatea la care studiază - pentru studenții care nu sunt înregistrați ca rezidenți și se află la studii pentru o perioadă mai mare de 3 luni și mai mică sau egală cu 12 luni

    218

    Suriname

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    219

    Tadjikistan

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    220

    Tanzania

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    221

    Thailanda

    1. Pașaport special eliberat cetățenilor străini
    2. Permis de ședere având forma unei vize aplicate în pașaport
    3. Permis de muncă
    4. Permis de conducere

    222

    Timorul de Est

    1. Permis de ședere permanentă
    2. Viză de lucru

    223

    Togo

    1. Permis de rezidență

    224

    Tonga

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    225

    Trinidad și Tobago

    1. Certificat de înregistrare a șederii

    226

    Tunisia

    1. Permis de ședere
    2. Viză aplicată în pașaport

    227

    Turcia

    1. Permis de ședere
    2. Permis de muncă

    228

    Turkmenistan

    1. Adeverință eliberată de Serviciul pentru Migrație care confirmă dreptul de ședere
    2. Permis de ședere
    3. Viză de lungă ședere aplicată în pașaport

    229

    Tuvalu

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    230

    Ucraina

    1. Permis de ședere temporară
    2. Permis de ședere permanentă
    3. Viză de lungă ședere

    231

    Uganda

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    232

    Ungaria

    1. Card de domiciliu
    2. Card de înregistrare pentru cetățenii SEE
    3. Permis de ședere permanentă
    4. Permis de ședere
    5. Adeverință de stabilire a domiciliului
    6. Carte de identitate

    233

    Uruguay

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Carte de identitate provizorie

    234

    Uzbekistan

    1. Drept de ședere permanentă sub formă de viză aplicată în pașaport
    2. Drept de ședere temporară sub formă de viză aplicată în pașaport însoțit de un document care atestă adresa la care este înregistrată persoana

    235

    Vanuatu

    1. Documente de reședință emise de către autoritățile locale

    236

    Venezuela

    1. Carte de identitate pentru străini
    2. Viză de lungă ședere
    3. Dovadă privind domiciliul sau înregistrarea în Registrul unic de informare fiscală (RIF)

    237

    Vietnam

    1. Permis de ședere temporară
    2. Permis de ședere permanentă
    3. Viză aplicată în pașaport

    238

    Yemen

    1. Viză aplicată în pașaport

    239

    Zambia

    1. Carte de identitate eliberată cetățenilor străini
    2. Document care atestă stabilirea domiciliului în țara de reședință eliberat de Ministerul de Interne local
    3. Permis de reședință temporară, acordat sub forma unei vize
    4. Permis de rezidență permanentă

    240

    Zimbabwe

    1. Permis de rezidență
    2. Viză aplicată în pașaport
    3. Permis de ședere temporară
    4. Permis de ședere permanentă
    5. Permis de muncă temporar

    (la 26-11-2020, Anexa a fost modificată de Articolul I din ORDINUL nr. 2.311 din 23 noiembrie 2020, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 1140 din 26 noiembrie 2020 )