ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 14 din 13 martie 2000 (*actualizată*)
privind înfiinţarea formaţiunilor de protecţie civilă pentru intervenţie de urgenţă în caz de dezastre
(actualizată la data de 31 octombrie 2000*)
EMITENT
  • GUVERNUL




  • ----------
    În temeiul prevederilor art. 114 alin. (4) din Constituţia României,
    Guvernul României emite următoarea ordonanţă de urgenţă:

    Articolul 1

    (1) În scopul limitării şi înlăturării urmărilor dezastrelor se înfiinţează formaţiuni de protecţie civilă pentru intervenţie de urgenţă în caz de dezastre, denumite în continuare formaţiuni.
    (2) Formaţiunile sunt structuri mixte, militare şi civile, multifuncţionale, formate din profesionişti în domeniu, instruite şi dotate adecvat pentru acordarea ajutorului de urgenţă în caz de dezastre sau de accidente majore.
    (3) Formaţiunile sunt subordonate Comandamentului protecţiei civile, prin inspectoratele de protecţie civilă judeţene pe teritoriul cărora sunt dispuse, iar pe timpul intervenţiei se subordonează şi acţionează la ordinul prefectului din judeţul în care intervin pentru limitarea şi înlăturarea urmărilor dezastrelor.
    (4) Structura organizatorică, zonele de responsabilitate şi dotarea formaţiunilor sunt prevăzute în anexele nr. 1-4 care fac parte integrantă din prezenta ordonanţa de urgenţă.


    Articolul 2

    (1) Formaţiunile îndeplinesc următoarele atribuţii principale:
    a) cercetează, identifica şi evaluează efectele dezastrului, transmit date şi informaţii organelor abilitate;
    b) caută, localizează şi salvează victimele din zona dezastrelor şi accidentelor majore;
    c) acorda primul ajutor medical de urgenţă la locul intervenţiei şi evacuează persoanele afectate;
    d) participa la acţiunile de decontaminare a personalului, tehnicii şi echipamentului în caz de accident chimic, nuclear sau biologic;
    e) participa la asigurarea cu apa potabilă a populaţiei din zonele dezastrului;
    ----------
    Lit. e) a alin. (1) al art. 2 a fost modificată de pct. 1 al art. 6 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.
    f) participa la distribuirea hranei şi a bunurilor de prima necesitate pentru persoanele sinistrate;
    ----------
    Lit. f) a alin. (1) al art. 2 a fost modificată de pct. 1 al art. 6 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.
    g) participa la pregătirea pe linia protecţiei civile a populaţiei.
    (2) Formaţiunile îndeplinesc şi alte atribuţii specifice în zona lor de responsabilitate, cu respectarea prevederilor legale.
    (3) Pe timpul îndeplinirii atribuţiilor formaţiunile colaborează cu structuri ale Ministerului de Interne, subunităţi ale Ministerului Apărării Naţionale, formaţiuni de Cruce Roşie şi cu alte structuri legal constituite, care au competente în acest domeniu.


    Articolul 3

    (1) Personalul militar încadrat în formaţiuni provine din Ministerul de Interne.
    ----------
    Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. 6 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.
    (2) Selecţionarea, pregătirea şi promovarea personalului se fac de Comandamentul protecţiei civile, pe baza criteriilor stabilite în acest sens de Ministerul de Interne.
    ----------
    Alin. (2) al art. 3 a fost modificat de pct. 2 al art. 6 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.
    (3) Personalului militar încadrat în aceste formaţiuni i se aplica prevederile Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările ulterioare.


    Articolul 4

    (1) Personalul civil încadrat în aceste formaţiuni va avea pregătirea de baza corespunzătoare funcţiilor prevăzute în anexa nr. 1. Funcţia de salvator se asimilează celei de muncitor calificat categoriile VI-I.
    (2) Numirea şi eliberarea din funcţie a personalului civil se fac în condiţiile actelor normative în vigoare.
    ----------
    Alin. (2) al art. 4 a fost modificat de pct. 3 al art. 6 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.


    Articolul 5

    (1) Pe timpul intervenţiilor cu durata mai mare de 4 ore personalului formaţiunilor i se asigura gratuit un supliment de hrana în echivalentul a 2000 de calorii pentru fiecare zi de intervenţie.
    (2) Personalul care executa, conduce sau coordonează misiunile de intervenţie ori care contribuie la realizarea acestora beneficiază de un spor de 30% calculat la solda de baza, respectiv la salariul de baza, pentru luna în care a executat cel puţin o intervenţie.
    (3) Categoriile de personal care beneficiază de sporul prevăzut la alin. (2) se stabilesc prin ordin al comandantului Comandamentului protecţiei civile.


    Articolul 6

    (1) Ofiţerii, subofiţerii şi personalul civil din cadrul formaţiunilor, care şi-au pierdut total capacitatea de muncă în timpul sau din cauza acţiunilor de intervenţie la care au participat, în afară drepturilor ce decurg din pensionare vor primi o singura data un ajutor bănesc egal cu de 12 ori solda de baza sau salariul de baza avut în ultima luna de activitate.
    (2) Urmaşii celor prevăzuţi la alin. (1), decedaţi în timpul sau din cauza serviciului, au dreptul la o pensie egala cu solda sau cu salariul integral avut în ultima luna de activitate de persoana decedată, care se va actualiza în conformitate cu prevederile legale.
    (3) În cazul în care cel decedat nu a avut copii şi a fost singurul susţinător al părinţilor săi lipsiţi de mijloace suficiente de existenta, aceştia vor beneficia de jumătate din pensia de urmaş, stabilită conform prevederilor legale, şi de un ajutor în cuantum de 6 solde lunare impozabile.


    Articolul 7

    În situaţia în care personalul încadrat în formaţiuni şi-a pierdut parţial capacitatea de muncă, acesta beneficiază de un ajutor bănesc egal cu de 12 ori solda sau salariul de baza avut în ultima luna de activitate ori de pensie, după caz, precum şi de dreptul de a cumula pensia cu salariul cuvenit pentru o alta activitate desfăşurata.


    Articolul 8

    (1) Fondurile necesare în vederea salarizării şi pregătirii formaţiunilor care se înfiinţează, înzestrării cu tehnica şi materialele prevăzute în anexele nr. 3 şi 4 se asigura din bugetul de stat repartizat Ministerului de Interne pentru Comandamentul protecţiei civile.
    (2) Completarea sau achiziţionarea altor categorii de tehnica şi materiale, considerate necesare pentru intervenţia eficienta, în funcţie de riscurile din zona de competenta a formaţiunilor, se asigura de consiliile judeţene şi locale, precum şi din donaţii sau alte fonduri legal constituite.
    (3) Fondurile necesare pentru intervenţie în situaţii de dezastre şi în alte situaţii specifice, precum şi pentru completarea materialelor consumate pe timpul acesteia se asigura de consiliile judeţene sau locale pe al căror teritoriu s-a executat intervenţia, pe baza confirmărilor date de şefii protecţiei civile.
    (4) Clădirile şi terenurile necesare în vederea bunei funcţionari şi pregătirii formaţiunilor vor fi puse la dispoziţie acestora de Ministerul de Interne, Ministerul Apărării Naţionale şi de consiliile locale, potrivit anexei nr. 2.
    ----------
    Art. 8 a fost modificat de pct. 4 al art. 6 din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.

    PRIM-MINISTRU
    MUGUR CONSTANTIN ISĂRESCU
    Contrasemnează:
    ---------------
    Ministrul apărării
    naţionale,
    Victor Babiuc
    Ministrul muncii şi
    protecţiei sociale,
    Smaranda Dobrescu
    Ministrul funcţiei
    publice,
    Vlad Roşca
    Ministrul finanţelor,
    Decebal Traian Remeş
    Ministrul apelor,
    pădurilor şi protecţiei
    mediului,
    Romica Tomescu
    Ministrul lucrărilor
    publice şi amenajării
    teritoriului,
    Nicolae Noica

    Anexa 1

                        STRUCTURA ORGANIZATORICĂ
    a formaţiunii de protecţie civilă pentru intervenţie de urgenţă în caz de dezastre

                           ┌───────────────────────┐
                           │ Conducere │
                           ├───────────────────────┤
                           │. şef - ofiţer │
                           │. 2 asistenţi medicali │
                           │ debutanţi -asistenţi │
                           │ medicali principali │
                           │. şofer şi electromeca-│
                           │ nic civil │ ┌─────────────────────┐
                           └───────────┬───────────┘ │ Depozit de materiale│
                                       ├──────────────────┤ │
                                       v │. gestionar - civil │
                           ┌───────────────────────┐ └─────────────────────┘
                           │ Echipa de intervenţie ├─┐
                           │ │ ├─┐
                           │. şef echipa -subofiţer│ │ ├─┐
                           │. şofer şi electromeca-│ │ │ │
                           │ nic civil │ │ │ │
                           │. 3 salvatori - civili-│ │ │ │
                           └─────┬─────────────────┘ │ │ │
                                 └─┬─────────────────┘ │ │
                                   └──┬────────────────┘ │
                                      └──────────────────┘

     ┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
     │ TOTAL EFECTIVE │
     │ . Ofiţeri = 1 │
     │ . Subofiţeri = 4 │
     │ . Civili = 20 - 12 salvatori; │
     │ - 2 asistenţi medicali debutanţi - asistenţi │
     │ medicali principali; │
     │ - 5 şoferi şi electromecanici; │
     │ - 1 gestionar. │
     └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    NOTA:
    Doua formaţiuni vor avea câte o echipa de intervenţie specializată pentru accidente nucleare sau chimice.


    Anexa 2

                                   TABEL
             cuprinzând dislocarea formaţiunilor de protecţie civilă pentru
      intervenţie de urgenţă în caz de dezastre şi zonele lor de responsabilitate

     ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                   .
                    .Detalii
       Nr. . Zona de responsabilitate Locul
      crt. Garnizoana . (judeţe) de dislocare
           de dislocare.
     ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      1 2 3 4
     ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
      1. Bucureşti Municipiul Bucureşti, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Ilfov, Prahova Civilă al Municipiului Bucureşti
      2. Alexandria Teleorman, Giurgiu, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Olt Civilă Judeţean Teleorman
      3. Craiova Dolj, Gorj, Mehedinţi Sediul Inspectoratului de Protecţie
                                               Civilă Judeţean Dolj
      4. Reşita Timiş, Arad, Spaţiu pus la dispoziţie de Consi-
                       Caras-Severin liul Local al Municipiului
                                               Caransebeş
      5. Baia Mare Maramureş, Satu Mare, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Bistriţa-Năsăud Civilă Judeţean Maramureş
      6. Cluj-Napoca Cluj, Sălaj, Mureş, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Bihor Civilă Judeţean Cluj
      7. Alba Iulia Hunedoara, Alba, Spaţiu pus la dispoziţie de Consi-
                       Sibiu, Braşov liul Local al Municipiului Alba
                                               Iulia
      8. Piteşti Argeş, Vâlcea, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Dâmboviţa Civilă Judeţean Argeş
      9. Galaţi Buzău, Vrancea, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Galaţi, Brăila Civilă Judeţean Galaţi
     10. Constanţa Constanţa, Tulcea, Spaţiu pus la dispoziţie de
                       Ialomiţa, Călăraşi Ministerul Apărării Naţionale
     11. Bacău Bacău, Vaslui, Covasna, Sediul Inspectoratului de Protecţie
                       Harghita Civilă Judeţean Bacău
     12. Suceava Suceava, Botoşani, Spaţiu pus la dispoziţie de
                       Iaşi, Neamţ Consiliul Judeţean Suceava"
     ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    ----------
    Anexa 2 a fost înlocuită cu anexa din ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 179 din 26 octombrie 2000 publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 535 din 31 octombrie 2000.


    Anexa 3

                                   DOTAREA
    formaţiunii de protecţie civilă pentru intervenţie de urgenţă în caz de dezastre
    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Nr. Materiale Cantitatea U.M.
    crt.
    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                   I. Tehnici şi materiale de intervenţie
     1. Aparat cu disc pentru tăiat armături 1 Complet
     2. Aparat cu freză pentru tăiat profiluri şi ţevi 1 Complet
     3. Aparat cu lanţ pentru tăiat fier-beton, beton şi
        zidărie 1 Complet
     4. Aparat de respiraţie izolant cu aer comprimat 4/1*) Complet
     5. Aparat de ridicat şi tractat de 1,5 tf 2/1*) Complet
     6. Aparat de sudura şi tăiere cu flacăra
        oxiacetilenică, portabil 2 Complet
     7. Aparat de vedere pe timp de noapte 1 Complet
     8. Aparat pentru anestezii, portabil 1 Complet
     9. Aparat pentru încărcat butelii cu aer comprimat 1 Complet
     10. Aparat pentru suspensia tărgilor în autovehicule 10 Complet
     11. Autocamion 2 Bucata
     12. Autosanitară 1 Bucata
     13. Autospeciala de intervenţie pe saşiu de ARO 1 Bucata
     14. Autospeciala pentru formaţiunile de apărare
         civilă, AFAC-1 1 Bucata
     15. Barca pneumatică pentru 10 persoane 4/1*) Bucata
     16. Berbec hidraulic 1 Bucata
     17. Bidon din plastic 4/1*) Bucata
     18. Binoclu 1 Bucata
     19. Busola 1 Bucata
     20. Cabluri electrice 4/1*) Complet
     21. Cabluri de remorcare şi tractare (lanţuri) 2/1*) Complet
     22. Canistra cu spirt sanitar 1 Bucata
     23. Cartuşe filtrante pentru noxe chimice 10/4*) Bucata
     24. Centura de siguranţa pentru pompieri 6/2*) Bucata
     25. Cheie pentru hidrant 2 Bucata
     26. Ciocan baros de 5 kg 1 Bucata
     27. Ciocan electric percutant 1 Complet
     28. Cizme lungi din cauciuc 6/2*) Pereche
     29. Colac de salvare 8/2*) Bucata
     30. Complet cu materiale pentru deblocarea
         supravieţuitorilor 2 Complet
     31. Complet de lăcătuşerie-fierărie 1 Complet
     32. Complet de pansamente 2 Complet
     33. Complet de protecţie nr. 2 25/6*) Complet
     34. Complet de salvare de la înălţime 1 Complet
     35. Complet de sudura electrica 1 Complet
     36. Complet pentru marcarea drumurilor 2 Complet
     37. Complet sanitar de salvare şi prim ajutor 2 Complet
     38. Complet scule instalator apa şi canal 1 Complet
     39. Complet scule instalator gaze 1 Complet
     40. Costum anticaloric aluminizat 3/1*) Bucata
     41. Costum de lucru în apa 3/1*) Bucata
     42. Cric hidraulic 12,5 tf 2/1*) Bucata
     43. Cric hidraulic până la 30 tf 2 Complet
     44. Cronometru 5/1*) Bucata
     45. Debitmetru gama portabil 1 Bucata
     46. Detector acustic DA-01 2 Bucata
     47. Detector de substanţe toxice, tip Drager 1 Complet
     48. Distanţier hidraulic 2/1*) Bucata
     49. Dozimetru individual cu citire directa 25/8*) Bucata
     50. Electroferastrau 1 Complet
     51. Foarfecă hidraulica 2/1*) Bucata
     52. Foarfecă manuală pentru tăiat fier-beton 1 Bucata
     53. Frânghii pentru legături (ştreanguri şi pripoane) 2/1*) Complet
     54. Geanta sanitară 4 Bucata
     55. Grup electrogen de 5 kVA portabil 2/1*) Complet
     56. Instalaţie de evacuare a apei din subsoluri
         inundabile, echipată cu pompa submersibilă ET-32 1 Complet
     57. Instalaţie de injectat aer proaspăt în subsoluri,
         cu ventilator centrifugal 1 Complet
     58. Instalaţie portabilă de filtrare complexa a apei
         cu debit de 50 l/h 1 Complet
     59. Joagăr 2/1*) Bucata
     60. Lampa antiex 8/2*) Bucata
     61. Lanterna portabilă 25/4*) Bucata
     62. Masca contra gazelor 25/6*) Bucata
     63. Miniperna pneumatică pentru ridicat, tip cric
         pneumatic 10/4*) Complet
     64. Monitor portabil pentru detecţia radiaţiilor
         alfa, beta, gama 1 Complet
     65. Motocompresor cu unelte pneumatice 1 Complet
     66. Motoferastrau 2/1*) Complet
     67. Motopompa hidraulica 3/1*) Complet
     68. Motopompa portabilă 2 Complet
     69. Motopropulsor pentru bărci 4/1*) Bucata
     70. Panou încărcare distribuţie tensiuni grup-
         reţea-consum 2 Complet
     71. Polizor electric universal de colt 2 Complet
     72. Portavoce 1 Bucata
     73. Proiector special de 1.000 W/220 V 4/2*) Bucata
     74. Radiotelefon auto 6 Bucata
     75. Radiotelefon portabil 25/5*) Bucata
     76. Remorca 2 Bucata
     77. Ruleta de metal de 10 m 1 Bucata
     78. Sac mic cu atele diferite 2 Complet
     79. Scara culisantă din lemn cu 3 elemente 2/1*) Complet
     80. Scara simpla de 4 m lungime 2/1*) Bucata
     81. Set tubuşoare indicatoare, tip Drager 4 Set
     82. Staţie radio unde scurte de 100 W 1 Complet
     83. Targa cu scripeţi pentru coborârea răniţilor de
         la înălţime 2 Bucata
     84. Targa sanitară 10/4*) Bucata
     85. Topor 2/1*) Bucata
     86. Trusa de perfuzie 1 Complet
     87. Trusa de reanimare respiratorie 2 Complet
     88. Trusa de steguleţe pentru marcarea terenului
         contaminat chimic (plantare manuală) 1 Complet
     89. Trusa de steguleţe pentru marcarea terenului
         contaminat radioactiv (plantare manuală) 1 Complet
     90. Trusa pentru electrician 2 Complet
     91. Trusa pentru medic 2 Complet
     92. Unealta electrica rotopercutanta 2/1*) Complet
     93. Vinci de tracţiune 5 tf 1 Bucata

                      II. Materiale de cazarmare şi echipament
     94. Bidon din aluminiu de 25 l 3 Bucata
     95. Bocanci 25/3*) Pereche
     96. Casca de protecţie tip constructor 21/5*) Bucata
     97. Cizme din cauciuc 25/6*) Pereche
     98. Cort pentru personal 3 Complet
     99. Echipament specific protecţiei civile 25/3*) Complet
    100. Lenjerie de pat 25/3*) Set
    101. Manta de ploaie 25/3*) Bucata
    102. Marmita pentru transportul hranei 5 Bucata
    103. Masa extensibilă 5 Bucata
    104. Mănuşi electroizolante de joasă tensiune 8/2*) Pereche
    105. Ochelari de protecţie 20/5*) Bucata
    106. Ochelari pentru sudor 3 Bucata
    107. Palmare din piele 20/5*) Pereche
    108. Paturi pliante 25/3*) Bucata
    109. Pătură 50/10*) Bucata
    110. Saltea 25/3*) Bucata
    111. Scaun pliant 25/3*) Bucata
    112. Vesela şi tacâmuri 25/3*) Set
    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    *) Rezerva în magazia formaţiunii.
        ANEXA 4

                              DEPOZITUL DE MATERIALE
    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
    Nr. Materiale Cantitatea U.M.
    crt.
    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     1. Aparat pentru administrat oxigen 5-10 Complet
     2. Aparat pentru distilat apa 2 Complet
     3. Aparat pentru încălzit electric 40-80 Complet
     4. Aparat pentru suspendarea tărgilor în corturi 20-40 Complet
     5. Arzător pentru autoclava cu petrol 1-2 Bucata
     6. Autoclava cu pereţi dubli 1-2 Bucata
     7. Barca pneumatică pentru 10 persoane 10-20 Bucata
     8. Bidon din aluminiu de 25 l 10-20 Bucata
     9. Bucătărie rulantă 2-4 Complet
    10. Butelie din oţel pentru oxigen medicinal 10-20 Bucata
    11. Cabluri de remorcare şi tractare 4 Set
    12. Canistra cu spirt sanitar 1-2 Bucata
    13. Cazma 40-80 Bucata
    14. Căciulă 200-400 Bucata
    15. Ciocan baros de 5 kg 8-16 Bucata
    16. Cizme din cauciuc 200-400 Pereche
    17. Colac de salvare 20 Bucata
    18. Complet de cabluri electrice 4 Complet
    19. Complet de pansamente 100-200 Complet
    20. Complet de sudura electrica 2 Complet
    21. Complet de materiale pentru reanimarea
        intoxicaţilor cu STL 10-20 Complet
    22. Complet de medicamente pentru tratamentul
        intoxicaţilor cu STL 10-20 Complet
    23. Complet pentru tratamentul bolii de iradiere 2-4 Complet
    24. Complet de scule electrician pentru înalta şi
        joasă tensiune 2 Complet
    25. Complet de scule instalator apa şi canal 2 Complet
    26. Complet de scule instalator gaze 2 Complet
    27. Complet de tâmplărie-dulgherie 2 Complet
    28. Cort 17-34 Complet
    29. Costum din pânză de doc 200-400 Bucata
    30. Costum din postav 200-400 Bucata
    31. Felinar de vânt 30-50 Bucata
    32. Frânghii pentru legături 200 m.l.
    33. Grup electrogen de 5 kVA portabil 5-10 Complet
    34. Impermeabil 200-400 Bucata
    35. Joagăr 4 Bucata
    36. Lenjerie de pat 400-800 Set
    37. Lopata 40-80 Bucata
    38. Manta din postav 200-400 Bucata
    39. Marmita pentru transportul hranei 20-40 Bucata
    40. Masa extensibilă 25-50 Bucata
    41. Medicamente de prim ajutor 200-400 kg
    42. Motoferastrau 2 Complet
    43. Motopompa portabilă 2 Complet
    44. Motopropulsor pentru bărci 10-20 Bucata
    45. Motostivuitor 1 Complet
    46. Pat pliant 200-400 Bucata
    47. Pătură 200-400 Bucata
    48. Polizor electric universal de colt 2-3 Complet
    49. Portavoce 2 Bucata
    50. Proiector special de 1.000 W/220 V 20-40 Bucata
    51. Pulover 200-400 Bucata
    52. Raţie de alimente de 4.500 calorii 600-1.200 Porţie
    53. Rangă cu vârf şi daltă 8-16 Bucata
    54. Rezervor de 100 l pentru apa, din pânză cauciucată 10-20 Bucata
    55. Saltea 200-400 Bucata
    56. Scara culisabilă din mai multe elemente 4 Complet
    57. Scaun pliant 200-400 Bucata
    58. Scurta impermeabilă 200-400 Bucata
    59. Staţie de filtrare complexa a apei cu debit de
        500 l/h 1-3 Complet
    60. Targa sanitară 50-100 Bucata
    61. Targa sanitară specială 25-50 Bucata
    62. Târnăcop 40-80 Bucata
    63. Topor 4 Bucata
    64. Trusa de perfuzie 20-40 Complet
    65. Trusa de reanimare respiratorie 5-10 Complet
    66. Vesela şi tacâmuri din material plastic, de
        unica folosinţa 2.000-4.000 Set
    ──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    NOTA:
    Cantitatea de materiale este prevăzută în funcţie de numărul de persoane pentru care se va interveni sau pentru care se va asigura asistenţă, în raport cu populaţia existenta în judeţele deservite.
    ------