HOTĂRÎRE nr. 65 din 10 martie 1997
privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei
EMITENT
  • GUVERNUL
  • Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 43 din 14 martie 1997



    Guvernul României hotărăşte:

    Articolul 1

    (1) Ministerul Justiţiei este organul administraţiei publice centrale de specialitate care exercită atribuţiile prevăzute de lege în domeniul administraţiei justiţiei, al executării pedepselor, precum şi cu privire la activitatea Ministerului Public, asigurind condiţiile necesare organizării funcţionarii întregului sistem al justiţiei pe baza strictei aplicari a legii, corespunzător principiilor democratice ale statului de drept.
    (2) Ministerul Justiţiei participa la elaborarea şi perfecţionarea legislaţiei şi realizează cooperarea internationala în domeniul sau de activitate, conform prevederilor legale.


    Articolul 2

    Raporturile Ministerului Justiţiei cu instanţele judecătoreşti şi cu Ministerul Public sunt cele prevăzute de lege.


    Articolul 3

    În vederea realizării obiectivelor prevăzute la art. 1, Ministerul Justiţiei are următoarele atribuţii principale:
    1. organizează şi asigura funcţionarea, din punct de vedere administrativ, a instanţelor judecătoreşti;
    2. verifica, în condiţiile legii, buna funcţionare a justiţiei ca serviciu public;
    3. îndrumă şi controlează, în condiţiile legii, activitatea laboratoarelor de expertiza criminalistica;
    4. conduce, îndrumă şi verifica activitatea privind executarea pedepselor privative de libertate, precum şi a unor măsuri educative aplicate minorilor, asigurind respectarea drepturilor şi îndatoririlor prevăzute de lege în acest domeniu, de către Direcţia Generală a Penitenciarelor şi de unităţile din subordinea acesteia;
    5. propune Guvernului iniţierea unor proiecte de acte normative în domeniul sau de activitate şi participa la corelarea legislaţiei interne cu Convenţia europeană a drepturilor omului, cu celelalte reglementări ale Consiliului Europei, precum şi cu normele dreptului comunitar;
    6. coordonează lucrările pregătitoare privind alcătuirea de coduri şi participa la întocmirea proiectelor acestora;
    7. participa la elaborarea proiectelor de acte normative iniţiate de alte ministere sau organe centrale şi avizează toate proiectele de acte normative care sunt prezentate spre aprobare Guvernului;
    8. asigura editarea şi publicarea editiilor oficiale ale Codului penal, Codului de procedura penală, Codului civil, Codului de procedura civilă şi Codului comercial;
    9. participa, în condiţiile legii, la negocieri în vederea încheierii de convenţii internaţionale, interesînd domeniul justiţiei; îndeplineşte sau asigura aducerea la îndeplinire a obligaţiilor ce revin Ministerului Justiţiei, instanţelor judecătoreşti şi birourilor notarilor publici, potrivit convenţiilor şi uzantelor internaţionale;
    10. veghează, în întreaga sa activitate, la respectarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, precum şi la asigurarea liberului acces la justiţie;
    11. elaborează studii privind cadrul înţelegerilor internaţionale interesînd domeniul justiţiei; avizează, în limitele competentei sale, proiecte de convenţii internaţionale, anterior aprobării negocierii lor; examinează şi face propuneri referitoare la adaptarea legislaţiei, spre a o face compatibila cu obligaţiile asumate de România prin convenţii internaţionale sau ca membra a diferite organizaţii internaţionale; contribuie la activitatea de armonizare a legislaţiei, în cadrul procesului de integrare europeană;
    12. îndeplineşte obligaţiile ce îi revin în materie de cooperare judiciară şi juridică internationala sau în alte materii interesînd justiţia şi asigura, în aceste domenii, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe şi cu alte ministere interesate, participarea României la structurile europene şi la alte structuri internaţionale;
    13. întocmeşte studii de practica judiciară şi face propuneri, în condiţiile legii, de promovare a unor recursuri în interesul legii în cazurile de aplicare neuniforma a dispoziţiilor legale;
    14. întocmeşte lucrări pregătitoare şi face propuneri în legătură cu cererile de gratieri, de comutare a pedepselor, precum şi de amnistiere a unor infracţiuni; efectuează lucrările necesare pentru informarea Curţii Supreme de Justiţie, în vederea soluţionării cererilor de strămutare a cauzelor;
    15. exercita, în numele Guvernului României, prerogativele de agent guvernamental în procedurile din cadrul Comisiei şi Curţii Europene a Drepturilor Omului;
    16. elaborează şi propune Guvernului, în cooperare cu celelalte organe ale administraţiei publice centrale de specialitate, autorităţi sau instituţii publice interesate, instrumentele juridice corespunzătoare pentru aducerea la îndeplinire a obligaţiilor stabilite în sarcina statului român prin hotărârile organismelor cu atribuţii jurisdicţionale ale Consiliului Europei;
    17. îndeplineşte atribuţiile stabilite prinLegea notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, precum şi cele prevăzute deLegea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996;
    18. asigura atestarea interpreţilor judiciari şi a traducatorilor ce pot fi folosiţi de organele judiciare;
    19. asigura, în condiţiile legii, tipărirea şi difuzarea timbrului judiciar, precum şi gestionarea şi utilizarea fondurilor rezultate; asigura organizarea evidentei taxelor de timbru achitate, conform legii, pentru activităţile desfăşurate de instanţele judecătoreşti;
    20. organizează şi efectuează lucrările de statistica judiciară şi notarială şi elaborează studii şi lucrări de sinteza cu privire la evoluţia fenomenului judiciar, publicitatea imobiliară, activitatea instanţelor judecătoreşti, a birourilor notarilor publici, a laboratoarelor de expertize criminalistice, a Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi a Institutului Naţional al Magistraturii;
    21. întocmeşte lucrările necesare în vederea recrutarii, selectionarii, numirii, transferării, promovării şi eliberării din funcţie a personalului de la instanţele judecătoreşti şi parchetele de pe lângă acestea, a notarilor publici, a personalului Direcţiei Generale a Penitenciarelor şi al unităţilor din subordinea acesteia, precum şi al Institutului Naţional al Magistraturii şi al laboratoarelor de expertize criminalistice, asigurind respectarea criteriilor referitoare la pregătirea profesională şi la profilul moral, în condiţiile legii;
    22. efectuează lucrările de secretariat ale Consiliului Superior al Magistraturii;
    23. organizează verificarea profesională în vederea admiterii în magistratura, examenele de capacitate ale judecătorilor, cele de acordare a gradului profesional şi participa la organizarea examenelor de notari publici;
    24. elaborează documentele necesare pentru propunerile de numire a magistraţilor militari; elaborează documentele pentru acordarea gradelor militare, înaintarea în grad, trecerea în rezerva şi menţinerea în funcţie a personalului militar din aparatul Ministerului Justiţiei, din Direcţia Generală a Penitenciarelor şi unităţile din subordinea acesteia şi din Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie, conform legilor în vigoare; propune acordarea ordinelor şi medaliilor militare;
    25. asigura, împreună cu Institutul Naţional al Magistraturii, formarea, pregătirea şi perfecţionarea magistraţilor;
    26. asigura formarea, specializarea şi perfecţionarea pregătirii profesionale a grefierilor şi a personalului birourilor de publicitate imobiliară şi mobiliară;
    27. organizează şi sprijină documentarea şi pregătirea profesională a personalului de la instanţele judecătoreşti, de la laboratoarele de expertize criminalistice şi a celorlalte categorii de personal;
    28. asigura condiţiile materiale corespunzătoare desfăşurării activităţii instanţelor judecătoreşti şi a unităţilor din subordine;
    29. asigura condiţiile de odihnă, tratament şi recuperare a stării de sănătate a magistraţilor, a familiilor acestora şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei;
    30. coordonează şi îndrumă, din punct de vedere administrativ, activitatea de expertiza tehnica judiciară şi organizează examenele pentru atribuirea calităţii de "expert tehnic";
    31. îndeplineşte atribuţiile care îi sunt stabilite prin lege în legătură cu desfăşurarea activităţii jurisconsultilor;
    32. asigura lucrările date în competenţa sa deLegea cetateniei române nr. 21/1991;
    33. asigura introducerea metodelor moderne în materie de documentare şi sistematizare a legislaţiei la nivelul cerinţelor actuale ale tehnicii în domeniul informaţional; cooperează în acest domeniu cu Secretariatul General al Guvernului şi cu Consiliul Legislativ;
    34. exercita atribuţiile ce îi revin, potrivit legii, ca organ de specialitate al administraţiei publice centrale, cu privire la regiile autonome care sunt sub autoritatea sa;
    35. îndeplineşte orice alte atribuţii care îi revin prin alte acte normative.


    Articolul 4

    În exercitarea atribuţiilor sale, Ministerul Justiţiei colaborează cu celelalte ministere şi organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, cu autorităţile publice locale, asociaţiile magistraţilor, Uniunea Avocaţilor din România, Uniunea Naţionala a Notarilor Publici, precum şi cu alte organizaţii neguvernamentale.


    Articolul 5

    (1) Ministerul Justiţiei are în structura organizatorică direcţii generale, direcţii, servicii şi birouri.
    (2) Structura organizatorică a Ministerului Justiţiei este prevăzută în anexa nr. 1. În cadrul acesteia, prin ordin al ministrului justiţiei se pot organiza servicii şi birouri, precum şi colective temporare prevăzute înart. 9 din Legea nr. 40/1991, republicată.
    (3) Coordonarea direcţiilor şi a altor compartimente independente de către secretarii de stat şi directorul general, prevăzută în anexa nr. 1, poate fi modificată prin ordin al ministrului justiţiei.
    (4) Atribuţiile şi sarcinile secretarilor de stat şi ale directorului general se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei.
    (5) Atribuţiile şi modul de funcţionare a compartimentelor din aparatul propriu al Ministerului Justiţiei se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acestuia, care se aproba prin ordin al ministrului justiţiei.


    Articolul 6

    (1) Secretarul general este asimilat, în ierarhia funcţiilor şi ca salarizare, cu directorul general. Secretarul general este numit în funcţie de către ministrul justiţiei.
    (2) Secretarul general îndeplineşte atribuţiile ce-i sunt delegate de ministrul justiţiei, acţionează pentru aducerea la îndeplinire a ordinelor şi măsurilor stabilite de acesta, sprijină secretarii de stat în coordonarea compartimentelor din subordinea lor şi asigura buna desfăşurare a relaţiilor dintre direcţii şi celelalte compartimente ale ministerului.


    Articolul 7

    (1) Numărul maxim de posturi este de 300, exclusiv demnitarii.
    (2) Personalul necesar pentru fiecare compartiment din structura organizatorică se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei.


    Articolul 8

    (1) Conducerea Ministerului Justiţiei se exercită de către ministru. Pe lângă ministru funcţionează un colegiu al ministerului, ca organ consultativ. Componenta colegiului se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei.
    (2) Ministrul justiţiei conduce întreaga activitate a ministerului şi îl reprezintă în raporturile cu celelalte ministere, alte autorităţi publice şi organizaţii, precum şi cu persoane juridice şi fizice, din ţara şi din străinătate.
    (3) Ministrul justiţiei poate delega dreptul de semnatura secretarilor de stat, secretarului general şi directorului general, cu excepţia atributiei de ordonator de credite, care poate fi delegată numai înlocuitorului de drept.


    Articolul 9

    Ministrul justiţiei poate constitui organisme consultative care să contribuie la realizarea reformei justiţiei şi la colaborarea cu societatea civilă.


    Articolul 10

    În exercitarea atribuţiilor sale, ministrul justiţiei emite ordine şi instrucţiuni.


    Articolul 11

    Numirea şi eliberarea din funcţie a agentului guvernamental pentru Consiliul Europei se fac prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului justiţiei, cu avizul ministrului de externe.


    Articolul 12

    (1) Unităţile din sistemul justiţiei sunt prevăzute în anexa nr. 2. Acestea se înfiinţează şi se organizează potrivit legii.
    (2) Personalul necesar pentru fiecare unitate din sistemul justiţiei se stabileşte prin ordin al ministrului justiţiei, în limita numărului maxim de posturi aprobat.
    (3) Structura organizatorică, normativele de personal, criteriile de constituire a compartimentelor şi statele de funcţii pentru instituţiile publice din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat, precum şi atribuţiile acestora se stabilesc prin ordin al ministrului justiţiei, în condiţiile legii.


    Articolul 13

    (1) Unităţile subordonate Ministerului Justiţiei sunt prevăzute în anexa nr. 3.
    (2) Institutul Naţional al Magistraturii este coordonat de ministrul justiţiei.
    (3) Direcţia Generală a Penitenciarelor, împreună cu unităţile din subordinea acesteia, Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie, precum şi laboratoarele de expertiza criminalistica sunt coordonate de către un secretar de stat.


    Articolul 14

    Direcţia Generală a Penitenciarelor şi unităţile din subordine, precum şi Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie funcţionează în baza statelor de organizare aprobate de ministrul justiţiei.
    În structura organizatorică a Direcţiei Generale a Penitenciarelor funcţionează: direcţii, servicii independente, servicii, birouri şi secţii, iar unităţile din subordine sunt organizate pe sectoare de activitate, secţii şi birouri.


    Articolul 15

    Ministerul Justiţiei are în dotare, pentru aparatul propriu, un număr de 9 autoturisme.


    Articolul 16

    Anexele 1-3 fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


    Articolul 17

    (1) Prefecturile, în colaborare cu autorităţile administraţiei publice locale, vor sprijini Ministerul Justiţiei prin asigurarea spaţiilor necesare instanţelor judecătoreşti, luând totodată măsuri pentru eliberarea şi restituirea imobilelor care au aparţinut acestora.
    (2) În localităţile în care instanţele judecătoreşti nu dispun de spaţii corespunzătoare, acestora le vor fi atribuite, în condiţiile legii, terenuri în vederea construirii de sedii proprii.
    (3) Ministerul Justiţiei va prevedea, în programul propriu de investiţii, fonduri în vederea construirii unor astfel de obiective.
    (4) În termen de 30 de zile de la data publicării prezentei hotărâri în Monitorul Oficial al României, Ministerul Justiţiei va prezenta Guvernului lista terenurilor necesare pentru amplasarea sediilor de instanţe judecătoreşti şi de parchete de pe lângă acestea.


    Articolul 18

    Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogaHotărârea Guvernului nr. 450/1994privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 301 din 29 decembrie 1995.
    PRIM-MINISTRU
    VICTOR CIORBEA
    Contrasemnează:
    ---------------
    Ministrul justiţiei,
    Valeriu Stoica
    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
    Mircea Ciumara
    p. Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
    Petru Radu-Paun Jura,
    secretar de stat


    Anexa 1
                           ORGANIGRAMA MINISTERULUI JUSTIŢIEI

        Numărul maxim de posturi: 300
               (exclusiv demnitarii)


                                                          ┌───────────────────────┐
                                 ┌────────────────────────┤ DIRECŢIA LEGISLAŢIE │
                                 │ │ ŞI STUDII │
                                 │ └───────────────────────┘
               ┌───────────────┐ │ ┌───────────────────────┐
               │CABINETUL │ │ │ DIRECŢIA RELAŢII │
               │MINISTRULUI │ │ ┌┤ INTERNAŢIONALE ŞI │
               │ Consilieri: │ │ ││ INTEGRARE EUROPEANĂ │
               │ ─ purtător de│ │ │└───────────────────────┘
               │ cuvânt │ │ │┌───────────────────────┐
               │ ─ birou de │ │ ││ DIRECŢIA AGENTULUI │
               │ presă │ │ ├┤ GUVERNAMENTAL PENTRU │
               │ ─ secretariat│ │ ┌────────┐ ││ CONSILIUL EUROPEI │
               └───────┬───────┘ │ │SECRETAR│ │└───────────────────────┘
                       │ │┌┤ DE ├────────────┤┌───────────────────────┐
                       │ │││ STAT │ ├┤ DIRECTIA JUDICIARĂ │
                       │ ││└───┬────┘ │└───────────────────────┘
                       │ ││ | │┌───────────────────────┐
                       │ ││ | ├┤ BIROUL PENTRU │
                       │ ││ | ││ PROBLEME DE CETAŢENIE │
                       │ ││ | │└───────────────────────┘
                       │ ││ | │┌───────────────────────┐
                       │ ││ | └┤SERVICIUL ADMINISTRATIV│
                       │ ││ | └───────────────────────┘
                       │ ││ | ┌───────────────────────┐
                       │ ││ | │ DIRECŢIA ORGANIZAREA │
                       │ ││ | ┌┤INSTANŢELOR ŞI RESURSE │
                       │ ││ | ││ UMANE │
                       │ ││ | │└───────────────────────┘
                       │ ││ | │┌───────────────────────┐
                       │ ┌┼┼────┼────────────┐ ├┤ DIRECŢIA INSTANŢELOR │
    ┌──────────┐ │ │││┌───┴────┐ ┌────┴───┐││ MILITARE***) │
    │MINISTRU*)├───────┼────────┘├┼┤SECRETAR│--│DIRECTOR├┤└───────────────────────┘
    └──────────┘ │ │││GENERAL │ │GENERAL ││┌───────────────────────┐
                       │ ││└───┬────┘ └────────┘││ DIRECŢIA PENTRU │
                       │ ││ | ├┤PUBLICITATE IMOBILIARĂ │
                       │ ││ | ││ŞI MOBILIARĂ ŞI NOTARI │
                       │ ││ | ││ PUBLICI │
                       │ ││ | │└───────────────────────┘
                       │ ││ | │┌───────────────────────┐
                       │ ││ | └┤ SERVICIUL INFORMATICĂ │
                       │ ││ | │ JURIDICĂ │
                       │ ││ | └───────────────────────┘
                       │ ││ | ┌───────────────────────┐
                       │ ││ | ┌┤ CORPUL DE INSPECTIE │
                       │ ││ | ││ PENITENCIARĂ │
                       │ ││ | │└───────────────────────┘
                       │ ││┌───┴────┐ │┌───────────────────────┐
                       │ │││SECRETAR│ ├┤ DIRECŢIA RELAŢII CU │
               ┌───────┴───────┐ │└┤ DE ├────────────┤│PUBLICUL ŞI SECRETARIAT│
               │ CONTROL │ │ │STAT**) │ │└───────────────────────┘
               │ FINANCIAR │ │ └────────┘ │┌───────────────────────┐
               │ PROPRIU │ │ ├┤ CONTENCIOS │
               └───────────────┘ │ │└───────────────────────┘
                                 │ │┌───────────────────────┐
                                 │ └┤ DIRECŢIA ECONOMICĂ │
                                 │ └───────────────────────┘
                                 │ ┌───────────────────────┐
                                 │ │ DIRECŢIA RELAŢII CU │
                                 └────────────────────────┤ MINISTERUL PUBLIC ŞI │
                                                          │COORDONAREA STRATEGIEI │
                                                          │ ANTIINFRACŢIONALE │
                                                          └───────────────────────┘

    -------------- Notă *) Coordonează Institutul Naţional al Magistraturii, subordonat Ministerului Justiţiei. Notă **) Coordonează Direcţia Generală a Penitenciarelor, Regia Autonomă "Multiproduct", Laboratorul Central de Expertize Criminalistice, unităţile subordonate Ministerului Justiţiei, precum şi Serviciul Independent de Protecţie şi Anticoruptie. Notă ***) Direcţia instanţelor militare este coordonata cu privire la activitatea de specialitate.


    Anexa 2
    UNITĂŢILE
    din sistemul justiţiei, finanţate de la bugetul de stat
    A. Curţi de Apel
    1. Curtea de Apel Alba Iulia
    2. Curtea de Apel Pitesti
    3. Curtea de Apel Bacau
    4. Curtea de Apel Oradea
    5. Curtea de Apel Suceava
    6. Curtea de Apel Braşov
    7. Curtea de Apel Bucureşti
    8. Curtea de Apel Cluj-Napoca
    9. Curtea de Apel Constanta
    10. Curtea de Apel Craiova
    11. Curtea de Apel Galaţi
    12. Curtea de Apel Iaşi
    13. Curtea de Apel Tirgu Mures
    14. Curtea de Apel Ploiesti
    15. Curtea de Apel Timişoara
    B. Tribunale
    1. Tribunalul Alba
    2. Tribunalul Arad
    3. Tribunalul Arges
    4. Tribunalul Bacau
    5. Tribunalul Bihor
    6. Tribunalul Bistrita-Nasaud
    7. Tribunalul Botosani
    8. Tribunalul Braşov
    9. Tribunalul Brăila
    10. Tribunalul Buzau
    11. Tribunalul Caraş-Severin
    12. Tribunalul Calarasi
    13. Tribunalul Cluj
    14. Tribunalul Constanta
    15. Tribunalul Covasna
    16. Tribunalul Dâmboviţa
    17. Tribunalul Dolj
    18. Tribunalul Galaţi
    19. Tribunalul Giurgiu
    20. Tribunalul Gorj
    21. Tribunalul Harghita
    22. Tribunalul Hunedoara
    23. Tribunalul Ialomita
    24. Tribunalul Iaşi
    25. Tribunalul Maramures
    26. Tribunalul Mehedinti
    27. Tribunalul Mures
    28. Tribunalul Neamt
    29. Tribunalul Olt
    30. Tribunalul Prahova
    31. Tribunalul Satu Mare
    32. Tribunalul Salaj
    33. Tribunalul Sibiu
    34. Tribunalul Suceava
    35. Tribunalul Teleorman
    36. Tribunalul Timiş
    37. Tribunalul Tulcea
    38. Tribunalul Vaslui
    39. Tribunalul Vilcea
    40. Tribunalul Vrancea
    41. Tribunalul Bucureşti
    C. Judecătorii
                 
      Judetul  ───────Judecatoria ───────────Judetul  ───────Judecatoria ───────────
      Alba1.Alba IuliaIlfov100.Buftea (nr. 2 Ilfov)
        2.Câmpeni    
        3.Aiud   101.Ilfov (nr. 1 Ilfov, cu sediul în municipiul Bucuresti)
        4.Blaj    
        5.Sebes    
      Arad6.Arad    
        7.Ineu    
        8.LipovaMaramures102.Baia Mare
        9.Gurahont   103.Sighetu
        10.Chisineu-Cris     Marmatiei
      Arges11.Pitesti   104.Viseu de Sus
        12.Câmpulung   105.Târgu Lapus
        13.Curtea de Arges   106.Dragomiresti
        14.CostestiMehedinti107.Drobeta-Turnu Severin
      Bacau15.Bacau    
        16.Onesti   108.Strehaia
        17.Moinesti   109.Orsova
        18.Parincea   110.Vânju Mare
        19.Buhusi   111.Baia de Arama
      Bihor20.OradeaMures112.Târgu Mures
        21.Beius   113.Sighisoara
        22.Marghita   114.Reghin
        23.Alesd   115.Târnaveni
      Bistrita-Nasaud24.Bistrita   116.Ludus
        25.Nasaud   117.Sângeorgiu de Padure
        26.Beclean    
      Botosani27.BotosaniNeamt118.Piatra-Neamt
        28.Dorohoi   119.Roman
        29.Saveni   120.Târgu-Neamt
        30.Darabani   121.Bicaz
      Brasov31.BrasovOlt122.Slatina
        32.Fagaras   123.Caracal
        33.Rupea   124.Corabia
        34.Zarnesti   125.Bals
      Braila35.Braila   126.Scornicesti
        36.FaureiPrahova127.Ploiesti
        37.Însuratei   128.Câmpina
      Buzau38.Buzau   129.Valenii de Munte
        39.Râmnicu Sarat    
        40.Patârlagele   130.Mizil
        41.Pogoanele   131.Sinaia
      Caras-Severin42.ResitaSatu Mare132.Satu Mare
        43.Caransebes   133.Carei
        44.Oravita   134.Negresti-Oas
        45.Moldova Noua   135.Sălaj
        46.Bozovici   136.Simleu Silvaniei
      Calarasi47.Calarasi    
        48.Oltenita   137.Jibou
        49.Lehliu-GaraSibiu138.Sibiu
      Cluj50.Cluj-Napoca   139.Medias
        51.Turda   140.Agnita
        52.Dej   141.Avrig
        53.Huedin   142.Saliste
        54.GherlaSuceava143.Suceava
      Constanta55.Constanta   144.Câmpulung Moldovenesc
        56.Medgidia    
        57.Hârsova   145.Radauti
        58.Baneasa   146.Falticeni
        59.Mangalia   147.Vatra Dornei
      Covasna60.Sfântu Gheorghe   148.Gura Humorului
        61.Târgu SecuiescTeleorman149.Alexandria
        62.Întorsura Buzaului   150.Rosiori de Vede
      Dâmbovita63.Târgoviste   151.Turnu Magurele
        64.Gaesti   152.Videle
        65.Pucioasa   153.Zimnicea
        66.RacariTimis154.Timisoara
        67.Moreni   155.Lugoj
      Dolj68.Craiova   156.Deta
        69.Bailesti   157.Sânnicolau Mare
        70.Filiasi   158.Faget
        71.SegarceaTulcea159.Tulcea
        72.Calafat   160.Babadag
      Galati73.Galati   161.Macin
        74.TecuciVaslui162.Vaslui
        75.Târgu Bujor   163.Bârlad
        76.Beresti   164.Husi
      Giurgiu77.Giurgiu   165.Murgeni
        78.Bolintin-ValeVâlcea166.Râmnicu Vâlcea
      Gorj79.Târgu Jiu   167.Dragasani
        80.Târgu-Carbunesti   168.Horezu
        81.Novaci   169.Brezoi
        82.Motru   170.Balcesti
      Harghita83.Miercurea-CiucVrancea171.Focsani
        84.Odorheiu Secuiesc   172.Panciu
        85.Toplita   173.Adjud
        86.GheorgheniBucuresti174.Judecatoria Sectorului 1
      Hunedoara87.Deva    
        88.Hunedoara   175.Judecatoria Sectorului 2
        89.Petrosani    
        90.Brad   176.Judecatoria Sectorului 3
        91.Hateg    
        92.Orastie   177.Judecatoria Sectorului 4
      Ialomita93.Slobozia    
        94.Urziceni   178.Judecatoria Sectorului 5
        95.Fetesti    
      Iasi96.Iasi   179.Judecatoria Sectorului 6
        97.Pascani    
        98.Hârlau      
        99.Raducanen    

    NOTĂ:
    Unităţile prevăzute în anexa nr. 2 pot utiliza un număr maxim de 11.090 posturi.


    Anexa 3
    UNITĂŢILE
    subordonate Ministerului Justiţiei
             
        Numărul maxim de posturiSursa de finanţare
         
      A.Institutul Naţional al Magistraturii44Bugetul de stat
      B.Laboratoare de expertize criminalistice40Bugetul de stat
        a) Laboratorul Central de Expertize Criminalistice Bucureşti    
        b) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Bucureşti    
        c) Laboratorul Interjudeţean de Expertize Criminalistice Cluj    
      C.Direcţia Generală a Penitenciarelor*)10.443Bugetul de stat şi venituri extrabugetare
        a) 5 penitenciare de maximă siguranţă    
        b) 26 penitenciare    
        c) 4 centre de reeducare pentru minori    
        d) 2 spitale penitenciare    
        e) Şcoala Militară pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Subofiţerilor de Penitenciare    
        f) Baza de Aprovizionare, Desfacere şi Reparaţii Mijloace de Transmisiuni    
        g) Subunitatea de pază, escortare, vagoane penitenciar    
      D.Serviciul Independent de Protecţie şi Anticorupţie140Bugetul de stat
      E.Regia Autonomă "Multiproduct".  

    ------------- Notă *) Unitate parţial finanţată de la bugetul de stat, conform Decretului nr. 127/1980.
    ---------