REGULAMENT din 31 ianuarie 2012 (*actualizat*)privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie(actualizat până la data de 27 decembrie 2012*)
EMITENT
  • CONSILIUL SUPERIOR AL MAGISTRATURII - PLENUL




  • ----------------*) Forma actualizată a acestui act normativ până la data de 27 decembrie 2012 este realizată de către Departamentul juridic din cadrul S.C. "Centrul Teritorial de Calcul Electronic" S.A. Piatra-Neamţ prin includerea tuturor modificărilor şi completărilor aduse de către: HOTĂRÂREA nr. 580 din 26 iunie 2012; HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012.Conţinutul acestui act nu este un document cu caracter oficial, fiind destinat pentru informarea utilizatorilor  +  Capitolul I Dispoziţii generale  +  Articolul 1Promovarea în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se face numai prin concurs organizat ori de câte ori este necesar, în limita posturilor vacante, de către Consiliul Superior al Magistraturii, prin Institutul Naţional al Magistraturii.  +  Articolul 2Concursul de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie se organizează pe baza unor criterii obiective de apreciere a performanţelor profesionale ale judecătorilor şi procurorilor.  +  Articolul 3 (1) În vederea selectării membrilor comisiilor de concurs, Institutul Naţional al Magistraturii va constitui o bază de date cu persoanele prevăzute la art. 52^1 alin. (4) din Legea nr. 303/2004privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru fiecare specializare corespunzătoare secţiilor Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.------------Alin. (1) al art. 3 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) În baza de date prevăzută la alin. (1) sunt incluşi, în funcţie de specializare, toţi judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie care şi-au exprimat acordul de a face parte din comisiile de concurs.  +  Articolul 4Posturile scoase la concurs se stabilesc de către Consiliul Superior al Magistraturii, în mod distinct pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care există locuri vacante.  +  Capitolul II Condiţii pentru înscrierea la concurs  +  Articolul 5 (1) Pot participa la concursul de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie judecătorii şi procurorii care au cel puţin gradul de curte de apel sau parchet de pe lângă curtea de apel, care au îndeplinit efectiv, cel puţin 3 ani, funcţia de judecător la curtea de apel ori de procuror la parchetul de pe lângă curtea de apel sau la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, au obţinut calificativul «foarte bine» la ultimele 3 evaluări, nu au fost niciodată sancţionaţi disciplinar şi au o vechime în funcţia de judecător ori procuror de cel puţin 15 ani.------------Alin. (1) al art. 5 a fost modificat de pct. 2 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) Condiţiile de vechime prevăzute de alin. (1) trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a cererilor de înscriere.  +  Articolul 6 (1) Data, locul, modul de desfăşurare a concursului şi posturile vacante pentru care se organizează concurs se comunică tuturor judecătorilor şi procurorilor prin curţile de apel, prin parchetele de pe lângă curţile de apel şi prin Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şiJustiţie şi se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, a Institutului Naţional al Magistraturii, a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, precum şi în 3 cotidiene centrale, cu cel puţin 40 de zile înainte de data stabilită pentru concurs.------------Alin. (1) al art. 6 a fost modificat de pct. 3 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.(1^1) Tematica şi bibliografia de concurs se aprobă prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.------------Alin. (1^1) al art. 6 a fost introdus de pct. 4 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) În cuprinsul anunţului privind organizarea concursului de promovare se precizează materiile la care se susţine concursul, în funcţie de secţiile Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care organizează concursul. (3) În termen de 15 zile de la data publicării datelor prevăzute la alin. (1), cei interesaţi pot depune cereri de înscriere la concurs la Consiliul Superior al Magistraturii. (4) Cererile de înscriere la concursul de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cuprind precizarea secţiei pentru care se depune candidatura. (5) Fiecare candidat poate opta cu privire la o singură secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie în cadrul aceluiaşi concurs. (6) Candidatul are dreptul de a reveni asupra opţiunii formulate până la data expirării termenului de înscriere. (7) Cererea de înscriere va fi însoţită de declaraţiile prevăzute la art. 48 alin. (10)-(12) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi de curriculum vitae. (8) La cererea de înscriere pot fi ataşate maximum 10 lucrări întocmite de candidat, cum ar fi hotărâri judecătoreşti cu obiect diferit ori, după caz, alte acte întocmite de candidat sau care privesc activitatea acestuia din întreaga sa carieră de judecător ori procuror, în copii certificate.------------Alin. (8) al art. 6 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (9) Candidatul poate depune şi lucrări de specialitate publicate, dacă este cazul, precum şi orice ale înscrisuri pe care le consideră relevante. (10) Judecătorii şi procurorii au dreptul la concedii de studii de specialitate plătite, pentru pregătirea şi susţinerea concursului de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, conform legii, cu condiţia de a se prezenta la concurs.------------Alin. (10) al art. 6 a fost modificat de pct. 5 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Capitolul III Organizarea şi desfăşurarea concursului  +  Secţiunea 1 Comisiile de concurs  +  Articolul 7 (1) Comisia de organizare a concursului este numită de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Direcţiei resurse umane şi organizare şi a Institutului Naţional al Magistraturii. (2) Nu pot fi numite în comisie persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completează declaraţii în acest sens. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei.------------Alin. (2) al art. 7 a fost modificat de pct. 6 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 8Comisia de organizare a concursului se compune din:- preşedinte: secretarul general ori secretarul general adjunct al Consiliului Superior al Magistraturii sau directorul Direcţiei resurse umane şi organizare;- vicepreşedinţi: secretarul general adjunct, directorii Institutului Naţional al Magistraturii şi/sau directorii Direcţiei resurse umane şi organizare, după caz;- membri: directori, şefi de servicii, personal de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii, experţi ai Institutului Naţional al Magistraturii, funcţionari publici şi personal contractual din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii.  +  Articolul 9Comisia de organizare a concursului are, în principal, următoarele atribuţii:1. centralizează cererile de înscriere la concurs, întocmeşte listele de înscriere, verifică îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor legale de participare la concurs, întocmeşte şi afişează lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs în termen de cel mult 10 zile de la expirarea termenului de înscriere şi afişează lista finală a candidaţilor;2. în termen de 24 de ore de la afişarea listei finale a candidaţilor publică cererile de înscriere la concurs pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi pe cea a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, însoţite de un anunţ prin care se aduce la cunoştinţa publică posibilitatea oricărei persoane de a transmite comisiilor de concurs acte de natura celor prevăzute la art. 52^2 alin. (1) din Legea nr. 303/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, întocmite de candidaţi, precum şi termenul în care acestea pot fi transmise;3. controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea concursului, constând, în principal, în: identificarea şi, după caz, închirierea spaţiilor adecvate pentru susţinerea probelor de concurs, procurarea necesarului de rechizite, asigurarea asistenţei medicale pe parcursul desfăşurării concursului şi a pazei necesare pentru păstrarea ordinii publice la centrele de concurs şi de corectare, asigurarea cheltuielilor de transport, cazare şi diurnă pentru membrii comisiilor;----------Pct. 3 al art. 9 a fost modificat de pct. 1 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 580 din 26 iunie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 481 din 13 iulie 2012.4. asigură confecţionarea ştampilelor-tip pentru concurs, numerotate;5. ca urmare a cererii comisiilor de evaluare, solicită curţilor de apel, parchetelor de pe lângă curţile de apel şi Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie copii certificate şi, acolo unde există, şi în format electronic, de pe hotărârile judecătoreşti ori, după caz, de pe actele întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora şi alte documente necesare evaluării şi primeşte înscrisurile trimise de către acestea;------------Pct. 5 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.6. primeşte sesizările şi observaţiile din partea opiniei publice, precum şi hotărârile judecătoreşti ori, după caz, actele întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora, trimise de orice persoană;------------Pct. 6 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.7. solicită curţilor de apel, parchetelor de pe lângă curţile de apel şi Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie să trimită copii certificate şi, acolo unde există, şi în format electronic ale hotărârilor judecătoreşti ori, după caz, ale actelor întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora, transmise de către orice persoană după publicarea candidaturilor, şi verifică identitatea dintre acestea şi exemplarul trimis de aceste persoane;------------Pct. 7 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.8. atribuie un cod numeric fiecărui candidat înscris la concurs, întocmeşte un proces-verbal în care consemnează corespondenţa dintre numele candidatului şi codul numeric atribuit şi ia măsuri pentru ca aceste date să fie accesibile unui număr restrâns de persoane, care desfăşoară în concret activităţi ce presupun în mod necesar cunoaşterea identităţii candidatului, astfel încât membrii comisiilor de concurs să nu poată cunoaşte direct sau indirect identitatea candidaţilor;------------Pct. 8 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.9. comunică fiecărui candidat, în plic închis şi sigilat, codul numeric care i-a fost atribuit;10. anonimizează documentele prevăzute la art. 21 alin. (1) şi (1^1), primite la cererea comisiilor de evaluare, atât în ceea ce priveşte datele cu caracter personal din aceste lucrări, cât şi datele care ar permite identificarea candidatului, precum: numele judecătorilor şi grefierilor, instanţa care a pronunţat hotărârea şi instanţele care au pronunţat hotărâri în fazele procesuale anterioare, procurorii şi parchetele care au întocmit acte în cauză, dacă este cazul. Lucrările depuse de către candidat sau trimise de orice persoană, precum şi sesizările şi observaţiile trimise de către terţi, ca urmare a dezbaterii publice, se anonimizează doar în ceea ce priveşte datele care ar permite identificarea candidatului;------------Pct. 10 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.11. întocmeşte mapa candidatului, care va conţine lucrările depuse de acesta, cele solicitate de comisia de evaluare, cele trimise de orice persoană după publicarea cererilor de înscriere, datele prevăzute la art. 21 alin. (6) şi (7), precum şi sesizările şi observaţiile terţilor. La această mapă se depun şi explicaţiile candidaţilor date la solicitarea comisiilor de evaluare. Pe mapă şi pe fiecare înscris anonimizat conţinut de aceasta se înscrie codul numeric al candidatului;------------Pct. 11 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.12. predă, pe bază de proces-verbal, mapele candidaţilor fiecărei comisii de evaluare, în funcţie de secţia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care candidaţii au formulat cererea de înscriere;13. publică punctajul obţinut de candidaţi ca urmare a evaluării lucrărilor candidaţilor, efectuată de comisiile de evaluare, candidaţii fiind identificaţi doar prin cod numeric;14. primeşte contestaţiile împotriva punctajului şi le înaintează, după anonimizarea datelor care ar permite identificarea candidatului, comisiei de contestaţii corespunzătoare, împreună cu mapa de lucrări a fiecărui candidat;15. afişează rezultatul contestaţiilor;16. în termen de două zile de la afişarea listei finale cu candidaţii care au întrunit condiţiile de participare la concurs, solicită Inspecţiei Judiciare să efectueze verificarea aspectelor privind integritatea candidaţilor;------------Pct. 16 al art. 9 a fost modificat de pct. 7 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.17. întocmeşte pentru fiecare candidat fişele de notare pentru interviul în faţa Plenului Consiliului Superior al Magistraturii;17^1. repartizează pentru interviu, conform art. 25 alin. (1), candidaţii admişi după prima probă de concurs;------------Pct. 17^1 al art. 9 a fost introdus de pct. 8 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.18. centralizează punctajele acordate fiecărui candidat de către membrii Consiliului Superior al Magistraturii, calculează punctajul mediu obţinut de fiecare candidat, întocmeşte fişa centralizatoare şi asigură publicarea punctajului obţinut la interviu;19. calculează punctajul obţinut de fiecare candidat la fiecare probă în parte şi publică rezultatul final al fiecărei probe, menţionând pentru fiecare candidat dacă a fost admis sau respins la proba respectivă, în funcţie de punctajul obţinut;------------Pct. 19 al art. 9 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.20. repartizează pe săli, în ordine alfabetică, pentru proba scrisă, candidaţii admişi după primele două probe de concurs şi dispune afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul, precum şi publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii, cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei;------------Pct. 20 al art. 9 a fost modificat de pct. 9 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.21. asigură paza subiectelor şi a lucrărilor scrise la sediul său şi în timpul transportului acestora, precum şi păstrarea ordinii publice la centrele de concurs, de evaluare şi de corectare;22. instruieşte, cu 24-48 de ore înaintea datei concursului, persoanele care asigură supravegherea în sălile de concurs, numite prin hotărâre a preşedintelui comisiei, respectiv responsabilii de sală şi supraveghetorii;23. preia de la comisiile de elaborare a subiectelor subiectele pentru proba scrisă şi baremele de notare, în plicuri sigilate;24. păstrează în condiţii de deplină siguranţă subiectele şi baremele de notare;25. distribuie candidaţilor materialele pentru susţinerea probei scrise;25^1. coordonează multiplicarea subiectelor pentru proba scrisă, în funcţie de numărul candidaţilor, sigilând apoi plicurile conţinând necesarul de subiecte pentru fiecare sală;------------Pct. 25^1 al art. 9 a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.25^2. distribuie candidaţilor subiectele multiplicate pentru proba scrisă;------------Pct. 25^2 al art. 9 a fost introdus de pct. 10 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.26. afişează baremele de notare la centrele de concurs, la încheierea probei scrise, şi asigură publicarea acestora, precum şi a subiectelor de concurs pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii;27. organizează transportul lucrărilor scrise de la centrele de concurs la centrul de corectare şi răspunde de securitatea acestora;28. ia măsuri pentru ca în spaţiile în care îşi desfăşoară activitatea comisiile de evaluare a lucrărilor candidaţilor, comisiile de elaborare a subiectelor sau de soluţionare a contestaţiilor ori în care se desfăşoară proba scrisă de concurs să nu pătrundă persoane străine, neautorizate de comisie sau neprevăzute de prezentul regulament;------------Pct. 28 al art. 9 a fost modificat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.29. calculează punctajele finale obţinute de candidaţi, întocmeşte listele finale şi asigură publicarea lor simultană pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.------------Pct. 29 al art. 9 a fost modificat de pct. 11 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.30. abrogat.------------Pct. 30 al art. 9 a fost abrogat de pct. 12 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.31. analizează desfăşurarea şi rezultatele concursului şi prezintă concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;32. informează de îndată Consiliul Superior al Magistraturii cu privire la orice situaţie deosebită a cărei rezolvare nu este prevăzută în prezentul regulament, precum şi cu privire la orice situaţie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi pierderea, deteriorarea ori desecretizarea unui subiect;33. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventuale modificări în modul de organizare şi desfăşurare a concursului;34. îndeplineşte orice alte atribuţii necesare bunei desfăşurări a concursului.  +  Articolul 10 (1) Preşedintele comisiei de organizare a concursului ia toate măsurile necesare ducerii la îndeplinire a atribuţiilor prevăzute la art. 9. (2) În acest scop, preşedintele comisiei de organizare a concursului stabileşte fişa de atribuţii pentru vicepreşedinţii şi membrii comisiei şi pentru persoanele care asigură supravegherea în sălile de concurs. (3) Preşedintele comisiei de organizare a concursului soluţionează situaţiile de incompatibilitate a membrilor comisiei pe care o conduce. Situaţiile de incompatibilitate a preşedintelui comisiei de organizare sunt soluţionate de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.------------Alin. (3) al art. 10 a fost modificat de pct. 13 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 11 (1) Comisiile de evaluare, comisiile de elaborare a subiectelor, comisiile de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluării şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor privind proba scrisă sunt numite prin hotărâre a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului Naţional al Magistraturii.------------Alin. (1) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) Comisiile prevăzute la alin. (1) sunt conduse de câte un preşedinte, desemnat prin hotărârea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii de numire a comisiilor. Preşedintele fiecărei comisii soluţionează situaţiile de incompatibilitate a membrilor comisiei pe care o conduce. Situaţiile de incompatibilitate a preşedinţilor comisiilor se soluţionează de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii.------------Alin. (2) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Membrii comisiilor nu pot avea apartenenţă politică la data formării comisiilor. Toţi membrii comisiilor completează declaraţii în acest sens.------------Alin. (3) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Nu pot fi numite în comisii persoanele care au soţul sau soţia, rude ori afini până la gradul al patrulea inclusiv în rândul candidaţilor. Toţi membrii comisiilor completează declaraţii în acest sens. Dacă incompatibilitatea se iveşte ulterior desemnării membrilor comisiilor, persoana în cauză are obligaţia să se retragă şi să comunice de îndată această situaţie preşedintelui comisiei în vederea înlocuirii sale. (5) Aceeaşi persoană nu poate face parte în acelaşi timp din comisia de evaluare şi din comisia corespunzătoare de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluării, respectiv din comisia de elaborare a subiectelor şi din comisia corespunzătoare de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă.------------Alin. (5) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (6) Persoanele care sunt soţ/soţie sau rude ori afini până la gradul al patrulea nu pot face parte din aceeaşi comisie. Dacă o persoană face parte din comisia de evaluare ori din comisia de elaborare a subiectelor, soţul/soţia sau ruda ori afinul până la gradul al patrulea nu poate face parte din comisia corespunzătoare de soluţionare a contestaţiilor.------------Alin. (6) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (7) Desemnarea membrilor comisiilor se face pe baza consimţământului scris, exprimat anterior. (8) Membrii comisiilor sunt numiţi, de regulă, dintre persoanele care au fost înscrise în baza de date a Institutului Naţional al Magistraturii şi au urmat cursurile acestuia privind metodele şi tehnicile de evaluare. (9) În componenţa comisiilor sunt numiţi şi membri supleanţi care îi vor înlocui, de drept, în ordinea stabilită de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotărârea de numire a comisiilor, pe acei membri ai comisiei care, din motive întemeiate, nu îşi pot exercita atribuţiile. Înlocuirea se efectuează de preşedintele comisiei din care face parte persoana respectivă.------------Alin. (9) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (10) În termen de cel mult 20 de zile de la publicarea listei finale a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de înscriere la concurs, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii aprobă componenţa comisiilor de evaluare şi a comisiilor de contestaţii împotriva evaluării. Numirea membrilor comisiilor de elaborare a subiectelor şi de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă are loc cu cel puţin 5 zile înaintea datei de desfăşurare a probei scrise.------------Alin. (10) al art. 11 a fost modificat de pct. 14 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (11) Contractele de participare a membrilor comisiilor prin care se stabilesc modalităţile de plată şi atribuţiile ce le revin se încheie între aceştia şi un reprezentant al Consiliului Superior al Magistraturii, potrivit dispoziţiilor prezentului regulament. (12) Declaraţiile şi contractele de participare în comisii se centralizează de comisia de organizare a concursului şi se păstrează alături de celelalte documente de concurs.  +  Articolul 12 (1) Comisiile de evaluare a hotărârilor judecătoreşti redactate ori, după caz, a actelor întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora se constituie distinct pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care se organizează concursul. (2) Fiecare comisie este alcătuită din: a) câte un judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; b) câte un cadru didactic universitar de la o facultate de drept din cadrul unei universităţi de cercetare avansată şi educaţie, astfel cum aceasta este clasificată pe baza evaluării prevăzute la art. 193 alin. (4) lit. c) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; c) câte un formator al Institutului Naţional al Magistraturii.------------Art. 12 a fost modificat de pct. 15 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 13Comisiile de soluţionare a contestaţiilor împotriva evaluării au componenţa prevăzută la art. 12 alin. (2) şi corespund ca număr şi specializare comisiilor de evaluare.  +  Articolul 14 (1) Comisiile de elaborare a subiectelor pentru proba scrisă sunt numite distinct pentru Secţia penală şi, respectiv, pentru Secţia de contencios administrativ şi fiscal ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie. Aceste comisii elaborează subiectele de concurs pentru toate materiile şi grupele de materii prevăzute de art. 29 alin. (1) lit. a) şi b) corespunzătoare specializării secţiei pentru care s-a numit comisia respectivă. (2) Pentru cele două secţii civile ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se constituie o singură comisie de elaborare a subiectelor, care va elabora aceleaşi subiecte de concurs la drept procesual civil, iar la elaborarea subiectelor de drept substanţial va ţine seama de specializarea fiecăreia dintre cele două secţii. (3) Pentru jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv pentru jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene se numeşte câte o comisie de elaborare a subiectelor, respectiv câte o comisie de soluţionare a contestaţiilor, comune pentru toate secţiile Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care se organizează concurs. Comisiile comune pentru elaborarea subiectelor din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului, respectiv din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene ţin seama, la elaborarea subiectelor de concurs, de specializarea secţiei pentru care se candidează. (4) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă corespund ca număr şi specializare comisiilor de elaborare a subiectelor, constituite conform alineatelor precedente. (5) Fiecare comisie este alcătuită, de regulă, din: a) câte un judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie; b) câte un cadru didactic universitar de la o facultate de drept din cadrul unei universităţi de cercetare avansată şi educaţie, astfel cum aceasta este clasificată pe baza evaluării prevăzute la art. 193 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare; c) câte un formator al Institutului Naţional al Magistraturii. (6) Judecătorul de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, formatorul de la Institutul Naţional al Magistraturii şi cadrul didactic universitar de la o facultate de drept din fiecare comisie trebuie să fie specializaţi în materiile corespunzătoare secţiei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care a fost numită comisia.------------Art. 14 a fost modificat de pct. 16 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 15 (1) Preşedinţii comisiilor de elaborare a subiectelor veghează la respectarea regulilor enumerate la art. 16, stabilesc timpul de concurs şi coordonează activitatea comisiei. (2) Abrogat.------------Alin. (2) al art. 15 a fost abrogat de pct. 17 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Preşedinţii comisiilor de soluţionare a contestaţiilor coordonează activitatea acestora.  +  Articolul 16Comisiile de elaborare a subiectelor prevăzute la art. 14 alin. (1), (2) şi (3) au, în principal, următoarele atribuţii:1. elaborarea subiectelor pentru testul-grilă, cu respectarea următoarelor reguli: a) să fie în concordanţă cu tematica şi bibliografia aprobate şi publicate de Consiliul Superior al Magistraturii şi de Institutul Naţional al Magistraturii; b) să evidenţieze operaţiile gândirii; c) să fie astfel formulate încât rezolvarea lor să angajeze cât mai multe posibilităţi de analiză, de sinteză şi de generalizare din partea candidaţilor; d) să asigure o cuprindere echilibrată a materiei studiate, să aibă un grad de complexitate corespunzător conţinutului tematicii şi bibliografiei, pentru a fi tratate în timpul stabilit; e) să se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare; f) timpul necesar rezolvării subiectelor să nu depăşească timpul alocat desfăşurării probei de concurs; g) să se evite, pe cât posibil, subiectele ce conţin probleme controversate în doctrină şi în practică; h) să se asigure unitatea de evaluare; i) să asigure o repartizare echilibrată a răspunsurilor corecte şi a numărului de răspunsuri corecte între variantele de răspuns;2. predarea către comisia de organizare a concursului, cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurareaprobei scrise, a subiectelor şi baremelor de evaluare şi de notare, în plicuri închise şi sigilate, separat pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care se organizează concurs.------------Art. 16 a fost modificat de pct. 18 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 17Abrogat.------------Art. 17 a fost abrogat de pct. 19 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 18Comisiile de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă, sub coordonarea preşedinţilor comisiilor, au următoarele atribuţii: a) soluţionarea contestaţiilor la barem la testul-grilă de verificare a cunoştinţelor practice, motivarea soluţiei contestaţiilor la barem şi adoptarea baremului definitiv; b) soluţionarea contestaţiilor formulate împotriva rezultatelor obţinute la proba scrisă.------------Art. 18 a fost modificat de pct. 20 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Secţiunea a 2-a Desfăşurarea concursului  +  Articolul 19 (1) Centralizarea cererilor de înscriere la concurs ale judecătorilor şi procurorilor şi verificarea îndeplinirii condiţiilor legale de participare la concurs se realizează de comisia de organizare a concursului. (2) Comisia de organizare a concursului întocmeşte lista candidaţilor care îndeplinesc condiţiile legale de participare la concurs şi o publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.------------Alin. (2) al art. 19 a fost modificat de pct. 21 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Candidaţii respinşi în urma verificării pot formula contestaţii în termen de 48 de ore de la publicarea listei prevăzute la alin. (2). Contestaţiile se depun la Consiliul Superior al Magistraturii. (4) Contestaţiile se soluţionează de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii. (5) În termen de cel mult 10 zile de la finalizarea perioadei de depunere a contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista finală a candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs şi o publică în condiţiile alin. (2).------------Alin. (5) al art. 19 a fost modificat de pct. 21 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (6) Cererile de înscriere la concurs ale candidaţilor care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, însoţite de un anunţ prin care se aduce la cunoştinţa publică posibilitatea oricărei persoane de a transmite comisiilor de concurs hotărâri judecătoreşti redactate ori, după caz, acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora, precum şi termenul în care acestea pot fi transmise.------------Alin. (6) al art. 19 a fost modificat de pct. 21 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (7) Hotărârile judecătoreşti sau celelalte acte prevăzute la alin. (6) transmise după expirarea termenului prevăzut în anunţ nu se iau în considerare.------------Alin. (7) al art. 19 a fost modificat de pct. 21 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 20Concursul de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie constă în: a) o probă având ca obiect evaluarea actelor întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora;------------Lit. a) a art. 20 a fost modificată de pct. 22 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. b) un interviu susţinut în faţa Plenului Consiliului Superior al Magistraturii; c) o probă scrisă, cu caracter practic.------------Lit. c) a art. 20 a fost modificată de pct. 22 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 21 (1) În cadrul probei prevăzute la art. 20 lit. a), de îndată după constituire, comisiile de evaluare, prin preşedinţii acestora, trimit Consiliului Superior al Magistraturii adresele privind solicitarea unui număr de 20 de acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora în ultimii 5 ani de activitate, precum şi a celorlalte documente necesare pentru verificarea respectării termenelor de soluţionare a lucrărilor, potrivit prezentului regulament.------------Alin. (1) al art. 21 a fost modificat de pct. 23 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.(1^1) Constituie acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora: hotărârile judecătoreşti redactate de candidaţi, actele întocmite de procurori în faza de urmărire penală ori în faza judecăţii, punctele de vedere care conţin abordarea unor probleme de drept întocmite în cadrul diverselor atribuţii, transcrierea înregistrărilor susţinerilor orale ale procurorului de şedinţă, proiectele de recurs în interesul legii, referatele în dosarele în care s-au pronunţat soluţii definitive de achitare sau restituire, precum şi orice alte acte întocmite în exercitarea atribuţiilor de serviciu.------------Alin. (1^1) al art. 21 a fost introdus de pct. 24 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) În termen de două zile de la primirea adreselor de la comisiile de evaluare, comisia de organizare a concursului solicită curţilor de apel sau, după caz, parchetelor de pe lângă curţile de apel ori Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie transmiterea actelor întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora, precum şi a celorlalte documente necesare evaluării, prevăzute la alin. (1) şi (1^1).------------Alin. (2) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Hotărârile judecătoreşti redactate ori celelalte acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora prevăzute la alin. (1) şi (1^1) trebuie să fie reprezentative pentru activitatea profesională a candidatului, să aibă obiecte diferite şi să fie întocmite în faze procesuale diferite, în măsura în care este posibil.------------Alin. (3) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Printre actele prevăzute la alin. (1) se pot regăsi şi hotărâri judecătoreşti desfiinţate sau casate, acte ale procurorului infirmate ori urmate de hotărâri judecătoreşti de restituire a cauzei la parchet sau de achitare, respectiv apeluri ori recursuri respinse, dacă există. (5) La actele prevăzute la alin. (4) se ataşează hotărârile judecătoreşti sau actele procurorului prin care s-a dispus asupra soluţiei candidatului. (6) În cazul candidaţilor judecători, în vederea verificării respectării termenelor rezonabile de soluţionare a cauzelor şi de redactare a hotărârilor ori de efectuare a altor lucrări dintre cele prevăzute la alin. (1) şi (1^1), membrii comisiei de evaluare solicită, prin intermediul comisiei de organizare a concursului, curţii de apel la care îşi desfăşoară activitatea candidatul date statistice sau orice documente necesare privind: a) activitatea candidatului, precum: numărul de şedinţe de judecată, numărul de cauze la care a participat la judecată, numărul de cauze soluţionate, numărul de hotărâri motivate, numărul de hotărâri nemotivate în termen, numărul mediu de zile cu care a fost depăşit acest termen, perioada medie de soluţionare a cauzelor de către candidat, alte activităţi desfăşurate în exercitarea atribuţiilor de serviciu; b) activitatea instanţei la secţia la care a funcţionat judecătorul, precum: încărcătura medie de cauze pe judecător, numărul mediu de participări în şedinţe de judecată, timpul mediu de soluţionare pe tipuri de cauze, numărul mediu de hotărâri redactate de judecători, numărul mediu de hotărâri neredactate în termen.------------Alin. (6) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (7) În cazul candidaţilor procurori, în vederea verificării respectării termenelor rezonabile de soluţionare a lucrărilor, membrii comisiei de evaluare solicită, prin intermediul comisiei de organizare a concursului, parchetelor de pe lângă curţile de apel ori, după caz, Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la care îşi desfăşoară activitatea candidatul date statistice sau orice documente necesare privind: a) activitatea candidatului, precum: numărul dosarelor sau al lucrărilor soluţionate, numărul de şedinţe de judecată la care a participat, numărul căilor de atac declarate şi motivate, alte activităţi desfăşurate în exercitarea atribuţiilor de serviciu; b) activitatea parchetului la secţia la care a funcţionat procurorul, precum: numărul mediu de dosare/lucrări soluţionate de procurori, numărul mediu de participări în şedinţe de judecată, numărul mediu de căi de atac declarate şi motivate.------------Alin. (7) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (8) Preşedintele curţii de apel sau procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel ori al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie ia măsurile necesare pentru respectarea procedurii prevăzute de prezentul articol, pentru identificarea hotărârilor judecătoreşti ori a celorlalte acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora prevăzute la alin. (1) şi (1^1), pentru selectarea obiectivă a acestora, pentru strângerea informaţiilor prevăzute la alin. (6) ori (7), după caz, şi pentru transmiterea în termen a acestora Consiliului Superior al Magistraturii.------------Alin. (8) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (9) În vederea îndeplinirii atribuţiei prevăzute la alin. (2)-(5), preşedintele curţii de apel sau procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel ori al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie poate solicita lucrări relevante ale candidatului şi de la instanţele sau parchetele ori de la celelalte instituţii la care a funcţionat candidatul în ultimii 5 ani de activitate.------------Alin. (9) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (10) Colegiul de conducere al curţii de apel, al parchetului de pe lângă curtea de apel ori al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie unde funcţionează candidatul analizează îndeplinirea criteriilor prevăzute la alin. (3) şi stabileşte care sunt cele 20 de lucrări ale candidatului care vor fi înaintate Consiliului Superior al Magistraturii în vederea evaluării. În măsura în care doreşte, candidatul poate fi prezent la selectarea acestor lucrări.------------Alin. (10) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (11) Toate hotărârile judecătoreşti ori, după caz, toate celelalte acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora, trimise Consiliului Superior al Magistraturii, sunt certificate de instanţa ori parchetul care le-a trimis, ele urmând a fi înaintate şi în format electronic, în măsura în care există în acest format.------------Alin. (11) al art. 21 a fost modificat de pct. 25 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (12) Preşedintele curţii de apel şi procurorul general al parchetului de pe lângă curtea de apel ori al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie trimit Consiliului Superior al Magistraturii documentele prevăzute la alin. (1) în termen de 10 zile de la primirea solicitării comisiei de organizare a concursului.  +  Articolul 22 (1) După primirea documentelor prevăzute la art. 21 alin. (1) şi (1^1) de la curţile de apel sau, după caz, de la parchetele de pe lângă curţile de apel ori de la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, comisia de organizare a concursului anonimizează conform dispoziţiilor art. 9 pct. 10 lucrările întocmite de candidat primite la cererea comisiilor de evaluare sau depuse de către acesta. În perioada dintre acordarea codurilor numerice şi afişarea rezultatului final la această probă, persoanele care au cunoştinţă despre corespondenţa dintre aceste coduri şi identitatea candidaţilor au obligaţia de a păstra confidenţialitatea acestei informaţii. (2) Actele prevăzute la art. 21 alin. (1) şi (1^1) se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii, cu respectarea dispoziţiilor legale privind protejarea datelor cu caracter personal, cu anonimizarea datelor care ar permite identificarea candidatului şi cu indicarea codului acestuia, pentru a fi supuse dezbaterii publice o perioadă de 7 zile de la publicare. (3) Orice persoană poate trimite în scris sesizări sau observaţii în legătură cu actele publicate conform alin. (2) pentru a fi avute în vedere la evaluare. Sesizările şi observaţiile anonime nu se iau în considerare şi nu se trimit comisiilor de evaluare. Sesizările şi observaţiile care privesc şi integritatea candidatului se trimit Inspecţiei Judiciare pentru a fi avute în vedere la elaborarea raportului prevăzut de art. 25 alin. (6).------------Art. 22 a fost modificat de pct. 26 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 23 (1) Comisia prevăzută la art. 12 efectuează evaluarea hotărârilor judecătoreşti redactate ori, după caz, a celorlalte acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora.------------Alin. (1) al art. 23 a fost modificat de pct. 27 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) Evaluarea hotărârilor judecătoreşti ori, după caz, a celorlalte acte întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora se va realiza prin notarea, cu respectarea punctajului maxim indicat, a următoarelor aspecte: a) capacitate de analiză şi sinteză - 12 puncte; b) coerenţă în exprimare - 12 puncte; c) argumentaţie din punctul de vedere al clarităţii şi logicii - 12 puncte; d) verificarea respectării termenelor rezonabile de soluţionare a cauzelor şi de redactare a hotărârilor sau, după caz, a termenelor rezonabile de soluţionare a lucrărilor - 4 puncte.------------Alin. (2) al art. 23 a fost modificat de pct. 27 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Abrogat.------------Alin. (3) al art. 23 a fost abrogat de pct. 28 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Punctajul maxim total ce poate fi atribuit ca urmare a evaluării este de 40 de puncte. Pentru fiecare criteriu se acordă obligatoriu un punctaj situat între 0 şi punctajul maxim alocat.------------Alin. (4) al art. 23 a fost modificat de pct. 29 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (5) Comisia acordă un singur punctaj pentru fiecare criteriu, preşedintele comisiei asigurând medierea în caz de divergenţe între membrii comisiei. (6) În cadrul procedurii de evaluare, comisiile pot solicita candidaţilor explicaţii cu privire la orice aspect supus evaluării, prin intermediul comisiei de organizare a concursului. Explicaţiile furnizate de către candidat vor fi anonimizate şi vor fi înaintate comisiei de evaluare, cu indicarea codului candidatului. (7) Sesizările sau observaţiile primite din partea opiniei publice până la finalul dezbaterii publice pot fi avute în vedere la evaluare. Comisiile de evaluare pot lua în considerare acele sesizări şi observaţii primite din partea opiniei publice care se referă la criteriile prevăzute de alin. (2).------------Alin. (7) al art. 23 a fost modificat de pct. 29 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (8) Comisiile de evaluare întocmesc un raport motivat, în care, pentru fiecare candidat identificat prin cod numeric, se arată: punctajul obţinut lafiecare criteriu dintre cele prevăzute la alin. (2); punctajul total obţinut de candidat; motivarea acordării punctajului pentru fiecare criteriu; explicaţiile cerute candidatului şi răspunsul acestuia, dacă este cazul; argumentele pentru care au fost reţinute sau înlăturate susţinerile candidatului ori sesizările şi observaţiile opiniei publice; sesizările şi observaţiile al căror conţinut excedează prevederilor alin. (2).------------Alin. (8) al art. 23 a fost modificat de pct. 29 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (9) Comisia de organizare a concursului verifică, pentru fiecare candidat, corectitudinea calculului punctajului total obţinut, notarea fiecărui criteriu, respectarea punctajului maxim alocat pentru fiecare criteriu, precum şi a punctajului maxim pentru această probă.------------Alin. (9) al art. 23 a fost modificat de pct. 29 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (10) În cazul în care se constată nerespectarea condiţiilor prevăzute la alin. (9), comisia de organizare a concursului solicită preşedintelui comisiei de evaluare să reunească de urgenţă comisia pentru acordarea punctajului omis sau pentru corectarea punctajului care depăşeşte maximul prevăzut de prezentul articol. Raportul comisiei de evaluare este rectificat numai sub aspectele sesizate de comisia de organizare a concursului, fără a se aduce atingere punctajului obţinut de către respectivul candidat la celelalte criterii, corect notate, sau punctajului obţinut de ceilalţi candidaţi. (11) Raportul comisiei de evaluare se publică pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, cu codurile candidaţilor.------------Alin. (11) al art. 23 a fost modificat de pct. 29 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 24 (1) Împotriva punctajului obţinut la evaluare candidatul poate face contestaţie în termen de 48 de ore de la publicare, expunând argumentele pentru care critică punctajul acordat, pe criterii de notare. Contestaţia se înregistrează la Consiliul Superior al Magistraturii.------------Alin. (1) al art. 24 a fost modificat de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) Contestaţia este anonimizată pentru a nu permite identificarea candidatului şi este înaintată, împreună cu mapa candidatului, comisiei de soluţionare a contestaţiilor. (3) Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se pronunţă asupra acestora în cel mult 10 zile.------------Alin. (3) al art. 24 a fost modificat de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor întocmeşte un raport motivat pentru fiecare contestaţie, cu arătarea argumentelor pentru care a modificat punctajul, separat pentru fiecare criteriu, respectiv a argumentelor pentru care a înlăturat susţinerile candidatului, în cazul în care menţine punctajul comisiei de evaluare. (5) Ca urmare a contestaţiei, unui candidat nu i se poate acorda un punctaj mai mic decât cel obţinut la evaluarea iniţială, pentru fiecare criteriu. (6) Rapoartele întocmite de comisiile de soluţionare a contestaţiilor se publică pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii cu codurile candidaţilor.------------Alin. (6) al art. 24 a fost modificat de pct. 30 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 24^1 (1) Comisia de organizare a concursului întocmeşte lista cu rezultatele finale obţinute la proba având ca obiect evaluarea actelor întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora, care se publică în condiţiile art. 27 alin. (1), menţionându-se pentru fiecare candidat dacă a fost admis ori respins, în funcţie de punctajul obţinut. (2) Pentru a fi declarat admis la această probă, candidatul trebuie să obţină un punctaj minim de 28 de puncte.------------Art. 24^1 a fost introdus de pct. 31 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 25 (1) Anunţul privind programarea interviului şi ordinea susţinerii lui de către candidaţi, stabilită în funcţie de secţiile pentru care se organizează concursul, se publică cu cel puţin 24 de ore înainte de data şedinţei Plenului Consiliului Superior al Magistraturii în care are loc interviul. (2) Desemnarea psihologului care participă la interviu cu rol consultativ se face de către Plenul Consiliului Superior al Magistraturii cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru interviu, din rândul specialiştilor din cadrul Consiliului, al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al curţilor de apel, precum şi dintre psihologii acreditaţi, propuşi de Colegiul Psihologilor din România. (3) În cadrul probei interviului, Plenul Consiliului Superior al Magistraturii evaluează aspecte referitoare la integritatea candidaţilor. (4) Psihologul desemnat de Plenul Consiliului Superior al Magistraturii poate adresa întrebări candidaţilor, în scopul evaluării motivaţiei şi competenţelor umane şi sociale ale acestora. (5) Evaluarea integrităţii candidaţilor se face pe baza raportului întocmit de Inspecţia Judiciară sub acest aspect, precum şi a răspunsurilor primite de la candidat la întrebările puse acestuia pe baza acestui raport, a datelor existente la dosarul profesional, a documentelor depuse de candidat, a modului în care candidatul se raportează la valori precum independenţa justiţiei, imparţialitatea magistraţilor, integritatea şi a aspectelor ridicate în cadrul discuţiilor. (6) Raportul întocmit de Inspecţia Judiciară se trimite comisiei de organizare a concursului cu cel puţin 10 zile înainte de data stabilită pentru proba interviului. (7) Comisia de organizare a concursului comunică raportul prevăzut la alin. (6) candidatului, împreună cu traseul profesional întocmit de direcţia de specialitate din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii.------------Art. 25 a fost modificat de pct. 32 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 26 (1) Punctajul maxim ce poate fi atribuit ca urmare a evaluării integrităţii candidaţilor este de 20 de puncte, repartizate astfel:- conduita profesională în timpul şedinţei de judecată şi relaţia cu justiţiabilii, avocaţii, experţii, interpreţii în timpul exercitării funcţiei - 4 puncte;- relaţiile cu colegii, grefierii, celălalt personal al instanţei sau parchetului la care au funcţionat ori cu personalul instanţelor sau parchetelor superioare ori inferioare ierarhic - 4 puncte;- conduita în societate - 4 puncte;- evitarea conflictelor de interese de orice natură, imparţialitate - 4 puncte;- modul în care se raportează la valori precum independenţa justiţiei şi a judecătorului - 4 puncte. (2) Membrii Consiliului Superior al Magistraturii primesc pentru fiecare candidat câte o fişă de evaluare pe care notează fiecare criteriu cu puncte situate între 0 şi maximul punctajului alocat, respectiv 4 puncte. (3) Este nulă fişa de evaluare pe care nu s-a notat punctajul la unul sau mai multe dintre criteriile prevăzute la alin. (1). Fişa de evaluare nulă nu va fi luată în considerare la calcularea punctajului mediu obţinut de candidat. În cazul în care în fişa de evaluare s-a alocat un punctaj mai mare decât cel maxim pentru fiecare criteriu prevăzut de prezentul articol se ia în calcul punctajul maxim pentru acel criteriu. (4) Punctajul mediu obţinut de fiecare candidat se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare dintre membrii Consiliului Superior al Magistraturii prezenţi.(5)Punctajul mediu obţinut de fiecare candidat ca urmare a evaluării integrităţii este înscris în fişa centralizatoare a rezultatelor interviului.------------Art. 26 a fost modificat de pct. 33 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 27 (1) Comisia de organizare a concursului întocmeşte lista cu rezultatele obţinute la proba interviului, care se publică pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii şi al Institutului Naţional al Magistraturii, menţionându-se pentru fiecare candidat dacă a fost admis sau respins, în funcţie de punctajul obţinut. (2) Pentru a fi declarat admis la această probă, candidatul trebuie să obţină un punctaj minim de 14 puncte.------------Art. 27 a fost modificat de pct. 34 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 28Candidaţii admişi după primele două probe de concurs sunt repartizaţi pe săli pentru proba scrisă, în ordine alfabetică. Comisia de concurs asigură afişarea listelor pe uşile sălilor în care se desfăşoară concursul, precum şi publicarea acestora pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii cu cel puţin 24 de ore înainte de susţinerea probei.------------Art. 28 a fost modificat de pct. 35 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 29 (1) Proba scrisă cu caracter practic constă în: a) în funcţie de specializare, una dintre următoarele grupe de materii:(i) drept civil, dreptul familiei şi drept internaţional privat;(îi) drept penal;(iii) drept administrativ, drept financiar şi fiscal şi dreptul muncii; b) procedura civilă sau procedura penală, în funcţie de specializarea judecătorului ori procurorului, determinată de secţia Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care candidează; c) jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Uniunii Europene. (2) La elaborarea subiectelor pentru proba prevăzută la alin. (1) se vor avea în vedere jurisprudenţa Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi cea a Curţii Constituţionale.------------Art. 29 a fost modificat de pct. 36 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 30 (1) Proba scrisă constă în susţinerea unui test-grilă pentru verificarea cunoştinţelor practice ce cuprinde 20 de speţe din materiile de concurs prevăzute la art. 29 alin. (1), astfel: a) pentru candidaţii la secţiile civile ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie:- 8 speţe din dreptul civil;- o speţă din dreptul familiei;- o speţă din dreptul internaţional privat;- 8 speţe din dreptul procesual civil;- câte o speţă din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi, respectiv, din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene; b) pentru candidaţii la Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie:- 6 speţe din drept administrativ;- 5 speţe din dreptul financiar şi fiscal;- o speţă din dreptul muncii;- 6 speţe din dreptul procesual civil;- câte o speţă din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi, respectiv, din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene; c) pentru candidaţii la Secţia penală a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;- 10 speţe din dreptul penal;- 8 speţe din dreptul procesual penal;- câte o speţă din jurisprudenţa Curţii Europene a Drepturilor Omului şi, respectiv, din jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţilor Europene. (2) La testul-grilă pentru verificarea cunoştinţelor practice, pentru fiecare răspuns corect candidatul primeşte 2 puncte, punctajul maxim ce poate fi atribuit la această probă fiind de 40 de puncte.------------Art. 30 a fost modificat de pct. 37 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 31 (1) Abrogat.------------Alin. (1) al art. 31 a fost abrogat de pct. 38 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) Subiectele şi baremele de evaluare şi de notare vor fi puse în plicuri sigilate, separat pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care se organizează concurs, şi vor fi predate comisiei de organizare a concursului cu cel puţin 12 ore înainte de desfăşurarea probei scrise.------------Alin. (2) al art. 31 a fost modificat de pct. 39 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Abrogat.------------Alin. (3) al art. 31 a fost abrogat de pct. 38 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) După verificarea integrităţii plicurilor cu subiecte, supraveghetorii le vor distribui candidaţilor, comunicând ora începerii şi ora încheierii probei de concurs.  +  Articolul 32 (1) Accesul candidaţilor în sălile în care se desfăşoară proba scrisă este permis pe baza unui act de identitate, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea probei. În mod excepţional, pot fi admişi candidaţi în sală şi cu mai puţin de 30 de minute înainte de începerea probei, până la deschiderea plicului cu subiecte. (2) Înainte de aducerea subiectelor în săli, supraveghetorii aduc la cunoştinţa candidaţilor modul de desfăşurare a probei şi modul de completare a datelor personale pe teza de concurs tipizată.------------Art. 32 a fost modificat de pct. 40 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 33 (1) Se interzice candidaţilor să deţină asupra lor, pe timpul desfăşurării probei scrise, orice fel de lucrări care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, precum şi orice mijloc electronic de comunicare. Pe durata desfăşurării probei scrise de verificare a cunoştinţelor practice este permisă consultarea legislaţiei şi a acelor materiale a căror posibilitate de utilizare este menţionată explicit în tematica şi în bibliografia de concurs. Supraveghetorii verifică respectarea acestei prevederi înainte de aducerea subiectelor în săli. Încălcarea acestor dispoziţii atrage eliminarea din concurs.------------Alin. (1) al art. 33 a fost modificat de pct. 41 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) Candidaţii se aşează în ordine alfabetică, conform listelor afişate. Candidaţii primesc teze de concurs tipizate pe care îşi scriu cu majuscule numele şi prenumele şi completează citeţ celelalte date de pe colţul paginii ce urmează să fie lipit, precum şi coli obişnuite pentru ciorne, marcate cu ştampila Consiliului Superior al Magistraturii. (3) Colţul tezei de concurs tipizate se lipeşte şi se ştampilează în momentul predării lucrării, numai după ce persoanele care supraveghează în sală au verificat identitatea candidaţilor şi completarea corectă a tuturor datelor prevăzute şi după ce responsabilii de sală semnează în interiorul porţiunii din pagină care urmează să fie sigilată. (4) Înscrierea numelui candidatului pe tezele tipizate în afara rubricii care se sigilează şi orice alte semne distinctive care ar permite identificarea lucrării atrag anularea lucrării scrise respective. (5) Frauda dovedită atrage eliminarea candidatului din concurs. Se consideră fraudă şi încălcarea dispoziţiilor alin. (1) şi (4). În aceste cazuri responsabilul de sală consemnează într-un proces-verbal faptele constatate şi măsurile luate, iar lucrarea scrisă se anulează cu menţiunea "fraudă". Procesul-verbal se comunică comisiei de organizare a concursului şi candidatului respectiv.  +  Articolul 34 (1) Niciun membru al comisiei nu poate comunică în exterior conţinutul subiectelor de concurs până la încheierea probelor scrise. (2) Timpul destinat elaborării lucrării scrise este cel stabilit de comisiile de elaborare a subiectelor şi nu poate depăşi 4 ore, socotite din momentul în care s-a încheiat distribuirea subiectelor de concurs pentru fiecare candidat. (3) Pe parcursul desfăşurării probei scrise membrii comisiei de organizare a concursului şi supraveghetorii de săli nu pot da candidaţilor indicaţii referitoare la rezolvarea subiectelor şi nu pot aduce modificări subiectelor sau baremelor. Orice nelămurire legată de subiecte se discută direct cu comisiile de elaborare a subiectelor.------------Art. 34 a fost modificat de pct. 42 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 35 (1) Din momentul distribuirii subiectelor niciun candidat nu mai poate intră în sală şi niciun candidat nu poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea scrisă şi semnează de predarea acesteia. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine proba scrisă.------------Alin. (1) al art. 36 a fost modificat de pct. 43 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de una dintre persoanele care supraveghează, până la înapoierea în sala de concurs. (3) În cazul în care unii candidaţi doresc să îşi transcrie lucrarea, fără să depăşească timpul stabilit, aceştia primesc alte coli tipizate. Acest lucru este consemnat de către supraveghetori în procesul-verbal de predare-primire a lucrărilor scrise. Tezele folosite iniţial se anulează pe loc de către supraveghetori, menţionându-se pe ele «anulat», se semnează de aceştia şi se păstrează în condiţiile stabilite pentru lucrările scrise.------------Alin. (3) al art. 36 a fost modificat de pct. 43 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Pentru elaborarea lucrării scrise candidaţii folosesc numai cerneală sau pastă de culoare neagră. Nu se foloseşte altă hârtie decât cea distribuită candidaţilor de către supraveghetori. Rezolvarea subiectelor se face exclusiv pe teza de concurs tipizată, iar soluţiile scrise pe ciorne sau pe foaia cu subiecte nu se iau în considerare. (5) Abrogat.------------Alin. (5) al art. 35 a fost abrogat de pct. 44 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (6) Fiecare candidat primeşte atâtea teze de concurs tipizate şi atâtea coli de ciornă câte îi sunt necesare.  +  Articolul 36 (1) Pe măsură ce îşi încheie lucrările candidaţii le predau supraveghetorilor. (2) La expirarea timpului acordat candidaţii predau lucrările în faza în care se află, sub semnătură, fiind interzisă depăşirea timpului stabilit. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la predarea ultimei lucrări. (3) Toţi candidaţii semnează în momentul predării lucrărilor în procesele-verbale de predare-primire a acestora. (4) Pentru fiecare sală se întocmeşte un proces-verbal. (5) Ciornele şi lucrările anulate se strâng separat şi se păstrează de comisia de organizare a concursului alături de celelalte documente de concurs. (6) Supraveghetorii predau lucrările scrise, sub semnătură, preşedintelui sau vicepreşedintelui comisiei de organizare a concursului.------------Alin. (6) al art. 36 a fost modificat de pct. 45 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (7) Abrogat.------------Alin. (7) al art. 36 a fost abrogat de pct. 46 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 37 (1) Baremele de evaluare şi de notare se afişează la încheierea probei scrise la centrele de concurs şi se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. (2) În termen de 48 de ore de la afişare candidaţii pot face contestaţii la barem, care se depun la Institutul Naţional al Magistraturii şi se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor privind proba scrisă în cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de contestare. Soluţia se motivează în termen de 3 zile de la expirarea termenului pentru soluţionarea contestaţiilor. (3) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect la una dintre întrebări este altul decât cel indicat în baremul iniţial, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă numai candidaţilor care au indicat răspunsul corect stabilit prin baremul definitiv. (4) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se apreciază că răspunsul corect indicat în baremul iniţial nu este singurul răspuns corect, punctajul corespunzător întrebării respective se acordă pentru oricare dintre variantele de răspuns stabilite ca fiind corecte prin baremul definitiv. (5) În situaţia în care, în urma soluţionării contestaţiilor la barem, se anulează una sau mai multe întrebări din testul-grilă, punctajul corespunzător întrebărilor anulate se acordă tuturor candidaţilor. (6) În cazul admiterii contestaţiei la barem, în urma unei analize a cauzelor care au determinat această situaţie, Consiliul Superior al Magistraturii poate dispune reducerea drepturilor băneşti cuvenite pentru activitatea prestată în cadrul comisiei de elaborare a subiectelor pentru membrii care sunt răspunzători sau interdicţia ca aceştia să mai facă parte din comisii similare, pe o perioadă de până la 3 ani. (7) Baremul stabilit în urma soluţionării contestaţiilor se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii. (8) Evaluarea răspunsurilor la testul-grilă se realizează pe baza baremului definitiv, prin procesare electronică.------------Art. 37 a fost modificat de pct. 47 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 38Rezultatele obţinute la proba scrisă se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.------------Art. 38 a fost modificat de pct. 48 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 39 (1) Candidaţii pot contesta punctajul obţinut la proba scrisă. Contestaţiile se depun la Institutul Naţional al Magistraturii în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor.------------Alin. (1) al art. 39 a fost modificat de pct. 49 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (2) În vederea soluţionării contestaţiilor, lucrările scrise se sigilează şi se renumerotează, fiind înscrise într-un borderou separat.------------Alin. (2) al art. 39 a fost modificat de pct. 49 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Abrogat.------------Alin. (3) al art. 39 a fost abrogat de pct. 50 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 3 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1).  +  Articolul 40 (1) Punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor este definitiv şi nu poate fi mai mic decât punctajul contestat. (2) După primirea rezultatelor de la comisiile de soluţionare a contestaţiilor, comisia de organizare a concursului întocmeşte lista cu rezultatele finale la proba scrisă cu caracter practic, care se publică în condiţiile art. 27 alin. (1), menţionându-se pentru fiecare candidat dacă a fost admis sau respins la proba respectivă, în funcţie de punctajul obţinut. (3) Pentru a fi declarat admis la proba scrisă cu caracter practic, candidatul trebuie să obţină minimum 28 de puncte.------------Art. 40 a fost modificat de pct. 51 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 41 (1) Punctajul final obţinut la concurs reprezintă suma punctajelor obţinute la cele 3 probe. (2) Pentru a fi declarat admis la concurs, candidatul trebuie să obţină minimum 70 de puncte, echivalentul notei 7.------------Art. 41 a fost modificat de pct. 52 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 42 (1) Comisia de organizare a concursului calculează punctajele finale ale candidaţilor şi întocmeşte listele finale. (2) Rezultatele finale ale concursului se publică pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii şi Institutului Naţional al Magistraturii.------------Art. 42 a fost modificat de pct. 53 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 43 (1) Rezultatele finale se prezintă Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, în vederea validării. (2) Consiliul Superior al Magistraturii poate invalida, în tot sau în parte, concursul de promovare în cazurile în care constată că nu au fost respectate condiţiile prevăzute de lege ori de regulament cu privire la organizarea concursului sau că există dovada unei fraude.------------Alin. (2) al art. 43 a fost modificat de pct. 54 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (3) Abrogat.------------Alin. (3) al art. 43 a fost abrogat de pct. 55 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (4) Abrogat.------------Alin. (4) al art. 43 a fost abrogat de pct. 55 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (5) În termen de cel mult 15 zile de la comunicarea rezultatelor concursului de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Consiliul Superior al Magistraturii dispune, prin hotărâre, promovarea candidaţilor declaraţi admişi. (6) Promovarea candidaţilor declaraţi admişi la concurs se face în ordinea punctajelor finale obţinute, în limita numărului de posturi scoase la concurs pentru fiecare secţie a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.------------Alin. (6) al art. 43 a fost modificat de pct. 56 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012. (7) Promovarea se face numai la secţia pentru care candidatul a susţinut concursul. În situaţia în care un candidat a optat pentru una dintre secţiile civile ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, iar la cealaltă secţie civilă nu s-au ocupat toate posturile scoase la concurs, candidatul poate opta pentru promovarea la cealaltă secţie civilă decât cea pentru care a formulat opţiunea iniţială.------------Alin. (7) al art. 43 a fost modificat de pct. 56 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Articolul 44La punctaje egale au prioritate, în următoarea ordine: candidaţii care au obţinut un punctaj superior la proba având ca obiect evaluarea actelor întocmite de candidat sau care privesc activitatea acestuia, cei care au obţinut un punctaj superior la proba scrisă de verificare a cunoştinţelor practice, cei care au vechime mai mare în funcţia de judecător ori de procuror, cei care au vechime mai mare la curtea de apel, la parchetul de pe lângă curtea de apel sau, după caz, la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, cei care au titlul ştiinţific de doctor în drept, cei care au calitatea de doctorand, candidaţii care au absolvit cursuri de masterat sau care au absolvit cursuri postuniversitare în specializarea corespunzătoare secţiei Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie pentru care au candidat sau candidaţii care au activitate publicistică în specialitate.------------Art. 44 a fost modificat de pct. 57 al art. I din HOTĂRÂREA nr. 1.130 din 13 decembrie 2012, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 890 din 27 decembrie 2012.  +  Capitolul IV Dispoziţii finale  +  Articolul 45Toate termenele stabilite în cadrul prezentului regulament se calculează potrivit art. 101 şi următoarele din Codul de procedură civilă.  +  Articolul 46 (1) Toate documentele întocmite pentru concurs se păstrează în arhiva Consiliului Superior al Magistraturii, prin grija Direcţiei resurse umane şi organizare. (2) Lucrările de concurs se păstrează în original la dosarele profesionale ale candidaţilor.  +  Articolul 47Dispoziţiile prezentului regulament se aplică în mod corespunzător judecătorilor şi procurorilor militari.-------